Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 10378
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Ahojte! Prakticky celých už téměř pět let, co jezdím s tímhle kupé, používám olej 5W40 (většinou Valvoline MaxLife nebo Shell Helix Ultra.) Motor má včil poctivých 247tis.km, měním po 10tis.km a mezi výměnami olej ubývá jen opravdu velmi lehce, takže nemusím dolívat, olej po vypuštění relativně čistý bez sazí. Převládají spíš delší jízdy (15km tam a vzápětí bez vychladnutí 15km zpět, 80km do Práglu či Jiřic - vychladnu - 80km zpět), krátkých postrků minimum, chladící kapalina se ohřívá poměrně rychle, auto brzo topí. MB normy splňuje, chytrá knížka tuto viskozitu umožňuje taky. Počítám, že zhruba v lednu mě bude čekat výměna oleje, a tedy k meritu věci: mám cuky zkusit Mobil1 FS 0W40 - nikdy jsem jej nejezdil, přitom je veleben všude, kudy teče. Mám se na to vybodnout a zůstat u Shellu HU nebo podlehnout M1 pokušení...? Díky!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Pokušenia sú tak lákavé a vzrušujúce Môj hlas patrí jasne pre M1. Hooodne dobrý olej. Aspoň raz ho vyskúšať
Re: Výměna oleje.
Pane, toť věc zapeklitá
Shell Helix Ultra 5w40 je jeden z těch hóódně dobrých olejů, a pro Tvé MB plní nejen vše co má plnit ale i něco navíc. Olej je vyzkoušen a víš že funguje Navíc v úrodném Polabí lze potkati Dědu Mráze jen pomálu takže 0w jeví se jako zbytečná. Já v té pravotočivé zatáčce mezi Prahou a Vídní jsem na tom co se týče počasí asi obdobně, leč ten olej 0w40 jsem nakřečkoval za cenu dobré desítky (teda 10w40 ne piva ) - jinak bych jezdil na 5w/xy taky.
Na druhou stranu Mobil1 FS 0w40 není o moc dražší a kvalitou bych jej řadil asi i lehce nad onen Shell HU a jeho použití snad ničemuž nic neodporuje. Ono to stejně zůstane na Tvém rozhodnutí a i když si večer řekneš že ne, že je to zbytečné, tak už ráno ho stejně objednáš
Znám to a stává se mi to taky
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 2030
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje.
Colommbo, ani jedním nic nepokazíš a Medvíděti bude chutnat oboje, já jsem ale člověk co rád zkouší, takže za mě FS
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
Re: Výměna oleje.
Otázkou zůstává zda-li má olej autu chutnat či nikoliv
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 2030
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: Výměna oleje.
Mě třeba mrzí, a musím napravit, že jsem FS ještě nejel, ale aktuální Penrite neubývá, motor má klidný projev a pohledem na vačku čisto
Uvidime kolik toho ještě na Kiuši otestuji, ale příští rok půjde o dům dál, srdíčko si žádá výměnu za na 90% Mazdu 6
Uvidime kolik toho ještě na Kiuši otestuji, ale příští rok půjde o dům dál, srdíčko si žádá výměnu za na 90% Mazdu 6
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
- Colommbo
- Příspěvky: 10378
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pozor, příteli - moje Omča, slunce naše, na lídlovský W5 5W40 za bratru 105Kč/litr jezdívala spokojeně několik výměnných intervalů. Pravda, o výměnných intervalech těžko hovořit, bylo to ještě v době, kdy brala 0,6 až 0,7 litru oleje na tisíc km, motor byl takovým průtokovým ohřívačem oleje. Po výměně ventilových gufer už dostávala zase "ten pravý olej."jerome píše: ↑úte lis 12, 2024 15:52 murko nemusíš sa vôbec báť toho,že by tento olej namiešali murári zo Spišského Podhradia v klasickej miešačke zmiešaním W5 5W40 z Lidlu a porozbíjaných WC mís a starých obkladačiek z prerobenej babkinej kúpelne a vznikla im z toho 5W30 Ceramic
Ten názov má v sebe zahrnutú prísadu nitrid bóru (biely grafit) alias nanokeramické častice. Jak píše výrobca olej by mal mať použitím tejto prísady vyššiu pevnosť olejového filmu a eliminuje suché trenie pri studených štartoch pomocou spomínaných nanočastíc h-BN
Takže mliečny bol vďaka tomu pridanému bielemu grafitu
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Nechcel som nijako dehonestovať W5 olej, len ma v tej chvíli napadol ako najlacnejší Tieto päť wé štyridsiatky v pohode premazali spústu motorov v celej európe
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
- Colommbo
- Příspěvky: 10378
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Však v pořádku, vím, žes to nemyslel špatně. Ani já, jen jsi mi připomněl Omču a její žravé roky...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pamätám si ešte celkom živo na toto tvoje "dolievačské" obdobie kedy ti v podstate stačilo meniť len filter
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Texaco Havoline ProDS M 5W30
- Colommbo
- Příspěvky: 10378
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Ano, před výměnou jsem kupoval patnáct litrů oleje - zhruba šest jsem nalil s novým filtrem do motoru a zbytkem během "výměnného intervalu" postupně náplň doplnil. U současného kupé olej ubývá prakticky neznatelně, po sedmi tisících km jsem zatím nemusel dolít ani kapku.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Colombo: Tak po 7t.km ani kvapka oleja - to je Méda vo skvelej kondicii.
Re: Výměna oleje.
Ja som takto krmil predoslu carinu. Kupoval som 5 litrovky, na vymenu islo necelych 4 l a zvysok sa sublimoval pocas 10t km intervalu. Teraz kupujem 4-ky a este mam plno zvyskov... ...aj preto som zakotvil u jedneho oleja aby sa mi to nehromadilo. Ak nejaky iny druh a mam pred vymenou a zvysok ocividne nevyuzijem, tak trochu odsajem z motora a dolejem ten zvysny. Take male osviezenie na zaver intervalu.
Niekto mi radil tie zvysky pomiesat a pouzit na preplach, ale nejako mi je to proti strsti...pripada mi to ako miesat drzkovu, kapustovu a slepaciu polievku a potom...bleee....ale mozno to je cielom, aby s tym ten motor vyzvracal co sa da.
Kazdopadne, toto mu robiť nebudem.
Niekto mi radil tie zvysky pomiesat a pouzit na preplach, ale nejako mi je to proti strsti...pripada mi to ako miesat drzkovu, kapustovu a slepaciu polievku a potom...bleee....ale mozno to je cielom, aby s tym ten motor vyzvracal co sa da.
Kazdopadne, toto mu robiť nebudem.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměna oleje.
začal som to tak robiť aj ja, pri ročnej výmene ide do motora 3,6l, kupujem 5l balenie, po polroku prevádzky odsajem cca 1,4l a ten nevyužitý zvyšok z ročnej výmeny dolejem, tak nejak regenerujem olej, po roku prevádzky všetko von a nový olej aj s filtrom.
Re: Výměna oleje.
Tesim sa ,ze nie som sam s touto uchylkou
Ale uz som mal skoro taky " mini bar" z tych zvyskov v litrovkach, ze ma to prestalo bavit. A take mnozstvo ani nerozdas nikomu...tak co ine s tym.
Ale uz som mal skoro taky " mini bar" z tych zvyskov v litrovkach, ze ma to prestalo bavit. A take mnozstvo ani nerozdas nikomu...tak co ine s tym.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey