Stránka 1 z 3

Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: stř kvě 30, 2018 21:34
od otass
Motor s variabilním časováním ventilů, ventily se štelují manuálně, 110kW, DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem. Předepsaná norma C3.

Používám olej Mobil Super 3000 XE 5W-30, interval 10.000km, je to v pohodě? Má smysl zvolit něco jiného?

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 5:17
od Pitris
To důležité je C3 a výměna do 10-ti tkm/po roce. Na značce až tak nezáleží - ten Mobil je standard.
otass píše:....DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem....
:shock: To snad ne :?: A to se vyplatí. Ekokokotina :(

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 13:51
od Libor
Kdyby jen Mitsubishi. Uživatelé Mazdy, např. CX-5 s motory 2.2D by mohli o nadměrné "kontaminaci" olejové naplně naftou, vyprávět. Tolik bezradných lidí jsem na žádném jiném fóru o japonských autech téměř neviděl.
A proto, hraniční kilometráž na jednu olejovou náplň u takovýchto motorů, je opravdu 10.000, víc ani "ň". I tu bych osobně zkrátil na 7.000 km.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 16:39
od shalibaba
To jako tedy, že vlastně náplň přibývá? Co vím, tak se to děje i u jiných nafťáků s DPF, když je s ním problém a je ucpaný. Ale při regeneraci?

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 16:43
od Jerry3
Samozřejmě. Regenerace se totiž děje vypalováním, pro které je zapotřebí poslat do DPF nespálenou naftu. Tedy pokud vůz není vybaven samostatným vstřikovačem před DPF, kde k "obohacení olejové náplně naftou" logicky nedochází, neboť "nafta navíc" (pro regeneraci DPF) nejde přes spalovací prostory ve válcích.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 19:28
od rousini
Motor v dobré kondici by s tím problém mít nemusel. Já na měrce mezi výměnami nepoznám změnu hladiny, leda by mi to žralo olej a stejně přibývalo vlivem regenerací, které mám v létě cca co 350 km, ale trvají jen ~ 7 km...

Vstřik pro vypalování probíhá během výfukového cyklu do otevřeného výfukového ventilu, tudíž motor, který přes kroužky pouští naftu musí mým laickým pohleden být v řiti.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 19:46
od BigBang
Jakou má viskozitu nafta a jakou olej? Ono je jedno jestli je v.v. otevřený či ne, protože ten vstřik stříká pořád stejně a ta nafta prostě na stěnu válce dopadne, když není poblíž píst...

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 20:13
od Jerry3
Pístní skupina je konstruovaná tak, aby stáhla olej ze stěny válce "pod sebe". V případě, že je tam navíc nafta, jde to ještě snadněji.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 20:35
od rousini
Jestli je nebo není VV otevřený je IMO rozdíl. Píst v podstatě nemá protitlak a naftu pod kroužky nerve "komprese".

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 20:43
od lefort
Ty máš hlavně u Mondea vstřikovač u DPF ;-)

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: čtv kvě 31, 2018 20:51
od BigBang
Rousini, o tom rozhoduje zejména tvar kroužků, takže jak psal Jerry...

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: pát čer 01, 2018 9:12
od rousini
lefort: já myslím, že ne. Mechoš ve fordu říkal, že to vedení je jen snímač dif. tlaků, ale byl bych rád, kdybys měl pravdu.

BB: to asi ano, o tom jsem nevěděl, ale přeci jen je rozdíl pokud tam je protitlak nebo ne :D

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: pát čer 01, 2018 9:20
od Jerry3
V zásadě platí, že ne. Schopnost "stáhnout olejovou vrstvu ze stěny válce tzv. pod sebe" se totiž s opotřebením snižuje. Tedy je tomu přesně naopak, než jsi napsal.

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: pát čer 01, 2018 16:01
od pepoh
otass píše:Motor s variabilním časováním ventilů, ventily se štelují manuálně, 110kW, DPF vypalování obecně u tohoto motoru je řešeno tak, že dochází ke značné kontaminaci oleje palivem. Předepsaná norma C3.
super vynalez, nemusis kupovat pixlu vyplach motora, ono sa to vyplachne samo :lol:

Re: Mitsubishi ASX 1.8DI-D 4WD

Napsal: pát črc 13, 2018 20:51
od otass
Tak ten Mobil mi to sežralo během cca měsíce (6000km) tak, že na měrce nebyla ani čárka. Bylo mi divné, že se filtr začal vypalovat po 150km a později dokonce už po 50km. Zvuk i výkon úplně v pohodě. Dřív žádný problém. Trochu osvěty k tomu motoru a vypalování u 1.8D... Za normálních okolností vypalování po 450km, řídící jednotka počítá s přibýváním olejové náplně, na měrce je cca 2cm nad ryskou MAX značka "X", nad kterou není už hladina oleje bezpečná. Obecně tento motor na nic netrpí, maximálně na zasírání karbonem na kroužcích. Říkám si, jestli to třeba nebyl důvod rapidního úbytku - dřív jsem tankoval aditivovanou naftu a teď XY nádrží jsem se na to vyprdnul. Nebo, že by panč olej? To mě napadlo z toho důvodu, že pixla vypadala jinak, než dříve, včetně číslic na rysce. Fotky nejsou, žena to vyhodila, "Nebudeme přece skladovat prázdné nádoby".
Provoz město a dálnice, auto nešetřím.