Stránka 1 z 1

Peugeot 301 - 1.6 VTi 85 kW EAT - jaký olej?

Napsal: ned dub 08, 2018 23:44
od Pesedm
Zdravím všechny, potřeboval bych pomoci.

Koupil jsem jetý 1.6 VTi 85 kW Automat naj. 80 tis. a chystám výměnu oleje.
Na současném štítku ze servisu je v motoru: Castrol 5W-40
Na štítku v motoru od automobilky je uvedeno:
ACEA:
A3/B3
A5/B5
API: SL/CF

Někde jsem viděl, že se dává 5W-30 a někde zase 5W-40 :?:
Co tam tedy použít :?:
Vybral jsem...

TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 5W-40
Splňuje specifikace: PSA, BMW LL 01, MB 229.5, VW 502.00, 505.00
API: SL/CF
ACEA: A3 / B3 / B4
PSA Peugeot Citroën B71 *** nenašel jsem.

TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30
Splňuje specifikace: PSA LOW SAP
API -
ACEA A5 / B5 / C2
PSA Peugeot Citroën B71 2290

MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30
ACEA C2 / C3
PSA B71 2290/B71 2297

MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40
ACEA A3/B3 - A3/B4
Peugeot/Citroën B71 2296

Toto jsem ještě našel v diskusi:
Zatímco tvůj motor tu A3 schroupe, tak VTI nikoliv. A není pravda, že pro motory VTI je olej A3 (B71 2296) povolen!
Ano, krátce po uvedení do provozu povolen byl, ale záhy byl zakázán a nyní už pouze B71 2290 nebo Total Ineo First 0W-30 B71 2312. A úplně stejné je to u C-Elyseé nebo Peugeot 301 s motorem 1.6 VTI, to je upravená původní 1.6 16 V, ale olej s normou B71 2296, který byl do té původní povolen, je do té nové již zakázán a může se použít pouze olej B71 2290 nebo 2312, šmytec.

Re: Peugeot 301 - 1.6 VTi 85 kW EAT - jaký olej?

Napsal: pon dub 09, 2018 6:29
od Jerry3
Konkrétně ti odpoví povolanější. Obecně však platí, že olej ACEA A3/B3 můžeš bez obav nalít do každého motoru, tedy s výjimkou dieselu s DPF (kvůli tomu filtru, zatímco pro motor by byl takový olej rozhodně přínosem). Naopak olej ACEA A5/B5 pouze do motoru, kde to výrobce připouští. Jinak řečeno, tvoje citace z diskuse je postavená přesně naopak. Aneb chceš-li si motor rychle(ji) doku.vit, klidně postupuj podle ní.

Re: Peugeot 301 - 1.6 VTi 85 kW EAT - jaký olej?

Napsal: pon dub 09, 2018 6:54
od Pitris
Přesně tak :!: Možná na motoru v průběhu výroby něco upravili, ale určitě z věča nezměnili konstrukci motoru ani technologii výroby. Takže ten "zákaz" 5w40-ky a předpis že "jenom" 2290 je hlavně kvůli emisím a jako úlitba ekologům :(
Proto jestli chceš, tak pokud budeš jezdit jenom krátké popojížďky, tak klidně dej "řídkou" 2290 (2312) - i když nechápu proč olej C2 (přednostně určený pro FAP do benziňáku), ale budiž. Ale měň po/do 10-ti tkm.
Při všech ostatních způsobech jízd je pro motor vhodnější olej A3 (a klidně 2296) - a podle jízdních podmínek 0w40, 5w30 nebo 5w40....
Třeba https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... 2&x=10&y=7 a měnil bych podle délky jízd do max. 15-ti tkm nebo po 1 roce. Čím kratší nebo ostřejší jízdy, tím dřív....
A krom toho když na štítku v motoru uvedeno:
Pesedm píše:Na štítku v motoru od automobilky je uvedeno:
ACEA:
A3/B3
A5/B5
....tak ať jdou do zadele s 2290 C2


A jestli nebyl vyměněn, tak bych se poohlídl i po oleji do automatu. Tam ale ano: Nejlépe origooil.

Re: Peugeot 301 - 1.6 VTi 85 kW EAT - jaký olej?

Napsal: pon dub 09, 2018 9:40
od lengy60
Pesedm píše:Zdravím všechny, potřeboval bych pomoci.

Koupil jsem jetý 1.6 VTi 85 kW Automat naj. 80 tis. a chystám výměnu oleje.
Na současném štítku ze servisu je v motoru: Castrol 5W-40
Na štítku v motoru od automobilky je uvedeno:
ACEA:
A3/B3
A5/B5
API: SL/CF

Někde jsem viděl, že se dává 5W-30 a někde zase 5W-40 :?:
Co tam tedy použít :?:

Toto jsem ještě našel v diskusi:
Zatímco tvůj motor tu A3 schroupe, tak VTI nikoliv. A není pravda, že pro motory VTI je olej A3 (B71 2296) povolen!
Ano, krátce po uvedení do provozu povolen byl, ale záhy byl zakázán a nyní už pouze B71 2290 nebo Total Ineo First 0W-30 B71 2312. A úplně stejné je to u C-Elyseé nebo Peugeot 301 s motorem 1.6 VTI, to je upravená původní 1.6 16 V, ale olej s normou B71 2296, který byl do té původní povolen, je do té nové již zakázán a může se použít pouze olej B71 2290 nebo 2312, šmytec.
Tomu mamelukovi co tohle napsal,by měli zalepit hubu,sebrat tužku a kopnout ho špičatou botou do zádele. :twisted: :wink: VTI v P-301/C-Elyseé je stará dobrá 1.6 16 V,kam implantovali proměnné časování sacích ventilů.Normy 2290 a novější 2312 je pouze kvůli pseudosnížení spotřeby paliva a delšímu výměnnému intervalu.Jestli auto doteď jezdilo s olejem 5W-40,tak v tom pokračuj,jen se podívej,po jaké době jezdil na servis,do 15.000 km to bude OK.Já dával 5W-40 do 1.6 VTI Prince a v pohodě i když o kousek lepší byl 0W-40.Teď mám předepsán 0W-30 2312 a zrovna před chvilkou jsem objednal na léto(měním 2 x ročně) 5W-40 MO CFS NT+.A příští měsíc půjde i do manželčiny C1,kde je předepsán olej 5W-30 2290 nebo 10W-40 2296,2293 a 2300.Proč tam není předepsána 5W-40 2296 je mi záhadou,ale je mi to fuk.Když tam šupneš tenhle https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1700.htm tak budeš ty i motor spokojen,pokud tenhle https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALA ... -d2069.htm tak si motor bude vrnět blahem. :wink:

Re: Peugeot 301 - 1.6 VTi 85 kW EAT - jaký olej?

Napsal: úte dub 10, 2018 10:19
od Pesedm
Přátelé, velmi děkuji.
Nakonec jsem tedy vzal MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40.
Byl po ruce a dobrá cena. Vyměním jej po 10 tis. a příště vyzkouším Yacco.

Re: Peugeot 301 - 1.6 VTi 85 kW EAT - jaký olej?

Napsal: úte dub 10, 2018 13:25
od lengy60
Také jsem ho jednou použil a byl v pohodě. :wink: Ty máš výhodu,že TU5 nebaští olej jako EP6. :D