Stránka 1 z 3

Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 12:38
od juraj
Zdravim kolegovia,
chystam sa na kupu noveho auta a volba padla na Insigniu B s benzinovym motorom 1.5 turbo. Vyrobca predpisuje olej splnajuci normu Dexos1 Gen2. Vela takych olejov na trhu nie je, v podstate som nasiel iba original GM 5W-30. Prekvapilo ma ale, ze som sa preklikal na stranku http://www.centerforqa.com/dexos-brand2015/, kde je zoznam olejov, ktore vraj danu normu splnaju. Preto by som sa chcel spytat:
1) Co je to za databazu? Je to doveryhodne? Zda sa, ze je pod tym podpisany samotny GM.
2) Ak oleje uvedene v tejto databaze ozaj splnaju naroky dexos1 gen2, tak preco to ich vyrobcovia neuvadzaju?

A posledna otazka: Insignia B ma premenlivy interval vymeny oleja do max 30000km. To mi je proti srti a rad by som medzi servisnymi prehliadkami spravil extra vymenu oleja doma (za prepokladu, ze tym neporusim zarucne podmienky). Budem schopny palubnemu pocitacu sam nastavit, ze ma novy olej, alebo na to treba nejaky pristroj, ktory maju iba v servise?

Dakujem.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 12:44
od bio
cituji z těchto stránek oleje.cz
Klasifikace GM DEXOS
V polovině roku 2009 představila společnost GM svoje nové specifikace motorových olejů DEXOS 1 a DEXOS 2 jako nástupce předchozích specifikací GM-LL-A/B-25. Společnost General Motors vyrábí vozidla ve 37 zemích světa, přičemž 59 % vozidel se prodá mimo Spojené Státy.
K popisu jakosti motorových olejů společnost GM dosud používala obecné normy (např. ACEA, API, ILSAC), které však měly jen regionální působnost, nebo vlastí, také regionální specifikace, např. GM-LL-A/B-25. Společnost GM si byla vědoma nutnosti redukovat řadu regionálních specifikací na několik mezinárodně platných specifikací motorových olejů. Z tohoto důvodu byly vytvořeny dvě nové specifikace, které odpovídají speciálním požadavkům koncernu a současně mají celosvětovou působnost v koncernu GM.
Následující tabulka přehledně uvádí působnost obou nových specifikací DEXOS 1 a DEXOS 2 pro motory s palivy benzín, plyny CNG a LPG a motorovou naftu.

Z tohoto přehledu je zřejmé, že specifikace DEXOS 1 není pro evropský servisní trh relevantní, ale pro mimoevropské oblasti může být nezbytná. Specifikace DEXOS 2 již byla zavedena na evropský servisní trh, je zpětně kompatibilní se staršími specifikacemi GM GM-LL-A -25 a GM-LL-B-25 a plně je nahrazuje.
Jako příklad odpovídající specifikace GM Dexos 2 je možné uvést např. olej specifikací API SM, ACEA A3/B4, ACEA C 3.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 12:53
od Pitris
juraj píše:....volba padla na Insigniu B s benzinovym motorom 1.5 turbo. Vyrobca predpisuje olej splnajuci normu Dexos1 Gen2....
Ano, výrobce se obává LSPI.

juraj píše:....Vela takych olejov na trhu nie je, v podstate som nasiel iba original GM 5W-30....
U nás třeba to Yacco https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d2068.htm (ale určitě by šel použít i olej 5w30 API SM/SN, ACEA A3 (nebo C3)).

juraj píše:....Insignia B ma premenlivy interval vymeny oleja do max 30000km. To mi je proti srti a rad by som medzi servisnymi prehliadkami spravil extra vymenu oleja doma....
Určitě uděláš dobře :wink: A až to zajedeš, tak bych po 3tkm olej z fabriky vyměnil, a potom po 15-ti tkm (při kratších nebo ostřejších jízdách i po 10-ti tkm). A nepodtáčet motor pod 2t.ot/min, jezdit mezi 2 a 3,5t.ot/min a občas to vyhnat až k červenýmu....

Na ostatní Ti bohužel odpovědět neumím.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 14:23
od juraj
Dakujem obom za informacie.

bio, to, co pises/citujes mozno platilo po roku 2009. Dexos1 Gen2 je vsak v platnosti od 2015 a zrejme sa tym situacia zmenila. V prirucke k autu pre slovensky trh https://www.opel.sk/content/dam/Opel/Eu ... 171106.pdf je pre benzinove motory vyslovne prikazany olej Dexos1 Gen2 a Dexos2 je zakazany. Takze zrejme uz aj v Europe plati, ze specifikacia Dexos1 Gen2 je pre benzin a Dexos2 pre naftu, aspon pre motory Insignie B.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 15:10
od Brembo
akýmkolvek zákrokom doma,strácaš záruku. Ked má motor spodný kryt,olej doma bez jamy zaručene nevymeníš. Servisný interval bolo možné doma resetovat,ale pri výmene oleja v servise budeš mat problém. Nábeh kilometrov voči životnosti oleja nebude sediet. či je to možné u nových modelov,neviem.Pre zážihové motory bol predpis Dexos 1,ale nakolko s touto normou vznikaly určité problémi,zaviedol sa Dexos 1 Gen 2. Pre všetky zážihové motory je odporučané,i ked výrobca predpisoval len Dexos 1 je používat Gen 2. Pri objednávaní auta odporučam objednat i tlmenie kapoty,neskoršia montáž bude velmy predražená-bez nej sa kapota motora dokáže poriadne rozpálit. A odporučam priplatit si za LED Metrix svetlá,nakolko AFL bixenony už nie su-neskor lutovat určite nebudeš. čokolveh,čo si do objednávky výbavy neobjednáš,neskor už určite nenamontuju ani v servise ani nikde inde. A na bezklučový systém sa vyser,tie kartičky bez kluča su absolutnym nezmyslom,naštartuješ,zabudneš doma kartu a jazdíš veselo dalej,akonáhle zhasneš motor,alebo náhodou zhasne na križovke,máš pruser. A osobne by som šiel do 2,0 Turbo.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 15:43
od Pitris
Brembo píše:akýmkolvek zákrokom doma,strácaš záruku. Ked má motor spodný kryt,olej doma bez jamy zaručene nevymeníš....

A kdyby to dělal autorizovaný servis :?: Přece když si dovezu svůj olej s normou předepsanou výrobcem vozu, tak by neměl být problém :shock: Nebo jiný servis Opel :!: A z déledobějšího hlediska se výměna oleje v "meziintervalu" vyplatí....bo 30tkm na olej je hodně móóc privela a v benzinturbomotoru obzvlášť :evil: A je dobře že Opel "drží" olej s normální HTHS viskozitou a ne "ekoomaštěnou vodu" 0w20. A jde to :wink:

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 16:50
od juraj
Co sa tyka zaruky pri vymene oleja doma, to si preverim pred tym, nez sa v tom zacnem vrtat :)
Doteraz som zvykol olej menit po 10tis.km. Asi polovicu km najazdim po meste. Ak sa bude dat, ostanem pri tomto zvyku aj pri novom aute. Ci uz doma (jamu mam) alebo budem donuteny to nechat spravit v servise.

Na tlmenie kapoty sa spytam, dik za tip. LED Matrix reflektory urcite objednavam, je to pre mna jedno z najvacsich lakadiel toho auta. 2.0 turbo by som bral rad, lenze ta spotreba je pre mna uz trochu vysoka :(

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 16:59
od Pandora
Tak nech prvni vymenu na autorizak, dalsi uz nepozna, kdo provadel nebo dodej autorizaku vlastni olej, jestli jej budou akceptovat.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 18:06
od BigBang
Hlavně když pojedeš na variabilní interval na 30 tis. km, tak ho prostě nenuluj a nech běžet dál do doby než si tě zavolá sám a druhou výměnu uděláš v servise případně i s vlastním olejem.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 18:16
od Libor
juraj:
Na mém autě mám výměnu motorového oleje co 1 rok/20.000 km. I tak jsem provedl první (po 2.500 km /po hrubém záběhu/) i druhou (v 6.500 km - pro klid duše /nedal jsem při 2.500 km schválený olej/) výměnu oleje sám doma a při roční prohlídce nic nepoznali. Nic jsem taky neměnil v PP, šlo mi jen o "blaho" motoru. Jelikož teď najedu cca 12 - 13.000 km rocně a hlavně velmi krátké jízdy po městě, měnim během roku jednou olej doma a jednou mění servise. Nevím, jestli je Hondí PP ve vyhodnocování primitivní, ale nic mi zatím neřekli.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: úte led 09, 2018 9:38
od juraj
Mate pravdu, naco nulovat PP, olej mozem vymenit aj bez toho a na servisnu prehliadku s vymenou oleja v servise si ma auto zavola podla potreby a ja budem spokojny, ze motor ma +1 vymenu oleja v ramci jedneho servisneho intervalu. To je to, co som chcel dosiahnut :-)

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: úte led 09, 2018 11:41
od rousini
Ono je možný, že podle podílu tras a jízdního stylu se ti rozsvítí servis 13 - 25kkm. Tomu bych přizpůsobil interval, aby např lepší tvůj olej nešel ven s proběhem 3kkm a protahovat taky nemůžeš, abys záruku neztratil.
Co se mě týče bych se na záruku vykadil a dělal servis sám nebo u lidí, kterým důvěřuju. Pár kopyt se dokáže na autě podepsat. Nemehlo , které by garážmistr hnal sviňským krokem má ve velkém servisu široké pole působnosti.
Jenže dnes ty naleštěné prdy mají tolik pičičmin, že palubka bez signalizace nějakého problému naprosto nesouvisejícího s jízdou je světlým okamžikem v životě motoristy... Tím narážím na zvážení (ne)trvání na záruce.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: úte led 09, 2018 19:06
od BigBang
Spíš jde o to, že když už za to auto vysolíš nemalý peníze, tak chceš mít jistotu, že když se něco posere, nebudeš to muset platit. A pravděpodobnost, že se něco posere je reálná :idea: Když bude měnit olej v mezičase svépomocí, bude vědět, že minimálně jednou za interval ten olej opravdu vyměnil. Ve výsledku ti auto může bezproblémově sloužit, ale po záruce s příjde, že něco bylo špatně. Lidem, jenž jezdili do autorizáku to vymění bez řečí a lidem, který tam nejezdili se vysmějou, že nedodržovali servisní plán a bla bla bla...

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: úte led 09, 2018 19:40
od rousini
BigBang: Jasně, má to smysl. Ale kulance většinou funguje jen u stálých návštěvníků autorizovaného servisu, resp. od koupě až do vzniku závady, ne jen během záruky.
Druhá věc je konkrétní značka, jak přistupuje k reklamacím. Jestli vstřícně nebo jen reaguje na výsledky soudních rozhodnutí. Ale nechci tvoji připomínku rozporovat, je na místě, jen jde o to, jak bude vypadat realita.

Re: Opel Insignia B 1.5 turbo

PříspěvekNapsal: stř led 10, 2018 18:38
od Colommbo
Co mám trochu povědomost, tož servisy s bleskem ve znaku nejsou nic moc. Co se kvality práce i přístupu k zákazníkovi týče.