Stránka 1 z 5

Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: úte srp 29, 2017 21:45
od rtsax
Prajem pekny vecer
Chcem sa opytat na dva oleje liquid moly Top Tec 4100 5W-40 a Top Tec 4300 5W-30
ktory je na tom lepsie . Pripadne poprosim o radu pokukoval som aj po Yacco VX 1000 FAP 5W-40 .
Dakujem

4100 norma C3 ....... ................................ 4300 norma C2
SAE class (engine oils) 5W-40 . .... SAE class (engine oils) 5W-30
SAE J300 SAE J300
Density at 15 °C 0,855 g/cm³ . .... Density at 15 °C 0,850 g/cm³
DIN 51757
Viscosity at 40 °C 88 mm²/s . .... Viscosity at 40 °C 60,5 mm²/s
ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C 14,3 mm²/s . Viscosity at 100 °C 10,3 mm²/s
ASTM D 7042-04
Technical data
Viscosity at -35 °C (MRV) < 60000 mPas ..... Viskosität bei -35°C (MRV) < 60000 mPas
ASTM D4684
Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas . .... Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas
ASTM D5293
Viscosity index 169 . .... Viscosity index 159
DIN ISO 2909
HTHS at 150°C >= 3,5 mPas . .... HTHS at 150°C >= 2,9 mPas
ASTM D5481
Pour point -42 °C . .... Pour point -39 °C
DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) 9,5 % . .... Evaporation loss (Noack) 9,7 %
CEC-L-40-A-93
Flash point 232 °C . .... Flash point 230 °C
DIN ISO 2592
Total base number 7,5 mg KOH/g . .... Total base number 7,4 mg KOH/g
DIN ISO 3771
Sulfate ash <= 0,8 g/100g . .... Sulfate ash <= 0,8 g/100g
DIN 51575
Color number (ASTM) L 2,5 . .... Color number (ASTM) L2,5
DIN ISO 2049

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 4:02
od jerome
4100 ma krajsie hodnoty HTHS,viskozity a VI tj pri vyssej zatazi bude odolnejsia. Yacco bude podobne 4100. Rozhodne cena

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 5:28
od Pitris
Jestli budeš jen "poskakovat" po městě (na tohle se ale diesel nehodí), je to jedno který dáš a měň do 10-ti tkm. Jestli budeš jezdit dálky, bude lepší 5w40 (LM 4100 i Yacco VX FAP jsou gut) s max. výměnou do 15-ti tkm....

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 8:19
od rtsax
Dakujem za radu .
som tu novy a ako citam to vase forum a prehryzaval som sa stranami niekde az 98 co je neskutocne vela dobrych informacii . Ale ako som tak postrehol scasti sa viacej riesia benzinove motory . (mozno som len zle hladal ) . Kde niektory odbornici ( fajnšmekri ) hned vedia napist aky olej je naj a preco.
Preto moja otazka zne ak by som ten motor chcel neskutocne hyckat ( rozmazlovat aby si len tak chrochtal ) aky olej je top pre taky to motor ( neriesme cenu ) .

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 8:32
od Jezevcik
Ne vždy je ten "nejlepší" olej za vysokou cenu tím nejvhodnějším. Jerry3 by mohl vyprávět o Miller's Oils. Ano, kvalitní olej (nutně ne nejdražší), častý servis a dobré zacházení, je to nejpodstatnější.

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 8:34
od Durex
Nejde ani tak o olej,jako o celkové zacházení s motorem,včasné výměny,pravidelný servis,výměny filtrů a všech provozních kapalin ... je to lepší,jak olej za 70Eur a čekat,že si motor jen chrochtá ...

Edit: Jezevčík byl rychlejší :wink: :lol:

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 8:36
od Pitris
Nejdůležitější pro motor je včasná výměna oleje ! A pak dodržet normu oleje ACEA C2/C3 pro FAP. Až pak bych řešil značku oleje, protože pro motor je lepší i běžný olej měněný po 10-ti tkm než tam nechat superolej tisíců 15.... No a pokud by šlo i o ty značky, tak kvalitou "hodně hore" je třeba Millers, Motul, Motorex, Mobil1.... Ale v těsném sledu za nimi jsou např. Elf, Eni, Gulf, Liqui Moly, Mogul, Petronas, Petro-Canada, Q8, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline či Yacco.

Jinak dále je podstatné kvalitní nafta (a třeba s VIF nebo s Wynn's) a zacházení s motorem - nechat zahřát klidnou jízdou, nepodtáčet, občas 'prohnat' a po delší jízdě dochladit turbo. Třeba☺

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 8:36
od Pitris
Jezevčík a Durex byli rychlejší :wink: :lol:

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 9:17
od Jerry3
Poslušně hlásím, že jsem se rád vrátil od MO k Yacco. Motor je sice o něco hlučnější, ale zato se chová tak, jak to jeho konstruktér určil.

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 11:19
od rtsax
Tak este raz vam vsetkym dakujem
Tak potom som asi nasiel kompromis medzi 4100 a 4300 je 4200 5w30
4200 5w30

ACEA A3 ∙ ACEA A5 ∙ ACEA B4 ∙ ACEA B5 ∙ ACEA C2
∙ API CF ∙ BMW Longlife-01 ∙ BMW Longlife-01 FE ∙
Fiat 9.55535-S1 ∙ Peugeot Citroen (PSA) B71 2290 ∙
VW 500 00 ∙ VW 501 01 ∙ VW 502 00 ∙ VW 503 00 ∙ VW
503 01 ∙ VW 505 00 ∙ VW 505 01 ∙ VW 506 00 ∙ VW 506
01 (With the exception of R5 and V10 TDI engines before
6/2006)

Technical data
Density at 15 °C 0,855 g/cm³
DIN 51757
Viscosity at 40 °C 70,0 mm²/s
ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C 12,2 mm²/s
ASTM D 7042-04
Viskosität bei -35°C (MRV) < 60000 mPas
ASTM D4684
Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas
ASTM D5293
Viscosity index 173
DIN ISO 2909
HTHS at 150°C >= 3,5 mPas
ASTM D5481
Pour point -42 °C
DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) 10,5 %
CEC-L-40-A-93
Flash point 232 °C
DIN ISO 2592
Total base number 6,5 mg KOH/g
DIN ISO 3771
Sulfate ash <= 0,8 g/100g
DIN 51575
Color number (ASTM) L 3,0
DIN ISO 2049

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 11:25
od Durex
A já bych dal třeba Total Quartz Ineo MC3 5W-40 a měnil po 7000 km ... a vyměnil ještě ostatní náplně ...

A když už bych musel mít motor s FAP,tak stejně bych asi C3 oleje nejezdil a dával něco plnotučnýho. Nicméně toto neber jako radu,jen jako mojí osobní poznámku.

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 11:39
od Pitris
I já bych dal 5w40 C3. A úplně klidně Yacco :wink: Ten LM 5w30 4200 se dá, ale má nízký TBN - při častých startech bude i 10 tkm na výměnu dost. Ale je zbytečně drahý a "LL"....

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 15:22
od Shi
Jak už psal Pitris, při volbě oleje je dobré zohlednit způsob, jakým je auto používáno. To znamená např. jaké trasy se s ním obvykle jezdí, jak moc auto dostává zabrat, jestli auto tahá pravidelně vozík po horách atd. Tato informace zatím vůbec nepadla.

Při hledání toho nejlepšího pro motor" taky hraje roli kolik má motor najeto, kolik se s ním najede za rok a tedy jestli se bude olej měnit jednou za rok, nebo častěji. Na základě výše uvedeného může pak být rozptyl v tom, co je to "to nejlepší pro motor" vašeho auta, poměrně značný. Tj. v závislosti na vstupních parametrech správná odpověď může být prakticky cokoliv od 0w-30 do 5w-50.

Bez zohlednění výše uvedeného je pak univerzální odpovědí přesně to, co jste se dozvěděl, tedy 5w-40 ACEA C3 s vysokou hodnotou TBN, protože tato odpověď za všech okolností z dlouhodobého hlediska napáchá na vaší peněžence nejméně škod.

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 15:52
od rtsax
Olej sa meni pravidelne kazdych 10 000 km plus filtre .
Auto ma 85 000 km .
Jazdy su skor 40% mesto 40% medzimesto 20% dialnica .

Poprosim o objasnenie
synteticky motorovy olej

Na strankach eshopov je spusta olejov oznacovana npr .

MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30 100% synteticky motorovy olej
LIQUI MOLY TOP TEC 4300 5W-30 na baze syntetickej technologie
CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30 synteticky motorovy olej .

akosik sa vtom zacinam stracat .
Mozno to slovko synteticky nieje ani dolezite ?

Re: Peugeot 2,0 hdi Fap 100kw

Napsal: stř srp 30, 2017 16:11
od Pitris
rtsax píše:Olej sa meni pravidelne kazdych 10 000 km plus filtre .
Auto ma 85 000 km .
Jazdy su skor 40% mesto 40% medzimesto 20% dialnica .

Poprosim o objasnenie
synteticky motorovy olej....
Asi ano, volil bych 5w40 ACEA C3. A neřešil bych syntetičnost, neboť většina olejů 5w40 i 5w30 je stejně svým způsobem "polosyntetika" - HC; bez ohledu na to, co je uvedeno. A pokud by to fakt opravdu byla plná (což nemá ale při běžných, a i mírně zvýšených nárocích na výkon význam, bo i HC / hydrokrak je dostatečně kvalitní / výkonný), tak by výrobce uvedl že olej je (většinou) PAO....
Jinak, něco o "plné", "polo" či "minerálu" je zde: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
A opravdu hodně kvalitní oleje, které hrají vyšší ligu než ty ostatní, jsou s esterovou složkou.... Bohužel to však pravděpodobně vylučuje použití do motorů s filtry pevných částic - resp. asi nejsou.