Stránka 1 z 2

oleje Shell

Napsal: ned bře 19, 2017 5:05
od matus699
Zdravim vas.
Hladal som tu na fore ale odpovede na moje otazky som nenasiel.

Snazim sa zistit rozdiel v tychto olejoch a co je lepsie.
Shell Helix Ultra 5W-40
Shell Helix Ultra DIESEL 5W-40
tie patria do zakladneho radu a zaujimal by ma kvalitativny rozdiel oproti rade professional napriklad Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30

pouzival som mobil1 esp formula 5w30 skusil som aj castrol edge 5w30 a potom shell prof am-l 5w30 pri ktorom som zostal. Pri mobile mi auto viac pocutelne klepalo inak som rozdiel nespozoroval ani pri 1 zo spominanych.
Cim dalej tym viac citam ze 5w30 je odpad hnoj najhorsia moznost atd atd... Preto som zvazoval prechod na tu 5w40 ale ci by som si polepsil vobec neviem.
Je to pre auto bmw motor m47n2 2.0d dpf nemam problemy tiez nemam ziadne skor by som chcel vediet s cim robim lepsie a s cim horsie.

Vedel by mi tu niekto poradit alebo objasnit tuto problematiku?

Re: oleje Shell

Napsal: ned bře 19, 2017 8:45
od Pitris
matus699 píše:Shell Helix Ultra 5W-40
Shell Helix Ultra DIESEL 5W-40
Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
Někde se uvádí že olej s příponou DIESEL má posílenou stabilitu zabraňující tvorbě sazí, ale pokud olej splňuje normy API Sx/Cx a ACEA Ay/By/Cy tak je vhodný a dobře použitelný jak pro zážehové tak i pro vznětové motory. Daleko důležitější než "(ne)diesel" v označení oleje je jeho včasná výměna. Při krátkých nebo ostřejších jízdách do 10-ti a při delších do 15-ti tkm/1rok !!
A ten "Professional" je střihově stabilnější: ale ne proto že je "Professional", ale proto že je 5w30. To je (nej)stabilnější viskozitní třída - SAE 5w40 je ale zase teplotně a výkonnově zatížitelnější....

matus699 píše:Cim dalej tym viac citam ze 5w30 je odpad hnoj najhorsia moznost....
To je konina. Je velmi DŮLEŽITÉ rozlišovat oleje 5w30 (a jiné) se sníženou HTHS viskozitou (ACEA A1/B1/A5/B5/C1/C2) a pak ty 5w30 (a jiné - a od xw/40 vč. nahoru všechny) s HTHS viskozitou normální (ACEA A3/B3/C3/C4). Ty se sníženou HTHS viskozitou jsou sice moderní - eko, ale to je tak všechno - ušetří několik mililitrů paliva, ale jsou (zjednodušeně psáno) řídké a při zatížení nebo při již jetějším motoru se může začít trhat olejový film. Ty s normální HTHS viskozitou jsou kvalitnější a na prvním místě je mazání a motor.
matus699 píše:bmw motor m47n2 2.0d dpf nemam....
Doporučím 5w40(30) ACEA A3/B3. A klidně Shell.

Re: oleje Shell

Napsal: pon bře 20, 2017 20:09
od matus699
Co sa tyka vymeny tak ja menim 12-15tkm.
Jazdim prevazne dediny z casti mesto a raz za cas dialnice.
Nedavno som menil tak uvidim ale za 10tkm sa budem rozhodovat co dam mozno pojdem do tej 5w40 a mozno necham to co tam mam uz 3ti krat tu 5w30 prof lebo je aj obycajna 5w30 len henta professional ma uzsiu specifikaciu vraj je to lepsie ze su tam ine aditiva tak mi poradili.
Tak isto som sa docital ze pouzivat acea c3 ked nemam dpf je hlupost a je lepsie a3/b3
preto cim viac citam a pytam sa tym to je horsie a som viac neisty :D

tu dam link co presne tam mam
http://www.shell.co.uk/motorist/oils-lu ... 5w-30.html

ked ma niekto nejake postrehy rad si precitam a necham poradit.

Re: oleje Shell

Napsal: pon bře 20, 2017 20:37
od jerome
Ak jazdis taketo trasy a menis po 12-15tis. zostal by som u 5W30-ky. Je ich na vyber spusta takze kludne ich mozes striedat a ked uz si sa zacal viac zaujimat o oleje tak postupne zistis ktory bude motoru "sediet" naj ;)
Ak zvolis 5W40 tak skratit o nieco vymeny a tym padom bude mat motor stale gut olej ;)

Re: oleje Shell

Napsal: úte bře 21, 2017 9:01
od Pitris
matus699 píše:....Tak isto som sa docital ze pouzivat acea c3 ked nemam dpf je hlupost a je lepsie a3/b3 preto cim viac citam a pytam sa tym to je horsie a som viac neisty....
Když není v motoru DPF je vhodnější použít olej B3 (B3/B4). Netřeba se bát SAE třídy 5w40 (a i "origo" olej BMW je třeba i 5w40), ale dá se i ta 5w30.... A k tomu C3: Tyto oleje mají - právě kvůli DPF - snížený obsah popela, fosforu a síry; bohužel "balíček" těchto aditiv je "zodpovědný" mj. i za výdrž oleje v kilometrech. Takže pro motor je vhodnější použít olej buď bez C3, anebo zkrátit interval výměny oleje. BMW má tuším 20tkm, takže když necháš 12 při převážně kratších nebo 15 když budou převažovat delší jízdy, bude to O.K. i s C3, ale osobně - když 5w30, tak - raději tento Shell. A kdybys chtěl být fakt pinktlich, tak hledej olej s normou BMW-LL-98 nebo 01
Pitris píše:BMW má tuším 20tkm, takže když necháš 12 při převážně kratších nebo 15 když budou převažovat delší jízdy, bude to O.K. i s C3....
Pokud by byl předepsaný interval 15tkm, tak by to s C3 bylo asi 10 a 12tkm....

Re: oleje Shell

Napsal: úte bře 21, 2017 16:35
od matus699
Hentie origo co su tam su stare to este dodaval castrol teraz uz nove dodava shell a volaju sa twin power turbo.
Mozno na stranke to nemaju zaktualizovane alebo dopredavaju stare zasoby neviem.

Moj oficialny interval je az 40000km to fakt neviem kto navrhol...
Nabuduce sa asi fakt pozriem po tych B3/B4 s normou LL-01

ta origo 5w40 uz je oficialne ukoncena a nevyraba sa je za nu nahrada Helix HX7 5W-40 (ale HX7 to uz je nizsia trieda)
potom henten olej AB splna normu iba pre mercedes... bmw tam nikde nie je ani spomenute tak preto som na neho ani nepozeral lebo vsade som sa docital ze normu pre auto olej musi splnat.

EDIT:
este dodam 1 skusenost
po precitani niekolko tem tu na fore som sa rozhodol ze vam tiez napisem perlicku...
Pri rozhodovani medzi olejom shell 5w30 obyc a 5w30 prof som dostal odpoved ze ten obycajny je skratka obycajny a mozem si ho menit aj doma a z priponou professional mozem menit len v servise ale v ziadnom pripade nie doma... vtedy ma skoro vytrelo :D

tak chalani pozor na to :D

Re: oleje Shell

Napsal: pon říj 02, 2017 9:51
od Jezevcik
Na zimu jsem zakoupil Shell Helix Ultra 5W-40 a na jednom balení jsem měl popis "Shell Helix Ultra I". Napsal jsem dovozci, co to "I" znamená a níže je odpověď, která může být užitečná.

Vážení zákazníci,



tímto emailem bych Vás rád informoval o dočesné změně názvu několika olejů řady Helix a Rimula. Důvodem změny je odstávka rafinerie Shell Pearl GTL v Kataru, která produkuje základové oleje vyrobené metodou Gas-To-Liquids (GTL) ze zemního plynu. Tyto základové oleje se používají mj. k výrobě některých špičkových plně syntetických motorových olejů řady Helix a Rimula. Z důvodu dočasného nedostatku tohoto typu základového oleje budou uvedeny na trh náhradní formulace některých produktů, v níž bude použit základový olej vyrobený z ropy, nikoliv ze zemního plynu. Kvalita produktu a složení přísad se nijak nemění, použitelnost těchto olejů je zcela identická a jsou neomezeně mísitelné s produkty vyráběnými ze zemního plynu. Dočasné produkty jsou odlišeny malým písmenem „l“ (el) v názvu: např. Shell Helix Ultra l 5W-40.



Jakmile bude rafinerie GTL uvedena opět do stoprocentního provozu, budou oleje s písmenem „l (el)“ v názvu doprodány a na trhu se nadále objevovat nebudou.





S pozdravem / Best Regards



Andreas Kopřiva
Technical department


mobil: +420 773 762 766
e-mail: andreas.kopriva@automax-group.com

Re: oleje Shell

Napsal: pon říj 30, 2017 18:55
od bjukemen
a ked sme pri tom su nejake info ktory zakladovy olej je kvalitnejsi.? ropa vs. plyn.?

Re: oleje Shell

Napsal: pon říj 30, 2017 21:37
od Shi
Základový olej vyrobený z plynu (GTL) je čistotou i vlastnostmi velmi podobný PAO, ale je mnohem levnější na výrobu. Oproti hydrokrakovanému základu z ropy je to pokrok, navíc GTL má oproti PAO i HC základům nějaké výhody:
- GTL může mít vyšší viskozitní index než běžné PAO i HC
- GTL umožňuje dosáhnout nižší teplotu bodu skápnutí, než PAO s podobnou viskozitou

Jinak GTL je vlastně taky hydrokrakovaný olej, ale na začátku procesu není ropa, ale plyn, který se zkapalní a zkapalněný produkt se pak hydrokrakuje.

Re: oleje Shell

Napsal: úte říj 31, 2017 18:40
od bjukemen
Takze de facto na bezne pouzitie oleja je to viac menej fuk ci je zaklad plyn alebo ropa

Re: oleje Shell

Napsal: úte říj 31, 2017 18:52
od Pitris
Na běžné ano....

Re: oleje Shell

Napsal: úte říj 31, 2017 19:42
od Jezevcik
Úplně takto bych to nezjednodušil. Za dobré peníze mám hodně kvalitní olej.

Oleje Shell

Napsal: pon led 08, 2018 19:40
od PavelRS
Psal jsem na zastoupení Shellu s dotazem o poskytnutí aktuálního technického listu a sdělení údajů, které v něm nejsou. Pokud máte někdo další info o ostatních olejích, tak je napište.


Shell Helix HX8 5W-40
Viskozita 100°C: 14,45
HTHS: 4.0 mPa.s
Noack: 9.2%
TBN: 10.2 mgKOH/g
Bod vzplanutí: 242°C
Bod tuhnutí: -45°C
Síranový popel: Neudaná hodnota, takže podle specifikace mi bylo napsáno.

Re: Oleje Shell

Napsal: pon led 08, 2018 19:44
od Pedro
Men zavcas a vyjma prvnich dvou hodnot, na to kasli.

Re: oleje Shell

Napsal: pon led 08, 2018 20:05
od PavelRS
Já tušil, že jsem hledal špatně :D

Pedro: Já jsem asi jak ty, najeto 17 tisíc km a mám za tu dobu 5 výměn už. :lol:

Údaje jsem dal pro zajímavost. Překvapila mě, a pozitivně, hodnota HTHS viskozity. :wink: