Jaký olej do motoru VAG 1.6 MPI (75 kW, EURO5)?
Napsal: pon pro 26, 2016 18:18
Zdravim Vas!
Rad bych tu otevrel tema pro diskuzi ohledne oleje pro 1.6 MPI, konkretne jeho EURO5 variaci ktera se delala 2008-2013 (myslim, aspon takovy nejaky interval vyskakuje ve vetsine vyhledavacu oleju, ale kdyztak me opravte), i kdyz nevim nakolik se lisi treba samotna konstrukce motoru a zda lze treba vychazet z diskuzi pro starsi verze, ale tyto temata jsou casto stejne 4-6 let stara, takze tak.
Konkretne mam kod motoru BSE, nejsem si jisty zda se nedelaly pod vice oznacenimi, pripadne dopiste, at toto tema najdou i dalsi.
Stravil jsem ctenim diskuzi a clanku pulku vanocniho volna a porad nemam jasno. Jinak pro 1.6ku uz je tu tema, ale je uz starsiho data, navic se tyka spise auta co jezdi na LPG.
Takze ted bych si asi nechal rad poradit:
- auto ma najeto 60 tis. a je v nem teprv treti LL olej (prodlouzeny interval QG1) dokud bylo auto nove a melo smysl jezdit jen autorizak, tak jsem si myslel ze to nema cenu resit a jakkoli to zkoumat, ted kdyz jsem to zacal podrobneji studovat, tak vidim, ze to byla chyba, ale neda se nic delat. Jedine co me utesuje ze jsem se snazil s tim opravdu snazil jezdit s rozumem dokud to nebylo zahrate, a ze to dodnes nezere olej navzdory memu stylu jizdy, s cimz maji udajne majitele tohoto motoru casto problem. No, to jsem ale trochu odbocil, ted v lednu tam bude ten treti olej necelych 9 tis a chci prejit na QG2 (pevny interval vymeny co jeden rok nebo 15 tis km) zkraceny na 10 tis km.
- v zime je nejcastejsi startovani z garaze v teplotach okolo 3-4 st., starty vylozene v -20 mozna tak jednou dvakrat do roka, kdyz jsem nekde na horach
- casto jezdim opravdu kratoucke trasy (3,2 km do obchodu a po 15 min zpet)
- naopak posledni dva roky pres leto ani nejsou moc caste trasy v lete ale je to jak kdy
- nebojim se omezovace jakmile je olej zahraty
Byl jsem rozhodnuty po nejakou klasiku 5W-40, ale e1Hho prispevky v diskuzi na skodahome me ale nahlodaly k premysleni nad tim, jestli neuvazovat i o kvalitnim 0W-30 kvuli tam kratkym jizdam, ktery - pokud jsem to spravne pochopil - se svymi vlastnostmi muze vyrovnat i "slabsim" 5W-40? Predpokladam ze dokud se budu drzet VW 502 00 a pro jistotu casteji kontrolovat olej jestli nezdrha a od dalsi vymeny ho stejne menit co 10k/km, tak v podstate ani takovym experimentum nic nebrani?
Takze asi tak. Pokud mi dokazete nejak poradit nebo dale nasmerovat, ja budu rad. Mezitim jdu dale studovat a pak si to pro jistotu dam jeste jednou, az budu hledat segre co si ma lit do sve 125 (kterou koupila ojetou a - paradoxne - k ni v pytli dostala jeste druhy zadreny motor)
Rad bych tu otevrel tema pro diskuzi ohledne oleje pro 1.6 MPI, konkretne jeho EURO5 variaci ktera se delala 2008-2013 (myslim, aspon takovy nejaky interval vyskakuje ve vetsine vyhledavacu oleju, ale kdyztak me opravte), i kdyz nevim nakolik se lisi treba samotna konstrukce motoru a zda lze treba vychazet z diskuzi pro starsi verze, ale tyto temata jsou casto stejne 4-6 let stara, takze tak.
Konkretne mam kod motoru BSE, nejsem si jisty zda se nedelaly pod vice oznacenimi, pripadne dopiste, at toto tema najdou i dalsi.
Stravil jsem ctenim diskuzi a clanku pulku vanocniho volna a porad nemam jasno. Jinak pro 1.6ku uz je tu tema, ale je uz starsiho data, navic se tyka spise auta co jezdi na LPG.
Takze ted bych si asi nechal rad poradit:
- auto ma najeto 60 tis. a je v nem teprv treti LL olej (prodlouzeny interval QG1) dokud bylo auto nove a melo smysl jezdit jen autorizak, tak jsem si myslel ze to nema cenu resit a jakkoli to zkoumat, ted kdyz jsem to zacal podrobneji studovat, tak vidim, ze to byla chyba, ale neda se nic delat. Jedine co me utesuje ze jsem se snazil s tim opravdu snazil jezdit s rozumem dokud to nebylo zahrate, a ze to dodnes nezere olej navzdory memu stylu jizdy, s cimz maji udajne majitele tohoto motoru casto problem. No, to jsem ale trochu odbocil, ted v lednu tam bude ten treti olej necelych 9 tis a chci prejit na QG2 (pevny interval vymeny co jeden rok nebo 15 tis km) zkraceny na 10 tis km.
- v zime je nejcastejsi startovani z garaze v teplotach okolo 3-4 st., starty vylozene v -20 mozna tak jednou dvakrat do roka, kdyz jsem nekde na horach
- casto jezdim opravdu kratoucke trasy (3,2 km do obchodu a po 15 min zpet)
- naopak posledni dva roky pres leto ani nejsou moc caste trasy v lete ale je to jak kdy
- nebojim se omezovace jakmile je olej zahraty
Byl jsem rozhodnuty po nejakou klasiku 5W-40, ale e1Hho prispevky v diskuzi na skodahome me ale nahlodaly k premysleni nad tim, jestli neuvazovat i o kvalitnim 0W-30 kvuli tam kratkym jizdam, ktery - pokud jsem to spravne pochopil - se svymi vlastnostmi muze vyrovnat i "slabsim" 5W-40? Predpokladam ze dokud se budu drzet VW 502 00 a pro jistotu casteji kontrolovat olej jestli nezdrha a od dalsi vymeny ho stejne menit co 10k/km, tak v podstate ani takovym experimentum nic nebrani?
Takze asi tak. Pokud mi dokazete nejak poradit nebo dale nasmerovat, ja budu rad. Mezitim jdu dale studovat a pak si to pro jistotu dam jeste jednou, az budu hledat segre co si ma lit do sve 125 (kterou koupila ojetou a - paradoxne - k ni v pytli dostala jeste druhy zadreny motor)