Stránka 1 z 2

vymena oleja v prevodovke

Napsal: úte lis 29, 2016 17:13
od mj
Dobrý deň,

poprosím radu: blíži sa 180 tis.km, pri výmene rozvodov plánujem výmenu oleja v prevodovke...na webe som našiel viac verzií VW špecifikácií, vraj sa hodia pre 6-st.prevodovku... viete poradiť, ktorá je tá správna?

VW PASSAT 1.6 TDI 77 kW CAYC 2012

vďaka!

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: úte lis 29, 2016 17:17
od Pitris
http://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skoda ... t5997.html
Víc než je tam Ti stejně tady asi nikdo už nepoví.

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: úte lis 29, 2016 17:55
od Návštěvník2
Vůbec nad ničím nespekuluj a zajeď si do autorizáku, kde ti prodají to, co tam má být. Vejde se tam 1 litr a máš to na hóódně kilometrů, takže tě ta investice na záda nepoloží. Zkoušet nějaké alternativy se v tomhle případě opravdu nevyplatí.

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: úte lis 29, 2016 18:15
od mj
1 liter? to znamená, že vytečie cca polovica náplne a doleje sa len ten jeden liter?

A ešte otázka - na nejakom fóre som čítal, že naliať "len" po úroveň kontrolného/vypúšťacieho šrúbu je málo, lebo je "prevodovka nejako naklonená"...

Ako zvyknete meniť ten olej?

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: úte lis 29, 2016 19:49
od Libor
Výměna oleje v převodovce obecně:

Zvednu auto, ať je v rovině.

Výpustným šroubem, umístěným na nejnižším místě obalu převodovky nechám vytéct olej.

Zašrouji šroub.

Přes kontrolní (nalévací) šroub, umístěným zpravidla na obalu převodovky vpředu a ve výšce poloosy (diferenciálu), naliji olej. Bývá ho zpravidla mezi 1-2 litry. Olej nalévám tak dlouho, dokud nezačne pomalu vytékat přes tento otvor. Mírně větší množství oleje v manuálních převodovkách není na škodu.

Zašroubuji šroub.

Jsou i převodovky, které nemají napouštěcí šroub z boku, ale nahoře. Dokonce existuji bez výpustného šroubu - olej se tam mění odsátím.

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 8:31
od Pitris
Když je kontrolní otvor/šroub z boku almary zároveň i nalívacím, tak uzavřít v momentě vytíkání při nalívání. A auto by mělo stát na rovině. A pokud jsem zadal správně auto do vyhledávače "millers", tak tam patří 1,7litru oilu....a fakt asi origo oilu.

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 8:51
od Jerry3
Pochybuji, že by se to ještě dnes používalo, ale blahé paměti měly např. některé převodovky (kombinované s rozvodovkou/diferenciálem, případně výstupem pro pohon zadní nápravy) Mitsubishi dokonce dva vypouštěcí šrouby. Napadají mne hned dva důvody, proč tomu tak bylo:
- aby se dal vypustit celý objem olejové náplně;
- aby bylo zajištěno nouzové mazání alespoň v té části, která neztratila olejovou náplň v případě, že v oblasti té druhé části např. zkolabovalo gufero na některé ze vstupních/výstupních hřídelí.

Jenže který konstruktér, resp. výrobce má dnes zájem, aby se to rovnou nepodělalo celé kompletně? :evil:

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 9:40
od BigBang
asi tak :lol:

Nejvíc mě dojala výměna oleje v automatu na Mercedesu W211, kdy při vypuštění oleje výpušťákem vytekly 4l oleje z celkových 8l náplně. Nějak mi uniká jak nahradit kompletní olejovou náplň bez sundání vany. Výpušťák měl hranu cca 2-3 cm nad dnem vany :roll:

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 9:54
od Jerry3
Však u HDM automatů je tohle úplně normální. A ani sundání vany ti nijak nepomůže. :idea: Kompletní výměna náplně se zde totiž dělá úplně jinak. 8)

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 10:02
od Colommbo
Jest tak, hodně oleje zůstává v měniči, při běžných výměnách náplně se s tím tak nějak počítá... :)

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 10:27
od Jerry3
Ještě doplním, že u většiny HDM automatů se počítá se sundáním vany při každé výměně ATF, a to proto, že teprve pak se člověk dostane k uvnitř integrovanému filtru (opět jsou výjimky a znovu jde zejména o Mitsubishi, kde bývá vnější filtr), ale především proto, že ve vaně bývá umístěna sada silných magnetů zachycujících kovový otěr, které je třeba vždy pečlivě vyčistit a hlavně správně umístit na původní místo. Ostatně i z právě uvedeného důvodu bývá hrana výpustního otvoru umístěna výše, až nad horní úrovní těch magnetů. :idea:

P.S.: Co že to má BigBang za auta? Že by výhradně koncernová? Nenarazili jsme opět na limity koncerňáckého poznání? :twisted:

P.P.S.: Já vím, je to ode mne hnusný... :oops:

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 10:57
od BigBang
Promiň, že jsem nikdy automat s HdM neměl, jen manuály, a nikdy v něm neměnil olej. U téhle konkrétní výměny jsem byl jako "podržtaška". To, že zůstane olej v měniči je mi jasný, ale že na vaně nechaj u výpušťáku takovej rantl, aby ses ideálně zbývajícím olejem polil při sundavání vany... A proč se divím jen nad vypouštěním? Jednodušše z důvodu, že byl do převodovky při výměně filtru a oleje nalit špatný olej (doporučen ve vyhledávači nějakého výrobce, kterého si už nepamatuju), tak byla první myšlenka olej jen vypustit - vyměnit.

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 12:29
od Jerry3
BigBang píše:...ale že na vaně nechaj u výpušťáku takovej rantl, aby ses ideálně zbývajícím olejem polil při sundavání vany...
Víš, když přestaneš na auta pohlížet pokroucenou koncernovou optikou, třeba si všimneš, že většina je dobře vymyšlená a že pro tebe třeba nepochopitelné či dokonce nesmyslné detaily mají svůj účel.

A zde jde povětšinou skutečně o "vanu", kterou když šikovně sundáš (po vypuštění ATF), tak není důvod se polít (jiná věc je že, že z útrob toho automatu bude stále odkapávat ATF). A účelem toho, že v ní zůstává nějaké množství ATF, je zejména to, aby se mechanik mohl podívat, co ještě (kromě kovového otěru zachyceného na magnetech) v ní je. Ony totiž ty další, nemagnetické "věci" (opotřebení spojek/brzd) ukazují na aktuální stav a výhled další životnosti toho daného "kusu" automatu. :idea:

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 12:57
od Durex
Pro BigBanga ... Mám W211 s tímto automatem a sám sem si to měnil. A nikde není problém ... Dokonce mi to přijde i lepší jak výměna u klasický přímo řazený převodovky,kde není vypoušťák ... A vůbec spousta věcí na tom mercedesu je dělaná tak,že někdo přemýšlel při vývoji i nad tím,že to někdy bude někdo servisovat a je dost věcí krásně přístupných ...

Jo a já se nepolil i když někdo předemnou dorval vypoušťák tak,že sem musel sundat víko i s celou náplní nad ním ...

Re: vymena oleja v prevodovke

Napsal: stř lis 30, 2016 18:55
od Dan1
Libor píše:Výměna oleje v převodovce obecně:

Zvednu auto, ať je v rovině.

Výpustným šroubem, umístěným na nejnižším místě obalu převodovky nechám vytéct olej.

Zašrouji šroub.

Přes kontrolní (nalévací) šroub, umístěným zpravidla na obalu převodovky vpředu a ve výšce poloosy (diferenciálu), naliji olej. Bývá ho zpravidla mezi 1-2 litry. Olej nalévám tak dlouho, dokud nezačne pomalu vytékat přes tento otvor. Mírně větší množství oleje v manuálních převodovkách není na škodu.

Zašroubuji šroub.

Jsou i převodovky, které nemají napouštěcí šroub z boku, ale nahoře. Dokonce existuji bez výpustného šroubu - olej se tam mění odsátím.
Kdybych měnil olej v převodovce (manuální) dneska, tak po zvednutí auta povolím nejdřív kontrolní (nalévací) a pak až budu vypouštět olej. Člověk se pořád učí.