Stránka 1 z 2

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: úte říj 11, 2016 9:48
od Pitris
Snad se nebude Luboš T. zlobit když zde napíši jeho poznatky s Atomiem (nevím ale jestli přesně s tímto). Jako majiteli e-shopu mu to distributor (a celkem nevybíravě) před nedávnem nabízel. Tak to vzal do laboratoře. Co si pamatuji, tak první co ho upoutalo bylo že vzorek mezi dvěma sklíčky jakoby "vrzal" - pevné částice v tom :x A další že průměr oněch částeček byl okolo 60-ti µm kdežto olejový filtr zachytí nečistoty velké / malé okolo 10-ti 15-ti µm v průměru.... Takže to "kouzelné" Atomium stejně zůstane ve filtru :x Je to absolutně vyhozený peníz; daleko lepší pro motor je častěji měnit olej (ve kterém je všeho tak akorát).

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: úte říj 11, 2016 11:36
od Colommbo
Není-li to nezbytně nutné, netřeba do oleje přidávat nic. Jedinou výjimkou je Bishop's... :wink:
Ale tohle
...Olej je v motore od toho, aby mazal, a nie preto, aby znižoval jeho hlučnosť.
přece není celá pravda... :)

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: úte říj 11, 2016 13:55
od Pitris
Není. Krom toho že olej má mazat, tak hluk tlumit taky. Stejně jako chladit, působit proti vnitřní korozi motoru, odolávat oxidaci, být střihově stabilní a třeba dotěsňovat vůle. A na toto všechno má "v sobě" už aditiva - a ve SPRÁVNÉM poměru; který se ale přidáním čehokoliv do oleje "rozhodí" a když se tím snad dosáhne zlepšení něčeho, tak určitě dojde ke zhoršení jiné vlastnosti motorového oleje....

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: úte říj 11, 2016 17:42
od Colommbo
Tož jsem si trošku počtl a fakt ti nevim, Maruš... :? http://atomium.cz/home/what-is-atomium/
Obzvlášť některé "recenze" stojí za to:
"...Hyunadi ATOS 1.0 benzin, r.v. 2000 najeto cca 250tis. U auta docházelo k u niku oleje do spalovacího prostoru v takové míře, že jsem byl již rozhodnutý auto nechat ekologicky zlikvidovat, takže jsem se nebál do něj nalít nějaký neznámí přípravek ATOMIUM. S přibližnou spotřebou 1L oleje na 200km, už nemělo cenu dělat při ceně vozu generálku motoru.
Po nalití vašeho přípravku se začali dít věci, prvních cca 500km se z motoru ozvali podivné zvuky hlavně za studena. Ty postupně u stály a v současnosti se spotřeba oleje téměř zastavila. Řekl bych že došlo k snížení spotřeby oleje o 80-90%.Další věc byl výkon který se skutečně změnil k lepšímu..."

Jestliže aplikace přípravku odstraní spotřebu oleje cca 5L/1000km, musí se jednat skutečně o technologický zázrak. Kdybych to býval věděl, mohl jsem se na výměnu ventilových gufer vy...

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: stř říj 12, 2016 10:12
od e1H
Pitris píše:Není. Krom toho že olej má mazat, tak hluk tlumit taky. Stejně jako chladit, působit proti vnitřní korozi motoru, odolávat oxidaci, být střihově stabilní a třeba dotěsňovat vůle. A na toto všechno má "v sobě" už aditiva - a ve SPRÁVNÉM poměru; který se ale přidáním čehokoliv do oleje "rozhodí" a když se tím snad dosáhne zlepšení něčeho, tak určitě dojde ke zhoršení jiné vlastnosti motorového oleje....
S väčšinou súhlasím, ale tlmenie hluku naozaj nie je úloha motorového oleja. Je to akurát príjemny vedľajší efekt. Treba ale pochopiť aj to, že stíšenie motora vďaka oleju, je vždy na úkor niečoho. Najčastejšie je s tým spojená vyššia viskozita oleja a tým pádom jeho nižší prietok v mazacom okruhu, čo je neželaný stav. Do určitej miery to motoru ešte neuškodí, ale všetci dobre vieme, že je lepšie sa tomu vyhnúť. Keby to tak nebolo, tak by výrobcovia áut doporučovali do svojich motorov výhradne oleje 10W-60, aby ich motory boli čo najtichšie. Z nejakého dôvodu sa tak ale nedeje. :)

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: stř říj 12, 2016 10:32
od Pitris
e1H píše:....výhradne oleje 10W-60, aby ich motory boli čo najtichšie....
A nebo vazelinu :P
Ano. Hluk tlumící vlastnost oleje je jen jakoby "vedlejší produkt" a je závislý na viskozitě, ale rozdíl ve stejném motoru s A1/B1 5w30 nebo s A3/B3 10w40 co do zvukového projevu bude znatelný. A konstruktéři auta - a zvlášť při použití nízkoviskózních olejů - s tím počítají....

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: stř říj 12, 2016 10:43
od Colommbo
Funkce oleje v motoru jsou čtyři základní. Základní, žádná z nich není doplňková, vedlejší. Mazání, chlazení, čištění a těsnění. Ano, ta poslední je "závislá" na viskozitě ("hustotě") oleje za provozní teploty. A jestliže výrobci do svých motorů hromadně nedoporučují oleje 10W60, není důvodem nějaká "snížená průtočnost náplně", tím jsou jen a pouze nesmyslné požadavky na spotřebu a emise... :)

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: stř říj 12, 2016 11:07
od Pitris
Jirko, tady si myslím že to taky není tak zcela pravda, protože pokud se budeme bavit o běžných motorech a jízdních podmínkách, tak 5w40 a 10w40 je plně dostačující. Ale ano, jsou některé motory a podmínky, kde jsou oleje třeba 5w50, 10w60 (nebo i 0w30) opodstatněné....

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: stř říj 12, 2016 11:38
od Colommbo
Je tam smajlík, Jarku, to byla jen reakce na kolegou zmiňovaný právě ten (ano, za běžných okolností zbytečný) 10W60... :D
P.S. Kolegovi naskakuje kopřivka, když někde vidí olej s vyšším číslem než 5W40, já to zase mám právě naopak... :D

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: stř říj 12, 2016 16:20
od Pitris
Colommbo píše:Je tam smajlík, Jarku....
:wink:

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: stř říj 12, 2016 18:59
od Hombre
Snížení hlučnosti není vedlejší plusový projev kvalitnějšího oleje, ale velmi důležité kvalitnější mazání = snížení hlučnosti. Co je vlastně zvýšená nebo snížená hlučnost za použití jiného oleje . Snížení hlučnosti je vlastně jasný signál pro majitele, že to je ten pravý ořechový olej pro jeho motor. Všechny na sebe působící jak točné , tak kluzné části motoru jdou po olejovém polštáři - filmu, čím je kvalitnější , tím méně dochází k dotyku kov na kov , to znamená procvaknutí olejového polštáře vysokou teplotou , kterou olej nesnese, střihem tenkého olejového filmu, to je pak to zvonění , pazvuky, přehřívání motoru , zapékání kroužků ....souhrnem - rychlejší opotřebení motoru :?

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: čtv říj 13, 2016 13:41
od e1H
Pozor, to že motor sa vďaka viskóznejšimu oleju je tichší, neznamená, že je aj mazanie lepšie! Napr. také turbo (má ho už minimálne každé druhé auto) nemusí kvôli vyššej viskozite oleja a jeho nižšiemu prietoku v okruhu mať dostatočné mazanie. Olej sa môže začať pripekať a hneď máš problém. Pridaj k tomu vyššiu záťaž v zime pri studenom motore (sú situácie kedy sa tomu jednoducho nevyhneš) a môže to skôr či neskôr zle dopadnúť. Ak máš nižší prietok oleja v okruhu, tak aj odvod tepla z motora je horší. Tým pádom má viac "práce" vodný okruh, ktorému olejový neasistuje pri odvode tepla. Pri bežnej prevádzke drobnosť, pri výnimočných situáciách, alebo v prípade poruchy v chladiacom okruhu to môže spôsobiť rozdiel v tom, či budú následky pre motor totálne, alebo nie. Ale to sme už dosť odbočili od pôvodnej otázky. :roll:

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: čtv říj 13, 2016 14:00
od Colommbo
Ano, vraťme se k tématu, tedy Atomium nebrat! :)

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: ned říj 16, 2016 10:38
od pan wolf
Všem moc děkuji za velmi cenné rady a osobní zkušenosti.
Jsem rád, že jsem na tohle fórum narazil, jelikož jsem vlivem médií (Autosalon), prodejců olejů a videí od několika málo spokojených "pokusných králíků" :) málem do svého motoru nalil zmíněné aditivum za nemalý peníz. Naštěstí se řídím tím, že pokud nenajdu alespoň jednu negativní recenzi, tak se mi to zdá dost pochybné. :)

Re: Aditivum Atomium Active Diesel

Napsal: čtv říj 27, 2016 20:05
od Brembo
e1H píše:Pozor, to že motor sa vďaka viskóznejšimu oleju je tichší, neznamená, že je aj mazanie lepšie! Napr. také turbo (má ho už minimálne každé druhé auto) nemusí kvôli vyššej viskozite oleja a jeho nižšiemu prietoku v okruhu mať dostatočné mazanie. Olej sa môže začať pripekať a hneď máš problém. Pridaj k tomu vyššiu záťaž v zime pri studenom motore (sú situácie kedy sa tomu jednoducho nevyhneš) a môže to skôr či neskôr zle dopadnúť. Ak máš nižší prietok oleja v okruhu, tak aj odvod tepla z motora je horší. Tým pádom má viac "práce" vodný okruh, ktorému olejový neasistuje pri odvode tepla. Pri bežnej prevádzke drobnosť, pri výnimočných situáciách, alebo v prípade poruchy v chladiacom okruhu to môže spôsobiť rozdiel v tom, či budú následky pre motor totálne, alebo nie. Ale to sme už dosť odbočili od pôvodnej otázky. :roll:
Zatial som sa nestretol s olejom,ktorý by mal viskozitu za tepla vyššiu,než za studena. A je jedno,či by si porovnal viskozitu teplého oleja 10W-60 s viskozitou oleja studeného,napríklad 0W-20. A čo sa atomového oleja týka,už názov je podozrivý.