Stránka 37 z 66

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 12:23
od Pitris
Tak v hybridu se dá 0w20 pochopit, bo hned po zapnutí spalovacího motoru jde ten do otáček. A dlouho (asi) nepojede. A snad z toho nikdo neudělá "haťapku" a neuvaří olej 0w20 po dálnici jízdou na benzin kvůli tomu výfuku v bloku :( A zaplaťbůh za ten interval vyměny oleje - tady je svět ještě v pořádku :) Jen by mě zajímalo, jak budou počítat ty kilometry. Na benzin/na baterky :idea:

Jinak ta jednapětka s turbem nejede špatně :wink: - byl jsem se svézt se Civicem. A hybrid u mne (snad dlouhou dobu) nehrozí, páč Civic sedan (někdy v budoucnu nahradí Accorda) je ještě klasika 1.5T....:wink:

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 13:30
od Libor
Pitris:
Na rozdíl od koncernu VW, se hybridní pohon Hondy (e:hev) vždy, když je vychladlý, spouští na spalovací motor. Tím se alespoň trochu zajistí jeho prohřátí. U koncernu to není vymyšleno úplně ideálně, protože třeba u hybridní Octavie RS MK4 se i v chladu rozjíždíš na elektromotor. No a pokud řidič (osel) během toho bude chtít třeba předjíždět, spustí se studený "spalovák", který vyletí do otáček. Proto v koncernu použili bytelnější 1.4TSI a ne 1.5TSI. Jestli to bude stačit, těžko teď soudit.

U Hondy bych se asi nebál, že u vývoje někdo nepřemýšlel. Ujel jsem s tím docela dost kilometrů v různých režimech a nebylo tam nic, co by mi bytostně vadilo (rozuměj, u auta na dojíždění do práce).
U téhle Hondy je použitý docela kapacitně malý akumulátor. Z jeho energie ujedeš sotva 3-5 km, ale to nevadí, protože se průběžně dobíjí rekuperací a zmiňovaným spalovákem. No a tím, že se spalovák hlásí poměrně často "ke slovu", byť pouze jako generátor, zůstává prohřátý, což je jen ku prospěchu věci.
Jel jsem s tím i po dálnici. Při konstantní 140 km/h byl v autě na eCVT docela klid a neměl jsem pocit, že by spalovák letěl do vysokých otáček. Takže, pokud se s tím někdo vydá na chalupu po naší dálniční síti, motor protestovat nebude a neměl by se uvařit :)
Vyladěné to mají překvapivě dobře i po stránce spotřeby PHM. Ve městě do 3l/100 km, kombinace "motající se" kolem 4l/100 km.

Výměnný/servisní inzerval se bude počítat klasicky podle ODOmetru, když to auto má spalovák de facto stále v permanenci. Ona i spotřeba paliva se zde počítá pouze v l/100 km, protože to není plug in hybrid. Nedobíjíš ze zásuvky, pouze leješ benzín. Tenhle systém (z ekopohonů) mi dává smysl asi nejvíc. Nepotřebuješ těžké a drahé akumulátory, nemusíš hledat zásuvky, o nic se nestaráš. A srazíš spotřebu paliva/emisí na rozumnou mez. Ale ani to žel Bohu ekoteroristům nestačí.

Vím, o čem píšeš. Chápu "přesvědčené" hondaře, že Honda je o vysokých otáčkách, jekotu mototoru, ale za chvíli ani z toho nezbyde nic. Taky jsem k 1.5T původně přistupoval s despektem, ale tenhle motor se Hondě podařil rozumně vyladit tak, že tam trocha toho "old schoolu" zůstalo. Prostě na turbomotor hezká linearita, ne jak koncern, volnoběh-->nic--> kopanec-->a zase nic.
Škoda jen, že se tu Civic 10G prodejně tolik nechytl, jak třeba ve státech. Za pár let nebude na poli ojetin z čeho moc vybírat.

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 14:15
od Pitris
Je fakt že já se o elektroauta / o hybridy nikdy moc nezajímal, bo doufám že jestě dlouho mě nebudou "smět do baráku". Ale to jak píšeš o hybridu v Jazzu zní rozumně, a bude to (snad i dlouhodobě) fungovat :wink:
A snad nějaký ten Civic sedan 1.5T POTOM někdy (řikám si Accord 2.4 byl k 50-ti nám, tak Civic 1.5T bude k 60-ti nám :P) seženu.

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 15:08
od Libor
Pitris:
O spolehlivost bych se nebál, mají s tím zkušenosti už ve třetí generaci.
Typický uživatel hybridů také nejsem, jen se o to zajímám, bo Honda je srdeční značka. Škoda jen, že pokud bude člověk mít "chuť" na novou Hondu se spalovákem, bude si ji muset nechat dovézt z Kanady (mimochodem Accord 10G s K20C4 je nádherné a velmi dynamické auto /Fomi zde dováží/).
Pro mě z toho vyplývá jediné, udržovat FK7 při životě, jak jen jde, bo nebudou.
Snad Ti ta Tvá idea na 60 výjde, chlape :wink:

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 15:44
od Pitris
Tak Accord 10g s turbodvoulitrem a 250-ti kobylkama je pěkná věcička, ale jestli půjdou dovézt do Evropy i v budoucnu toť otázka. A taky jestli na to nebude daň větší nez cena auta :( Ty ekologičtí teroristi jsou schopní všeho :evil:
A ano. Nezbude nám než se o ty současný auta (po)starat. A snad se i prvni majitel mého budoucího auta postará taky :wink:

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 17:15
od pepoh
A snad z toho nikdo neudělá "haťapku" a neuvaří olej 0w20 po dálnici jízdou na benzin kvůli tomu výfuku v bloku
dneska bezna vec, v tom riziko neni, motory aj v strednej zatazi maju vela % egr. a to velmi znizuje teplotu.
benefit je ze sa rychlo dostane na pracovnu teplotu.
vacsi problem je priamostrek, myslim ze hondy na zapade trpeli na silne riedenie oleja benzinom. snazili sa to "opravit" prehratim rj a skracovanim intervalu. (nepamatam si presne, asi to bola 1,5t)

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 17:57
od Libor
Pitris:
Jj, Accord 10G je krasavec, ale absolutně mimo rozpočet. S dovozem, clem a poplatky za legalizaci a přihlášení na RT, milion, bez daně. Pro podnikatele asi fajn, my to "neodepíšeme".
Kdo ví co bude, nechme se překvapit. Hýčkejme, co máme :wink:
Já taky zprvu brblal, že mám v autě GPF, ale holt jsem zaspal s koupí a tak není zbytí, od 8/2018 je mají všechny GDI Hondy. V souvislostí s tím, byl následně upraven i termomanagent motoru, taķže se podařilo z větší části vyrušit ředění oleje palivem. Že jim to "klaplo", mohu za sebe potvrdit, protože při mých krátkých trasách, mám s tímhle nešvarem přímovstřiků, klid. A ruku na srdce, tohle netrápilo i Hondu, ale i Mazdí Skyactivy, VW Group, Suzuki... No, i kdyby, s mými/našimi servisními intervaly/výměnami oleje, pohoda jazz :mrgreen:

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 18:08
od Pitris
Libor píše:Pitris:
Jj, Accord 10G je krasavec, ale absolutně mimo rozpočet....
Asi tak. A bo poslední možnej Accord sedan je ten co mám teď tak proto ten Civic sedan. Ono to pojede plusminus stejně, a s tím GPF se holt budu muset pak smířit. Ovšem zase u benzinu to neni až taková patálie jak u nafty. A radši GPF jak baterkoauto :idea:

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 19:13
od Libor
Tak on by šel pořídit i Acco 9G, ale to mi příjde jako větší facelift 8G a nelíbí se mi tak. Coupé ano, ale zase ten diskomfort a s V6 to není ideální daily car.
Karosařiny tady taky bude málo, ne, tudy cesta nevede. Nicméně, pokud člověk chce, Fomi to servisovat umí, ověřoval jsem.
Civic 10G v sedanu by byl ideál. Díly na běžný servis jsou i v zavedené druhovýrobě (třeba filtry, brzdy), plechařiny je v Polsku mraky a za fajné peníze. Výhoda v sedanu je oproti mému v tom, že tam jsou jednodušší tlumiče pérování (neadaptabilní), čili za třetinu cenu mých. A je, oproti 5D tišší od podvozku. Holt sedan.
Máme v klubu kluky s vyššími nájezdy a GPF drží. Jak píšeš, je propustnější a malinko jednodušší, než DPF. V Civiku ho umístili hned za motorem, čili má brzy optimální teplotu, což je alfou a omegou správné funkce. Dobrá zpráva je, že zástavba GPF ten motor neutlumila, pořád má říz :wink:
A hlavně, stále ACEA C3, ne C5 :mrgreen:

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 19:27
od Pitris
Pane dík :wink: Já jsem něco o tom Civicu taky zjišťoval, ale takto do hloubky ne.

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 19:34
od Colommbo
Libor píše:...s V6 to není ideální daily car...
Nechtěl jsem, ale musím oponovat - po víc jak dvaceti letech za volantem šestihrnku mohu odpovědně prohlásit, že pro každodenní užívání neznám nic lepčího...! :wink: :P

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 20:24
od Libor
Pitris:
Není vůbec zač :wink: Auto si chci nechat co nejdéle, takže Ti pak za deset let mohu poreferovat, jak to po letech šlape, nebo případná úskalí se vzájemným soužitím :D

Colommbo:
No, sám nevím, kolik by mi V6 sežrala paliva na trasách 11 km do práce a třeba 3 km do školy, to je pravda. Možná 13, možná 15 l/100 km :mrgreen: Nevím ani, kolik času takový 3.5 V6 potřebuje k prohřátí na provozní teplotu (R4 na to teď potřebuje 8 km).
Moje poznámka se váže hlavně na karoserii typu coupé (zmiňovaný Accord V6). Nevím, jak moc by mladého bavilo skákat dozadu přes sklopenou sedačku, navíc třeba v dešti.

Já vím, že po Omeze teď sedláš MB, obé s V6 (R6?) a lebedíš si blahem.
Já bych si to u sebe dokázal, s ohledem na výše uvedené, představit pouze jako auto na víkendy a tak za 10 let :wink: To už bude toto coupé i cenově přijatelnější :mrgreen:

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 20:46
od Colommbo
Máš pravdu, kupé si užívám až teď na starý kolena, jezdím sám či max. ve dvou (tata, přítelka.) Však se taky jednou dočkáš... :D Mimochodem, Accord Coupé je nádherná věc, netušil jsem, že se něco takovýho dělalo (podobně jako W124 jsem znal jen jako sedan či kombi), koukal jsem jak blázen! :o

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: úte led 19, 2021 21:19
od Libor
Colommbo:
Však jednou možná příjde čas, vůbec nevylučuji tuto alternativu :mrgreen:
Teď by to byl rozmar a rok tichá domácnost, sotva 10 měsíců po koupi Civiku :D
Coupé od Accordu se mi vždy líbily, už od 4G nádherná auta a slušné motory. Šilhám (ve svých snech) po tomhle typu:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hond ... d/68995512

Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?

Napsal: stř led 20, 2021 7:46
od Pitris
Hmmm, tak už je pryč :( Libilo se i někomu jinýmu :)
Jinak Libore, škoda že sis nekoupil sedana. Ale neříkám - možná se pak domluvíme :idea: :P