Pitris:
Na rozdíl od koncernu VW, se hybridní pohon Hondy (e:hev) vždy, když je vychladlý, spouští na spalovací motor. Tím se alespoň trochu zajistí jeho prohřátí. U koncernu to není vymyšleno úplně ideálně, protože třeba u hybridní Octavie RS MK4 se i v chladu rozjíždíš na elektromotor. No a pokud řidič (osel) během toho bude chtít třeba předjíždět, spustí se studený "spalovák", který vyletí do otáček. Proto v koncernu použili bytelnější 1.4TSI a ne 1.5TSI. Jestli to bude stačit, těžko teď soudit.
U Hondy bych se asi nebál, že u vývoje někdo nepřemýšlel. Ujel jsem s tím docela dost kilometrů v různých režimech a nebylo tam nic, co by mi bytostně vadilo (rozuměj, u auta na dojíždění do práce).
U téhle Hondy je použitý docela kapacitně malý akumulátor. Z jeho energie ujedeš sotva 3-5 km, ale to nevadí, protože se průběžně dobíjí rekuperací a zmiňovaným spalovákem. No a tím, že se spalovák hlásí poměrně často "ke slovu", byť pouze jako generátor, zůstává prohřátý, což je jen ku prospěchu věci.
Jel jsem s tím i po dálnici. Při konstantní 140 km/h byl v autě na eCVT docela klid a neměl jsem pocit, že by spalovák letěl do vysokých otáček. Takže, pokud se s tím někdo vydá na chalupu po naší dálniční síti, motor protestovat nebude a neměl by se uvařit
Vyladěné to mají překvapivě dobře i po stránce spotřeby PHM. Ve městě do 3l/100 km, kombinace "motající se" kolem 4l/100 km.
Výměnný/servisní inzerval se bude počítat klasicky podle ODOmetru, když to auto má spalovák de facto stále v permanenci. Ona i spotřeba paliva se zde počítá pouze v l/100 km, protože to není plug in hybrid. Nedobíjíš ze zásuvky, pouze leješ benzín. Tenhle systém (z ekopohonů) mi dává smysl asi nejvíc. Nepotřebuješ těžké a drahé akumulátory, nemusíš hledat zásuvky, o nic se nestaráš. A srazíš spotřebu paliva/emisí na rozumnou mez. Ale ani to žel Bohu ekoteroristům nestačí.
Vím, o čem píšeš. Chápu "přesvědčené" hondaře, že Honda je o vysokých otáčkách, jekotu mototoru, ale za chvíli ani z toho nezbyde nic. Taky jsem k 1.5T původně přistupoval s despektem, ale tenhle motor se Hondě podařil rozumně vyladit tak, že tam trocha toho "old schoolu" zůstalo. Prostě na turbomotor hezká linearita, ne jak koncern, volnoběh-->nic--> kopanec-->a zase nic.
Škoda jen, že se tu Civic 10G prodejně tolik nechytl, jak třeba ve státech. Za pár let nebude na poli ojetin z čeho moc vybírat.