Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
PUO
Příspěvky: 254
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od PUO »

Máme aj 5W16- RAVENOL. Bez modifikátorov viskozity a pod. Resp. len stopové množstvá. :)
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2117
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

v takejto SAE triede bo bola už priam zvrhlosť výrobcu podržať VI na modifikatoroch ..ten "base oil" by musel byť fakt hnoj (obrazne povedané) :D
rosso
Příspěvky: 537
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od rosso »

Zvrhlost je už ta samotná SAE (sorry)
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2117
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

SAE ktorá zo svojej podstaty prináša "nepriestrelnú" strihovu stabilitu a pevnosť olejoveho filmu na kritických miestach, za podmienky že boli použité kvalitné základove oleje.. a vôle na ložiskách a celkovo konštrukčné riešenie (krúžky/valec) daného agregátu sú k tejto SAE dizajnované ako použiteľné.
PUO
Příspěvky: 254
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od PUO »

rosso píše: stř úno 12, 2025 21:44 Zvrhlost je už ta samotná SAE (sorry)
Máš pravdu. Pre Europu je tá viskozita zvrhlosť.
Z reologického- fyzikálneho hladiska "ideálna " viskozita. Zákl. olej , komplexný balík aditív a hotovo . Nič navyše. :) Samozrejme nie je to také jednoduché. Vývoj a výskum prebiehal už niekolko rokov , kým boli uvedené na trh. Vrátane motorových testov. Takmer všetky oleje 0W16 kde som čítal popis, sú na plnesyntetickom základe, vrátane toho konkr. Ravenolu 5W16.
Napr. SAE 5W20= aj toto je v Europe exotika . Amerika, Japonsko - bežne používaná viskozita. Samozrejme v motoroch ktoré sú na to skonštruované a schválené!!
A ešte niečo na záver :) Prvý plnesyntetický olej od Mobilu - Mobil1 5W20 . Písal sa rok 1975. Videl som TL - takmer 0W16.
Neviem ako dlho bol na trhu. To som čumel aj Ja :shock: :shock:
Už som velmi OT. Ospravedlnujem sa!!
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Erik82
Příspěvky: 85
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Mám zase otázku, nakoľko je dôležitý údaj FLASH POINT ! Konkrétne pre môj motor je nejaká hodnota pod ktorú neísť?

Ak som to správne pochopil tak na základe hodnoty Pour Point a Flash Point sa posudzuje kvalita/čistota základových olejov.

Trápi ma Valvoline Synpower FE 5W30 aj 0W30, oba majú Pour Point -45/-48, čo mi príde fajn. Ale FlashPoint je dost nízky 218 resp. 224 podľa ASTM D-92 .
[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2117
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

Erik82 píše: pon úno 24, 2025 9:45 Mám zase otázku, nakoľko je dôležitý údaj FLASH POINT ! Konkrétne pre môj motor je nejaká hodnota pod ktorú neísť?
konkrétne pre tvoj motor? ..každý olej ktorý spĺňa normu predpísanú vyrobcom pre tvoj motor, je aj z tohto hľadiska/parametra OK a plne vyhovujúci :!:
Erik82 píše: pon úno 24, 2025 9:45 Ak som to správne pochopil tak na základe hodnoty Pour Point a Flash Point sa posudzuje kvalita/čistota základových olejov.
..je to ale len čiastočná pravda.
Dala by sa urobiť takáto korelácia medzi kvalitou základového oleja a týmito hodnotami len v prípade uplne čistých základových olejov.
Ale akonáhle sa začne do toho miešať chémia a pridávať rôzne druhy prísad, takáto korelácia viac nie je možná a porovnávať kvalitu výsledného oleja (teda kvalitu a čistotu jeho "base oil") je nezmysel :arrow: proste príliš veľa premenných ktoré to výrazne ovplyvňujú (niektoré prvky a prísady pozitívne iné naopak negatívne a výsledná hodnota Flash Point závisí na ich vzájomnej kombinácii/pomeroch/množstvách a typoch prvkov a olejovej chémie).
Erik82 píše: pon úno 24, 2025 9:45 Trápi ma Valvoline Synpower FE 5W30 aj 0W30, oba majú Pour Point -45/-48, čo mi príde fajn. Ale FlashPoint je dost nízky 218 resp. 224 podľa ASTM D-92 .
teda aj táto tvoja snaha dávať do nejakej korelácie tieto dve konkrétne hodnoty (pre určenie kvality a čistoty použitého "base oil" konkrétneho oleja) je rovnako nezmysel :)
Erik82
Příspěvky: 85
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Aha, no tak to fakt moc toho človek veci neznalý veľa toho neporieši porovnávaním tých parametrov.

Myslel som že to je jednoduchšia záležitosť :roll:

Dík moc :wink:
[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
PUO
Příspěvky: 254
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od PUO »

Len taká malá úvaha , v súvislosti Flash point- Noack.
Vyššie spomínaný RAVENOL HFE 5W16 - Flash p. 240C , Noack 5.8 !
RAVENOL EFE 0W16 Flash p. 240C , Noack 6,8 .
Pri takýchto viskozitách , takéto hodnoty. Tu sa ukáže kvalita base oil - Group 4,5. Plus samozrejme perfektne zladený ,kompletný add. packet.
Toto má Ravenol zmáknuté :wink: A absencia modifikátorov a viskozifikátorov , asi tiež k tomu prispeli .
Samozrejme to platí aj pri iných viskozitách, kde sa použijú takéto base oils.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Erik82
Příspěvky: 85
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

No a keď to už spomínaš, treba takéto hodnoty vyhladávať za každých okolnosí? Alebo to je dané schváleniami ACEA/API, a keď ako v mojom prípade je povolený A5, tak kludne sa môžem spolahnúť že ten NOACK nebude ani pri hraničnej hodnote škodlivý pre môj motor?
Určuje ACEA max hodnotu pre NOACK?

Ja len že sa stále vraciam k Valvoline Synpower FE 5W30, ale ten má NOACK 11,7%, FlashPoint 218, je to pre môj motor jedno? alebo hladať ďalej :lol:
[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
PUO
Příspěvky: 254
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od PUO »

Pre normu ACEAC A5,A7 je tuším max.NOACK 13%. Flash cca 220 pri tomto oleji , to je taký priemer v tejto triede olejov. Sú značky ktoré majú lepšie parametre. Ale nie sú to nejaké extrémne rozdiely. Sú to parametre , ktoré nám napovedajú , ako je olej výkonovo a hlavne teplotne zaťažitelný. Ono je rozdiel či sa dostaneš napr. na dialnicu 4 krát do roka - napr. dovolenka a pod. , alebo by si to pravidelne drvil každý týžden 500km v kuse . Z toho čo mám prelustrované ,tak R-kové motory ( nie len ) fungujú v pohode s nízkymi viskozitami :)
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Erik82
Příspěvky: 85
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Honda type 2.0 má NOACK 13,4, a flash point 234
Myslel som že tieto dve hodnoty spolu kolerujú, že keď je nízky flash point ,následok toho je vyšší NOACK.
234 sa mi nezdá až tak nízka hodnota.
[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2117
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

Žiadna priama korelácia medzi nimi nieje.. je to omnoho komplexnejšie.. Ale to by bolo na dlho.

mimochodom už by som aj pochyboval o aktuálnosti týchto údajov tohto oleja
Shi
Příspěvky: 1399
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

Erik82 píše: čtv bře 06, 2025 21:30 Honda type 2.0 má NOACK 13,4, a flash point 234
Myslel som že tieto dve hodnoty spolu kolerujú, že keď je nízky flash point ,následok toho je vyšší NOACK.
234 sa mi nezdá až tak nízka hodnota.
Ona tam nějaká lehká korelace bude, ale spíš v tom smyslu, že olej který má nízký NOACK nejspíš nebude mít ízký flashpoint.
Podle mě na tom záleží hlavně u turbomotorů, naše nepřímovstřikové atmosféry jsou na olej hodně nenáročné.
U flashpointu je dobré si hlídat, zda je proveden podle metody ASTM D92 (Cleveland Open-Cup) nebo ASTM D93 (Pensky-Martens Closed-Cup), protože různá metoda pak dává různý výsledek a člověk pak nevědomky srovnává hrušky s jablkama.

Kdesi jsem četl, že D93 dává výsledky až o cca 20 stupňů Celsia nižší než metoda D92.
Erik82
Příspěvky: 85
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Vedel by mi niekto vysvetliť ako je myslený tento text:
Some other OEMs require also for their most recent Gasoline engines (since 2005) an ACEA A5/B5 and 0W-30 lubricant to guarantee the maximum Fuel Economy and durability performance. Examples of MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 possible use for these OEMs: HONDA 1.8L and 2.0L ; and LAND ROVER 3.2L.

Je to výpis z TDS oleja MOTUL ECO NERGY 0W30.
Je pre mňa mätúce že keď si dáte do vyhladávača MOTUL moje auto, ponúkne vám olej EcoNergy 0W30. To by bolo v poriadku keby v TDS toho oleja nebola poznámka ktorú som citoval.

Znamená to že Motul vlastne odporúča pre Honda 1.8, 2.0 a Land Rover 3.2L namiesto oleja Eco nergy 0W30 použiť Eco clean 0W30 ?

Potom je tu však rozpor v tom že olej Eco Clean 0W30 podľa TDS je pre Honda diesel...

The HONDA, TOYOTA, SUBARU and SUZUKI recommendations impose the engine oil to combine both ACEA C2 and 0W-30 qualities in order to guarantee the maximum Fuel Economy and durability performance for most of their Gasoline and Diesel engines of latest generation produced since 2006. Examples of MOTUL 8100 Eco-clean 0W-30 possible use for these OEMs: HONDA 2.2L CDTI and i-DTEC ; TOYOTA 2.0L and 2.2L D4D ; SUBARU 2.0L D ; and SUZUKI SX-4 SCross 1.6L DDIS.
[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Odpovědět