
Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Moderátor: Colommbo
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Máme aj 5W16- RAVENOL. Bez modifikátorov viskozity a pod. Resp. len stopové množstvá. 

Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
v takejto SAE triede bo bola už priam zvrhlosť výrobcu podržať VI na modifikatoroch ..ten "base oil" by musel byť fakt hnoj (obrazne povedané) 

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Zvrhlost je už ta samotná SAE (sorry)
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
SAE ktorá zo svojej podstaty prináša "nepriestrelnú" strihovu stabilitu a pevnosť olejoveho filmu na kritických miestach, za podmienky že boli použité kvalitné základove oleje.. a vôle na ložiskách a celkovo konštrukčné riešenie (krúžky/valec) daného agregátu sú k tejto SAE dizajnované ako použiteľné.
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Máš pravdu. Pre Europu je tá viskozita zvrhlosť.
Z reologického- fyzikálneho hladiska "ideálna " viskozita. Zákl. olej , komplexný balík aditív a hotovo . Nič navyše.

Napr. SAE 5W20= aj toto je v Europe exotika . Amerika, Japonsko - bežne používaná viskozita. Samozrejme v motoroch ktoré sú na to skonštruované a schválené!!
A ešte niečo na záver

Neviem ako dlho bol na trhu. To som čumel aj Ja


Už som velmi OT. Ospravedlnujem sa!!
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Mám zase otázku, nakoľko je dôležitý údaj FLASH POINT ! Konkrétne pre môj motor je nejaká hodnota pod ktorú neísť?
Ak som to správne pochopil tak na základe hodnoty Pour Point a Flash Point sa posudzuje kvalita/čistota základových olejov.
Trápi ma Valvoline Synpower FE 5W30 aj 0W30, oba majú Pour Point -45/-48, čo mi príde fajn. Ale FlashPoint je dost nízky 218 resp. 224 podľa ASTM D-92 .
Ak som to správne pochopil tak na základe hodnoty Pour Point a Flash Point sa posudzuje kvalita/čistota základových olejov.
Trápi ma Valvoline Synpower FE 5W30 aj 0W30, oba majú Pour Point -45/-48, čo mi príde fajn. Ale FlashPoint je dost nízky 218 resp. 224 podľa ASTM D-92 .
[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
konkrétne pre tvoj motor? ..každý olej ktorý spĺňa normu predpísanú vyrobcom pre tvoj motor, je aj z tohto hľadiska/parametra OK a plne vyhovujúci

..je to ale len čiastočná pravda.
Dala by sa urobiť takáto korelácia medzi kvalitou základového oleja a týmito hodnotami len v prípade uplne čistých základových olejov.
Ale akonáhle sa začne do toho miešať chémia a pridávať rôzne druhy prísad, takáto korelácia viac nie je možná a porovnávať kvalitu výsledného oleja (teda kvalitu a čistotu jeho "base oil") je nezmysel

teda aj táto tvoja snaha dávať do nejakej korelácie tieto dve konkrétne hodnoty (pre určenie kvality a čistoty použitého "base oil" konkrétneho oleja) je rovnako nezmysel

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Aha, no tak to fakt moc toho človek veci neznalý veľa toho neporieši porovnávaním tých parametrov.
Myslel som že to je jednoduchšia záležitosť
Dík moc
Myslel som že to je jednoduchšia záležitosť

Dík moc

[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Len taká malá úvaha , v súvislosti Flash point- Noack.
Vyššie spomínaný RAVENOL HFE 5W16 - Flash p. 240C , Noack 5.8 !
RAVENOL EFE 0W16 Flash p. 240C , Noack 6,8 .
Pri takýchto viskozitách , takéto hodnoty. Tu sa ukáže kvalita base oil - Group 4,5. Plus samozrejme perfektne zladený ,kompletný add. packet.
Toto má Ravenol zmáknuté
A absencia modifikátorov a viskozifikátorov , asi tiež k tomu prispeli .
Samozrejme to platí aj pri iných viskozitách, kde sa použijú takéto base oils.
Vyššie spomínaný RAVENOL HFE 5W16 - Flash p. 240C , Noack 5.8 !
RAVENOL EFE 0W16 Flash p. 240C , Noack 6,8 .
Pri takýchto viskozitách , takéto hodnoty. Tu sa ukáže kvalita base oil - Group 4,5. Plus samozrejme perfektne zladený ,kompletný add. packet.
Toto má Ravenol zmáknuté

Samozrejme to platí aj pri iných viskozitách, kde sa použijú takéto base oils.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
No a keď to už spomínaš, treba takéto hodnoty vyhladávať za každých okolnosí? Alebo to je dané schváleniami ACEA/API, a keď ako v mojom prípade je povolený A5, tak kludne sa môžem spolahnúť že ten NOACK nebude ani pri hraničnej hodnote škodlivý pre môj motor?
Určuje ACEA max hodnotu pre NOACK?
Ja len že sa stále vraciam k Valvoline Synpower FE 5W30, ale ten má NOACK 11,7%, FlashPoint 218, je to pre môj motor jedno? alebo hladať ďalej
Určuje ACEA max hodnotu pre NOACK?
Ja len že sa stále vraciam k Valvoline Synpower FE 5W30, ale ten má NOACK 11,7%, FlashPoint 218, je to pre môj motor jedno? alebo hladať ďalej

[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Pre normu ACEAC A5,A7 je tuším max.NOACK 13%. Flash cca 220 pri tomto oleji , to je taký priemer v tejto triede olejov. Sú značky ktoré majú lepšie parametre. Ale nie sú to nejaké extrémne rozdiely. Sú to parametre , ktoré nám napovedajú , ako je olej výkonovo a hlavne teplotne zaťažitelný. Ono je rozdiel či sa dostaneš napr. na dialnicu 4 krát do roka - napr. dovolenka a pod. , alebo by si to pravidelne drvil každý týžden 500km v kuse . Z toho čo mám prelustrované ,tak R-kové motory ( nie len ) fungujú v pohode s nízkymi viskozitami 

Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Honda type 2.0 má NOACK 13,4, a flash point 234
Myslel som že tieto dve hodnoty spolu kolerujú, že keď je nízky flash point ,následok toho je vyšší NOACK.
234 sa mi nezdá až tak nízka hodnota.
Myslel som že tieto dve hodnoty spolu kolerujú, že keď je nízky flash point ,následok toho je vyšší NOACK.
234 sa mi nezdá až tak nízka hodnota.
[b]Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4[/b]
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Moto olej: [b]Ravenol DXG5W30[/b], ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka : Honda MTF3
Spotreba: 6.5-6.9l/100km
[b]Pneu[/b] Leto Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17
Zima Goodyear UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Žiadna priama korelácia medzi nimi nieje.. je to omnoho komplexnejšie.. Ale to by bolo na dlho.
mimochodom už by som aj pochyboval o aktuálnosti týchto údajov tohto oleja
mimochodom už by som aj pochyboval o aktuálnosti týchto údajov tohto oleja
Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Ona tam nějaká lehká korelace bude, ale spíš v tom smyslu, že olej který má nízký NOACK nejspíš nebude mít ízký flashpoint.
Podle mě na tom záleží hlavně u turbomotorů, naše nepřímovstřikové atmosféry jsou na olej hodně nenáročné.
U flashpointu je dobré si hlídat, zda je proveden podle metody ASTM D92 (Cleveland Open-Cup) nebo ASTM D93 (Pensky-Martens Closed-Cup), protože různá metoda pak dává různý výsledek a člověk pak nevědomky srovnává hrušky s jablkama.
Kdesi jsem četl, že D93 dává výsledky až o cca 20 stupňů Celsia nižší než metoda D92.