Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4994
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od bjukemen »

Ziadna adaptacia ecu na zmenu odporu motora pri vymene oleja nenastava
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Origo Honda MTF
Pitris píše: pát zář 13, 2024 11:45 Tak jsme objednali....
https://ato24.de/en/honda-manual-transm ... 946-l.html
Od nich se dá i k nám....
Už druhá objednávka od nich a opět vše OK👍
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

tebe sa v tom redline nejak páči :lol:
Erik82
Příspěvky: 28
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Zaujmavý obchod, keby som poznal skôr vezmem tu MTF tam, teraz ked tam už mam MTF3 HONDA, tak neviem či to zase miešať. Interval píšu pri náročných podmienkach 60tis.km alebo 36mesiacov, ... teraz mám niečo cez dva roky, km cca 30tis.

Inak moto olej type 2.0 tam vychádza o 20e na 4l kanister úspora... Ak platí dodanie zdarma nad 200e tak sa to určite oplatí...

Inak mám tam teraz tú 0W20 type 2.0, podmienky sú už iné,teplota vzduchu hlavne. Ale štart za studena sa nezmenil, hlučnosť motora na volnobeh rovnaká dokonca mierne väčšia oproti rav ECS. Ale ten prejav je taký hlbšie položený :roll:
Pri jazde a hlavne akcelerácii to je pocitovo lepšie, nieje to také urevané a je to pekne plynulé v celom spektre... Skôr by som až povedal že to je blízke tomu SSO 0W30, ale s tým že do otáčok to ide lahšie a nič v aute nerezonuje...
Uvidím, pojazdím a do jari sa rozhodnem či prejdem na tu 0W30 alebo 5W30... alebo nakúpim na ATO24... škoda že neponúkaju aj brzdovu HONDA DOT 3-4... alebo som slepí?
Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
oleje: (hladám), dočasne - Ravenol ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Honda MTF3
6.5-6.9l/100km
Erik82
Příspěvky: 28
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Tak dnes cesta do práce ráno 8stC, velmi príjemný chod motora, pri jazde v nižších otáčkach na rovinke cez obec cca 1800 motor v kabíne vôbec nepočuť, akcelerácia super, bez podradovania a vytáčania nad 4tis pomerne slušné zrýchlenie.
Pri pomalej jazde na parkovisku zaradena dvojka a plazenie sa bez plynu, auto islo hladko a ticho ziadne vybracie z podtočeného motora alebo cukanie pri hladkaní plynu.
Tiež mám pocit že uplne vymyzlo pravidelné zaváhanie v pásme 2000ot.m, tam bolo vždy badať take jemné šklbnutie...
Znova pripomeniem že správanie je velmi blízke tomu s Rav SSO 0W30, ktorý je A3 s dosť odlišnými parametrami viskozity. Len tu pri 0W20 ostáva zachovaná reakcia na plyn.

Je možné že táto HONDA genuine type 2.0 je tak nabuúchaná prísadami že napriek parametrom 0W20, sa správa ako nejaký silnejší olej?
Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
oleje: (hladám), dočasne - Ravenol ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Honda MTF3
6.5-6.9l/100km
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

Má naozaj vysoké množstvo Molybdenu Modtc1,2 cca 600-650ppm ako primárne FM a čiastočne AW cinidlo.. zároveň aj Bor ktorý je predpokladám v tomto prípade naviazaný vo forme zluceniny ako primárne "EP" vysokotlake ochranne činidlo pre stav extrémnych podmienok tzn. v prípadoch kedy z hydrodynamickeho mazania môže náhle prejst na medzné a teda k priamemu dotyku plôch.
Olejový základ tiež nebude žiadne orezavatko nakoľko má jednak vysoký VI a zároveň podľa rozborov aj po tvrdej prevádzke po 5-8 tis.km nevykazoval žiadne významnejšie klesanie viskozity.. pravdepodobne pokrokové odolné polymery viskozity (bodaj by nie ak olej stojí takmer 25 eur/liter ).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Erik82 píše: pon zář 23, 2024 5:53pri jazde v nižších otáčkach na rovinke cez obec cca 1800 motor v kabíne vôbec nepočuť, akcelerácia super, bez podradovania a vytáčania nad 4tis pomerne slušné zrýchlenie....
Na tenhle styl ježdění sis měl koupit TDI od VW a ne VTEC od Hondy :(

PS: to že motor při podtáčení neprotestuje neznamená že mu to nevadí.

PS2: a přiznám se že jsem se v tom Tvém výkladu chování motoru s různymi oleji už ztratil a nevím co od toho vlastně čekáš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

ja by som ešte doplnil, že jazdiť v nízkych otáčkach a s ťažkou nohou (zrýchľovať až dupať do plynu v nízkych otáčkach a tobôž na vyšších prevodoch) nie je zrovna ideálne kvoli nížšiemu tlaku oleja a zároven horším podmienkam k vytvoreniu a udržaniu olejového klinu v ložiskách a zvlášť ak je v motore ECO-olej nízkej resp. veľmi nízkej viskozity.. :arrow: čisto kvapalinové mazanie je pod ťažkým ohrozením a ložiská dostávajú do tela neporovnateľne viac.. viac, než by nutne museli.
Naposledy upravil(a) kornel dne pon zář 23, 2024 10:58, celkem upraveno 1 x.
Erik82
Příspěvky: 28
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

No s tých popisovaných situácii sa asi dal vyvodiť takýto záver,ale ja na plyn určite nedupem ked motor nieje v otáčkach . Len som chcel popísať porovnanie a na to mi sedí situacia kedy:
idem napr. rovinka 60km/h zaradena 5pr.s, a je koniec obce,tak pozvolné pridávanie plynu na 100km/h myslím by nemuselo vadiť. otáčky su v tomto prípade tych cca 1800


Ked chcem prudko zrýchlovať podradujem, Nohu na podlahe som asi nikdy na 5-6 nemal. pri obiehani dávam do 2-3 podľa východzej rýchlosti tak aby otáčky boli 4000/4200 cca,

Ale tu je fakt rozdiel ako to auto aj na toho pol plynu ide od tych 1800 nahor. To je presne prípad ked som na tom SSO 0W30 jazdil po meste a mal som zrazu 2-3-max 4, ale pri tych 0W20 jedoducho 2ka revala a nejak vas to nuti dat 3-4-5.

Pri tomto oleji HONDA to prirovnávam prejavom k SSO, kludne sa dá aj na tej 2 od kruhacu po kruhac a nic nereve, ale ked tam date 5ku pri 60 km/h tak to stale ide na lahky plyn bez nejakeho dunenia alebo co.

O tom že palubak ukazuje dat 6 radšej nevravím, tým sa neriadim nebojte sa.
Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
oleje: (hladám), dočasne - Ravenol ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Honda MTF3
6.5-6.9l/100km
Brodys
Příspěvky: 176
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Brodys »

60 na 5 v tomhle autě je za mě fakt zbytečné trestání motoru. Aspoň o stupeň dolů, ať to nějak vypadá........
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10208
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Colommbo »

Ochota atmosférického motoru pracovat v (relativně) nízkých provozních otáčkách dle mého soudu závisí na jeho konstrukci (pod- či nadčtvercový motor) a objemu a počtu válců, potažmo i na průběhu a hodnotě točivého momentu. Víceválcové motory s vyšším objemem to snášejí lépe.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Jedna vec je ochota znasat nizke otacky v zaťažení a druha vec ci mu to prospieva. Každá prevodovka ma inak pomery prevodových stupnov ( tzv. krátke alebo dlhé ludovo nazývané) a v prirucke k autu bývaju tabulky s minimálnymi aj maximálnymi rýchlostami na jednotlive prevodové stupne.
Tu to nemám teraz po ruke ale pamätam si, že ked som to podla toho robil , tak pod 2t otacok ( okrem volnobehu) sa takyto motor nema vobec dostat.
U mna 50/mesto na 3-ku maximalne.
70/mesto max na 4-ku.
Akonahle idem v stupani ,napr. dobehnem kamion a neviem predbehnut a musim spomalit tak 40 pripadne menej, tak urcite za 2. Ono potom ked sa objavi vhodny okamih , tak staci na tu 2- ku slapnut a kamion je za tebou.
Proste 1800 nie, 60/h na 5- ku tiez urcite nie. Leda v klesani, alebo spomalovani / brzdeni motorom.
Ano, mas trochu iny motor nez ja, ale obavam sa , ze tieto zakladne pravidla budu spolocne. Prevodovka u R18A ma nie práve dlhe prevodové stupne a myslím , že u tvojej to bude podobne.
pre porovnanie moja stará Carina ma 5 rýchlostnu skrinu a tam naozaj je schopná ist bez týrania motora na 5-ke od tých 50 hore . Ale popravde nerobím to.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Obrázek
Obrázek
...nieco taketo.
1. Tabulka - kedy najskor je mozne preradit na vyssi stupen.
2.tabulka - kam az mozno vytocit dany prevodovy stupen. Dobre vediet pri akceleracii ale este dolezitesie pri podradovani.
Pri akceleracii ta ako tak ochrani obmedzovac. Ak vsak podradis pri 140/h do dvojky.... :?
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pon zář 23, 2024 15:44, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

Vplyvy na piestovu skupinu, ložiská platia všade na rovnakom princípe... Neadekvátne nízke otáčky a akcelerácia z nich, robí nedobre ložiskám a celej skupine piest ojnica obdobne či 3, 4, 8, 10 valec... ale je pravda že čím viac valcov tým sa ten pomerny tlak na piest ojnicu ložisko znižuje... Samozrejme je to relatívne , nakoľko záleží aj od samotneho kr. momentu daných motorov a v tých ktorých otáčkach.
Naposledy upravil(a) kornel dne pon zář 23, 2024 16:37, celkem upraveno 2 x.
Erik82
Příspěvky: 28
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Dik za tabulky.

Ale ako ist 70kou na 4 dlhsiu dobu po rovinke to nedava zmysel. Tie sipky na palubke inak pri tej cca ustalenej 55ke ponukaju preradit na 6tku.

Poviem to ešte raz, nikdy prudko nezošlapujem plyn pokial necitim že auto sa adekvatne nezrychluje. Asi som sa zle vyjadroval. Ale ustalena jazda po rovinke pri rychlosti 60kmh, na 5tke ja fakt nevidim dovod ist na 4ke... jedine v pripade že idem vo viacprudovke a potrebujem rychlejšie reagovať na dianie okolo a nechcem stale kvaltovať hore dole.

Chalpi, pozrite ako to radi automat u 1.4 , pri 55kmh,toci 1600? to je podla mna akoby 5ka, ak nie aj 6ka...

https://www.youtube.com/watch?v=9UucunEccdA
Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
oleje: (hladám), dočasne - Ravenol ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Honda MTF3
6.5-6.9l/100km
Odpovědět