Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Shi
Příspěvky: 1354
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Shi »

kornel píše: stř bře 20, 2024 18:30 jj,týmto smerom som o tom uvažoval... no dávam to do kontrastu napr. aj s mojim 2.0TSI (chipnutý od nejakých 40tis.km) ktorý behal prakticky od nova až do slušne cez 200tis.km s MO CFS NT 5w-40, kde toho Mo je nasypaného ešte viac.. Turbo absolútne bez problémov do takmer 300tis.km (tiché, čisté, bez únikov). Minulý rok som ho dal len repasovať z dôvodu mechanicky už rozkvedlanej regulácie a tiež úniku vzduchu cez prírubu, inak ložiská aj lopatky ok.
Z toho co jsem pochopil, tak řešení s hromadou molybdenu dělá problémy když má základový olej vysokou odparnost a malé čistící schopnosti, takže zjevně je možné to udělat správně, ale nebude to úplně jednoduché. Navíc zdrojem problému je vypnutý motor s nedochlazeným turbem.
Člověk s turobomotorem proto nesmí při výběru oleje hledět hlavně na cenu, ale musí trochu víc přemýšlet jak při výběru oleje, tak při zastavování po ostřejší jízdě - pokud auto nemá vyřešeno dochlazování nějak blbuvzdorně.
Pitris píše: sob bře 23, 2024 19:21 Nezničitelný turbo má atmosféra
Toho se zatím taky držím, ale je to rok od roku těžší.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Já po čtyřech letech a po cca 50 tkm vyměnil v motoru chladicí kapalinu. A dal jsem znovu origo Honda. 5 litrů vyteklo, 5 se tam vešlo, a bez jakéhokoliv vercajku :wink: Jen něco na tu starou :P ....kapalinu :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

3500km s Mobil1 ESP LV 0w-30 + 130ml LM Molygen Motor Protect za nami :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

A? Spokojenost?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

..čo som si určite všimol a začalo to byť zretelnejšie viac a viac s pribúdajúcimi km..

- dojazd na nádrž sa zvýšil.. pri prakticky rovnakom spôsobe prevádzkovania aj trasách je tam určite mierny pokles ca 0,5-0,6l/100km.. aj dojazd na nádrž je reálne o nejakých 40-50km vyšší. Mám za to že najviac sa to má tendenciu prejavovať v motoroch ktoré jazdia prirodzene skôr vyššie otáčky a často pre zábavu a radosť, kedy má wolfrám ideálne podmienky sa zapracovať do tribovrstiev a obnovovať neustále. Trenie na vačkách a krúžkoch/valcoch sú najvačšie príspevky k vnútornému treniu a stratám motora (mimo prevodovku, rozvodovku a pod) a tu vytvorené AW resp. FM tribovrstvy majú potenciál pomôcť.

- v režime záťaže/vypálenie pavúkov/dlhšia doba vyššia záťaž a otáčky (pri týchto aktuálnych vonkajších teplotách 20-25°C v tieni) mierne nižšie teploty oleja, tie 3-4°C pokles tam bude (to mám odsledované ako sa motor - voda+olej hreje už dlhodobejšie).

- podľa nahrávky zvuku motora (pred LM MMP a tento víkend po 3500km) mi príde, že aktuálne je chod kapek mäkší tlmenejší aj na voľnobeh, v otáčkach pravdeopodobne tiež (zdravý "hladký" zvuk bez akychkolvek neštandardných zvukov.. minimálne absolútne žiadne negatívum zo zvukového prejavu nie je prítomné).

Určite LM MMP priprcnem v tomto množstve (ca 130-150ml) aj do dalšej výmeny, som viac než spoko zatiaľ.
Pri výmene skontrolujem aj olejový filter z vnútra (ako vždy) a pravdepodobne buď už tento olej s LM alebo po druhej odjazdenej náplni s LM, dám vzorku do labáku na rozbor.
Naposledy upravil(a) kornel dne pon kvě 20, 2024 14:21, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Diky :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od kornel »

ešte jeden postreh čo by som dodal.. Mám dojem aj ochotnejšej reakcie na plyn v nižších pásmach otáčok.. akoby taký trochu viac nabudený pocit z motora :idea:
Pri vyšších ot. a viac otvorenej šk. klapke kedy je už plne nafúknuté/nabudené turbo a výsoký výkon/Nm pod plynom, ten prípadný rozdiel/dojem v reakciách či výkone je absolútne nemožné nejako posúdiť a vnímať :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Tak jsme objednali mě a tchánovi do Jazzu origo MTF na příští výměnu (tchán příští rok, já až v 2028 ale - a znovu jsem si ověřil že do převodovky je origo rána jistoty - raději už teď, páč čék nikdá neví co jak a esli eště bude....:P
https://ato24.de/en/honda-manual-transm ... 946-l.html
Od nich se dá i k nám a já si při té příležitosti přece jen vzal na jednu výměnu do motoru i Ravenol SVS 5w40 který se u nás nedá sehnat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Erik82
Příspěvky: 28
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Ahoj,
Pozeram ten odkaz na tu MTF, to je nejaka druhovyroba z USA? Origos ma iny obal, teda aspon v EU, ja som kupoval pred dvoma rokmi :

https://www.driveshop.sk/product/honda- ... j-mtf-3-1l

Myslite že su totožné?
Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
oleje: (hladám), dočasne - Ravenol ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Honda MTF3
6.5-6.9l/100km
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

To budu pre us trh.
Maju tie ich quarty, nie litre. Podobne to mas napriklad s olejmi Amsoil. Su robene v US a pre US a tak aj tie co kupis tu su v tych quartach.
Ja som doteraz mal tiez to balenie co aj ty.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

Erik82 píše: sob zář 14, 2024 17:33 Ahoj,
Pozeram ten odkaz na tu MTF, to je nejaka druhovyroba z USA?
Jestli je to druhovýroba nevím, ale toto balení (vizuálně) bylo k dispozici už v době kdy já jsem měl Civica a MTF-3 ještě nebylo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Tak ako tebe pripada ako druhovyroba toto, tak by mozno reagoval american na tvoju litrovku z europy :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Erik82
Příspěvky: 28
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Erik82 »

Tak len premýšľam či ten z USA je teda MTF3 ?
Inak tiež som si všimol že po výmene o niečo horšie radí za studena ako s prvonáplňou. Kedže tá v r2015 bola asi MTF2, tak by to snáď bolo prechodom na práve MTF3 ako sa už spomínalo...
Po zahriati a hlavne v otáčkach to tam padá :wink:
Honda CIVIC IX, rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
oleje: (hladám), dočasne - Ravenol ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Honda MTF3
6.5-6.9l/100km
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od jarson1 »

Toto Pitrisove balenie by mal byt mtf2.
Mtf3 som v us baleni nevidel zatial.
Kazdopadne moja ma v predpise tiez mtf2 s tym, ze honda presla od neviem akeho roku na jednotne pouzivany mtf3 a to aj dozadu pre vsetky modely od roku 2000, teda aj moj civic.
Neviem co mas konkretne za hondu, ale u r18a sa v pláne údržby píse aj o premazani kĺbov lanovodov od radiacej paky k prevodovke. Mozno tvoj " problem" bude tam. Nikto to nemaze... ..
Na scheme k mojmu autu mazacie body J a Q
Obrázek
...a ma tam ist silikonova vazelina ( Q) a univerzalna vazelina (J).
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Oleje do novodobých Hond a vše kolem

Příspěvek od Pitris »

jarson1 píše: ned zář 15, 2024 17:23 Toto Pitrisove balenie by mal byt mtf2....
Jestli dvojka nebo trojka nevím, ale olej v tom "mém" balení je při cca 20°C o dost "řidší" než bylo Yacco BVX 500 X 75w80. A Yacco bylo žluté/medové, ten origo má barvu šedou.
Pitris 5.3.2024 píše: úte bře 05, 2024 20:58Při výměně proběhl i proplach zbytkem Yacca a první dva rozdíly: žluté Yacco je při nalévání "hustější" než šedý origo.
Mezi Ravenolem MTF-2 a Yaccem BVX 500 X jsem rozdíl v kvalitě řazení nepoznal, ale tady s tím origo tam jdou kvalty při řazení nahoru nad cca 6500 otáčkama přece jen o něco líp.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět