Z toho co jsem pochopil, tak řešení s hromadou molybdenu dělá problémy když má základový olej vysokou odparnost a malé čistící schopnosti, takže zjevně je možné to udělat správně, ale nebude to úplně jednoduché. Navíc zdrojem problému je vypnutý motor s nedochlazeným turbem.kornel píše: ↑stř bře 20, 2024 18:30 jj,týmto smerom som o tom uvažoval... no dávam to do kontrastu napr. aj s mojim 2.0TSI (chipnutý od nejakých 40tis.km) ktorý behal prakticky od nova až do slušne cez 200tis.km s MO CFS NT 5w-40, kde toho Mo je nasypaného ešte viac.. Turbo absolútne bez problémov do takmer 300tis.km (tiché, čisté, bez únikov). Minulý rok som ho dal len repasovať z dôvodu mechanicky už rozkvedlanej regulácie a tiež úniku vzduchu cez prírubu, inak ložiská aj lopatky ok.
Člověk s turobomotorem proto nesmí při výběru oleje hledět hlavně na cenu, ale musí trochu víc přemýšlet jak při výběru oleje, tak při zastavování po ostřejší jízdě - pokud auto nemá vyřešeno dochlazování nějak blbuvzdorně.
Toho se zatím taky držím, ale je to rok od roku těžší.