VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Převodovky FNK vyrobené po 10/2001 nemají vypouštěcí otvor,jen plnící,tak to bude trochu prcačka.Olej by snad měl být G 060 726A2 (bez záruky), náhrada Ravenol TSG 75W-90.
Na Castrol produkty se bez vyjimky vyprdnout,podle autora blogu Rat540,po vstupu BP do Castrolu v roce 2015 začali všechno šidit a hlavně šetřit,aby zvedli ziskovost,největší opotřebení agregátů zaznamenává právě s náplněmi Castrol.
Na Castrol produkty se bez vyjimky vyprdnout,podle autora blogu Rat540,po vstupu BP do Castrolu v roce 2015 začali všechno šidit a hlavně šetřit,aby zvedli ziskovost,největší opotřebení agregátů zaznamenává právě s náplněmi Castrol.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
- Colommbo
- Příspěvky: 10208
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Mnoho (prakticky všechny) manuálních převodovek oplích předokolek nemá vypouštěcí otvor, pro vypuštění se demontuje celé spodní víko a nebývají s tím problémy. Tedy pokud při té operaci člověku nenateče horký olej do rukávu... Víko se přišroubuje s novým těsněním, nalije olej a hotovo.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Hoši, co se týče originálu, tak to vůbec. Jednou jsem ho tam dal a vylozeně to řadilo blbě. Tahle špajzky na rozdíl od německých, co se dávali do motorů 1.2 HTP, 1.4 16V, 2.0 MPI, všechny TDI atd., tak prostě řadí blbě, ztuha, hodně záleží na teplotě, otáčkách, zacházení no a proto tam potřebuji co nejfunkčnější ojl. Problém originálu je, že vám neřeknou, co zrovna namíchali za překvapení a hlavně se to furt mění.
Nejlepší je, že koncern třeba vydá dodatek k příručkám, že od toho a toho dne už používat jenom jeden olej VW s označením blablabla. Že ty staré převodovky s tím logicky nebudou fungovat dobře, to už nikoho nezajímá.
Takže za vás by ten Ravenol měla být topovka, jo? Za studena chci pochopitelně tu viskozitu co nejmenší, že jo?
Jinak já ještě vypoušťák mám, protože moje babička je vyrobena 23.3.2001
Nejlepší je, že koncern třeba vydá dodatek k příručkám, že od toho a toho dne už používat jenom jeden olej VW s označením blablabla. Že ty staré převodovky s tím logicky nebudou fungovat dobře, to už nikoho nezajímá.
Takže za vás by ten Ravenol měla být topovka, jo? Za studena chci pochopitelně tu viskozitu co nejmenší, že jo?
Jinak já ještě vypoušťák mám, protože moje babička je vyrobena 23.3.2001
- BigBang
- Příspěvky: 1944
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jenomže soudruzi z NDR žádnej dekl na spodku neudělali
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Špajzka 002 ve Fabii tam ten "dekl" má. Je na dvou šroubech. Já mám ale vypoušťák, takze je mi to jedno a jedu to klasicky.
Teď spíš, co s tím ravenolem. Mám ho tam teda risknout? Sakr ani nevím přední výrobce olejů, jestli ravenol je skutečně rafinerka vlastních olejů.
Teď spíš, co s tím ravenolem. Mám ho tam teda risknout? Sakr ani nevím přední výrobce olejů, jestli ravenol je skutečně rafinerka vlastních olejů.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pokud se nepletu, tak Ravenol není rafinérka, ale mají svůj závod, kde si finální oleje i aditiva míchaj. A myslím, že jim základ dodává Mobil.
Jinak Ravenol TSG 75w-90 je teda o něco viskóznější než tebou zmiňovanej Castrol Syntrans Transaxle 75W-90. Pokud víš, že tvoje převodovka má opravdu nějaké problémy, možná by stálo za to hledat olej podle viskozity. Měli jsme ještě asi 14 let Fabii 1.4MPI 44kw s cca. 200 000km, rok 2000 nebo 2001 a absolutně neměla jakýkoliv problém s řazením, myslím, že tam olej nikdy nikdo neměnil
Každopádně, já měl TSG v O1, 1.9TDI 81kw rok 2001 a i po nějakejch 280 000km (bůh ví kolik bylo stočeno), to opravdu řadilo velice dobře léto/zima.
Jinak, zde je tebou zmiňovanej olej ke koupi: https://oleje-pema.cz/zbozi/prevodovy-o ... 363762377a
Jinak Ravenol TSG 75w-90 je teda o něco viskóznější než tebou zmiňovanej Castrol Syntrans Transaxle 75W-90. Pokud víš, že tvoje převodovka má opravdu nějaké problémy, možná by stálo za to hledat olej podle viskozity. Měli jsme ještě asi 14 let Fabii 1.4MPI 44kw s cca. 200 000km, rok 2000 nebo 2001 a absolutně neměla jakýkoliv problém s řazením, myslím, že tam olej nikdy nikdo neměnil
Každopádně, já měl TSG v O1, 1.9TDI 81kw rok 2001 a i po nějakejch 280 000km (bůh ví kolik bylo stočeno), to opravdu řadilo velice dobře léto/zima.
Jinak, zde je tebou zmiňovanej olej ke koupi: https://oleje-pema.cz/zbozi/prevodovy-o ... 363762377a
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ahoj chlapi, po delší době Vas všechny zdravím, jak se máte, jste zdraví? A v neposlední řadě, co vaše povozy?
Zároveň prosím o radu.
Octavia I, 2.0 MPi, či 1.8T - chladící kapalina.
Oba motory blok litina a hlava hliník.
U obou používám náplně kompletně od Ravenolu.
V RS jsem pár let zpět měl G13, naštěstí jen chvíli. To jsem ještě nevěděl, jakou paseku dělá v chladícím systému. Pak jsem měnil rozvody a šla tam zpět G12++ od Ravenolu LTC se silikáty. S ní roky žádný problém.
Budu v nejbližší době dělat rozvody na 2.0, takže rovnou i proplach systému a nová náplň.
Co nová G12evo? Co mám info ze škodovky tak s ní normálně i tyhle staré vrány plní. Z mých zjištění, návrat k receptuře G12, bez glycerinu, který byl v G13 a asi mírná vylepšení, minimálně v alkalické rezervě, jestli mě paměť nezrazuje.
U Ravenolu v konfigurátoru buď OTC, bez silikátů. Nebo G12evo (má silikáty, stejně jako níže zmíněná LTC od Ravenolu).
Případně lze i LTC, když si dáte rok výroby od 2006.
Ja to vidím tak, že je asi jedno jaká se použije, tedy OTC, LTC, nebo G12evo. Zajímal by mě ale váš názor.
Předem moc díky za názory a rady.
Zároveň prosím o radu.
Octavia I, 2.0 MPi, či 1.8T - chladící kapalina.
Oba motory blok litina a hlava hliník.
U obou používám náplně kompletně od Ravenolu.
V RS jsem pár let zpět měl G13, naštěstí jen chvíli. To jsem ještě nevěděl, jakou paseku dělá v chladícím systému. Pak jsem měnil rozvody a šla tam zpět G12++ od Ravenolu LTC se silikáty. S ní roky žádný problém.
Budu v nejbližší době dělat rozvody na 2.0, takže rovnou i proplach systému a nová náplň.
Co nová G12evo? Co mám info ze škodovky tak s ní normálně i tyhle staré vrány plní. Z mých zjištění, návrat k receptuře G12, bez glycerinu, který byl v G13 a asi mírná vylepšení, minimálně v alkalické rezervě, jestli mě paměť nezrazuje.
U Ravenolu v konfigurátoru buď OTC, bez silikátů. Nebo G12evo (má silikáty, stejně jako níže zmíněná LTC od Ravenolu).
Případně lze i LTC, když si dáte rok výroby od 2006.
Ja to vidím tak, že je asi jedno jaká se použije, tedy OTC, LTC, nebo G12evo. Zajímal by mě ale váš názor.
Předem moc díky za názory a rady.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pavle ahoj. Je fakt že na G13 jsem tady taky kdysi zahlídl ne moc pochvalnou recenzi
Jestli chladičku od Ravenolu tak tady do těch starších Oktávek raději asi Ravenol OTC s VW TL 774-D https://www.autodily-pema.cz/chladici-k ... ant-c12-5l
Anebo pak - ale dražší - Valvoline MaxLife....
https://www.2racing.cz/Valvoline-Maxlif ... 166757.htm
Jestli chladičku od Ravenolu tak tady do těch starších Oktávek raději asi Ravenol OTC s VW TL 774-D https://www.autodily-pema.cz/chladici-k ... ant-c12-5l
Anebo pak - ale dražší - Valvoline MaxLife....
https://www.2racing.cz/Valvoline-Maxlif ... 166757.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
G13 není podle mě horší jak jiné kapaliny,ale svého času měla vážné potíže v 2.0 TDI Evo v letních dnech kdy ji mezichladič vzduchu ohříval na velmi vysoké teploty,vždy šlo o původní tovární náplň("unavenou"),kterou majitel "vylepšoval" doléváním destilky(katastrofa!!!!) címž snížil bod varu na úroveń normální provozní teploty,pak nastala rychlá oxidace a rozpad směsi,která zalepila topení atd.
Pokud máš chladící systém bez vápenitých usazenin,určitě bych dal G12evo.Kdyby to bylo ale hodně zanedbaný,je tady riziko,že to po výměně začne týct.
Doporučil bych koncentráty G12evo od Sheron,Dynamax a nebo nejlépe Ravenol(5l za 666Kč na Sota oil),ředění 66-70% koncentrát,zbytek voda,NE naopak!!!!
Sheron a Ravenol-životnost 5 let,Dynamax do 11/2023 3 roky(ten mám teď) ,s datem výroby 2024 už taky 5let.
https://www.ravenol.de/de/produkt/kuehl ... ect-c12evo
https://www.dynamaxoil.com/produkt/dyna ... ultra-evo/
https://www.dfpartner.eu/cs/sheron-anti ... -lt-0706c7
Pokud máš chladící systém bez vápenitých usazenin,určitě bych dal G12evo.Kdyby to bylo ale hodně zanedbaný,je tady riziko,že to po výměně začne týct.
Doporučil bych koncentráty G12evo od Sheron,Dynamax a nebo nejlépe Ravenol(5l za 666Kč na Sota oil),ředění 66-70% koncentrát,zbytek voda,NE naopak!!!!
Sheron a Ravenol-životnost 5 let,Dynamax do 11/2023 3 roky(ten mám teď) ,s datem výroby 2024 už taky 5let.
https://www.ravenol.de/de/produkt/kuehl ... ect-c12evo
https://www.dynamaxoil.com/produkt/dyna ... ultra-evo/
https://www.dfpartner.eu/cs/sheron-anti ... -lt-0706c7
Naposledy upravil(a) maran5 dne čtv zář 19, 2024 21:10, celkem upraveno 1 x.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Když se řeší ty kapaliny, tak nemáte někdo tip na levný a aspoň trochu kvalitní podtlakový přípravek na plnění nemrzky pro škodovky atd.?
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Volfi: ta převodovka nemá problém. Řadí tak blbě od výroby. Ale chápej blbě ne jako že má závadu, ale je to její charakteristika. Jestli víš, jak řadily 1.4 16V nebo HTP nebo 2.0 MPI ve Fabii, tak tam ty kvalty dostaneš malíčkem. Ta synchronizace je prostě fakt jinde.
Já jenom nejsem úplně spokojen s novým Castrolem. Nevím, jestli ty staré byly opravdu jiné a nikdo mi to asi ani říct nemůže. Dokonce i Sixta přiznal, že už prostě Syntrans není, byť Castrol tvrdí, že Transmax je pořád Syntrans.
Koukal jsem na technické listy a přišel mi +/- podobný a hodnota v -40 dokonce nižší. Tak v tom mám spíš hokej?
Chtěl bych prostě top strop převoďák, který si bude co nejlépe rozumět se starou jednoduchou molybdenovou synchronizací.
Ještě furt dále zůstává otázka, co je vlastně to GL-4+..?
-------------------------
Jinak pro Pavla, tak do 2.0 MPI 85kW bych lil normální G12+. Proč Evo? Na to bych se vykašlal. Kdysi v testu světa motorů údajně vyšel Sheron co se týče antikoroznich aditiv. Víc podlozené to nemám, ale tak dneska s tím, že jsou desítky produktů a kdo ví, jak je to s kvalitou (to je jako s tím převoďákem), tak leju vsude i do 2.0 MPI G12+ od Sheronu a pohoda. Je to i v DP.
Já jenom nejsem úplně spokojen s novým Castrolem. Nevím, jestli ty staré byly opravdu jiné a nikdo mi to asi ani říct nemůže. Dokonce i Sixta přiznal, že už prostě Syntrans není, byť Castrol tvrdí, že Transmax je pořád Syntrans.
Koukal jsem na technické listy a přišel mi +/- podobný a hodnota v -40 dokonce nižší. Tak v tom mám spíš hokej?
Chtěl bych prostě top strop převoďák, který si bude co nejlépe rozumět se starou jednoduchou molybdenovou synchronizací.
Ještě furt dále zůstává otázka, co je vlastně to GL-4+..?
-------------------------
Jinak pro Pavla, tak do 2.0 MPI 85kW bych lil normální G12+. Proč Evo? Na to bych se vykašlal. Kdysi v testu světa motorů údajně vyšel Sheron co se týče antikoroznich aditiv. Víc podlozené to nemám, ale tak dneska s tím, že jsou desítky produktů a kdo ví, jak je to s kvalitou (to je jako s tím převoďákem), tak leju vsude i do 2.0 MPI G12+ od Sheronu a pohoda. Je to i v DP.
Naposledy upravil(a) Ferdinand dne čtv zář 19, 2024 22:37, celkem upraveno 1 x.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To plusko už se někde řešilo a pokud se nepletu, tak je to jen marketingovej tah.
A rozdíl mezi syntrans a transmax dle technického listu je.
Syntrans: https://olejspol.cz/img/cms/tl-syntrans ... q4Rh7g4uUo
Transmax: https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... chpfqn.pdf
A rozdíl mezi syntrans a transmax dle technického listu je.
Syntrans: https://olejspol.cz/img/cms/tl-syntrans ... q4Rh7g4uUo
Transmax: https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... chpfqn.pdf
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
rozdil-mezi-api-gl-4-a-gl4-t4114.html
A u toho Ravenolu TSG je psáno GL4.
A jestli to "problémové" řazení není chyba ale vlastnost, tak s tím olej moc nenadělá.
Ale na druhou stranu (a vůbec nevím JESTLI by a jak u VW převodovek páč to bylo u jiných značek aut) dost problémú s řazením umí prý podle zde nékterých příspěvků vyřešit / zmírnit Tutela Car Technyx 75w85.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
to Ferdinand: Mě taky převodovka řadila blbě s tovární náplní 9 let a teprve až s náhradou od Ravenolu to chodí jak má.
Ty potřebuješ zjistit VW OEM číslo aktuální olejový náplně převodovky pro tvoje vozidlo, buď v autorizaku nebo v ETKa,no teoreticky by to měla být ta G 060 726A2 a ten nový aftermarket olej toto OEM číslo musí mít má lahvi!!!!
Cokoli jiného je loterie s téměř nulovou šancí,že to bude fungovat.
Ty potřebuješ zjistit VW OEM číslo aktuální olejový náplně převodovky pro tvoje vozidlo, buď v autorizaku nebo v ETKa,no teoreticky by to měla být ta G 060 726A2 a ten nový aftermarket olej toto OEM číslo musí mít má lahvi!!!!
Cokoli jiného je loterie s téměř nulovou šancí,že to bude fungovat.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Pravda, je v nich rozdíl. Syntrans měl podstatně nižší vuskozitu při -40°C. Ten fungoval dobře.
Pitris: hele tahle špajzka je fakt na olej háklivá. To už jsem ověřil několikrát. Mám doma 3x 1.4 MPI. Originál už neexistuje, Transmax ideální není. Tak zkusím asi ten ravenol, no.
Maran5: a co máš za auto nebo co to je za převodovku? Vylozeně VW norma na těch olejích jiných značek nebudou, ale bývá uvedena VW TL 501.50. Což vyloženě pro Fabii 1 s převodovkou 002 FNK předepsané není (tam je G0500, což moc nevím, co si pod tím představit), ale tak aspoň něco
Pitris: hele tahle špajzka je fakt na olej háklivá. To už jsem ověřil několikrát. Mám doma 3x 1.4 MPI. Originál už neexistuje, Transmax ideální není. Tak zkusím asi ten ravenol, no.
Maran5: a co máš za auto nebo co to je za převodovku? Vylozeně VW norma na těch olejích jiných značek nebudou, ale bývá uvedena VW TL 501.50. Což vyloženě pro Fabii 1 s převodovkou 002 FNK předepsané není (tam je G0500, což moc nevím, co si pod tím představit), ale tak aspoň něco