Ano, když nepropláchneš (a u automatu 1 x většinou nestačí) tím co tam pak naliješ, tak tam vždy dost zůstane a naředí/kontaminuje to novou náplň.
VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jsem měnil 10/2020 Ravenol MTF-3, ale za boha si nemohu vzpomenout, jestli měl červenej proužek nebo ne. Olej byl z motory, předpokládám, že měl novou recepturu. Tak ti teda děkuju za brouka
olej Liqui Moly Longlife III 5W-30
léto Bridgestone Turanza 6
zima Yokohama BluEarth-Winter V906
léto Bridgestone Turanza 6
zima Yokohama BluEarth-Winter V906
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Dynamický proplach není nic jiného, než několik statických výměn po sobě. JEho výhodou je, že se auto napojí na hadice a přístroj zajistí odsátí starého a dávkování nového oleje. Aniž by se s tím někdo složitě hrál. Ty výhody jsou jen pro manipulaci a usnadnění práce. Tím výhody končí. A právě ten nový olej se do převodovky cpe tlakem a cpe se tam vypouštěcím otovorem nebo otvorem od chladiče oleje apd.. A tento rozvířený olej nasaje čerpadlo v převodovce a koluje celým systémem rozvaděče-mechatroniky. Korunu tomu dá chemie na rozpuštění úsad.Volfi píše: ↑čtv zář 12, 2024 10:42 To je mi nějaké divné, DSG se proplachuje za běhu motoru a rozhodně nic neběží proti. A co vím, tak drtivá většina automatů se takto proplachuje. Ten bordel v mechatronice již pravděpodobně byl. Výhoda proplachu je odstranění většiny starého oleje. Ikdyž 3x vypustíš a napustíš olej u DSG, tak akorát vždycky naředíš půlku objemu. U DQ250 ti pak prostým výpočtem zůstane 0,8l starého oleje, který je rozpuštěný v novém. Za to proplach opravdu odstraní drtivou většinu starého oleje (pokud někdo nešetří na oleji). Problém mohou být speciální proplachové oleje...
Pokud se pletu, rád se poučím
U převodovek, které mají měniče se zůstatek oleje po vypuštění blíží polovině celé náplně. Kdysi dávno, byly vypušťáky i na měniči. Dnes jsme ekologičtí, tak převodovkou musíme prohnat 2x celou náplň, abychom mohli konstatovat, že máme vyměněn olej v převodovce
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Bez proužku tam na láhvi sice chybí to OEM číslo papírově,ale pokud to řadí a funguje jak má, zajisté bude všechno v nejlepším pořádku.pravdepodobne to neměli jen ověřené praxí,s charakteristikou samotnýho oleje hejbat moc nemůžou,je to náhrada za cca 20 jiných olejů.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Koukám na oleje do motóru CZDA, aktuálně je tam "proplachový" SMP. Auto na krátky trasy, olej se mění po 7 500km. Ted mě čeká proplach Flushem a vybrání správného oleje. Původně jsem si vybral 0w-30 SSO, ale docela mě zaujali i SSL 0W-40 a VST 5w-40. Stále asi vyhrává SSO, ale jaký na to má názor odborná porota?
SSO: https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-30
VST: https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-40
SSL: https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-40
SSO: https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-30
VST: https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-40
SSL: https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-40
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
SSO jsem nejezdil ale dám ruku do ohně za to že je gut
SSL i VST jsem měl několikrát (SSL ještě na 4 zimy mám ) a byť 5w40 VST bylo super tak mýmu motoru bych řekl, že o kapku víc "sedí" SSL. Ale byly to / mám ještě ty verze do r.. 22 s wolframem.
A troufnu si napsat že SSL 0w40 byl / je zatím nejlepší olej co jsem kdy dal do svýho auta
A že jsem už těch olejů (ale A3) vyměnil dost.
Je však potřeba zmínit že jeden olej může do jednoho motoru pasovat jak "prdel na hrnec", a s jiným si "nesednout"....
SSL i VST jsem měl několikrát (SSL ještě na 4 zimy mám ) a byť 5w40 VST bylo super tak mýmu motoru bych řekl, že o kapku víc "sedí" SSL. Ale byly to / mám ještě ty verze do r.. 22 s wolframem.
A troufnu si napsat že SSL 0w40 byl / je zatím nejlepší olej co jsem kdy dal do svýho auta
A že jsem už těch olejů (ale A3) vyměnil dost.
Je však potřeba zmínit že jeden olej může do jednoho motoru pasovat jak "prdel na hrnec", a s jiným si "nesednout"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Díky za názor, já se prostě nemůžu rozhodnout SSO občas v TSI jezdí a lidi si ho všeobecně pochvalujou, ta kombinace vysokýho TBN, vizkozity a popela se zdá jako ideální olej na krátký trasy po městě. Otázka je jestli to SSL nějak výrazněji pomůže při 150km/h na dálnici, aby mělo smysl nad ním přemýšlet.
Předpokládám, že s accordem jezdíš spíše svižně a pro radost, což je o ovci říct nedá, je to z bodu A do B, ale řidič na spotřebu fakt nejsem.
Předpokládám, že s accordem jezdíš spíše svižně a pro radost, což je o ovci říct nedá, je to z bodu A do B, ale řidič na spotřebu fakt nejsem.
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
No, občas mu přišlápnu a i přes 7000
Ten SSL by měl mít trošku lepší detergentní (čistící) vlastnosti - jinak tam bude rozdíl asi minimální. A viskozita při 100° 12,0 / 13,8 by hrála roli jen při velkém zatížení takže klidně zkus to SSO....
Ten SSL by měl mít trošku lepší detergentní (čistící) vlastnosti - jinak tam bude rozdíl asi minimální. A viskozita při 100° 12,0 / 13,8 by hrála roli jen při velkém zatížení takže klidně zkus to SSO....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Zdarec panstvo. Tak jsem tu, abych trochu rozbouřil diskuzi o převoďáku. Řeší se to i tu, že? Pohoda, takže vezmu to zkrátka.
Kdysi se prodával do špajzky Castrol Taf-X 75w90 a podle Sixty ho lili ve výrobě do Oktávek, Koktávek, Fabií a Superbů v letech kolem milénia. Pak se ten Taf-X nechal přejmenovat na Castrol Syntrans Transaxle 75w90 a nyní údajně pořád totéž se jmenuje Castrol Transmax Manual 75w90.
O co mi jde..:
Od začátku výroby nese normu API GL-4+ (ne jen GL-4, ale je tam to plus). Norma VW je splněna, ale co tam dělá to plus? Oficiálně to neexistuje, ale zároveň nenese označení GL-4/5, takže polohypoid by to být neměl, anebo je to klamání spotřebitele a Castrol chce, aby jeho oleje lili všichni všude i navzdory tomu, že to třeba není optimální volba?
Sixta mi dlouho do Fabie 1.4 MPI s převodovkou 002 FNK (takže koncernem zprzněná špajzka z Feldy) doporučoval právě Castrol Syntrans Transaxle 75w90 a bylo to velmi dobré. Teď už mám přes rok Castrol Transmax manual 75w90 a přijde mi, že už to tak dobré není.
Po dotazu na Sixtu, zda je to opravdu pořád ten starý olej Taf-X jsem se jednou dověděl, že jo, pak že ne a pak nějaké nesmysly.
Nevím, jestli už prostě pán neřeší jiné věci a spíš si neužívá důchodového volna... Nechci se ho nijal dotknout.
Porovnal jsem technické listy Taf-X, Syntrans Transaxle, Transmax Manual a jednotlivé parametry se drobet liší. Že by dokonalejší postupy analýzy vedoucí k přesnějším výsledkům nebo fakt jiný olej?
Teď to hlavní..: Vysral se mi spínač R světel a budu ho měnit, ten je pod hladinou, takže kus oleje uteče, takže to nejdřív vypustím komplet, pak spínač, ale CO TAM NALÍT TEĎ? Neříkám, že to neřadí dobře, ale umělo tonřadit líp. Origo přebal nechci, nevím, jaké překvápko se skrývá ve flašce. Shell Spirax se neosvědčil moc, navíc teď ho mám ve Feldě a nic moc. Máte někdo tip na nějaký fakt skvělý olej, který maže, ale poskytne co nejlepší součinnost synchronů právě v převodovce 002 u Fabie 1.4 MPI nebo u Feldy? Otravuje mi život, že to prostě nemaká, jak má.
Díky všem, kdo si to aspoň přečtou
Kdysi se prodával do špajzky Castrol Taf-X 75w90 a podle Sixty ho lili ve výrobě do Oktávek, Koktávek, Fabií a Superbů v letech kolem milénia. Pak se ten Taf-X nechal přejmenovat na Castrol Syntrans Transaxle 75w90 a nyní údajně pořád totéž se jmenuje Castrol Transmax Manual 75w90.
O co mi jde..:
Od začátku výroby nese normu API GL-4+ (ne jen GL-4, ale je tam to plus). Norma VW je splněna, ale co tam dělá to plus? Oficiálně to neexistuje, ale zároveň nenese označení GL-4/5, takže polohypoid by to být neměl, anebo je to klamání spotřebitele a Castrol chce, aby jeho oleje lili všichni všude i navzdory tomu, že to třeba není optimální volba?
Sixta mi dlouho do Fabie 1.4 MPI s převodovkou 002 FNK (takže koncernem zprzněná špajzka z Feldy) doporučoval právě Castrol Syntrans Transaxle 75w90 a bylo to velmi dobré. Teď už mám přes rok Castrol Transmax manual 75w90 a přijde mi, že už to tak dobré není.
Po dotazu na Sixtu, zda je to opravdu pořád ten starý olej Taf-X jsem se jednou dověděl, že jo, pak že ne a pak nějaké nesmysly.
Nevím, jestli už prostě pán neřeší jiné věci a spíš si neužívá důchodového volna... Nechci se ho nijal dotknout.
Porovnal jsem technické listy Taf-X, Syntrans Transaxle, Transmax Manual a jednotlivé parametry se drobet liší. Že by dokonalejší postupy analýzy vedoucí k přesnějším výsledkům nebo fakt jiný olej?
Teď to hlavní..: Vysral se mi spínač R světel a budu ho měnit, ten je pod hladinou, takže kus oleje uteče, takže to nejdřív vypustím komplet, pak spínač, ale CO TAM NALÍT TEĎ? Neříkám, že to neřadí dobře, ale umělo tonřadit líp. Origo přebal nechci, nevím, jaké překvápko se skrývá ve flašce. Shell Spirax se neosvědčil moc, navíc teď ho mám ve Feldě a nic moc. Máte někdo tip na nějaký fakt skvělý olej, který maže, ale poskytne co nejlepší součinnost synchronů právě v převodovce 002 u Fabie 1.4 MPI nebo u Feldy? Otravuje mi život, že to prostě nemaká, jak má.
Díky všem, kdo si to aspoň přečtou
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Já se v jiném autě přesvědčil že origo olej je nejlepší. V jiném autě a s jinou převodovkou. Jestli ale chceš jinou variantu, asi bych zkusil Ravenol TSG 75w90 s VW 501.50 (určitě dodržet).
Převoďáky jsou alchymie a co někde funguje bez problémů jinde nebude a prd tomu gómu ale docela mne zaráží (jo, vím že to tak je - to vím ) Brookfieldova viskozita při -40 °C (závisí na tom ne-kvalita řazení za mrazu po startu). Všechny jsou 75w, ale hodnota je u:
75w90 TSG 88700 mPa.s.
75w85 MTF1 38800 mPa.s.
75w80 MTF2 8800 mPa.s.
Ano, ty almary jsou na to dělané, jen je fakt divné že všechno 75w, a diametrální rozdíly.
Převoďáky jsou alchymie a co někde funguje bez problémů jinde nebude a prd tomu gómu ale docela mne zaráží (jo, vím že to tak je - to vím ) Brookfieldova viskozita při -40 °C (závisí na tom ne-kvalita řazení za mrazu po startu). Všechny jsou 75w, ale hodnota je u:
75w90 TSG 88700 mPa.s.
75w85 MTF1 38800 mPa.s.
75w80 MTF2 8800 mPa.s.
Ano, ty almary jsou na to dělané, jen je fakt divné že všechno 75w, a diametrální rozdíly.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1944
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To souvisí s Jerrym mnohokrát zmiňovanou viskozitní křivkou - v tom rozmezí, kde to řeší SAE, si jsou ty oleje podobné, ale když se dostaneš mimo, tak se začnou ukazovat velké rozdíly, které pak mají přesně ten vliv na řazení za studena/v mrazech a nebo, když se olej opravdu ohřeje
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jj, něco si od Jerryho pamatuji
A(le) třeba Liqui Moly Hochleistungs-Getriebeöl 75w90 (taky 501.50) udává v TL onu Brookfieldovu viskozitu při -40 °C že nižší nebo rovna 150000 mPa.s.
A(le) třeba Liqui Moly Hochleistungs-Getriebeöl 75w90 (taky 501.50) udává v TL onu Brookfieldovu viskozitu při -40 °C že nižší nebo rovna 150000 mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Já jsem před 14 dny s panem Sixtou telefonoval a upřímně nevím co si myslet. Jeho web uvádí, používejte pouze originál nic jiného. Když jsem se ho ale zeptal, tak odpověď byla, že VW si nechalo vyvinout olej u castrolu a shellu, je to prý to samé. A že by do převodovky nenalil nic jiného než na, co je schválená výrobcem. (Řekl bych, že výrobcem je schválený jen originál ne?). Když se, ale pak člověk podíval na technické listy, tak ten konkrétní castrol a shell měl úplně jiné parametry, pouze dodržovali stejnou normu. Můj původní dotaz, byl, co mám nalejt do octavie, cena mi je jedno.
Já pana Sixtu nijak zvláště neznám, je obecně prezentován jako odborník na převodovky, měl nějaké spolupráce se Škodovkou, ale jeho odpověď pro mě působila velice neodborně. Čekal bych, že takový odborník poradí pouze za peníze a že bude mít konkrétní argumenty pro dané oleje. Ještě si vzpomínám, že mi říkal ať tam hlavně neleju FEBI.
Když jsem potom pátral na zahraničních webech o převodových olejích, tak se poměrně dost často zmiňoval Fuchs jako nejlepší náhrada za originál protože má stejná aditiva a je výrobcem originálu, ale ikdyž mají stejné sae, tak Fuchs je daleko viskóznější. Dále zmiňovali Ravenol MTF-3, že by to mohl být dobrý adept ikdyž má jiný aditivační baliček, ale opět je viskóznější než originál.
Asi nejlepší rada je nalej tam originál, ale já osobně použiju právě Ravenol, jelikož je to trochu víra , ale znám lidi, co to lejou do všeho a nikdo z nich nezaznamenal problémy. Například Automatické Převodovky Praha používají Ravenol výhradně a Suché DSG má stejnou normu jako manuál. Takže budu doufat, že mi Ravenol MTF-3 nespálí synchrony, jako to dělá FEBI
Já pana Sixtu nijak zvláště neznám, je obecně prezentován jako odborník na převodovky, měl nějaké spolupráce se Škodovkou, ale jeho odpověď pro mě působila velice neodborně. Čekal bych, že takový odborník poradí pouze za peníze a že bude mít konkrétní argumenty pro dané oleje. Ještě si vzpomínám, že mi říkal ať tam hlavně neleju FEBI.
Když jsem potom pátral na zahraničních webech o převodových olejích, tak se poměrně dost často zmiňoval Fuchs jako nejlepší náhrada za originál protože má stejná aditiva a je výrobcem originálu, ale ikdyž mají stejné sae, tak Fuchs je daleko viskóznější. Dále zmiňovali Ravenol MTF-3, že by to mohl být dobrý adept ikdyž má jiný aditivační baliček, ale opět je viskóznější než originál.
Asi nejlepší rada je nalej tam originál, ale já osobně použiju právě Ravenol, jelikož je to trochu víra , ale znám lidi, co to lejou do všeho a nikdo z nich nezaznamenal problémy. Například Automatické Převodovky Praha používají Ravenol výhradně a Suché DSG má stejnou normu jako manuál. Takže budu doufat, že mi Ravenol MTF-3 nespálí synchrony, jako to dělá FEBI
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
MTF-3 75w do VW převodovek tak snad od r. + - 2015, ale do skříní aut
patří 75w90.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Jo určitě do novějších, asi snad od roku 2013.. Každopádně MTF-3 neměla být rada pro Ferdinanda.
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + Vif
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif