VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Za mě: origo olej do převodovky je jistota. A když ne origo tak alespoň něco dle normy a přímo VIN-ka, ale (nebo proto) tady se experimentovat většinou moc nevyplatí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Děkuji za všem za rady.
Zůstanu u toho intervalu 10tis km Ten shell jinak zvazuju, že vyměním za Total Quartz ineo LL. . V práci mám dostupný zdroj přímo z rafinerky Totalu.
Když rozdíl v našich podmínkách mezi 5w a 0w je minimální tak zůstanu dále u ty 0w. Asi ze zvyku (?).
Olej v DSG je samozřejmě udělaný při cca 70tis km byla výměna.
Díky moc za rady a názory a snad nebudu dál otravovat
Zůstanu u toho intervalu 10tis km Ten shell jinak zvazuju, že vyměním za Total Quartz ineo LL. . V práci mám dostupný zdroj přímo z rafinerky Totalu.
Když rozdíl v našich podmínkách mezi 5w a 0w je minimální tak zůstanu dále u ty 0w. Asi ze zvyku (?).
Olej v DSG je samozřejmě udělaný při cca 70tis km byla výměna.
Díky moc za rady a názory a snad nebudu dál otravovat
Škoda Scala 1.6TDi DGTA, DSG7-F
Shell AV-L 0w30/Ravenol VSW 0w30/ Total Quartz LL 0w30
Shell AV-L 0w30/Ravenol VSW 0w30/ Total Quartz LL 0w30
Re: Jaký olej do upraveného 1,9 tdi?
Pája19: Čistě ze zvědavosti, máš budík EGT? By mě zajímalo, jakých hodnot dosahuješ?
Re: Jaký olej do upraveného 1,9 tdi?
To Pitris:
Díky za rady, nejspíš to budu směřovat zase na Mobil, ale tentokrát s "1". Peak life 5w50. Parkuju v garáži a jezdím teď spíš dálky, tak mi ta vyšší hustota za studena tolik nevadí. Z těch srovnávacích tabulek vychází ve všech parametrech tak nějak průměrně a žádnej parametr mi nepřijde vyloženě horší oproti konkurenci. V neposlední řadě i cena není špatná.
V převodovce je olej origo VW podle kódu převodovky cca 30 tkm starej. Ale už má chudinka převodovka 470tkm, tak jí asi vyměním. Synchrony už nejsou co bejvaly a za tepla na volnoběh v ní chrčí. Mám tam teda jednohmotu, ale dřív nechrčela. Jenže když ona je za jízdy tak tichounká...
To vik2: Budík EGT by byl fajn, ale nemám. Turbo je tam naskládaný Garret 1756 do svodů z 1,9tky. Celkem běžnej hybrid mnohokrát odladěnej na 1,9 tdi i s budíkem EGT. Navíc mám maximální tlak 1,9 baru, což je standartní tlak, který to turbo dává v sérii, takže se o nějaký tavení součástek nebojím. Spíš by mě zajímalo, na kolik se může v tom turbu ohřát olej...
Díky za rady, nejspíš to budu směřovat zase na Mobil, ale tentokrát s "1". Peak life 5w50. Parkuju v garáži a jezdím teď spíš dálky, tak mi ta vyšší hustota za studena tolik nevadí. Z těch srovnávacích tabulek vychází ve všech parametrech tak nějak průměrně a žádnej parametr mi nepřijde vyloženě horší oproti konkurenci. V neposlední řadě i cena není špatná.
V převodovce je olej origo VW podle kódu převodovky cca 30 tkm starej. Ale už má chudinka převodovka 470tkm, tak jí asi vyměním. Synchrony už nejsou co bejvaly a za tepla na volnoběh v ní chrčí. Mám tam teda jednohmotu, ale dřív nechrčela. Jenže když ona je za jízdy tak tichounká...
To vik2: Budík EGT by byl fajn, ale nemám. Turbo je tam naskládaný Garret 1756 do svodů z 1,9tky. Celkem běžnej hybrid mnohokrát odladěnej na 1,9 tdi i s budíkem EGT. Navíc mám maximální tlak 1,9 baru, což je standartní tlak, který to turbo dává v sérii, takže se o nějaký tavení součástek nebojím. Spíš by mě zajímalo, na kolik se může v tom turbu ohřát olej...
Naposledy upravil(a) Pája19 dne stř zář 06, 2023 13:07, celkem upraveno 1 x.
Re: Jaký olej do upraveného 1,9 tdi?
Tak Mobil1 5w50 je dóst dobrej olej a chybu s ním v žadném případě neuděláš Jen nevím jestli ještě bude k mání Peak life - spíš už novější FS. Ale v pohodě, a vyšší hustota za studena opravdu tolik nevadí protože při startu bude 5w pořád 5w....
Kde bych měl obavy - ale to je Tvoje věc - s tím nárustem výkonu. Ono součásti motoru (a nejen jeho ale i převodovky, spojky, brzd) jsou sice naddimenzované, leč tak o 30-40 % a ne o 130 - 140 %. Tam něco odejde jestli nejsou zesíleny či vyměněny za výkonnější dotčené díly.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 10390
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Každý svého štěstí strůjcem a všeho do času, majitele tédéíček nevyjímaje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Kolik v turbu je asi otázka na odborníka, - diesel power forum??Spíš by mě zajímalo, na kolik se může v tom turbu ohřát olej...
Mě by děsilo už jen to, že v motoru je ohřátý na 130st.
Ono to tak úplně není,, ty motory se dělali z výroby až do 96Kw. Blok a pod. bylo asi stejné, jen se měnily periferie a naladění...Kde bych měl obavy - ale to je Tvoje věc - s tím nárustem výkonu.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
96kW - dobře. Ale 155? A nejde jen o blok ale i kliku, ojnice, písty, spojku, převodovku, brzdy. Ovšem tohle není meritem tohoto vlákna a možná tam pája kovanou kliku a šestipístky má.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
To, že něco odjede, je celkem jisté u každého motoru. Je to jen otázka času a zacházení.
Celkem mě uklidňuje několik okolností.
Motor 1,9 se vyráběl v době, kdy se ještě tolik nešetřilo. Fabrické výkony byly od 47 kW až do 117 kW bez větších změn na klikovém ústrojí. Ano, nějaký ten milimetr na čepech klikovky nebo nějaký ten gram na pístech či ojnicích navíc, ale v principu je to mezi sebou vše záměnné. V mém motoru už by měla být střeva shodná s posledními nejvýkonnějšími verzemi.
Další plus je v tom, že těchto motorů je na trhu dostatek za mrzký peníz, takže případná celková destrukce motoru není zralá na návštěvu hypotečního ústavu případně ústavu docenta Chocholouška.
Za další jsem si ty úpravy krom sw dělal sám, tak celkem znám slabiny a snažím se podle toho k motoru chovat.
A co se týče zbytku auta, tak myslím, že převodovce k půl miliónu najetých km nechám postavit pomník a brzdy z O1 RS mě od mého pomníku ještě chvíli udrží dál.
Na druhou stranu jsem si vědom zastaralosti celé koncepce, jakož i jízdních vlastností nebo bezpečnosti této rakvičky na čtyřech kolech.
Každopádně díky tomuto fóru že mě donutilo trochu více přemýšlet o náplních mých vozidel a doplnit si mezery v mých automobilových znalostech.
Celkem mě uklidňuje několik okolností.
Motor 1,9 se vyráběl v době, kdy se ještě tolik nešetřilo. Fabrické výkony byly od 47 kW až do 117 kW bez větších změn na klikovém ústrojí. Ano, nějaký ten milimetr na čepech klikovky nebo nějaký ten gram na pístech či ojnicích navíc, ale v principu je to mezi sebou vše záměnné. V mém motoru už by měla být střeva shodná s posledními nejvýkonnějšími verzemi.
Další plus je v tom, že těchto motorů je na trhu dostatek za mrzký peníz, takže případná celková destrukce motoru není zralá na návštěvu hypotečního ústavu případně ústavu docenta Chocholouška.
Za další jsem si ty úpravy krom sw dělal sám, tak celkem znám slabiny a snažím se podle toho k motoru chovat.
A co se týče zbytku auta, tak myslím, že převodovce k půl miliónu najetých km nechám postavit pomník a brzdy z O1 RS mě od mého pomníku ještě chvíli udrží dál.
Na druhou stranu jsem si vědom zastaralosti celé koncepce, jakož i jízdních vlastností nebo bezpečnosti této rakvičky na čtyřech kolech.
Každopádně díky tomuto fóru že mě donutilo trochu více přemýšlet o náplních mých vozidel a doplnit si mezery v mých automobilových znalostech.
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 2032
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Byť nejsem zastáncem motoru TDI, tak něco pravdy tady Pája má. Každému co jeho jest, pokud má auto rád a stará se, ať slouží co nejlépe . Proč hned hanit
Já si tenkrát taky prostě chtěl udělat radost s IS200, byť měla své mouchy . Znám spousty lidí, co TDI vychválí, na druhou stranu i spousty lidí, co na nich vyhořeli
Tady ale je vidět, že Pája o tom něco ví, což je základ. Né jako kamarádka kolegyně, co si nenechala rozmluvit koupi 1.9 TDI 1g Superba, kam za rok zahučela 40k za opravy u "kamaráda", který se na ni ROZHODNĚ NECHTĚL NAPAKOVAT
Já si tenkrát taky prostě chtěl udělat radost s IS200, byť měla své mouchy . Znám spousty lidí, co TDI vychválí, na druhou stranu i spousty lidí, co na nich vyhořeli
Tady ale je vidět, že Pája o tom něco ví, což je základ. Né jako kamarádka kolegyně, co si nenechala rozmluvit koupi 1.9 TDI 1g Superba, kam za rok zahučela 40k za opravy u "kamaráda", který se na ni ROZHODNĚ NECHTĚL NAPAKOVAT
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Já taky nehanil - chraň bůh. Spíš jsem chtěl něco mezi varováním a upozorněním.... A(le) něco pravdy na tom je když
A když si člověk dělá ty věci / úpravy na autě sám, něco o tom ví a umí to pak i používat, tak by to snad mělo být v rámci možností v pohoděPája19 píše:že....Motor 1,9 se vyráběl v době, kdy se ještě tolik nešetřilo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
1.6 tdi 85 kw "koncern"
Ahoj, jaký olej co koupit?
Je to klasická koncernácká 1.6 s DPF. Octavka "kyklopek" je z leasingovky, jezdilo to klasiku LL 30 tis intervalu, teď je najeto asi 110 tis. Provoz je denní, jezdím do prace cca 15 km a pak spíš dálnice. Auto jezdí v Praze. Plánuji si ho nechat co to půjde.
Preferuji 20l barel.
VW 507 00, VW 509 00, ACEA C3, API CJ-4
V autorizáku dávaj jedině 0w-30, prosím o vysvětlení proč? To je kvůli dpf a emisím? Když se dávají 0w-× oleje, tak je to vždy bráno okem klasika, jako něco "zimního" řekněme do hor či na ultra krátké starty? Nic jiného v tom není? A pak klasika 5w-40 to je na naše podnebí takový universál, že?
Čím udělat proplach, jaký levný olej koupit?
Ta norma 509 je co přesně?
Děkuji mějte se olejově!
Je to klasická koncernácká 1.6 s DPF. Octavka "kyklopek" je z leasingovky, jezdilo to klasiku LL 30 tis intervalu, teď je najeto asi 110 tis. Provoz je denní, jezdím do prace cca 15 km a pak spíš dálnice. Auto jezdí v Praze. Plánuji si ho nechat co to půjde.
Preferuji 20l barel.
VW 507 00, VW 509 00, ACEA C3, API CJ-4
V autorizáku dávaj jedině 0w-30, prosím o vysvětlení proč? To je kvůli dpf a emisím? Když se dávají 0w-× oleje, tak je to vždy bráno okem klasika, jako něco "zimního" řekněme do hor či na ultra krátké starty? Nic jiného v tom není? A pak klasika 5w-40 to je na naše podnebí takový universál, že?
Čím udělat proplach, jaký levný olej koupit?
Ta norma 509 je co přesně?
Děkuji mějte se olejově!
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 2032
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: 1.6 tdi 85 kw "koncern"
Ahoj, proplach můžeš udělat defakto čímkoli, já na diesel auta s dpf používám 0w30 od Orlenu, ale na proplach ani C3 splňovat nepotřebuje, do filtru se za tu chvilku nic nedostane.
Jinak 0w30 ti tam lijou právě skrze DPF, protože pro DPF potřebuješ právě normu C3 (mimo jiné).
Jinak na klasický interval, jak už tu mockrát padlo, třeba Shell Helix Ultra ECT C2/C3.
Jinak 0w30 ti tam lijou právě skrze DPF, protože pro DPF potřebuješ právě normu C3 (mimo jiné).
Jinak na klasický interval, jak už tu mockrát padlo, třeba Shell Helix Ultra ECT C2/C3.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
N98 + Mannol 9950
PENRITE HPR 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Proč dávají v autorizáku jen 0w30 se musíš zeptat tam nicméně se u ní zůstat dá, ale v Praze vyhoví i 5w30. A měl by si i normu VW 507 (ve které ty 5w40 nejsou), poněvadž 509 jsou oleje se SAE 0w20. To API CJ-4 bych neřešil když bude VW norma, ovšem dodržoval bych určitě výměnu co 15 tkm MAX (spíš dřív). A ten olej teda? Tak např. (v 0w30 ten zmíněný Shell)
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-s ... 20l_251357 či (drahý leč výborný Ravenol VSW) https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-vsw-0w-30-20l anebo v 5w30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-e ... 20l_296677
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-q ... 20l_525806
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-v ... 20l_138374
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-m ... 20l_145628
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-r ... 20l_245884
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-s ... 20l_251357 či (drahý leč výborný Ravenol VSW) https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-vsw-0w-30-20l anebo v 5w30
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-e ... 20l_296677
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-q ... 20l_525806
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-v ... 20l_138374
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-m ... 20l_145628
https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-r ... 20l_245884
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Ak nie je problém v € tak VSW stojí zato.(aj VMP).
Z lacnejších určite Mobil 1.
A keď ide o € tak Shell, AV-L alebo lacnejší 5W-30 HX8.
Z lacnejších určite Mobil 1.
A keď ide o € tak Shell, AV-L alebo lacnejší 5W-30 HX8.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30