Stránka 1 z 2

olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: úte lis 17, 2015 21:51
od durk
prosimm znalych o vysvetlenie podla mazacich planov pripada do uvahy vyber oleju bud to Shell helix ultra ect c2/c3 0W30, alebo Shell helix ultra 5w40 pripadne shell rimula 6lme so specifikaciou pre nakladne vozy ACEA E7/E6/E4.
ktory by ste doporucili diky.

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: úte lis 17, 2015 21:58
od Pitris
Je tam filtr pevných částic :?:
Plánované intervaly výměny oleje :?:
V jakém stavu je motor - spotřeba oleje :?:
Jak, kde a kolik denně se bude s autem jezdit :?:

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: úte lis 17, 2015 22:13
od durk
filter pevnych castic nema, jazda na dlahe trate minimum studenych startov, vymena oleja 15tis km alebo navrhuje niekto este kratsiu? na tahometri svieti 100tis km. (podla celkoveho dojmu za auta asi aj moze byt tento udaj pravdivy). Spotrebu oleja na mierke nepoznat takze velmi velmi minimalna.

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: úte lis 17, 2015 22:16
od durk
auto jazdi jedenkrat tyzdenne 800km.

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: stř lis 18, 2015 10:47
od bouchy
Co třeba Total Rubia Polytrafic, nebo TIR? 10w40 Normu na DPF to snad má, cena rozumná (ha, rým :) ) A ty intervaly jsou podle výrobce i delší, ale je to pak i o kvalitě mazání.

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: stř lis 18, 2015 12:43
od Colommbo
Čteš předchozí příspěvky a hlavně přemýšlíš u toho, co čteš a co pak píšeš...? :?

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: stř lis 18, 2015 13:45
od Pitris
to durk: Z těch olejů co si uvedl, tak Shell Helix Ultra 5w40. Při těch delších tratích a minimu startů je max. 15tkm O.K. Ale právě proto že je málo startů a delší jízdy vůbec bych se nebál použít i 10w40 :wink: Pokud jde o Shell, tak třeba Helix HX7.... Důležité je ACEA B3 (B3/B4) - a má i normu MB 229.3, což by mělo být pro Tvůj motor (předpokládám že 2.2 a 80kW) :wink:.... Jinak lze samozřejmě i jiná značka oila.

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: čtv lis 19, 2015 12:54
od durk
trochu ma myli to ze ked vyhladavam v mazacich planoch napr shell tak stale mi dava ponuku shell rimula r6lme 5w30 co je E specifikacia podla mna urcena pre nakladne vozidla. Je mozne v sprinterovi pouzivat takyto olej kedze uz ho mam kupeny. Alebo A3-B3 urceny pre osobne vozidla.

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: čtv lis 19, 2015 20:04
od Pitris
Vidíš :shock: A třeba vyhledávač Millers oils-u doporučuje oleje pro osobní vozy - XFE 10w40, EE 10w40 nebo Trident 5w40. Nemyslím si, že bys potřeboval pro motor 2.2 s 80-ti kW a 270-ti Nm olej pro náklaďáky, ale pokud jezdíš minimum startů a dlouhé jízdy, což jsou podmínky podobné náklaďákům, klidně ho na zimu (5 - 10tkm) dej (a bral bych to třeba jakom proplach), ale po zimě bych dal raději olej B3 (B3/B4)

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: pát lis 20, 2015 10:15
od bouchy
Colommbo píše:Čteš předchozí příspěvky a hlavně přemýšlíš u toho, co čteš a co pak píšeš...? :?
Reakce na :?:

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: pát lis 20, 2015 12:01
od Návštěvník
durk píše:auto jazdi jedenkrat tyzdenne 800km.
Pánové, slyšeli jste někdy o "bore polishingu"? Víte, proč mají oleje pro kamiony jinou aditivaci než pro osobáky?

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: pát lis 20, 2015 12:09
od Colommbo
bouchy:
durk píše:...pripada do uvahy vyber oleju bud to Shell helix ultra ect c2/c3 0W30, alebo Shell helix ultra 5w40 pripadne shell rimula 6lme so specifikaciou pre nakladne vozy ACEA E7/E6/E4...
durk píše:filter pevnych castic nemá...
bouchy píše:Co třeba Total Rubia Polytrafic, nebo TIR? 10w40 Normu na DPF to snad má...
Kapišto...? :)

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: pát lis 20, 2015 14:34
od bouchy
Návštěvník píše:
durk píše:auto jazdi jedenkrat tyzdenne 800km.
Pánové, slyšeli jste někdy o "bore polishingu"? Víte, proč mají oleje pro kamiony jinou aditivaci než pro osobáky?
Zas sem o něco chytřejší, i když na netu bylo jen málo. Co že způsobuje tento nežádoucí efekt :?:

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: pát lis 20, 2015 15:33
od Návštěvník
Hypotéza je, že při vysokém zatížení a neměnných otáčkách motoru dochází k usazování karbonu mezi pístními kroužky. Tyto úsady následně způsobují vyleštění pracovní plochy válce do vysokého lesku. Důsledek toho je (a to už není hypotéza, ale fakt), že na vyleštěném povrchu válce, zbaveném mikroskopických rýh po honování, nedrží olejový film a dojde k zadření.

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Napsal: pát lis 20, 2015 15:43
od Colommbo
Tedy k zadření ("kousnutí") pístu(ů) přímo ve válci s následnou destrukcí ojnic...? :?