Olej 2.0 tdi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1837
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej 2.0 tdi

Příspěvek od kornel »

jarson1 píše: ned zář 08, 2024 19:55 ... Ono je sice bezne v olejoch, ale ...
MoS2 (anorganická pevná zlúčenina) sa ale do olejov bežne nepridáva.. oleje ktoré to v sebe majú už z výroby namixovane by sa dali zrátať na jednej ruke. Molybden bežne obsiahnutý v olejoch je v iných rozpustných organických formách.
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej 2.0 tdi

Příspěvek od jarson1 »

Presne. To co byva v tychto prisadach je vlastne tuha zlozka. Molybden ako sucast aditivacneho balicka a Mos2 su uplne odlisne veci. Ospravedlnujem sa, v nojom predoslom prispevku tato pointa akosi chybala.
Ale ine som chcel. Netusim ci by to mohlo pomoct, ale...tu je navod k hydrostelom pre montaz ( od Febi). Teda jeho cast o pripadnom odvzdusneni tlakovej komory ak sa tam dostane vzduch. Co je vlastne dovod preco hydrostely su hlucne.
"Doporučení výrobce k odvzdušnění hydraulických zdvihátek
Za určitých provozních podmínek (opakovaných startech / „studený start“ / prvomontáž motoru), muže dojít k hlučnosti ventilu. Rychlé odvzdušnění prostoru s vysokým tlakem je zaručeno tímto postupem:
1. Došlo-li při prvním startu motoru (po výměně zdvihátek) nebo při startu a chodu naprázdno
k hlučnosti ventilu, měl by se motor nechat běžet asi 4 minuty při otáčkách asi 2500/min nebo střídavě 2000 a 3000/min.
2. Následně je třeba nechat motor běžet naprázdno asi 30 sekund.
3. V případě, že po provedení bodu 1. a 2. hlučnost ventilu zmizela, jsou zdvihátka odvzdušněna.
V případě, že ventily jsou ještě „slyšitelné“ je nezbytné opakovat body 1. a 2.
4. V 90% případů po tomto prvním cyklu hlučnost ventilu zmizí.
5. V ojedinělých případech je nutné cyklus 5 až 6 krát znovu opakovat.
6. V případě, že i po splnění bodu 5. jsou ventily zřetelně slyšet, doporučujeme zdvihátka vyměnit."
Obavam sa vsak , ze v tomto pripade pojde o pripchate kanaliky k nim. Ci uz za to moze Mos2 z aditiva alebo nieco co uvolnil cistic , vysledok je , ze k nim nejde dostatok oleja .
Ak to teda pred vymenou nerobilo, je sanca , ze ide len o zdvihatka a zvysok ( vačky...) bude este ok. Mozno v tomto pripade by este vymena samotnych zdvihatok mohla pomôcť.
https://www.garaz.cz/tag/zdvihatka-66410
https://www.google.com/amp/s/autoroad.c ... -zdvihatko
https://www.vackovesady.cz/hydraulicka- ... poskozeni/
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28048
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej 2.0 tdi

Příspěvek od Pitris »

návod píše: ned zář 08, 2024 21:51Rychlé odvzdušnění prostoru s vysokým tlakem je zaručeno tímto postupem:
1. Došlo-li při prvním startu motoru (po výměně zdvihátek) nebo při startu a chodu naprázdno
k hlučnosti ventilu, měl by se motor nechat běžet asi 4 minuty při otáčkách asi 2500/min nebo střídavě 2000 a 3000/min.
2. Následně je třeba nechat motor běžet naprázdno asi 30 sekund.
3. V případě, že po provedení bodu 1. a 2. hlučnost ventilu zmizela, jsou zdvihátka odvzdušněna.
V případě, že ventily jsou ještě „slyšitelné“ je nezbytné opakovat body 1. a 2.
4. V 90% případů po tomto prvním cyklu hlučnost ventilu zmizí.
5. V ojedinělých případech je nutné cyklus 5 až 6 krát znovu opakovat.
6. V případě, že i po splnění bodu 5. jsou ventily zřetelně slyšet, doporučujeme zdvihátka vyměnit."

To je něco podobného jak odvzdušnit chladič u Š 120 :P Anebo :arrow:
Před prvním praktickým výcvikem parašutistů říká žákům instruktor....
1. Po skoku z letadla zatáhnete za šňůru a otevře se vám padák.
2. Když se neotevře zatáhnete za druhou šňůru a otevře se záložní padák.
3. Pokud dojde k situaci že ani potom se ten padák neotevře, zopakujete body 1 a 2.
4. A když ani potom, tak si dojděte do skladu pro nový padák....

Zaplaťbůh že já hydroštely v motoru nemám.
A těm co má v motoru AMORF už asi pomůže jen výměna.
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon zář 09, 2024 7:49, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Teď: Triax Euro LX 0w40, Vredestein Ultrac Satin

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2280
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej 2.0 tdi

Příspěvek od jarson1 »

No, si to vystihol :mrgreen:
Oboje.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
AMORF
Příspěvky: 14
Registrován: úte čer 11, 2024 11:54

Re: Olej 2.0 tdi

Příspěvek od AMORF »

Ďakujem vám veľmi pekne za rady .
Odpovědět