Co se týče
motorového oleje, tak VW 500.00, 501.01 nebo
(nejlépe) 502.00 a podle jízdních podmínek:
0w40 - extrémně časté mrazivé starty a krátké studené popojížďky a výměna do 10-ti tkm / 1 rok
5w40 - běžné celoroční ježdění - při kratších jízdách měnit po 10-ti, při delších do 15-ti tkm / 1 rok
10w40 - málo startů, delší jízdy a výměna po 15-ti tkm / 1 rok
(delší jízda = v zimě víc jak 20, v létě jak 15km)
Při vyšší spotřebě oleje doporučuji - když to někde sákne Valvoline MaxLife nebo Sunoco Marathon, nebo při již zvětšených vůlích v motoru "zvednout letní" číslo oleje (ze 40 na 50).
A dále:
Co se týče chladicí kapaliny, pokud bys náhodou potřeboval dolít, tak pokud je to troška, dá se použít jen destilka - mrazuvzdornost by ale měla být zaručena do alespoň -25°C, protože pak už klesá účinnost třeba inhibitorů koroze. Pokud bys náhodou potřeboval dolít i samotnou směs, každopádně musí být stejné barvy, co tam je teď a musí plnit normu VW/Škoda TL 774D, nebo F - anebo přímo G12, nebo G12+ (může být i označení G 012 A8D, nebo G 012 A8F). Toto bys měl samozřejmě použít i při případné komplet výměně, která by měla být co 5 let, při které potřebuješ asi 5-6 litrů (podle typu motoru) už naředěné směsi, takže v podstatě stačí, když koupíš 2litry koncentrátu, a 3litry destilky, ale je vhodnější koupit 3 a 3litry a namíchat to 1 : 1 (a budeš mít i na příp. dolití). MUSÍŠ MÍT PLNĚ OTEVŘENÉ TOPENÍ. Když vypustíš starou, není od věci tam potom nalít čistou vodu, na chvíli to nastartovat a vypustit, aby se to vypláchlo a pak to naplnit pomalu novou směsí, aby utekl vzduch - odvzdušnit a několik desítek kilometrů potom hlídat teplotu a hladinu; a pak event. dolít.
Pokud jde o manuální převodovku, měl by se použít olej s normou VW501.50 nebo (alespoň) třeba
http://www.oleje.cz/p/paramo-gyrol-75w-lf-1-l--1342 a mělo by stačit koupit 2litry. Některé typy převodovek mají výpustný šroub, u některých se olej musí odsát, ale při novém plnění (nebo při doplnění) se množství kontroluje přes kontrolní šroub, který když vyšroubuješ, musí být ke spodku (začíná už vytékat) olej. Dá se tam lít přes hadici do toho kontrolního otvoru.
Palivový filtr by se měl (a třeba i pro jistotu) měnit tak po 50-ti tkm,
vložka vzduchového filtru po 25-ti-tm, ale raději dřív.
Stejně tak svíčky bych v motoru nenechával více jak 25tkm / pokud nemáš speciální svíčky na více kilometrů (tip, kde je můžeš koupit, a taky tam najdeš přesně ty, co potřebuješ podle typu motoru)
http://www.svickyngk.cz/automobily/skod ... /#obsah1.4 (ale můžeš i jiné - Beru, Bosch, Brisk, Denso, Champion.....). Pokud budeš šroubovat nové - s citem, ale dobře utáhnout / nebo momenťákem 30Nm. U některých typů motorů jsou ale cívky přímo na svíčkách, tam je to problém, je potřeba speciální klíč.
A brzdovka? -
(možná i ve spojce) - měla by se měnit každé 2-3roky, patří tam DOT4, normy SAE J 1703, F.M.V.S.S.č.116
A když budu velkej puňta, tak
do serva ( i tam by se měl vyměnit) patří (origo) olej G 004 000 M2
P.S. jo, a
co se týče filtrů, mám vyzkoušené MANN, ale dají se dobře použít i třeba Champion, Hengst, Purflux, Bosch, Tutela.....