Motocyklové oleje 10W-40
Moderátor: Colommbo
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Zdravím, přítelkyně najede na skůtru pár stovek km ročně. Má Kymco 125 4T. Zeptám se možná trochu mimo, ale je možné použít klasický automobilový olej 10w-40 do skůtru? Mám zásobu a na těch pár km ročně....ale nevím. Možná ten skůtr potřebuje nějaké specifické vlastnosti
Re: Motocyklové oleje 10W-40
moto oleje beru do uvahy aj mokru spojku... ale zaroven maju aj api s_ normy pre auta...
ak to nema mokru spojku (ak je olej iba v motore), tak cajk.
ak to nema mokru spojku (ak je olej iba v motore), tak cajk.
LPG
X-CESS
VST 
MOBIL SUPER 3000 X1
Eurol Engine Oil Treat
LQ-Molygen
TOTAL INEO 0W30





MOBIL SUPER 3000 X1




Re: Motocyklové oleje 10W-40
Má to variátor. Lije se tam jen 0,8l.
Re: Motocyklové oleje 10W-40
neodpovedal si na otazky.
ty musis vediet aku to ma konstrukciu... ci sa oplati riskovat, som uz odpovedal.
pre info co jaso ma2 znamena. https://azupim01.motul.com/media/motulD ... 210923.pdf
ty musis vediet aku to ma konstrukciu... ci sa oplati riskovat, som uz odpovedal.
pre info co jaso ma2 znamena. https://azupim01.motul.com/media/motulD ... 210923.pdf
LPG
X-CESS
VST 
MOBIL SUPER 3000 X1
Eurol Engine Oil Treat
LQ-Molygen
TOTAL INEO 0W30





MOBIL SUPER 3000 X1




Re: Motocyklové oleje 10W-40
Ahoj, pořídil jsem zachovalou yamaha x max 250 2009, řeším, co tam koupím za olej, servisní interval je stanoven výrobcem na 3k km a nemá olejový filtr. 10w40. Nejvíce asi koukám na oleje od motulu a řeším, zda li mám vzít olej se spec. JASO MB nebo MA. Poradíte prosím? Nebráním se čemukoliv. Jde mi o ochranu motoru při vysokém zatížení. Děkuji!
MB
https://motorove-oleje.heureka.cz/motul ... /#prehled/
MA
https://motorove-oleje.heureka.cz/motul ... /#prehled/
nebo třeba
https://motorove-oleje.heureka.cz/mapet ... /#prehled/
MB
https://motorove-oleje.heureka.cz/motul ... /#prehled/
MA
https://motorove-oleje.heureka.cz/motul ... /#prehled/
nebo třeba
https://motorove-oleje.heureka.cz/mapet ... /#prehled/
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Zdravím. Tak Motul je medzi moto komunitou zavedená značka. Verzia 7100 10W40 bude úplne ok
Takisto by ešte stál za zváženie Repsol , Shell Advance . Tie sú aj o kúsok cenovo výhodnejšie.
Hlavne včas meniť.

Takisto by ešte stál za zváženie Repsol , Shell Advance . Tie sú aj o kúsok cenovo výhodnejšie.
Hlavne včas meniť.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Myslim, ze jedine Durexovu radu by som tu bral v potaz.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

- Durex
- Příspěvky: 4062
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Dovolím si přispět. Předně norma Jaso MA nebo MB tě nemusí vzrušovat. To je norma pro mokrou spojku.
Taky bych promyslel viskozitu. U většiny skútru zákazníkům dávám 5w40. Je to z důvodu toho, že skutr se nastartuje a z povahy variatoru dostane za studena motor prostě záhul. Taky se skutrem se často jezdí krátké trasy a delší část roku,než na moto. Typicky dojíždění do práce vlastně pořád,pokud není sníh.
Takže pokud jezdíš kratší trasy tak sem pro autovou 5w40 cokoliv od API SL nahoru. Pokud to bude stroj na léto a delší cestování použij 10w40. Lze použít i motoolej,ale u tohoto skútru je to vlastně kontraproduktivní.
A olej měnit opravdu max po 3000 km a nebo roce,podle toho,co přijde dřív. V motoru je ho málo a dostane zabrat
Taky bych promyslel viskozitu. U většiny skútru zákazníkům dávám 5w40. Je to z důvodu toho, že skutr se nastartuje a z povahy variatoru dostane za studena motor prostě záhul. Taky se skutrem se často jezdí krátké trasy a delší část roku,než na moto. Typicky dojíždění do práce vlastně pořád,pokud není sníh.
Takže pokud jezdíš kratší trasy tak sem pro autovou 5w40 cokoliv od API SL nahoru. Pokud to bude stroj na léto a delší cestování použij 10w40. Lze použít i motoolej,ale u tohoto skútru je to vlastně kontraproduktivní.
A olej měnit opravdu max po 3000 km a nebo roce,podle toho,co přijde dřív. V motoru je ho málo a dostane zabrat
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 4062
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motocyklové oleje 10W-40
U toho motorového oleje je skoro jedno,co tam bude. Větší pozornost bych věnoval oleji v koncovem převodu a taky bych zkontroloval variator a řemen. To jsou nejvíce namáhané věci na skútru. A navíc věci,když selžou, tak tě zastaví. Navíc včasná preventivní výměna válečků a nebo i řemenu ve výsledku ušetří v budoucnu nemalou částku za nový variator
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Ahoj, v návodu ke skůtru se suchou spojkou je uveden olej 10W30. Skůtr jezdí spíše klidnější řidič a trasy kolem 5km. Jak jsem se zde dočetl je celkem v pohodě použít auto olej. Konkrétně mám v garáži Eurol Elance API SN ale je 5W30. V příručce ke skůtru je dále uvedeno že pro koncový převod je možné použít stejný olej jako do motoru. Takže prosím o radu, je to všechno řešitelné tímto jedním olejem? 

- Durex
- Příspěvky: 4062
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motocyklové oleje 10W-40
5w30 bych asi nepoužíval nicméně se nic nestane. Interval výměny oleje 3000 km a víc ani ťuk.
Do koncáku rozhodně nemůže přijít motorák. Tam přijde hypoid gl5 a viskozitu 80w90, 75w90 případně 75w140.
Nevím tedy, co je to za skutra, ale v drtivé většině je vzadu hruška tedy hypoidni převod a tam by motorák nevydržel dlouho, za chvilku by byl koncak KO.
Do koncáku rozhodně nemůže přijít motorák. Tam přijde hypoid gl5 a viskozitu 80w90, 75w90 případně 75w140.
Nevím tedy, co je to za skutra, ale v drtivé většině je vzadu hruška tedy hypoidni převod a tam by motorák nevydržel dlouho, za chvilku by byl koncak KO.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Super děkuji. Jde o ADV 350.
- Durex
- Příspěvky: 4062
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motocyklové oleje 10W-40
Tak sem se koukal a opravdu by šel použít do koncáku motorák, ale motocyklový. Není tam hypoid, ale normálně kola s přímým ozubením. Nicméně pokud použiješ autovou 5w30 do motoru, tak tohle nedávat do koncáku. Buď motorkovou 10w40 s Jaso MA nebo MB a nebo nějaký převoďák 80w90 a pod co sem psal.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis