Stránka 2 z 8

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pát srp 01, 2014 14:50
od azni
Jasne, pro sebe bych se taky neptal a nalil bych tam cokoliv, protoze s Pajery (2,8) mam najeto pres 2mil. po vsech certech a vim, ze na 6-7 tis. km je to fuk. Ale tohle je kamarad, ktery jezdi svatecneji a kteremu nechci poradit uplnou pitomost, bo Pinina jsem nikdy nemel a "netrapil"...;)
Duvodem doliti je "odejite" (a uz vymenene) gufero u kardanu...

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pát srp 01, 2014 18:56
od Pitris
azni píše:....ma k dispozici na vyber Pennzoil gear 4S 75W90 (GL4, VW501.50) a Delphi 75W90 (GL5)
Tak v tom případě fakt ten Pennzoil....

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pát srp 01, 2014 19:49
od Ondra_1
azni píše:Ondra_1 : dival jsem se tam ale je tam malo druhu...
Nemyslel jsem, že tam najdeš přímo jeden z těch dvou olejů. Myslel jsem inspirovat se, jaké specifikace se do té převodovky dávají. ;-)

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: sob srp 02, 2014 7:38
od Návštěvník
Ondra_1 píše:... Myslel jsem inspirovat se, jaké specifikace se do té převodovky dávají. ;-)
Problém specifikací převodových olejů (dle předpisu výrobce ústrojí) spočívá v tom, že zejména průběh viskozitní křivky olejů různých výrobců ve stejné specifikaci je natolik rozdílný, že výsledkem pak je, že některé převodovky - co do typu, ale i daného konkrétního kusu - prostě neřadí, a to buď za studena (povětšinou), nebo naopak za tepla (někdy).

Výrobce to třeba myslel dobře, jenže vycházel z charakteristik olejů na domácím trhu. A to je mimo tento trh problém, poněvadž např. originální japonský olej Diaqueen pro převodovky Mitsubishi má zcela výjimečný rozsah hodnot viskozit za studena a za tepla, přičemž pro mechanická ústrojí se do Evropy vůbec nedodává, a to ani jako originální ND. Pinin se sice vyráběl v Itálii, ale i ta tvoří co do výběru "domácích" převodových olejů v Evropě výjimku: takový výběr a v takové kvalitě asi v žádné jiné evropské zemi není.

No a konečně pokud jde o ČR, jako zemi ojetin, většina majitelů z hlediska parametrů převodových olejů náročných vozů vůbec netuší, jak by to mělo správně řadit, resp. jak by to řadilo, kdyby byl v převodovce originální olej. Jednoduše nemají srovnání, tak jsou spokojeni, aniž by tušili, jak špatně jim to vlastně řadí.

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: sob pro 27, 2014 17:47
od bjukemen
prave som docital navod od Alfy Romeo 2,4 JTD 110kw v casti naplne do prevodovky sa odporuca pouzivat oleje 75w-80 EP API GL 5 , MIL-L-2105D

alebo 75w-85 API GL 4 , MIL-L-2105D


a to mi rozum celkom neberie, kedze GL 4 a GL 5 su rozdielne resp nekompatibilne za beznych okolnosti v jeden a tej istej prevodovke, tak budem rad az mi to niekto priblizite

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: sob pro 27, 2014 18:35
od Pitris
Některým převodovkám to nevadí, resp. mohou v nich být jak GL4, tak i GL5. Záleží na konstrukci.
A některé převoďáky plní současně GL4 i GL5....

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pon úno 09, 2015 14:22
od Brembo
Napríklad Opel používal najprv v prevodovkách klasické prevodové oleje,no potom prešiel na oleje neznámej viskozity a normy-príchod Vectra B,i ked prevodovky ostali takmer rovnaké. Začal používat červené celoživotné prevodové oleje a s nimi klesla i životnost prevodoviek. Označenie olejov sa niekolkokrát zmenilo a nové nahrádzali staré. Potom prišla opat zmena a všetky červené oleje boli nahrádzané žltími s neznámimi vlastnostami,ale mali zabezpečit lepšiu výdrž prevodoviek. Mne sa za studena skvelo osvedčil zatracovaný Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90,ktorý má za studena najnižšiu viskozitu v GL4,aspon čo sa týka dostupnosti technických listov. V porovnaní s GM olejom je radenie za studena podstatne lepšie,2.stupen už nemá najlepšie synchrony.

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pon úno 09, 2015 15:42
od Návštěvník
Brembo píše:... Mne sa za studena skvelo osvedčil zatracovaný Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90,ktorý má za studena najnižšiu viskozitu v GL4,aspon čo sa týka dostupnosti technických listov. ...
Docela odvážné tvrzení. Zajímá mne ta hodnota: prosím o její uvedení.

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pon úno 09, 2015 16:06
od Brembo
Viskozita, Brookfield pri -40°C
ASTM D2983
mPa.s (cP)
30000

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pon úno 09, 2015 16:11
od Návštěvník
Tak to je skvela hodnota! :wink:

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: pon úno 09, 2015 17:53
od Návštěvník

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: úte úno 10, 2015 11:44
od Duglas
Můžeme nabídnout olej Duglas Super Gear 75W-90 API GL4/GL5

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: úte úno 10, 2015 11:48
od Návštěvník
Pokud už chcete toto fórum využívat k prezentaci svých podnikatelských aktivit, tak nám alespoň laskavě sdělte hodnotu viskozity při -40 st. C. Jinak lze předchozí příspěvek zvláště na tomto fóru označit za pouhý výkřik do tmy!

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: úte úno 10, 2015 18:00
od Colommbo
Viskozita při -40°C uvedena není. http://www.oleje-maziva.net/files/prod_ ... 75w-90.pdf

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Napsal: úte úno 10, 2015 18:08
od Návštěvník
Zato je tam bod tuhnutí: -30 st. C. Tak takový převodový olej si klidně strčte někam (a to jsem se vyjádřil ještě slušně) :!: