Stránka 126 z 129

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pát črc 31, 2020 15:51
od filla
...jeden z důvodů, proč jsem se na toto neustále omýlané téma zeptal je, že jsem neviděl nikoho doporučovat oleje ACEA C4. Jedinou(?) nevýhodou je nízká tolerance vysoké provozní teploty(oleje pouze W30) a TBN se u těchto olejů raději asi ani neuvádí :D

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... B8UT5N.pdf
https://www.mobil.com/en-gb/passenger-v ... ula-r-5w30

Pokud mi jde o sulfáty, tak C4>C3, pokud ne, neřeším a mohu použít plnohodnotný olej.

Nebo jde u C4 už o extrémní ochuzení oleje a C3 tak představuje střední cestu?

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pát črc 31, 2020 16:33
od pepoh
asi nebude vysokej kvality, asi tak grII+ a grIII zaklad.
moje maju parametre az na -45´c .. +230´c ; to je signal lepsich ingrediencii

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pát črc 31, 2020 17:09
od Pitris
Oleje C3 jsou mid saps (střední obsah saps), C4 je low saps (nízký obsah saps). Čím míň saps, tím hůř pro motor :(

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pát črc 31, 2020 19:19
od filla
Hm...tak čím více se v tom šťourám, tím víc mi to celé přijde jako marketing a eko nesmysl.

Už z pohledu objemu - množství spáleného oleje oproti spálené naftě mi říká, že DPF budou primárně plnit spaliny z paliva.

Proč tedy volit horší mazivo pro pohonnou soustavu jen kvůli DPF, které mazivem stejně nebude primárně zanášeno, a navíc dnes možné DPF za rozumné peníze vyčistit.

No, není to jednoduché....

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pát črc 31, 2020 20:20
od Pitris
O ekologii jde v dnešní době až v první řadě, to máš recht. Ale spaluješ bezsirnou naftu, kdežto v oleji síra (a taky fosfor a popel) být musí. A TO tomu filtru škodí - proto radši olej C3. Ale dělej jak myslíš....

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob srp 01, 2020 0:05
od filla
Pro pobavení:
https://dk.upce.cz/bitstream/handle/101 ... sAllowed=y

Studie podle které olej, který má údajně DPF "chránit", je naopak DPF znehodnocován nedokonalým spálením paliva při regeneraci.
Pitris píše:le spaluješ bezsirnou naftu, kdežto v oleji síra (a taky fosfor a popel) být musí.
Podle normy obsah síry v motorové naftě nesmí překročit 10 mg/kg.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob srp 01, 2020 7:24
od pepoh
clanok som videl, chapem tak ze vysoke opotrebenie dyzlu je hlavne sposobene dpf-regen a bionaftou. ojnicne loziska prdnu ako prve, ked sa znizi vyskozita riedenim palivom.... "piaty vstrekovac" vo vyfuku by to vyresil, no to je kurwa drahe :x
asi dnesne 0w20 dizle na starobu-o 10 rokov budu mat casto poskodene klzne plochy, vacky,... na druhu stranu je sanca ze to nebude tak moc vylagrovane, niektore diely motora su bezne osetrene plazma povlakmi dlc. (ojnicne casti nie su osetrene)

Obrázek
ZDDP, zinok sira fosfor
nie vsetky aditiva existuju v bezpopol variante, a da sa uvazovat ze ich funkcia a reakcia s kovom bude odlisna. zddp nema konkurenciu v niektorych disciplinach
hlavne 5w30 mi pripadaju osizene na zlozeni, u nich je vysoka sanca ze "vyletia vyfukom" (na rozdiel ako w40+). teda lowsaps je nutnost.
stretol som sa s ojedinelym nazorom, ze saps budu ludia vnimat ako kedysi olovo a jeho nahrady---negativny vplyv na zdravie. :shock: informacie a studie k tomuto som nevidel...

trochu mimo temy, zaujimava info aspon pre mna.
sk forum píše:Mám za sebou cca 1000 km s 1.2 puretech a dalších cca 600 km s 1.5 blueHDI.
Všetko jazdené podobným štýlom po rovnakých cestách.
Dojmy z 1.2 puretech - prijemne živé, ľahké rozbehy, spotreba okolo 6,5 litra kombi, na diaľnici 140 kmh GPS okolo 7,5 litra. Motor je tichý, za studena trochu vibruje ale nič nepríjemne to nie je.

Dojmy z 1.5 blueHDI - horšie nastavenie pri rozbehu, treba byt opatrný s plynom a spojkou, puretech sa rozbieha prirodzenejšie. Motor je na voľnobeh hlučný - hlavne za studena. Ale počuť ho stále. Našťastie menej ako v prípade TDi. Na diaľnici točí okolo 2600 otáčok má 6tku čo má neprijme e prekvapilo. Asi následkom toho rastie spotreba, ktorá na diaľnici pri 140 kmh GPS osiciluje okolo 8 litrov.

Áno, diesel žerie má diaľnici viac ako benzín.
Auto bolo však zaťažené len šoférom.
Diesel má pohotovo slabšiu pružnosť, treba stále radiť a ťah je nevýrazný, negraduke s otáčkami, naopak postupne klesá.
Pokial mám teda porovnať ja, 1.2 puretech je JEDNOZNAČNE lepší motor ako 1.5 blueHDI.
sice psa rve 2312 0w30 teraz do vsetkeho, si myslim ze benzinak sa s tym lepsie popasuje.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob srp 01, 2020 9:07
od filla
pepoh píše:clanok som videl, chapem tak ze vysoke opotrebenie dyzlu je hlavne sposobene dpf-regen a bionaftou.
Podle této studie to tak skutečně vypadá. Co se týče bio nafty, tak ta byť tvoří více karbonu, k filtru DPF by měla být šetrnější.

Jakýsi 5. vstřikovač má ve své implementaci Renault tuším, nebo měl. Ale nastudováno toto řešení nemám.

130km/h při 2600RPM a spotřeba 8l? To se mi nějak nezdá... Jde o jeden z nejúspornějších dieselů, který můžete koupit, vždyť se starší generací HDI jezdím za polovinu.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pon srp 10, 2020 16:46
od svara@
pepoh píše:hlavne 5w30 mi pripadaju osizene na zlozeni, u nich je vysoka sanca ze "vyletia vyfukom" (na rozdiel ako w40+). teda lowsaps je nutnost.
Olej Ravenol FEL 5W/30 B 71-2290, jediný olej, u kterého jsem po 8000 km, na olejové měrce nepoznal úbytek. Přesto je nyní v motoru Total QUARTZ 9000 ENERGI 0W/30. A3/B4. Jde o motor benzinový,
EURO 5. Obsah popela a síry jsem nezjistil. U Ravenolu je hodnota - síranový popel 0,53. Měl jsem
ještě várku HTHS 3,48, nyní 3,2. Pokud by jsem měl disela, asi bych u Ravenolu zůstal. Jaký a zda
vůbec je nějaký rozdíl, co do opotřebení a celkové kondice motoru, Total INEO ECS vs. Ravenol FEL,
nám asi nikdo nezdělí. Cenově značně výhodnější pro TOTAL. Oba jsou B71 2290.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: úte srp 11, 2020 6:01
od DirtyKing
filla píše:
pepoh píše: 130km/h při 2600RPM a spotřeba 8l? To se mi nějak nezdá... Jde o jeden z nejúspornějších dieselů, který můžete koupit, vždyť se starší generací HDI jezdím za polovinu.
No já měl možnost s 1.5 BlueHDI 130k jet a po dálnici jsem se držel kolem 5l. Těch 8l možná kdyby si to držel celou dobu pod krkem na max. A nebo tam bylo něco špatně. A mimo dálnici nebylo problém jet za 4-4,5l při limitech 60km/h obec a 110km/h mimo obec. A i s docela častým předjížděním. V 308. V nějaké větší bestii jako 3008 nebo 5008 si to logicky vezme o něco více.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: úte srp 11, 2020 9:02
od Pitris
svara@ píše:Olej Ravenol FEL 5W/30 B 71-2290, jediný olej, u kterého jsem po 8000 km, na olejové měrce nepoznal úbytek. Přesto je nyní v motoru Total QUARTZ 9000 ENERGI 0W/30. A3/B4
To jsou ovšem zcela a naprosto jiné oleje.
svara@ píše:Jaký a zda vůbec je nějaký rozdíl, co do opotřebení a celkové kondice motoru, Total INEO ECS vs. Ravenol FEL, nám asi nikdo nezdělí. Cenově značně výhodnější pro TOTAL. Oba jsou B71 2290.
Sú tam
kater píše:rozdiely ktoré sa dajú zistiť iba rozborom
tých motorov.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: úte srp 11, 2020 9:19
od pepoh

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: úte srp 11, 2020 10:01
od Pitris
Otázka ale zněla Jaký a zda vůbec je nějaký rozdíl, co do opotřebení a celkové kondice motoru....

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: čtv srp 13, 2020 5:38
od svara@
Ano, Total 0W/30 je jiný olej A3/B4 asi B71 2296. Zajímal mě rozdíl mezi Ravenolem FEL a Totalem INEO ECS. Oba jsou 5W/30, a plní normu B71 2290. Ale i TOTAL ineo ecs prošel inovací. Takže je možné že oba mají shodný balíček aditiv. No a základový olej? Rozdíl v ceně značný a kvalita :?:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: stř zář 09, 2020 20:31
od pepoh
https://frenchcarforum.co.uk/wiki/Citro ... arbox_Oils
hromada info o pouzivanych psa olejoch,prevodovky