Stránka 124 z 129

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob dub 11, 2020 12:03
od lefort
svara@ píše:...není třeba hned první výměnu oleje, místo schválené
0W-20, nalít 10W-40. Nebudu tu vysvětlovat proč, ale je to taky blbost. :|
To vysvětlení by mě opravdu zajímalo! :?:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob dub 11, 2020 20:05
od svara@
Jak je vidět je tu samý odborník. Máte rádi, líbí se vám rychlé a silné stroje. Vtom nejste
sami, mě taky. A třeba zrovna Ford Mustang a ne jenom ten, ale a spousty dalších, velmi silných
a výkonných vozů jezdí už léta na oleje se sníženou HTHS. Jsou to většinou oleje 0W-30 C2.
A jezdí bez problémů. Aha, to je vlastně v USA. Tak pardon, to sem nepatří. tady je každému
jasné že to je blbost. a že je třeba použít olej 20W 50 A3/B4. Jinak se to musí zadřít,
přeci :shock: .

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob dub 11, 2020 20:43
od lefort
Nastuduj si trochu reálií a specifik provozu v USA a pak pokračuj. Kromě mnohého jiného v USA se mění olej běžně po několika tisících mil, ne jako tady po 30 tkm, protože "Mámo, máme ten nejlepší Kastról, stál vosumset za litr a f servisu řikali, že to vydrží dva roky, nebo třicet tisíc kiláků!"
A v neposlední řadě - to, že je nějaký olej pro motor předepsaný přece neznamená, že je to pro něj to nejlepší a že na něj automaticky i všichni v USA jezdí, nebo mi chceš tvrdit opak?
Edit: třeba zrovna ten Mustang měl předepsáno 5w30, nyní asi 5w20, žádná C2 0wXX

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob dub 11, 2020 21:17
od Pitris
to lefort: Zbytečná námaha. Vidíš sám že je to zbytečný :roll:
Hlavně když svara@ jezdí na olej s HTHS 3,58 :idea: Teda aspoň to psal - ale kdo ví co vlastně bylo v tom kanystru....:)

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: sob dub 11, 2020 21:40
od lefort
:lol:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: ned dub 12, 2020 0:08
od Misojogi
jezdí už léta na oleje se sníženou HTHS. Jsou to většinou oleje 0W-30 C2.
A jezdí bez problémů.
to je sice pravda ale kolko vydrzi taky motor a kolko by vydrzal s vyssou HTHS ? To ze vydrzi prvych 100 000 km bez problemov este neznamena ze by nevydrzal viac ak by sa od zaciatku pouzival iny olej
vies na co su dobre oleje s este vyssou HTHS? na zavodenie, pretoze vydrzia vela a motory tiez

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: ned dub 12, 2020 9:08
od svara@
Nechci tady být za rebela ani chytráka co spí v knihovně. Tak nevím o kolik víc kilometrů
se najede na olej 5W-40 o proti 0W-30. Jestli to je měřitelné. Už jsem tu psal, že z hlediska
mazání je to bezvýznamné. Něco ale zmíním. - Pro mazání teplotně a tlakově extrémně
namáhaných míst je viskozitní třída motorového oleje již méně důležitá. Suché nebo mezní
tření v motoru probíhá, ať už je naplněn oleji SAE 0W-20, nebo třeba SAE 10W 40.
Suché či mezní tření "může" tak probíhat na o "něco" větší či menší ploše. V žádném případě
však nehrozí zadření, ani jiné poškození motoru. To jsem si dovolil převzít s odborné literaturi.
Něco jiného byly nízkoviskozní oleje před dvaceti léty a někde jinde jsou dnes.
Takže není třeba, není ani důvod hned při každé 0W- 30 propadat panice. Daleko víc škody
na technice napáchají samotní řidiči, než motorový olej. 8)

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: ned dub 12, 2020 9:42
od Pitris
OK :wink: 0w30 do nových moderních motorů - klidně. Ale....
Se sníženou HTHS na krátké jízdy, na ty delší normální HTHS. Je to lepší pro motor :!: On tu letní palbu po dálnici (nebo popojíždění v koloně na Jižní spojce - bo to je možná ještě horší než ta dálnice) nezadře ani ta snížená HTHS, ale motor si to setsakra zapamatuje :( A celkem dost mu to zkrátí životnost :cry:
A dál -> oleje ACEA C"něco" mid a low saps....
Do benziňáků bez filtru pevných částic :?: Na hov*o :!: Nebo zkrátit výměnu, bo má málo toho co motor potřebuje; to ale v dnešní době (u)dělá málokdo :roll:
O ekosračce 0w20 (0w16) se odmítám bavit (i když i ty mají možná své místo, ale asi tak jedině v hybridech), ale není nic proti ničemu (jen proto zelenejm :mrgreen:) použít 0w40 či 5w40; a na té letní dálnici (nebo Jižní spojce) je ta 10w40-ka snad nejvhodnější :wink: A jsme zas u toho: SAE podle jízdních podmínek :!: :!: :!:

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: ned dub 12, 2020 9:57
od Jerry3
To mi připomnělo, že výrobce předepisuje pro mou Gruzzinu převoďák 75W-90, ovšem použitím nepředepsaného 75W-140 jsem úspěšně vyřešil problémy s řazením za tepla. :D

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: ned dub 12, 2020 12:15
od pepoh
nove motory su konstrukcne odlisne, napr tenke kruzky s nizkym pritlakom. plazma karbon povlaky.
davat moc husty olej...co na to povie opotrebenie za studena? pocita sa z ostrekom piestu odspoda, atd. nizkoviskozny sa v motore otoci rychlejsie, chladenie casti.
vcera citam ze korejci maju problem s mazanim, ojnicne loziska prdnu a v kratkom case klopanie/prerazenie bloku. kratky cas bez mazania je pre lozisko smrtelny.
https://www.tri-iso.com/documents/Exxon ... _Guide.pdf
https://www.vanderbiltworldwide.com/ass ... _28_15.pdf mnoho aditiv vedia vyrobit v bezpopol forme. vacsina aw/ep aditiva obsahuju atomy kovov (bezpopolove-obsahuju siru a-alebo fosfor), takze nejaky minimalny popol vzniknut musi. olej so znizenym popolom nemusi byt problem.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: ned dub 12, 2020 12:28
od Pitris
pepoh píše:atomy kovov....
atomový motor a atomový olej....
A sen ekologův :?: -5w0 na 100 tkm :P

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: ned dub 12, 2020 22:42
od PHiLiPZ
pepoh píše:nove motory su konstrukcne odlisne, napr tenke kruzky s nizkym pritlakom. plazma karbon povlaky.
davat moc husty olej...co na to povie opotrebenie za studena? pocita sa z ostrekom piestu odspoda, atd. nizkoviskozny sa v motore otoci rychlejsie, chladenie casti.
vcera citam ze korejci maju problem s mazanim, ojnicne loziska prdnu a v kratkom case klopanie/prerazenie bloku. kratky cas bez mazania je pre lozisko smrtelny.
https://www.tri-iso.com/documents/Exxon ... _Guide.pdf
https://www.vanderbiltworldwide.com/ass ... _28_15.pdf mnoho aditiv vedia vyrobit v bezpopol forme. vacsina aw/ep aditiva obsahuju atomy kovov (bezpopolove-obsahuju siru a-alebo fosfor), takze nejaky minimalny popol vzniknut musi. olej so znizenym popolom nemusi byt problem.
O kolko bude za studena 0w-30, pripadne 0w-40 viskoznejsi (hustejsi?) ako 0w-20? O kolko sa bude motor garazovany vo vyhrievanej garazi viac opotrebovavat s 5w-40 ako 0w-20 pri prevadzke stylom rano nastartujem, v garazi je 18°C v zime, pridem do prace 120km daleko, poobede, ked uz je vonku v 99% pripadoch aspon 3-5°C nastartujem a idem rovnaku vzdialenost domov? A to su tie najnizsie teploty, ktore su par dni do roka.

Moj olej ma este nejake estery, takze trochu ostane na kovovych plochach drzat a nestecie vsetok do vane. Mam motor z roku 2016, vyrobca pre EU (od severu po juh) predpisuje 0w-20. A start-stop. Mimo EU povoluje cokolvek splnajuce aspon API SG. V Amerike start-stop nemontuje.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pon dub 13, 2020 5:49
od abc
PHiLiPZ píše: Mam motor z roku 2016, vyrobca pre EU (od severu po juh) predpisuje 0w-20. A start-stop. Mimo EU povoluje cokolvek splnajuce aspon API SG. V Amerike start-stop nemontuje.
A toto je důležité. Nám v Evropě doporučují 0w20, 0w16, kvůli ekoteroristům. Pokuty za nedodržovaní emisi nejsou prdel, každí gram se počítá a samozřejmě že automobilky jsou nuceni použit "vodu" aby uspokojily požadavky EU, ale jak napsal PHilipz zbytek světa může použit v podstatě cokoliv. :evil:
Servisáci vám řeknou že nejlepší je to co doporučil výrobce, protože to říct musí, ale výrobce doporučuje ale ne předepisuje a tam je ten prostor. :)
Člověk se musí rozhodnout sám v tom moři informaci a použit olej podle jízdních podmínek a ne podle úředníka z Bruselu.
U mého auta je doporučen olej 0w20 a ten tam byl 5 kkm a šel ven ( nevyšlo mi to vyměnit ho po 2 kkm). Opláchl se na 2 kkm s 5w30 A5/B5 a od té doby je tam A3/B4 ( 5w30, 0w40 ).
Subjektivní dojem je že motůrku se daří líp a jestli deci-dva nahoru dolu fakt neřeším.
Takže jsou v podstatě 2 možnosti:
-věřím vyrobci a dávám doporučení olej a samozřejmě po 80-100 kkm si přijdu pro radu na forum jak zachránit motor co žere olej, ale bývá to většinou už pozdě
-použiji selsky rozum a rady co dostáváme na tomto fóru zdarma

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pon dub 13, 2020 6:03
od abc
Konkretně pro můj motor citují z Toyota klubu:
Uživatel Viper54 :arrow:
Cituji z příručky pro uživatele:
Motory 1ZR-FAE (1,6) a 2ZR-FAE (1,8)
Ve vašem vozidle je použit olej Toyota Genuine Motor Oil,můžete také použít jiný mot.olej stejné kvality.
Třída oleje:
0W-20 ,5W-20 ,5W-30 a 10W-30 -vícerozsahový olej API SL,SM,SN

15W-40 a 20W-50 -vícerozsahový olej API SL,SM nebo SN

Olej SAE 0W-20,kterým je z výroby plněno vaše vozidlo je nejlepší volbou z hlediska nízké spotřeby paliva a dobrého startování v chladném počasí.
Konec citace.
Je nám líp než VW s 50200,50400,50700...................................

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Napsal: pon dub 13, 2020 10:26
od Lada 57
abc: Naprostý souhlas se vším, co jsi napsal. Kdysi jsem to u svojí nové C4 vyřešil stejným způsobem,kdy ekovodička 5W30 šla po 5000 km ven a od té doby jen 5W40,výměna po 10000 km.Mám najeto 110 000 a žádný úbytek oleje jsem od výměny k výměně nezaznamenal.Vše podstatné tu v tomto vlákně bylo už dávno řečeno.Akorát mě to někdy připadá,že tady někteří jedinci pořád dokola řeší kvadraturu kruhu.