Pre pochopenie veci - za studena je olej husty a vole medzi dielmi motora velke oproti stavu za tepla , kde sa naopak olej teplom " zriedi" a vole roztaznostou materiálov teplom zmensia.
Hustejsi olej sa dlhsie dostava tam kde ma byt . Ale bavime sa o sekundach...
Z toho plynie, ze ak chces problem riesit zlepsenim mazania za studena , musíš naopak pouzit redsi olej v zmysle mensieho "w"cisla. Tolko vseobecne fakty.
Ovsem v tvojom konkrétnom pripade to asi nebude riesenie - pouzivas momentalne 5w. Ano, mozes pouzit este 0w. Ale obavam sa , ze pozadovany vysledok sa nedostaví, pretoze ad.1 je teplo ( chapane ako ,ze nemrzne) a ad.2 rozdiel medzi 0w a 5 w nie je zdaleka tak markantny ako napriklad medzi 5w a 10w.
Takze by som to videl na lokalizáciu zdroja hluku a kontrolu zameranú na mechanicky problem.
Nepoznam detailne tvoj motor takze sa opytam takto :
Mas hydraulicke nastavenie vole ventilov ?
Ako dlho ti trva kym ti po starte zhasne kontrolka mazania?
Mas rozvod napinany hydraulickym napinakom ?
Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan

Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey


Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey

- Colommbo
- Příspěvky: 10664
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Další poznatek od Jerryho - s předchozím fordím olejem se po každém zastavení a vypnutí zahřátého motoru ihned rozeběhl(y) ventilátor(y) chlazení a s velmi vysokou pravděpodobností i pomocné čerpadlo chladící kapaliny. S plnotučným olejem tento stav ještě nenastal...Colommbo píše: ↑ned bře 16, 2025 21:51 Volal mi dnes Jerry, že si ve svém Mondeu Mk IV (1.6 turbo benzín) vyměnil olej v motoru. Sám, bo takový úkon v tamních servisech vyjde (včetně poplatku za likvidaci vypuštěného oleje) na cca 500CHF.A ještě by mu tam nalili fordí 5W30 A5, zatímco sám si koupil Shell Helix Ultra 5W40 a má hned tři dobré důvody k radosti - pocit z dobře vykonané práce, vše pořídil za necelých 200CHF a motor po nastartování prakticky není slyšet...
![]()

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90