Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarson1
Příspěvky: 2713
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarson1 »

Pre pochopenie veci - za studena je olej husty a vole medzi dielmi motora velke oproti stavu za tepla , kde sa naopak olej teplom " zriedi" a vole roztaznostou materiálov teplom zmensia.
Hustejsi olej sa dlhsie dostava tam kde ma byt . Ale bavime sa o sekundach...
Z toho plynie, ze ak chces problem riesit zlepsenim mazania za studena , musíš naopak pouzit redsi olej v zmysle mensieho "w"cisla. Tolko vseobecne fakty.
Ovsem v tvojom konkrétnom pripade to asi nebude riesenie - pouzivas momentalne 5w. Ano, mozes pouzit este 0w. Ale obavam sa , ze pozadovany vysledok sa nedostaví, pretoze ad.1 je teplo ( chapane ako ,ze nemrzne) a ad.2 rozdiel medzi 0w a 5 w nie je zdaleka tak markantny ako napriklad medzi 5w a 10w.
Takze by som to videl na lokalizáciu zdroja hluku a kontrolu zameranú na mechanicky problem.
Nepoznam detailne tvoj motor takze sa opytam takto :
Mas hydraulicke nastavenie vole ventilov ?
Ako dlho ti trva kym ti po starte zhasne kontrolka mazania?
Mas rozvod napinany hydraulickym napinakom ?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10664
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

Colommbo píše: ned bře 16, 2025 21:51 Volal mi dnes Jerry, že si ve svém Mondeu Mk IV (1.6 turbo benzín) vyměnil olej v motoru. Sám, bo takový úkon v tamních servisech vyjde (včetně poplatku za likvidaci vypuštěného oleje) na cca 500CHF. :shock: A ještě by mu tam nalili fordí 5W30 A5, zatímco sám si koupil Shell Helix Ultra 5W40 a má hned tři dobré důvody k radosti - pocit z dobře vykonané práce, vše pořídil za necelých 200CHF a motor po nastartování prakticky není slyšet... :)
Další poznatek od Jerryho - s předchozím fordím olejem se po každém zastavení a vypnutí zahřátého motoru ihned rozeběhl(y) ventilátor(y) chlazení a s velmi vysokou pravděpodobností i pomocné čerpadlo chladící kapaliny. S plnotučným olejem tento stav ještě nenastal... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět