Stránka 2 z 3

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: stř črc 29, 2020 18:04
od francjin
Zdravím a díky za vysvětlení. Pro atmosférický motor bez filtru pevných částic s nepřímým vstřikováním, s provozem 50% město+50%dálky mně tak vychází jako optimální olej A3, HTHS 3,6-3,9, SAPS 1,1-1,5, SL.Třeba MO Trident 5w40.
Co se týče benzínu, jak je to s biopřísadami? Mají "prémiové" benzíny (Verva, MaxxMotion) onu povinnou složku méně škodlivou pro motor? Myslím to, co se kromě benzínu samotného během studených startů dostává do oleje. Každopádně po léta přidávám VIF a asi na tom něco bude. Technik na STK prohlásil, že mám emise o polovinu menší než "moderní" turbomotory.
jf

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: stř črc 29, 2020 18:48
od Pitris
Prosím, ať tu neplevelíme vlákno. Je to tady:
francjin píše:Pro atmosférický motor bez filtru pevných částic s nepřímým vstřikováním, s provozem 50% město+50%dálky mně tak vychází jako optimální olej A3, HTHS 3,6-3,9, SAPS 1,1-1,5, SL.Třeba MO Trident 5w40.
a3-vs-a5-t5990-19.html
francjin píše:Co se týče benzínu, jak je to s biopřísadami? Mají "prémiové" benzíny (Verva, MaxxMotion) onu povinnou složku méně škodlivou pro motor? Myslím to, co se kromě benzínu samotného během studených startů dostává do oleje. Každopádně po léta přidávám VIF a asi na tom něco bude. Technik na STK prohlásil, že mám emise o polovinu menší než "moderní" turbomotory.
stara-otazka-95-v-99-t878-97.html

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: pát říj 16, 2020 10:11
od bio

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: úte led 26, 2021 22:12
od pepoh

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: pát dub 02, 2021 17:25
od bio
https://www.api.org/-/media/Files/Certi ... 201020.pdf

od května 2020 nová kategorie pro benzíny - SP - s ohledem na LSPI efekt

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: pát kvě 14, 2021 17:16
od bio

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: pát kvě 14, 2021 17:20
od bio
Průvodce oleji dle API / 2021/ anglicky
https://www.api.org/-/media/Files/Certi ... 201020.pdf

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: ned srp 29, 2021 11:54
od bio

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: ned srp 29, 2021 12:50
od Pitris
Ekolog řádí....:evil:

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: úte lis 16, 2021 21:48
od Zajda
Je teoreticky výkonnostní rozdíl mezi mid saps ACEA C3 a low saps C4?
Tedy jestli menší podíl popelnatých aditiv je jakože něčím kompenzovaný.

Třeba u oblíbeného Lubrizol zaklikávacího diagramu cokoliv eko nemá vliv na "opotřebení", což mi přijde pozoruhodné, ale moc tomu nevěřím :-)
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Renault pro dCi s filtry už před léty přišel s RN0720, což jsou vždy xW30 C4 oleje.
Přemýšlím že příští výměnu použiju C3, pokud to nepožere moc oleje, což ještě nevím.
Beztak to na něj dosud jezdilo, který mechanik řeší nějaké Renault normy když má 1 až 2 sudy pro všechna auta :-)

Na druhou stranu jestli by to mělo být lhostejné co do ochrany mechaniky, zůstanu klidně u C4 a RN0720 normy.

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: stř lis 17, 2021 8:02
od Mirec 29
Oleje "eko" ako ich tú mnohý volajú nie sú v ochrane proti opotrebovaniu nijak pozadu...ba naopak :idea: saps je prežitok doba pokročila...
C4 či C1 by som volil len v motore ktorý to požaduje (jaguár/land Rover/Renault atď)...ak nie zostal by som pri C2/C3.
Je treba len vhodný interval a o motor sa neboj :wink:

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: stř lis 17, 2021 9:02
od jerome
Norma C4 bola vytvorená za účelom ďaľšieho zníženia emisií v novších vozidlách. Pokiaľ ti motor nejako dramaticky olej neberie, tak keby si aj použil C3 miesto predpísanej C4 nič sa nedeje. Či poskytuje C3 vyššiu ochranu oproti C4 ťažko povedať. Graf Lubizolu, ale hovorí jasnou rečou :) 8) Jak píše Mirec, pokiaľ zvolíš včasnú výmenu, nemusíš sa ničoho obávať,ani keď tomu grafu neveríš :mrgreen:

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: stř lis 17, 2021 11:39
od Zajda
Měním ve všech autech po 10 tis., u toho Renaultu 1.5 dCi jsem potřeboval olej vyměnit hned po pořízení tak jsem dal dle specifikace RN0720, což je vždy xW30 / ACEA C4.

Dle hrubšího projevu motoru než u mého veterána 1.9 TDI s rotačkou jsem si říkal, že příště zkusím třeba i 5W40 C3, jestli ho to neztiší.
Do stejného motoru bez filtru se totiž 5W40 doporučoval, ale samozřejmě žádný neexistuje v C4 specifikaci.

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: stř lis 17, 2021 12:12
od jerome
Bárs ktorá xW30 umaže dieselový motor v pohode. Ak je teda v akom takom normálnom stave :mrgreen: Hrubší prejav možno súvisí aj od toho, ako sa o auto staral predchodca. Ak to flákal,tak možno mu už nepomôže ani svätená voda nie to 5W40 :mrgreen: Ale šak skúsiť môžeš,nič tým nepokazíš :wink: Niekedy dokonca stačí zmeniť značku oleja a hneď sa motor inak javí 8)

Re: Změny ACEA a API specifikací

Napsal: stř lis 17, 2021 12:32
od Mirec 29
Áno v podstate to isté len inými slovami :)
Do dízlaka sae 30 úplne stačí na akýkoľvek "drsný" režim. Do sae 40 nemá podľa mňa zmysel ísť pokiaľ motor olej nežerie v nadmernom množstve.... drsnejší prejav môže súvisieť aj s prechodom na iný olej...netreba sa zľaknúť a uvidíš neskôr... možno sa to upraví prípadne skús inú značku...C4 by som bez obáv nahradil C3 u staršieho auta... Keby si bol konkrétny čo si tam dal a čo tam bolo dalo by sa doporučiť niečo konkrétnejšie :wink: