Stránka 4 z 8

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 20:41
od lengy60
A co A5/B5,to je taky vodička nebo ne?

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 20:52
od Pitris
Většina z nich má HTHS viskozitu sníženou. Jedna z vyjímek: Mobil1 5w30 ESP Formula (3,58mPa.s)
On to tedy asi ani úplně klasický A5/B5 není, ale plní firemní LongLife normy....

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 23:06
od lengy60
Pitris píše:Většina z nich má HTHS viskozitu sníženou. Jedna z vyjímek: Mobil1 5w30 ESP Formula (3,58mPa.s)
On to tedy asi ani úplně klasický A5/B5 není, ale plní firemní LongLife normy....
Já to zmínil schválně,protože olej doporučovaný do mého stroje je A5/B5 C2 LOW SAPS jak uvádí výrobce oleje. :D Zbytek příběhu znáš. :wink:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 23:38
od Jipocar
C2 není LOW SAPS ale MID SAPS, ale to jen tak na okraj ;)

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon pro 01, 2014 6:14
od lengy60
Jipocar píše:C2 není LOW SAPS ale MID SAPS, ale to jen tak na okraj ;)
A jsi o tom přesvědčen? :D Jak vidno,LOW SAPS může být i C3. :wink:
http://www4.total.fr/lubrifiants/elf/Car%20oil.pdf

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon pro 01, 2014 14:23
od Koliesko
Je dobry napad naliat Shell Helix Ultra ECT 5W-30 do motora Ford Duratec 1,4 benzin, 110 tkm? Na obale nieje napisana ziadna ACEA norma.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon pro 01, 2014 14:34
od Pitris
to lengy60:
C1 - snížená HTHS viskozita a LOW SAPS
C2 - snížená HTHS viskozita a MID SAPS
C3 - normální HTHS viskozita a MID SAPS
C4 - normální HTHS viskozita a LOW SAPS

C3 je obsahem popela, fosforu a síry v pravém smyslu slova MID SAPS, byť se běžně píše i LOW SAPS, protože je to zažitá formulace olejů pro motory s filtry pevných částic (viz druhá tabulka v odkaze).
http://motorove-oleje.eu/klasifikacia-acea

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon pro 01, 2014 14:41
od Pitris
to Koliesko: Nalít ho tam můžeš - je to ACEA C3, ale proč do motoru 1.4 benzin "LL" olej pro DPF :?:
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... 29_TDS.pdf

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon pro 01, 2014 15:18
od lengy60
Pitris píše:to lengy60:
C1 - snížená HTHS viskozita a LOW SAPS
C2 - snížená HTHS viskozita a MID SAPS
C3 - normální HTHS viskozita a MID SAPS
C4 - normální HTHS viskozita a LOW SAPS

C3 je obsahem popela, fosforu a síry v pravém smyslu slova MID SAPS, byť se běžně píše i LOW SAPS, protože je to zažitá formulace olejů pro motory s filtry pevných částic (viz druhá tabulka v odkaze).
http://motorove-oleje.eu/klasifikacia-acea
Tak teď jsem z toho jelen. :roll: Tak výrobce oleje uvádí LOW SAPS,podle tabulek je to MID SAPS a když se do toho začteš pozorně,tak zjistíš,že všechny (C1-C4) prodlužují životnost systémů DPF a TWC.
Celá tabulka je pak označena Low SAPS. :mrgreen: :wink:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon pro 01, 2014 15:38
od Koliesko
Pitris píše:to Koliesko: Nalít ho tam můžeš - je to ACEA C3, ale proč do motoru 1.4 benzin "LL" olej pro DPF :?:
http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GT ... 29_TDS.pdf
Dakujem. Narazas nato, ze ten "LL" olej je az moc ekologicky? Predtym ten Ford jazdil na olej FORD Formula F 5W-30 ( ACEA A5/B5). Je to auto, ktore jazdi prevazne po meste na kratke trasy, vymena oleja je raz rocne (max. 8 tisic km). Motor je velmi cisty (ako novy) , spotreba oleja nulova. Shell mi prisiel ako olej s dobrym pomerom kvalita/cena. Ale nevylucujem ani inu moznost.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon pro 01, 2014 16:11
od Pitris
Při Tvých jízdních podmínkách a intervalech výměn je v podstatě jedno jestli Ford Formula F 5w30, ten Shell Helix Ultra ECT 5w30, nebo třeba "obyčejný" 5w40. Bude záležet na dostupnosti toho oleje, ceně nebo na náklonosti ke značce. Častá výměna a tepelné nezatěžování "může" za čistý motor a "nepapání" oleje.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: úte pro 02, 2014 17:20
od BranoS
Pitris: častá výmena je mi jasná, ale čo si mám ako laik predstaviť pod tým tepelným nezaťažovaním?

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: úte pro 02, 2014 17:37
od Pitris
Právě ty Kolieskem zmíněné krátké jízdy - a na ně je "lék" jen ta častá výměna. On olej se prohřeje až tak po 10-ti 15-ti kilometrech, ale při dlouhých (nebo ostřejších) jízdách nebo třeba při jízdě s karavanem se může teplota oleje ještě zvýšit a pak už dochází u oleje k jeho rychlejší oxidaci....
(citace) :arrow: Zvýšení teploty o 10° C přináší přibližně zdvojnásobení rychlosti oxidace. Protože oxidace je podporována zvýšenou teplotou, mluví se často o termooxidačním stárnutí oleje, při němž olej kromě oxidace podléhá současně i určitým termickým změnám. :arrow: A na to je "lék" taky jen ta častá výměna.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: úte pro 02, 2014 19:42
od BranoS
Aha, tak to je presne aj môj prípad - väčšinou len veľmi krátke jazdy a k tomu občas pridávam aj jazdy s dosť naloženým vozíkom. Auto sa vtedy, hlavne pri manévrovaní dosť hreje. Olej mením po 5 tis. km, keďže olejovú náplň mám len 3 L (Peugeot 1.4i 8V). Predpokladám, že čím menšia olejová náplň, tým rýchlejšie sa olej v motore degraduje.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: úte pro 02, 2014 20:07
od Pitris
Tak od konce: samozřejmě "že čím menšia olejová náplň, tým rýchlejšie sa olej v motore degraduje" ale jestli měníš po 5-ti tkm, je to :wink: