Stránka 3 z 8

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pát lis 28, 2014 17:09
od otass
Takže z nabídky oleje.cz nejlépe asi toto? http://www.oleje.cz/p/millers-oils-trid ... -5-l--7835

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pát lis 28, 2014 18:13
od lengy60
Nejsem takový borec,jako zdejší bardi,ale do 1.8 benzínu z roku 2004 bych směle nalil kvalitní 5W-40 s normální HTHS viskozitou. :wink:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pát lis 28, 2014 22:53
od Pitris
to otass: Balíček aditiv je sice pěkná věc, ale pro kvalitu oleje ve smyslu mazání a ochrany motoru je podstatná (samozřejmě kromě správného intervalu výměny) HTHS viskozita. A to je právě to:
Ford povoluje oleje se sníženou HTHS viskozitou, ale hlavně kvůli nižším emisím. To jsou ty ACEA A1/B1/C1/C2, které jsou u nás běžně dostupné převážně v SAE 5w30. Ale nic motoru neuděláš - ba právě naopak - když dáš olej A3/B3 s normální HTHS viskozitou, který má pevnější olejový film....
....v A3/B3 jsou i oleje 5w30 (třeba ten Trident) a pak všechny xw40 a výš....

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pát lis 28, 2014 23:47
od mnd
Ale v článku Vlastnosti motorových olejů - HTHS viskozita a lehkoběžné oleje se doslova uvádí: Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější (tlustší, ne však ve smyslu pevnější) mazací film.
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... ezne-oleje

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob lis 29, 2014 7:57
od Hombre
Přeložím, oleje s větším filmem má zaručený stupeň jeho pevnosti, proto ten tenší film musí obsahovat složky aby se vyrovnal nebo předčil pevnost toho normálního. Ale to není vše, tenká vrstva, ikdyž s menším filmem sice motor umaže, ale jen do určité teploty, pak se potrhá , protože je tam toho oleje málo - příčina, olej jen nemaže ale i ochlazuje a proto nula nic na válci nic neutěsní ani nic neuchladí , začne se přepalovat trhat film , zapékat kroužky.......důsledky známe........

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob lis 29, 2014 9:21
od Pitris
Pitris píše:....olej A3/B3 s normální HTHS viskozitou, který má pevnější olejový film....
Pevnější zde = ne tvrdší nebo lepší, ale tlustší, teplotně odolnější a lépe vymezující vůle v motoru.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob lis 29, 2014 13:39
od lengy60
Hombre píše:Přeložím, oleje s větším filmem má zaručený stupeň jeho pevnosti, proto ten tenší film musí obsahovat složky aby se vyrovnal nebo předčil pevnost toho normálního. Ale to není vše, tenká vrstva, ikdyž s menším filmem sice motor umaže, ale jen do určité teploty, pak se potrhá , protože je tam toho oleje málo - příčina, olej jen nemaže ale i ochlazuje a proto nula nic na válci nic neutěsní ani nic neuchladí , začne se přepalovat trhat film , zapékat kroužky.......důsledky známe........
Mohu potvrdit a to mi můj výrobce předepsal "pouze" A5/B5.Pokud nevěříš,tak si tady můžeš počíst.
http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... 15-15.html

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob lis 29, 2014 21:46
od Mnd
Je docela zajímavé, že ten samý autor v článku "Mazivářské mýty, Mýtus osmý - Mazací schopnost motorového oleje" píše pravý opak tvrzení z výše uvedeného odkazu: Čím je HTHS viskozita vyšší, tím je většinou vyšší i pevnost mazacího filmu. http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... veho-oleje

A teď si můžeme asi vybrat. :-)

Ale protože viskozity např. 40 a 50 už byly i v dobách motoristického pravěku a tyto oleje zcela jistě nebyly tak výkonné jako dnešní oleje, věřím víc tomu, že viskozita nemá s pevností mazacího filmu moc společného.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob lis 29, 2014 22:40
od Colommbo
Mnd píše:...Ale protože viskozity např. 40 a 50 už byly i v dobách motoristického pravěku...
Nějak nerozumím jazyku tvého kmene... :)

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 10:12
od Pitris
Nevím jestli zde má cenu něco vysvětlovat, když Mnd nechce (nebo neumí) chápat jak je myšleno v tomto případě slovo "pevnější"....
A krom toho plete dohromady viskozitu kinematickou v jednotkách mm2s-1 a dynamickou (HTHS), která je součinem kinematické viskozity a hustoty v jednotkách mPa.s
Proto taky oleje se sníženou HTHS viskozitou mají onu do 3,5mPa.s max. a s normální nad 3,5mPa.s.
Proto taky ty jím zmíněné "40 a 50-ky" mívají HTHS viskozitu od těch 3,5 do 5-ti a 60-ky okolo 6-ti.
Aby byl olejový film tlustší, teplotně odolnější a lépe vymezující vůle v motoru - prostě pevnější :shock:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 13:09
od Hombre
Pitris, já ti pomohu , ten olejový film je soudržnější při vyšších teplotách a namáhání, aby to Mnd pochopil. :?

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 18:37
od Mnd
Nezlobte se na mně, ale s tím nesouhlasím. Na kvalitu oleje ve smyslu mazání a ochrany motoru není důležitá HTHS viskozita ani x-Wy viskozita, ale výkonostní třída oleje.

Nebo si snad myslíte, že motor je nejlépe mazán a chráněn když je olej studený a má vysokou viskozitu? :lol:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 18:48
od Colommbo
Ale vždyť přece výkonnostní třída oleje souvisí právě třeba s tou HTHS viskozitou... :)

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 19:28
od Durex
Mnd - dle tvé logiky bych do motoru mého vzduchem a olejem chlazeného BMW R1150GS nalít místo 20w50 třeba 5W30,když dodržím A3/B3? To si ze mě děláš kozičky že? :lol: Ten motor by šel hodně rychle do kytek ...
A to s tou teplotou sem nemotej. Sám dobře víš,že tomu tak není a ani to tu nikdo netvrdil. Ale olej ohřátý na provozní teplotu,který bude hustší bude určitě lépe vymezovat vůle a těsnit,než olej,který bude podstatně řidší - nebo si snad myslíš opak?

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned lis 30, 2014 19:57
od Pitris
Mnd píše:Na kvalitu oleje ve smyslu mazání a ochrany motoru není důležitá HTHS viskozita ani x-Wy viskozita, ale výkonostní třída oleje...
Jak napsal Colommbo - vždyť výkonostní třída podle ACEA mimojiné tu HTHS viskozitu řeší a určuje:
A1/B1 - snížená HTHS viskozita
A3/B3 - normální HTHS viskozita
C1 - snížená HTHS viskozita a LOW SAPS
C2 - snížená HTHS viskozita a MID SAPS
C3 - normální HTHS viskozita a MID SAPS
C4 - normální HTHS viskozita a LOW SAPS
A norma API řeší hlavně termooxidační, protikorozní a protioděrové vlastnosti, zušlechťující přísady, odparnost a u dieselů třeba i odolnost proti síře v palivu.
Mnd píše:Nebo si snad myslíte, že motor je nejlépe mazán a chráněn když je olej studený a má vysokou viskozitu?
A copak u studeného motoru jsou stejné vůle jako při provozní teplotě?