Stránka 1 z 8

nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned srp 11, 2013 17:14
od djdekl
Našel jsem nějakej super novej olej od Castrolu :roll:

Obrázek


Pro vznětové motory Ford (kromě motorů ve vozech Ford Ka 2009) byl na trh uveden nový motorový olej se specifikací WSS-M2C913-D SAE 5W-30. Je povinný pro použití ve vozech Transit 2012.75 (04/2012–) a je důrazně doporučován pro všechny vznětové motory, které momentálně vyžadují specifikaci WSS-M2C913-B nebo WSS-M2C913-C. Tento motor je plně zpětně kompatibilní.
Olej WSS-M2C913-D je povinný pro všechny rutinní, záruční, svolávací a jiné bezplatné servisní práce u vozů Transit 2012.75 vyrobených od dubna 2012. Je důrazně doporučován pro všechny ostatní vznětové motory (kromě vozů Ford Ka 2009). Maziva splňující specifikaci WSS M2C913-C jsou přijatelnou alternativou ke specifikaci WSS-M2C913-D pro servis vznětových motorů ve všech vozech s výjimkou modelů Transit 2012.75 vyrobených od dubna 2012, které jsou vybaveny motorem 2.2 Duratorq-TDCi.

Podrobný popis výhod: Nový motorový olej byl vyvinut speciálně pro použití ve vozech Ford Transit a Ranger s prodlouženým servisním intervalem, které jsou poháněny bionaftou nebo palivy s vysokým obsahem síry. Přináší výrazné výhody pro primární ochranu hnacího řetězu, kompatibilitu s materiálem řemenu a vylepšenou čerpatelnost při nízkých teplotách přesahující požadavky na robustnost specifikace WSS-M2C913-C.
Tabulky v této příručce uvádějí požadavky na změnu používaného motorového oleje a specifikace pro všechny oleje.

Ford - Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 je syntetický motorový olej navržený pro vznětový motor nového modelu vozu Ford Tranzit Puma 2012 vyžadující specifikaci Ford WSS-M2C913-D. Dále je doporučován pro všechny vznětové a zážehové motory Ford, které vyžadují motorový olej specifikace Ford WSS-M2C913-C nebo Ford WSS-M2C913-B.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned srp 11, 2013 17:50
od Pitris
No on Castrol se poslední dobou asi na Ford specializuje....
Zatím údajně jediná alternativa pro doplnění / vyměnění oleje v nových motorech Ford řady Eco Bost s normou FORD WSS-M2C948-B přímo pro tyto motory: CASTROL MAGNATEC E 5W-20 http://www.weboil.cz/motorove-oleje?vis ... yrobcu=296
http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... 8QCN9Z.pdf

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon srp 12, 2013 21:30
od Návštěvník
Existuje ještě jiná alternativa motor.oleje s normou Ford WSS-M2C913-D : Fuchs Titan Supersyn F Eco-DT
SAE 5W-30...

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: pon srp 12, 2013 21:57
od bastien
Zajímavé... místní odborníci doporučují k umazání motoru minimálně čtyřicítku, nejlépe pak padesátku a hle, nový Ford je na třicítce.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: úte srp 13, 2013 9:02
od Colommbo
:lol: :wink: Myslím, že vysvětlení je vcelku jednoduché - výrobci (výrobcům) aut je, narozdíl od "místních odborníků", totiž úplně jedno, jak spolehlivě a jak dlouho bude (nový) motor fungovat, záruku přežije vždycky a business je přece business a emisní normy navrch... :)

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: úte srp 13, 2013 11:27
od Autoxxxrady
Nové motory se nedělají pro oleje 50 nebo 40 .) Dnešní trend je olej s co nejmenší viskozitou, aby se minimalizovaly ztráty.
Problém bych neviděl v tom jestli je to 30, 40 nebo 50. Jestli budu používat moderní olej ve viskozitě 30 a správně ho měnit, tak si nemyslim, že olej o viskozitě 50 mně prodlouží životnost motoru v řádech. Když budu vozidlo používat v provozu. Ne závodit o víkendech na okruhu. Problém je spíš ve lhůtách výměny. Když je napsáno 15 000km nebo 1 rok v manuálu, tak jezdí podle toho všichni bez ohledu na to jak vozidlo používají a jak velkou má vozidlo olejovou náplň.
V manuálu se uvádí údaj pro optimální podmínky provozu neni to pevný údaj. Pneumatiky taky měnim, když se sjedou a ne po 15 000km nebo 1 rok nebo brzdy to samé. Někomu vydrží 50 000km někomu 20 000km.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: úte srp 13, 2013 16:39
od Pitris
Nic ve zlém, ale bastien je tu v opozici vždy a všude; jen mu asi uniklo, že za tepla viskóznější oleje tu doporučujem pro sportovní jízdu, pro motory s vyšší spotřebou oleje a ne pro fungl nové dodávky.

A Autoxxxrady a Colommbo to tady napsali asi úplně přesně :!: výrobcem motoru předepsaný interval výměny není dogma, je to maximální hodnota pro ideální podmínky - ve kterých ale 90% aut nejezdí;
a ty (nejenom) Fordem předepsané intervaly přes 20tkm ten motor během záruky vydrží - a pak :?: :cry:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob srp 17, 2013 7:47
od petan
A u novejch turbo Ecoboost motoru je snad predepsana 5W20 :-D

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob srp 17, 2013 8:49
od Colommbo
Při představě litrového ecoboostu "naladěného" na 92kW ve velkém Mondeu a ještě k tomu třeba s olejem 5W20 se mi chce zvracet... :roll:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob srp 17, 2013 10:37
od bastien
Pitr: dodávky bývají ulítané docela dost, zejména mladými řidiči. Opozice - není moc způsobů, jak se něco dozvědět.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: sob srp 17, 2013 10:58
od Autoxxxrady
To se pozná časem jak budou tyto motory spolehlivé.

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: čtv dub 17, 2014 19:59
od djdekl
Už i Texaco 5W30 Energy má tuto normu...

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: ned dub 20, 2014 6:36
od Hombre
Tak můj mazel se přehoupl tachometrově, skutečnost ??? přes 200 tis.km. Minulý týden proběhlo STK a emise bez ztráty desítky. :lol: Dokonce na emisích prohlásil, že mám emise jak u nového motoru. Pro ty, kteří znají problematiku Fordích motorů , již na emise jsem jel s náplní nepředepsaného a zakazovaného oleje A3 10W-40 Valvoline. :lol:

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: čtv kvě 08, 2014 14:05
od javier
Iba doplnim data k tomu Texacu, co tu bolo spomenute:
https://cglapps.chevron.com/msdspds/PDS ... Format=PDF

Re: nová specifikace Ford - WSS-M2C913-D

Napsal: čtv kvě 08, 2014 23:00
od javier
a dalsia alternativa:
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car

a kolegovia na novych Fordoch mozu hned lahsie spat, ked vedia, ze v ich milacikovi nie je Magnatec :twisted: :mrgreen: