Stránka 1 z 10

Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 12:46
od iOrange
Zdravím, rád bych znal váš názor. Aktuálně do svého vozu s tímhle motorem leju Mobil 1 5W-50. V autě byl měněn motor z důvodu zničení původního provozem na LongLife a 5W-30 olej. Nový motor měl najeto 43 tKm a nyní již cca 110 tKm se zmíněným olejem. Oproti 5W-30 to olje při běžné jízdě vůbec nežere, prostě paráda. A teď k dotazu, případně zkušenostmi...volili byste můj olej nebo raději Castrol EDGE FST 5W-40 ?? S jeho diesel variantou jsou jen dobré zkušenosti. Případně nějaké typy z vaší strany ?? Díky :wink:

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 12:49
od skodovkar
Neměnil bych :wink:
Sice Mobil1 neplní benzínové normy VW narozdíl od onoho Castrolu, ale přesto si myslím, že je pořád výhodnější vzhledem k vyšší tepelné zatížitelnosti- tím spíše pokud tomu rád přitnete.

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 13:19
od iOrange
No to sice neplní (má jen VW 501.01 a VW 505.00), nicméně VW 502.00 jen nástupce 501.01 a věřím, že jí s přehledem plní nebo spíš překračuje byť nebyl testován. A osobní zkušenosti naprosto perfektní. Výměna max. 10 tKm.

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 13:24
od skodovkar
Plně souhlasím, měl jsem to v HTP a bez problému.

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 14:14
od Colommbo
Zůstat u Mobilu a nešpekulovat - a to radím nejen proto, že jej sám (s radostí) používám... :) Kdybych chtěl dopřát motoru ještě něco onačejšího, uvažoval bych snad jen o nějakých olejích s esterovou složkou kupř. od Miller's, ale ten Mobil1 5W50 je opravdu špička... :wink:

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 16:17
od Pitris
Pokud plní VW501.01 (je to Peak Life ?), tak ho klidně používej i nadále - zvláště když si s ním spokojen, a určitě spíš než Castrol 5w40. A ten interval výměny je :wink: hlavně jestli těch 200 koníků proháníš :P
P.S. doufám, že si důvodu zničení původního motoru všimli i zastánci nízkoviskózních "LL" olejů a "LL" provozu....byť nevím, co se stalo, tipnul bych si na poškozené těsnění => málo oleje => zadřený motor, nebo "to zřídlo" při "plné palbě" až moc....

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 17:33
od bjukemen
ostat pri Mobil 1 5w-50 , a zaujima ma nieco podrobenjsie ohladom zadretia motora...

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 20:24
od jerome
iOrange píše:Zdravím, rád bych znal váš názor. Aktuálně do svého vozu s tímhle motorem leju Mobil 1 5W-50. V autě byl měněn motor z důvodu zničení původního provozem na LongLife a 5W-30 olej. Nový motor měl najeto 43 tKm a nyní již cca 110 tKm se zmíněným olejem.
konecne nejaka pozitivna vlastofka ohladom pouzivania "lepidiel" 5W50 a nie tych riedkych sraciek 5W30 :lol: holt kdo maze ten jede plati furt :wink:

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 22:39
od iOrange
Pitris píše:Pokud plní VW501.01 (je to Peak Life ?), tak ho klidně používej i nadále - zvláště když si s ním spokojen, a určitě spíš než Castrol 5w40. A ten interval výměny je :wink: hlavně jestli těch 200 koníků proháníš :P
P.S. doufám, že si důvodu zničení původního motoru všimli i zastánci nízkoviskózních "LL" olejů a "LL" provozu....byť nevím, co se stalo, tipnul bych si na poškozené těsnění => málo oleje => zadřený motor, nebo "to zřídlo" při "plné palbě" až moc....
Stalo se například to, že během je proběhu (měl 185 tKm) byl už 2x opravován. Jednou byl nějaký "přidřený" úplně přesně nevím o co tam šlo. Druhá závada je trochu známější povahy. U motorů s kódem AXX se přidírá 2.vačka. Osobně se domnívám, že je to jeden z výsledku při "LL" provozu. No a tady se kousnul motor a přetrhlo to řetízek co tu 2.vačku pohání a 4.válec krásně potkaný a ještě i další škody byly. Nemluvím o rozežraných těsněních všude možné od naprosto degradovaného oleje. Obecně i jeho chod nebyl klidný. Řekl bych, že karbonu a usazenin víc než dost. Jednalo se dle informací, které mám o mazací kanálek, který byl u novějšího typu BWA vylepšen (rozšířen). Nicméně "LL" dá na prdel asi všemu :)

Nový běhá jak hodinky. Takže i když auto má na tachometru přes 250 tKm je jako celek v super stavu.

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: stř kvě 01, 2013 23:44
od e1H
Příspěvek byl smazán.

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: čtv kvě 02, 2013 6:02
od jerome
tak urcite by degradovala ale ten 5W30 LL je papierovo na 30tis. stavany preto je lepsie pravidelnejsie menit lacnejsi olej jak kupovat LL s cielom nieco usetrit lebo bude v motore 3x dlhsie :idea:

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: čtv kvě 02, 2013 7:41
od modelář
e1H píše:Tu asi nebol problém v tom že tam mal 5W-30, ale to, že ho menil iba každých 20-30 tisíc km. ...
Byl snad problém v tom, že se zákazník řídil tím, co mu nařizuje výrobce vozu? Nejspíše ne. Proto je chyba na straně výrobce: předepisuje něco, co motoru vyloženě škodí, jen se tváří, že o tom neví!

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: čtv kvě 02, 2013 8:27
od iOrange
Trochu odbočím: V příbuzenstvu máme i Octavii 2 1.6 MPi 75kW, kde je od nova nastaven taky LL interval. Auto je 7 let staré, najeto cca 80 tKm. Vzhledem k intervalu výměn 30 tKm nebo 2 roky (zde ty 2 roky protože tolik nenajede) je to taky v dost ubohém stavu. Mizí voda, víčko oleje je orezlé a při přidání plynu modrošedý kouř. Taky moc nechápu jak to na ten motor mohli dát, když je to starý motor, který na to nebyl nikdy stavěný.

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: čtv kvě 02, 2013 9:21
od modelář
A zase je to jen a pouze o tom dojmu (na neinformovaného koncernového zákazníka, poněvadž kdyby patřil mezi informované, nestal by se zákazníkem koncernu), nikoli o technice a jejích potřebách, přičemž ti, kteří onomu dojmu podlehli, jsou schopni zatratit každého, ať už jde o jiné výrobce či zákazníky, kdož této klamné iluzi "kvality" (v daném případě rádoby komparativní výhodě menší frekvence údržby) nepodlehli!

Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW

Napsal: čtv kvě 02, 2013 9:28
od kornel
..ja by som teda takto rozhodne nezovseobecnoval.. cely zivot doteraz som mal skusenosti hlavne s japoncami, ale posledne auto mam koncernove (mam na to iste jasne dovody, ktore ale nebudem priblizovat..).
Ono aj v ramci toho "koncernu" sa staci trochu riadit rozumom.