Eneos

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Erik82
Příspěvky: 90
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Eneos

Příspěvek od Erik82 »

bjukemen píše: pát úno 28, 2025 7:02 ved nikto ti to neznechucuje, iba sa konstatuje ze mozno az prilis to prezivas, pouzival dalej Ravenol a mas to vybavene
Jasné, dosť som sa do toho vložil a zamotal.

Ale tým že ma to omrzí, nemyslím vlastný život :D , len to bádanie po svätom grále 8)
[b]Honda CIVIC IX[/b], rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
[b]Moto olej:[/b]Ravenol FDS5W30, DXG5W30, ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka :Honda MTF3
Spotreba:6.4-6.9l/100km
Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17, UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Eneos

Příspěvek od kornel »

nemyslím to nijako dehonestujúco smerom k čomukolvek..
Ako tak sa dá pochopiť taký prístup v hľadaní toho "najlepšieho" oleja aka "svätý grál" pokiaľ by sa jednalo o motor na nejakej tej už aj v "stock stave" vyššej výkonovej hladine (a preplnovaný) a ešte to mal aj upravené HW+SW a naviac s tým jazdil aj na okruhy drtiť a zároveň aj bežné civilné jazdy ako v lete, tak aj v zime v bežnej premávke.. proste veľa požiadaviek (v niektorých ohľadoch až protichodných) na mazivo pre takýto motor. To ale tvoj prípad nie je ale že vôbec.

99,99% áut s ktorými sa tu ľudia chodia "pochváliť" a hľadajú pre ne ten "najúžasnejší" olej s absolútnym prehľadom ochráni a udrží v čistote (ak už nie je zaj*bany) akýkoľvek olej predpísanej špecifikácie s vhodne nastavenými intervalmi výmeny podľa spôsobu prevádzkovania.
Erik82
Příspěvky: 90
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Eneos

Příspěvek od Erik82 »

Ahoj jasné, viem kam tým smeruješ.
Len jednoducho som sa nechal do toho vtiahnuť viac než je zdravé.
Nejak ma to auto chytili za srdce viac ako všetky doposiaľ, lebo HONDA :wink:
[b]Honda CIVIC IX[/b], rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
[b]Moto olej:[/b]Ravenol FDS5W30, DXG5W30, ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka :Honda MTF3
Spotreba:6.4-6.9l/100km
Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17, UltraGrip Perf.3 205/55 R16
cimik
Příspěvky: 122
Registrován: ned čer 21, 2009 11:56
Bydliště: jihovýchod moravy

Re: Eneos

Příspěvek od cimik »

Pánové,
ale já se nedivím, vždyť i mě přivedlo tohle forum a v podstatě vlastně vy, skoro do Bohnic :D
Tedy tam, kam mě posílají kámoši u piva, když jim začnu kecat do mizerné olejové údržby jejich vozového parku. :wink:
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20

Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Valvoline MaxLife 10w-40
jarson1
Příspěvky: 2702
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Eneos

Příspěvek od jarson1 »

Erik, kup si subaru a to este len budes pacient :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2391
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Eneos

Příspěvek od tonny »

cimik píše: pát úno 28, 2025 17:02 Tedy tam, kam mě posílají kámoši u piva
Někteří tady jsou už tak daleko, že jdem spolem na pivo a o olejích se vůbec nebavíme. :D
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 10W-40
petercheco
Příspěvky: 45
Registrován: sob lis 25, 2023 23:30

Re: Eneos

Příspěvek od petercheco »

Já nyní "zajel" svůj nový vůz, vyrobený minulý měsíc a mám konečně 2500 km na tachometru :D ... Z výroby byl v motoru Shell Helix Ultra AH 0w-20 a nyní je tam hlavně v zahraničí tolik opěvovaný Eneos X Prime 0w-20. Najel jsem po výměně ihned 30 kilometrů a hned poté provedl pár jednoduchých zkoušek... Motor je citelně tišší, dle měření o celé 2 decibely v motorovém prostoru. V interiéru na volnoběh není slyšet vůbec. Chod motoru je taktéž jemnější, vyzkoušeno nejstarší i nejlepší metodou vůbec... Průhledný kelímek naplněný do půlky na plastovém krytu motoru hovořil jasně ve prospěch Eneosu. Obě měření jsem provedl vždy se zahřátým motorem a to jak před výměnou oleje tak po ní. Uvidíme jak se bude chovat dál v provozu, ale zatím ťuk ťuk ťuk hodně dobrý. :wink:
Dříve: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW prodáno
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0w-30
Nyní: Hyundai i30 kombi 2025 1.5 DPI 71kW
Shell Helix Ultra AH 0w-20/Eneos X Prime 0w-20
PUO
Příspěvky: 288
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Eneos

Příspěvek od PUO »

petercheco píše: stř bře 19, 2025 22:31 Já nyní "zajel" svůj nový vůz, vyrobený minulý měsíc a mám konečně 2500 km na tachometru :D ... Z výroby byl v motoru Shell Helix Ultra AH 0w-20 a nyní je tam hlavně v zahraničí tolik opěvovaný Eneos X Prime 0w-20. Najel jsem po výměně ihned 30 kilometrů a hned poté provedl pár jednoduchých zkoušek... Motor je citelně tišší, dle měření o celé 2 decibely v motorovém prostoru. V interiéru na volnoběh není slyšet vůbec. Chod motoru je taktéž jemnější, vyzkoušeno nejstarší i nejlepší metodou vůbec... Průhledný kelímek naplněný do půlky na plastovém krytu motoru hovořil jasně ve prospěch Eneosu. Obě měření jsem provedl vždy se zahřátým motorem a to jak před výměnou oleje tak po ní. Uvidíme jak se bude chovat dál v provozu, ale zatím ťuk ťuk ťuk hodně dobrý. :wink:

Odpísal som na tento istý príspevok, ktorý máte aj v HONDA vlákne. Pán admin by ho mohol presunúť do tohto vlákna :wink:
Výmena oleja po cca 2500km, je to najlepšie čo sa dá urobiť pre nové auto (motor) :wink: Na druhej strane si myslím že po tých 2500km , ešte nie je zábeh motora úplne dokončený. Možno tých cca 10 t.km by bolo reálnejších :roll: Kedysi som zachytil také info , že všeobecne Korejci potrebujú najazdiť viac km na úplný zábeh. Boli k tomu zverejnené aj analýzy použ. olejov. Píšem to aj preto, že tento Eneos X Prime je doslova nabitý velkým množstvom aditív , prísad proti opotrebeniu, čo môže predlžiť dobu zábehu :)
Ale to je len taká moja úvaha :P Samozrejme motoru sa nič zlé nestane :wink:
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Erik82
Příspěvky: 90
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: Eneos

Příspěvek od Erik82 »

Keď k tomu po zábehu príde, zaújmal by ma skô prejav v otáčkach 3000 a viac... daj potom vediet ako si ENEOS vedie.

Moja skúsenoť s inými 0W20 je taká, že keď to človek drží pod 3000tis, všetko je super, spotreba , odozva na plyn, tichý chod motora... Ale keď sa to už začne točiť nad tých 3-3,5 vie to byť aj nepríjemé .
Potom sa ukáže čím je olej napumpovaný :P

Ale vydím že tento ENEOS má v sebe slušné množstvo Mol.,Bor, Cal.,atď. zdá sa že viac ako Honda type2.0 a za takmer polovičnú cenu, potom už len otázka koľko motohodín mu to výdrží 8)
[b]Honda CIVIC IX[/b], rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
[b]Moto olej:[/b]Ravenol FDS5W30, DXG5W30, ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka :Honda MTF3
Spotreba:6.4-6.9l/100km
Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17, UltraGrip Perf.3 205/55 R16
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 6081
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Eneos

Příspěvek od jerome »

Erik82 píše: čtv bře 20, 2025 8:55 Moja skúsenoť s inými 0W20 je taká, že keď to človek drží pod 3000tis, všetko je super, spotreba , odozva na plyn, tichý chod motora... Ale keď sa to už začne točiť nad tých 3-3,5 vie to byť aj nepríjemé
Áno táto SAE trieda je ideálna na cestu do kostola kvôli večernej bohoslužbe v rámci obci, či nejaký ten nákup + vyzdvihnutie detí zo školy :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40
PUO
Příspěvky: 288
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Eneos

Příspěvek od PUO »

jerome píše: pát bře 21, 2025 12:20
Erik82 píše: čtv bře 20, 2025 8:55 Moja skúsenoť s inými 0W20 je taká, že keď to človek drží pod 3000tis, všetko je super, spotreba , odozva na plyn, tichý chod motora... Ale keď sa to už začne točiť nad tých 3-3,5 vie to byť aj nepríjemé
Áno táto SAE trieda je ideálna na cestu do kostola kvôli večernej bohoslužbe v rámci obci, či nejaký ten nákup + vyzdvihnutie detí zo školy :mrgreen:

To už mali byť takmer všetky preplňované C TR dávno po smrti :P Ešte že si dal na konci toho smajlíka.
Na chvíľu som si myslel že to myslíš vážne :wink:
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
jarson1
Příspěvky: 2702
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Eneos

Příspěvek od jarson1 »

no neviem...ja ked som mal v civicu 0W20, tak prave tie vyssie otacky cca 4000 a vyssie boli (subjektivne) to , co ma na tom najviac bavilo. Motor mal zvuk taký "veselý", skoro ako formula. Takisto pri podradovani kde ten nizsi kvalt tam isiel v 3000-4000 to bol taky fajny "rallye" zvuk. Samozrejme bez tých typických strielaciek do výfuku. V bežnom spektre bez nejakeho rozdielu oproti 30-kam, alebo 40-kam. Možno o chlp rýchlejsia rucicka otackomera smerom hore... Ale možno len , že skor islo placebo ( alebo o odchadzajucu spojku :mrgreen: ).
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Eneos

Příspěvek od kornel »

je to tu už dookola pravidelne raz za čas tie isté laické polopravdy a bludy.. ale pohoda, niektorých tu baví písať na olejarskom fóre tieto anekdoty :lol:
..pre niektorých je to možno nepochopiteľné až scifi ale "tenší" olej ked už, tak by mal skôr "problém" pri nízkych otáčkach a hlavne v kombinácii s vysokým zaťažením, než v otáčkach vysokých.. Už som to tu písal na fóre niekoľkokrát.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 6081
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Eneos

Příspěvek od jerome »

Jak sa hovorí "proti gustu žiaden dišputát" ja všetkým dvadsiatnikom držím silno palce :wink: :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2156
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Eneos

Příspěvek od kornel »

No to je milé a pekné samozrejme, každý 20tnik si to určite váži :) .. až na to, že to má jeden detail.. ani a "gustom" ani s "dišputátom" to nemá nič spoločné 🙃

Mimochodom prvé oleje SAE triedy 20 sa fabricky používali v automobiloch už v 60, 70 rokoch.. samozrejme výkony motorov k objemu a teplotné zaťaženia boli niekde inde.. no rovnako presnost výroby bola niekde úplne inde v praveku.

Čím viac sa hrabem v detailoch vývoja olejov a prečo je trend taký aký je .. tak proste vidím a zisťujem ze to samotné "EKO" a čisto len znižovanie emisií zo spaľovacieho procesu, má na tom podiel tak nanajvýš 10-20%... Je to omnoho viac komplexnejší problém kde má všetko so všetkým súvis.. no ten hlavný motivátor je udržiavanie čistoty piestov a oblasti krúžkov a rozhodne sa vývojom zistilo že v tomto smere široko-rozsahove oleje ťahajú za výrazne kratší koniec povrazu. Už som tu zatiaľ len pomerne povrchne načrtol na fóre v inej téme súvislosti.

P.S Royal Triton 5w-20 :arrow: 50-té roky.. a dokonca jednorozsahové 20-tkové oleje aj zo 40-tých rokov... :lol:

zaujímavosť je aj napr.: Mobil1 5w-20 zo 70-tých rokov (PAO+Ester), ktorý je podľa meraní ako dnešný 0w-16.. sa oficiálne ako plne bezpečná možnosť povoľoval na použitie aj tam kde sa predpisoval viskóznejší minerálny olej tried 10w-30, 10w-40 dokonca je tam zmienené 20w-50 :lol:
Odpovědět