motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Volfi »

1. Olej vždy dle doporučení výrobce. Pokud Toyota říká 0w-20, tak nevidím důvod to měnit....
2. Pokud je tam nějaká benevolnece ohledně viskozity, tak vybírám podle provozu auta.
3. Nemyslím si, že rychlost zaolejování 5w-30 vs 0w-20 v našich běžných teplotách bude nějak zásadní (pouze můj nijak neověřený názor). Navíc spalováky používají více jak 10 let start-stop a tam nikomu olej 5w-40/5W-30 nevadí.
4. Jelikož Auris byl jeden z mých favoritů při výběru mého daily, tak mám projetou jak 1.8 tak 1.6 a když si vzpomenu na pružný zrychlení hybrida z 50 na 90 a pak nějaký dálniční předjíždění, tak pokud si vzpomínám dobře, tak je to nic moc a víceméně skoro furt plnej plyn. Model 2013-14, nevím jestli u 2017 není ten hybridní systém lepší/výkonnější. Takže tam se mi zdá vhodnější plnotučnější voda, pokud by byla přípustná výrobcem.
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
PUO
Příspěvky: 346
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od PUO »

Volfi píše: stř kvě 14, 2025 20:52 Navíc spalováky používají více jak 10 let start-stop a tam nikomu olej 5w-40/5W-30 nevadí.
Nevadí to leda tak majiteľovi auta, ktorému je to sumafuk.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Volfi »

A takových majitelů je většina.... Dále pak efektní cold start u silnějších aut..... Vůbec bych se nedivil, že zapnutí/vypnutí spalovacího motoru u Aurise, který má ještě navíc olej aspoň trochu zahřáty, může být menší zlo, než u ostatních nedokonalých spalováků. Řekl bych, že můj start-stop nečeká na 50°C.
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
LadikRS
Příspěvky: 38
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od LadikRS »

Nevíte někdo náhodou, jakou C3 splňuje Ravenol HLS 5W30? Chci to do PD bez DPF.
lamiska
Příspěvky: 22
Registrován: pát čer 26, 2020 12:12

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od lamiska »

Presne specifikacie su priamo na oficialnom ravenol de webe ale konkretna verzia ACEA revizie tam nie je:

https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30

Specification: ACEA C3
HTHS Viscosity at 150 °C mPa*s 3,51
Sulphated Ash %wt. 0,8

Skus sa pozriet este na RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 :
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-40
ten ma Recommendation: VW 505 01
ale ma ovela vyssie HTHS aj TBN a olej ma PAO zaklad
Golf VII - 1.2TSI 81kw DSG7
Touareg 7P - 3.0TDI 180kw AT8
LadikRS
Příspěvky: 38
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od LadikRS »

Já právě jejich webovky procházel a nic kloudného nenašel.
Na RUP jsem koukal, ale je to už dražší olej a 5W40. Já bych radši 30, auto už jezdí spíše kratší trasy. Asi kouknu ještě na další výrobce.
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Volfi »

Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28520
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Pitris »

Jestli PD bez DPF tak jde zřejmě o starší motor a tam bych určitě WIV II SAE 0w30 nedával - je to olej A5/B5 s HTHS 2,92 :!: Jestli Ravenol, dej ten HLS 5w30. Má přímo 505.01 a to C3 je menší zlo než snížená HTHS.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Bridgestone Blizzak LM-005
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 148
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Volfi »

Omlouvám se, nějak blbnu. Omylem jsem to nedopsal/smazal a odeslal a už se mi to teď stalo po druhý.... :?
takhle nějak to mělo vypadat:
Záleží na provozu auta, je rozdíl mezi 2km ve městě a 10km. Nevidím problém používat Rav. VMO, kterej bych zvolil já.
Pokud by se jednalo o extra krátké trasy, tak HLS a ještě maj jeden olej pro PDčka bez DPF https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-0w-30
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Shell HX-7 + Ekolube Plus, Ravenol TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
LadikRS
Příspěvky: 38
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od LadikRS »

Ne že bych si zrovna trval na Ravenolu, ale má ho skladem e-shop s tou zelenou zrůdou. Nechci tu zasírat zbytečně téma olejem pro PD, když tu toho je mraky. Ale vím, že se obecně doporučuje 5W40. Dříve auto jezdilo delší trasy, ale dnes je jezdí spíše druhé auto s CR (tam příště chci zkusit VMP). A na to PD zůstaly trasy spíše tak 10-30 km (samozřejmě jede to občas i delší trasy) a proto mi připadalo lepší tam dát 30. Jinak jsem koukal a tem WIV nemá 505.01, má 506.01.
PUO
Příspěvky: 346
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od PUO »

Pri Sae 5W30, pre PD motory sú možnosťi buď VW 507,
alebo 505.01
Trochu OT: Ak napr .auto už najazdí menej km ročne,
sú k dispozícii lacnejšie alternatívy od značiek ako napr.
Shell,Repsol, Valvoline, Q8, Total.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
LadikRS
Příspěvky: 38
Registrován: čtv úno 26, 2015 8:04

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od LadikRS »

VW 507 je mi jasná, ale co jsem pochopil, tak 505.01 je vhodnější, když nemá DPF? Nebo spíše to platilo, když 505.01 nebyly C3. Pokud jsou všechny 505.01 C3, tak už v tom asi takový rozdíl nebude, když se nedá zjistit ročník normy C3.
No, taky jsem si myslel, že auto toho moc ročně nenajede, ale od října má už 13t km :mrgreen: Ale nejspíše jsem poznamenal špatný údaj nájezdu, protože to vychází, že má vyšší nájezd než 2.0 CR, s kterým jezdím denně 110 km a to je blbost. Jinak doposud v tom PD byl Helix a aktuálně na výměnu Mobil 3000 - vše 5W30. Tak jsem si řekl, že tomu dopřeju něco "lepšího".

Ještě se zeptám, pro to PD bude vhodnější VMO, HLS nebo Yacco VX 1000 LL II (ten mám doma a zamýšlel jsem ho do toho CR)?
Erik82
Příspěvky: 97
Registrován: stř zář 11, 2024 10:46

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Erik82 »

Ahojte, dlhšie som nepísal ale zaújmal by ma váš názor na rozdiel olejov Ravenol FDS 5W30 a SSV 0W30.

Aktuálne jazdím FDS, som s ním spokojný, dokonca znova jazdím za 6,1l (mimo dialnic,)

Pravda však je že máme jar/leto a teploty nad 10st, i keď bolo pár dní kedy bolo ešte okolo 0C, každopádne na zimu zvažujem SSV 0w30.

Myslíte že to SSV pri našich zimách s teplotou -5/+10 bude v niečom lepšie ako FDS, alebo celkovo tento olej v niečom predčí FDS či skôr naopak?
[b]Honda CIVIC IX[/b], rv.2015, 1.8ivtec, R18Z4
[b]Moto olej:[/b]Ravenol FDS5W30, DXG5W30, ECS0W20, SFE5W20, Mobil1 LV 0W30, FS0W40,
Prevodovka :Honda MTF3
Spotreba:6.4-6.9l/100km
Goodyear Eagle F1 A6 225/45 R17, UltraGrip Perf.3 205/55 R16
PUO
Příspěvky: 346
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od PUO »

Všeobecne sú oleje 0W vhodnejšie na zimu a krátke jazdy. FDS vs SSV. Dôležité "zimné " parametre - CCS,MRV, POUR POINT.
FDS - pour point -51C
mrv pri -35C = 10400

SSV - pour point -57C
mrv pri -35C = 5500
Takže čo sa týka zimných podmienok + krátke jazdy , tu má navrch SSV. Samozrejme v našich klimatických podmienkach nebude ten rozdiel až taký dramatický. :wink:
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto: ORLEN ME 5W20 C5
Ford Fusion 1.4TDCi RAVENOL HLS 5W30
Odpovědět