Nedá se to takhle paušalizovat, dej do 1. generace EA111 (2005 dál) 0w-30 SSO a motor ti poděkuje. Ano do 34 let staré T4 fakt nebudu dávat, nějakou ultramoderní normu a nízkou viskozitu, ale osobně nemám dojem, že by byl nedostatek "starých" olejů. Je logické, že výrobci vyrábí hlavně oleje, které jsou masověji odebírané. A ještě bych řekl, že se obecně konstrukce motorů dost poučila v závislostech na oleji a dneska moc nenajdeme vydřené vačky, ucpané kanály, a další typické závady motorů z let 90 - 05. Dále na sobě nevidím nějaký vnější tlak při nákupu a používání aut. Úplně v pohodě mohu jezdit starou T4, kde mi na STK a EM nemohou skoro nic říct. Auta za pár kč jako jsou benzínové fabie atd. taky vesele jezdí dál dokud nezreznou. Co vidím jako problém, je spíš dostupnost servisu a cena emisních systémů, ale zadělali jsme si na problém hlavně tady u nás. Dlouhá léta se tu ignorují emise na černo, 50% aut s filtrem nefunguje správně a díky tomuhle přehlížení, nebyl důvod vyrábět masově náhradní filtry v objemech jako např. brzdy. Plus to běžný levný servis nemusel řešit a dneska to řeší hlavně dražší specialisté. Tohle je problém, nad kterým v příštích letech zapláče hodně lidí, včetně mě. (TDCI, euro 4, 400k KM a filtr off, zbytek auta ok. při ceně auta a servisu se moc nevyplatí opravovat)Bramborak3 píše: ↑pon dub 28, 2025 7:34 Jasně složení v těch olejich ma vícero bodu a ano tolik tomu nerozumim. Jen jsem narážel na to, že si nepřejí aby se ty oleje posouvali takto technologicky všechny.. Proč ? Protože jsou spíš dělané na novější auta, které jsou na ně vyrobené..Takze neříkám že to je špatně. Jen na starší auta nikdo nemyslí a lidi na nove ani nemaji. Do starších aut to je špatně. A já mám auto z roku 2006 a žádný tekuty sračky 0w30 tam dávat nebudu. A abysme si rozuměli. Nehodlám si ani kupovat novější auto za 400 tis. Pro mě investice úplně k hov...Když nemám garáž, a nejezdim po Evropě. Bude mě na to chcat, sněžit, prát slunce, kroupy, a u obchodu mě to otukaji důchodci. Takže postrádá to smysl..nové auto. A tyto tlaky kup si nové nebo delej TK co rok taky nee. Odmítám a nebudu se podřizovat. Unavuje me toto tlačeni kamsi
motorový olej RAVENOL
Moderátor: Colommbo
Re: motorový olej RAVENOL
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol: LLO(nanotech), TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol: LLO(nanotech), TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Re: motorový olej RAVENOL
Bramborak.. ja ti síce rozumiem a sám mám povahu neprijímať všetko čo príde ako to najlepšie a najsprávnejšie.. Ale v kontexte tejto debaty a pointy to ženieš do extrému, z určitej neznalosti mnohých vecí, faktov, súvislostí (bez urážky)..
Proste žiaden olej ktorý plní príslušnú normu predpísanú pre motor, mu neurobí nič negatívne, neskráti mu nijako významnejšie jeho životnosť ani ho nepoškodí... tebe môže byť skutočne u prdele či má daný olej viac toho alebo oného prvku, či má zloženie "base oil" také alebo onaké. Podstatné je olej meniť aj s filtrom v rozumných optimálnych intervaloch vzhľadom na prevádzku vozidla a spôsob používania.
To čo tu my riešime je vylepšenie tých snáď posledných dvoch percent, proste nazvime to "perfekcionizmus"
Ja do toho mám snahu naviac ale pridávať aj nejaké tie info, poznatky a súvislosti z vedeckých štúdii, testov "z poza opony", prečo sú veci tak ako sú a prečo sa niečo vyvíja a smeruje tam kam smeruje.. sme predsa na odbornejšie zameranom fóre, snáď mi to nemá nikto za zlé.
Proste žiaden olej ktorý plní príslušnú normu predpísanú pre motor, mu neurobí nič negatívne, neskráti mu nijako významnejšie jeho životnosť ani ho nepoškodí... tebe môže byť skutočne u prdele či má daný olej viac toho alebo oného prvku, či má zloženie "base oil" také alebo onaké. Podstatné je olej meniť aj s filtrom v rozumných optimálnych intervaloch vzhľadom na prevádzku vozidla a spôsob používania.
To čo tu my riešime je vylepšenie tých snáď posledných dvoch percent, proste nazvime to "perfekcionizmus"

Ja do toho mám snahu naviac ale pridávať aj nejaké tie info, poznatky a súvislosti z vedeckých štúdii, testov "z poza opony", prečo sú veci tak ako sú a prečo sa niečo vyvíja a smeruje tam kam smeruje.. sme predsa na odbornejšie zameranom fóre, snáď mi to nemá nikto za zlé.
-
- Příspěvky: 1294
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: motorový olej RAVENOL
Jj někdy jsem extremista chlapi a tak už to nehrotim dál. Prostě tomu starému Rencku 1.6 benzín musi stačit Elf sxr 5w40 bo to nej co bych dal a to yacco vx 1000 5w40. Ale tam fakt vymena az po 10 tis km. U elfu mě neva po 8 tis km. I tak jak píšeš jsme tady pacienti a pokud máme náročné jizdy, nebo krátké více tak klidně měníme oil po 6 tis km..A 90% lidi na to sere a mění dál po 15 tis km ( bůhví jestli ne vic, maji olej v aute 3 roky a nevi že se má měnit) a auta stejně jezdí...d.
Takže s tim mým přístupem se bude mit jak prase v žitě. A je to jen stroj. Kdyby se tak lide starali o vztahy.
Takže s tim mým přístupem se bude mit jak prase v žitě. A je to jen stroj. Kdyby se tak lide starali o vztahy.
Re: motorový olej RAVENOL
Zdravím páni,
Aký olej pre Kawasaki Z900RS 2023? Pozeral som na RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 10W-40 ktorý spĺňa všetky normy a podľa tech. listu vyzerá dobre (HTHS a TBN), je nejaký iný olej ktorý by ste odporučili? Motorka bude jazdená v teplotách cca 10 - 35°C, na okruh sa nepôjde, interval výmeny (asi?) 5000km.
Ďakujem
Aký olej pre Kawasaki Z900RS 2023? Pozeral som na RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 10W-40 ktorý spĺňa všetky normy a podľa tech. listu vyzerá dobre (HTHS a TBN), je nejaký iný olej ktorý by ste odporučili? Motorka bude jazdená v teplotách cca 10 - 35°C, na okruh sa nepôjde, interval výmeny (asi?) 5000km.
Ďakujem
-
- Příspěvky: 1294
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: motorový olej RAVENOL
Ano. Ravenol motobike ester 10w40 je super. Ještě api SN. Na esterech a ne přehnaný scifi oil na bazy racing.
Ja teď budu davat do Aprilky Motobike ester 15w50.
A nechci to tu spamovat, ale i brutálně ok bude Yacco mvx 1000 10w40 esters. Oproti třeba motulu tbn, hths jinde
Ja teď budu davat do Aprilky Motobike ester 15w50.
A nechci to tu spamovat, ale i brutálně ok bude Yacco mvx 1000 10w40 esters. Oproti třeba motulu tbn, hths jinde
Re: motorový olej RAVENOL
Ahoj všichni, pročítám zde každý den všechny příspěvky a nasávám informace. Na zdejší rady již delší dobu jezdím úspěšně na Ravenol DFE 0w20. Výměny paranoidního autíčkáře jaro a podzim, nejvíce najeto na jednu náplň 8000 km. Ztížené podmínky, časté cukačky po městě, hybrid, který teda napřed olej cíleně zahřeje, než začne vypínat,ale teplota, která mu stačí je kolem 50 stupňů celsia. Naopak dost často využívám opačné spektrum vozu,kdy si užívám zrychlení z nuly na 160 s plným plynem. Olej se neztrácí ani nepřibývá, drží se stále ve stejné hladině. Aktuálně najeto 130 tkm. Svíčky měněny po 50 tkm, olej v převodovce po 60, chladící kapalina má interval 10 let, takže se teprve chystám, brzdivka každé dva roky. S olejem měněn vždy olejový filtr, ob výměnu vzduchový. A teď k problému. V jiném vlákně mě zaujal Ravenol SFE 5w20, tak bych vás rád požádal o porovnání těchto dvou a doporučení, který by byl o tu pomyslnou třešničku lepší v mém případě. Toyota je v doporučeních benevolentní,ale nejvíce doporučuje 0w20, API SL,SM nebo SN , ILSAC. Děkuju za názory a odůvodnění.
Pro "husťáky", zkoušel jsem i oleje s vyšší HTHS,ale prostě to tomu hybridu nesedělo. Přesto mám pořád pochybnosti o užití olejů s hodnotou hluboko pod 3,ale ono to prostě funguje a má snaha o dobrou péči tyhle nedostatky snad alespoň částečně vynahradí.
Pro "husťáky", zkoušel jsem i oleje s vyšší HTHS,ale prostě to tomu hybridu nesedělo. Přesto mám pořád pochybnosti o užití olejů s hodnotou hluboko pod 3,ale ono to prostě funguje a má snaha o dobrou péči tyhle nedostatky snad alespoň částečně vynahradí.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Re: motorový olej RAVENOL
Ďaľšia debata vhodná do zatiaľ stále neexistujúceho vlákna " Zdravý rozum" čo sa týka použitia plnotučného oleja do hybridu
To je ten typ pohonu kde sa strieda spaľovák s elektromotorom takže tam netreba liať viskóznejší olej a dupľovo netreba vyššiu HTHS 


Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350
Re: motorový olej RAVENOL
Zrovna u tohodle motoru nevidím důvod dávat cokoliv jako 0W-20. Proč by hybridu neměla sedět normální HTHS?
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol: LLO(nanotech), TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol: LLO(nanotech), TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Re: motorový olej RAVENOL
Reakce na jeroma
Tak máš pravdu, což vlastně potvrzuje i můj osobní pocit a přiznávám to. Ovšem asi víš, že to vypínání spalováku není nějak pravidelné. Když jedu domů 300 km po okreskách,tak benzínový motor běží defakto stále, cesty na dovolenou po dálnici jakby smet, tam ten elektromotor jen částečně tomu spalováku pomáhá. Ale já se ani neptal na HTHS, chtěl jsem znát názor který z těch dvou je lepší

Tak máš pravdu, což vlastně potvrzuje i můj osobní pocit a přiznávám to. Ovšem asi víš, že to vypínání spalováku není nějak pravidelné. Když jedu domů 300 km po okreskách,tak benzínový motor běží defakto stále, cesty na dovolenou po dálnici jakby smet, tam ten elektromotor jen částečně tomu spalováku pomáhá. Ale já se ani neptal na HTHS, chtěl jsem znát názor který z těch dvou je lepší


Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Re: motorový olej RAVENOL
Tak zrovna u ravenolu vidíš základní parametry, takže papírově je SFE "lepší" olej. Ale každej chce od oleje něco jiného a proto se ptám proč ti s hybridem nefungují plnotučnější oleje? Co je cílem?
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol: LLO(nanotech), TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Ravenol: SSO, MTF-3, BG SC2
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol: LLO(nanotech), TSG, VIF
BMW E46, 1999, 328i M52TÜB28
Ravenol: VST, MTF-2, Racing Gearoil, Octane Booster, Petrol Power Performance
Re: motorový olej RAVENOL
Tak první důvod je, že tyhle auta najezdí na 0w20 klidně i k milionu km a je to vlastně doporučená specifikace. Pak, když jsem měl olej s normální HTHS, přechod z EV módu do spalováku byl takový hrubý, zvlášť při větším chladu to s autem citelně škublo.....
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Re: motorový olej RAVENOL
Nevidím najmenší dôvod dať do hybridu olej z " normálnou" vyskozitou. Ideš na " baterku" a zrazu keď je to potrebné za jazdy zapne spalovak, a okamžite otáčky. Takže je potrebné aby bol motor čo najskôr premazany - natlakovany olejom !
V týchto režimoch dostávajú motory najväčšiu cocku.
V týchto režimoch dostávajú motory najväčšiu cocku.

Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Re: motorový olej RAVENOL
Debatu,jestli normální nebo doporučenou jsem tu založil před 4 lety, tábory byly klasicky dva a i já byl zastáncem normální HTHS. Teď mi šlo jen o to,jestli to SFE není lepší 

Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Spotřeba 5,4l/100 km.
Re: motorový olej RAVENOL
Je hodne ťažké povedať - porovnávať ktorý je lepší.
DFE má vyšší bod vzplanutia+ Noack . Takže lepšie parametre pre vysokú záťaž+ vyššie pracovné teploty motora. SFE je iný. Možno o kúsok lepšia oxidacna stabilita.?
DFE má vyšší bod vzplanutia+ Noack . Takže lepšie parametre pre vysokú záťaž+ vyššie pracovné teploty motora. SFE je iný. Možno o kúsok lepšia oxidacna stabilita.?
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Re: motorový olej RAVENOL
Tak kurnik šopa do klasických spaľovákov by ste najradšej všetci liali omastenú vodu tam vám nevadí nejaké prehrievanie sa motoru v letných horúčavách a pri vyššom zaťažení motora,ale do hybridu kde sa strieda spalovak s el.motorom tj nie je spalovak tak sústavne zaťažený jak v klasickom aute tak v tomto prípade tam chceš olej s normálnou HTHS


Honda Civic 1.4iS 66kw => FANFARO VSX 5W40 + PURFLUX LS350