motorový olej RAVENOL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

A jak vidim, tak s příchodem eko teroristu doje....ch udělali i horsi olej z Ravenol Tsi 10w40. Už v popisku na strankach Ravenol žádná zmínka o 30% pao.
PUO
Příspěvky: 316
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od PUO »

Bramborak3 píše: pát dub 25, 2025 21:10 Co je ještě za pecka 5w40 s hustotou při 100st nad 14 ?

Na čo ti je potrebný takýto olej?? Máš - v najlepšom slova zmysle jednoducný atmosférický motor. Nízky litrový výkon. Absolutne nemusíš ísť po najviskoznejsích olejoch v tejto triede . Tu neplatí priama úmera , čím viskoznejší , tým lepšia ochrana :wink: Olej musíš brať ako komplexný, a hodne zložitý produkt.
Bramborak3 píše: sob dub 26, 2025 6:16 žádná zmínka o 30% pao.
PAO má aj svoje nevýhody. Viac v susednom vlákne.
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Na co mě je ? Potřebuji dobrou 5w40, protože nemám garáž, auto venku a olej budu měnit po roce á max 10 tis km. A je tam taková blbina v motoru ( převodník) přes který přes rozvody se pohání proměnlivý časování ventilu. Proto i aby byly starty v klidu i v zimě. Vemu Yacco vx 1000 5w40 nebo Lube FR 5w40. A ještě mě je to k tomu, že nové k...e eko normy api SP jsou děs. A oleje se zhoršují. Premiérové značky až tak ne u některých olejů.
rosso
Příspěvky: 545
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od rosso »

Bramborak3 píše: pát dub 25, 2025 21:10Co je ještě za pecka 5w40 s hustotou při 100st nad 14 ?
Úplně standartní olej ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40. Za ty kačky cajk a je fakt hustý :D
Nebo prémii, YACCO GALAXIE 5W40 :wink:
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Nee Yacco galaxie 5w40 pao/ester je pro natuňený hyper auta. To je házení perlý...
rosso
Příspěvky: 545
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od rosso »

Tak potom hen ten Elf.
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Kdyz si přihodím 200, mam už zmíněné Yacco..
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2180
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od kornel »

Bramborak3 píše: sob dub 26, 2025 20:07 A ještě mě je to k tomu, že nové k...e eko normy api SP jsou děs. A oleje se zhoršují. Premiérové značky až tak ne u některých olejů.
O aké fakty a argumenty opieras tieto "tvrdenia" ?
Ak si to myslíš , tak ok, ja ti to brať nebudem , pokojne si v týchto predstavách buď, ale je potrebné na to zareagovať , aby si niekto iný, problematiky rovnaký neznalý nepomyslel, že je to naozaj takto (ak to nikto nerozporuje), pretože to nie je pravda.
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Ja se rad vice vzdělám. Ty snižující se hodnoty Hths, ubytek aditiv, pao jen aby jsme splnili eko nesmysly a buzeraci je coo ? Ty oleje někde byly a pak slyším, že pao byt nemusí...to nemusí a za chvilku budem mit v motoru vodu ? Opírám se o to, že se dovim že mobil 1 esp 5w30 už je horší, to same Vsi 5w40...
PUO
Příspěvky: 316
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od PUO »

Bramborak3 píše: ned dub 27, 2025 11:01 se rad vice vzdělám.
:wink:
K tej HTHS - hodnota 3.5 a viac bola " vymyslená a zavedena v Európe - koniec 80 rokov. Mimo Európu - USA, Japonsko,J.Korea.... sú najpoužívanejšie oleje s normou ILSAC. ILSAC je Americká norma platna od cca 60 tých.rokov. Oleje plniace túto normu sú oleje sHTHS od 2.9-3.4 vo viskozitach 0/5/10W30. 2.6-2.9 vo visk. 0/5W20. A navyše sú to tzv mids saps oleje. Toto sú až doteraz najpoužívanejšie oleje v USA ,Jap. A no problém. Ale tu treba zdôrazniť že mimo Eú sa praktizujú, a sú zaužívané krátke intervaly. V Jap. je bežný interval 5 t.k. - sťažené podmienky, a 7.5 t km normálne. Toyota v Japonsku do turbo motorov odporúča pri strážených podmienkach 2.500 km / 3 mesiace.!!! Toto je zásadný rozdiel!.
K tomu M1 ESP nie je horší - je proste iný, vyvinutý na úplne novom koncepte - base oil + add.packet. Kornel by mohol dať nejaký link,alebo odkaz priamo od Mobilu.
Nechcem tu ďalej zahlcovat Ravenol vlákno :P
Honda Civic 9G - 1.8 i Vtec
zima: Total 0W20
leto:MO EE ECO 5W30
Opel Corsa C 1.2 Twinport
Shel H.Ultra 5W40
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 2180
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od kornel »

Bramborak3 píše: ned dub 27, 2025 11:01 Ja se rad vice vzdělám.
To je samozrejme chválihodné a palec hore.. Ale mne proste nedá podotknúť, že sa tu nachádzame na olejárskom fóre a nie na nejakom všeobecnom fóre či už nejakej konkrétnej značky automobilky alebo miminko.cz, modrikoník.sk , autobazar.eu :D a pod.... to (aspoň pre mňa osobne) znamená, že s výnimkou úplných laikov, ktorí nemajú ani páru o tribo a tejto celej problematike a proste sa tu prídu len na niečo opýtať/poradiť, sa všetci my (tí ostatní) ktorí sa tu dávame do pozície nejakých radcov na olejárskom fóre, sa hádam snažíme v problematike trochu aktívnejšie orientovať... a proste dohľadávať si zdroje a informácie, články, štúdie s cieľom zisťovať čo sa v tejto oblasti deje, čo je nové, kam smeruje vývoj (za tou oponou za ktorú len tak nevidieť ak sa o to človek aktívne nezaujíma), prečo a z akých dovodov a súvislostí ten vývoj ide tam a tam, z akých dovodov sa niečo zmenilo či už v oblasti základových olejov, alebo rôznych druhov aditív a ako spolu tieto všetky zmeny súvisia... Pretože toto odvetie veľmi intenzívne napreduje a samozrejme za všetkým v tribo a týmto odvetím nie je Brusel a jeho eko-teror :)

Z mojej strany nejde o zatracovanie olejov vývojovo/koncepčne-špecifikáciami z pred 10-15-20 rokov, tie fungujú OK v motoroch rovnako z danej doby.. ale podporovať tu názory, že v tribo všetko moderné je horšie a "eko" a prepnutý brusel diktuje svetu kam má smerovať, to nie.

Zopár súvislostí medzi :arrow: jednotlivými triedami "base oil", viskozitou "base oil", potrebou rozpúšťadiel, modifikátorov viskozitného indexu, anilinovym bodom, rozpustnosťou prvkov a zlúčenín v základovom oleji vo väzbe na požadované pracovné okno oleja pre tie ktoré jeho konkrétne vlastnosti a to všetko s cieľom minimalizovať koksovanie krúžkov a udržať ich čisté a voľné.. čo sa ukazuje ako uplna alfa-omega z viacerých hľadisk (výkon, emisie, opotrebovanie motora a komponentov na ktorých prebieha trenie, čistota, LSPI - kde sa už dokázalo že neefektívne stieranie oleja zo stien a odtrhávanie olejových mikrokvapočiek oleja zo stien valca pri vstreku paliva je ten najväčší zdroj vzniku LSPI.. samotné LSPI podporujúce zloženie oleja nie je priamym vinníkom, je len zučastneným..).
__________________________________________________
Bramborak3 píše: ned dub 27, 2025 11:01 Ty snižující se hodnoty Hths, ubytek aditiv, pao jen aby jsme splnili eko nesmysly a buzeraci je coo ?
ja sám som tu už mnohé vysvetlil na fóre a naznačoval súvislosti.. odborné, vedecké informácie sa dajú dohľadať a získať. Chce to len chcieť, nie len čakať, že všetko človek dostatne od niekoho na podnose.
Úbytek aditiv? ..a to vidíš z čoho? z tých jednoduchých rozborov na tých zopár vlastností a základných prvkov.. čo je tak 30% toho čo všetko je v oleji? a keby si aj videl kompletný "olejový odtlačok" priamo od producenta oleja, čo by ti to pomohlo? ...99,99% ľudí by aj tak nemala ani šajn o tom čo to znamená, ako jednotlive prvky a zakladové oleje spolu súvisia, synergicky pôsobia a aký je ich výsledný účinok.
________________________________________________
Bramborak3 píše: ned dub 27, 2025 11:01 Ty oleje někde byly a pak slyším, že pao byt nemusí...to nemusí a za chvilku budem mit v motoru vodu ?
A kde boli tie oleje? ..asi nerozumiem tejto formulácii.
Z mojej strany som tu na fóre chcel naznačiť aby sa tu nepovažovalo PAO za akýsi svaty grál olejárstva, pretože má svoje silné negatíva.. A už keď o tom znova píšem, tak áno má to vplyv aj na ten trend v znižovaní viskozity olejov, pretože nielen čim výšší obsah PAO/GTL v základe :arrow: tým horšia rozpustnosť, vyšší anilinovy bod, menšie pracovné okno oleja.. ale čím použitá vyššia viskozita PAO, tým je to ešte výrazne horšie (áno aj preto sú posledné roky snahy a trend postupne klesať s viskozitou základového oleja - nie je to len kvoli spotrebe a emisiam :!: )..
__________________________________________________
Bramborak3 píše: ned dub 27, 2025 11:01 Opírám se o to, že se dovim že mobil 1 esp 5w30 už je horší, to same Vsi 5w40...
Horší v čom? ..že tam už nevidíš vo VOA molybdén? alebo z FTIR že v ňom Exxon Mobil minimalizoval obsah PAO v "base oil" a pridal/nahradil inou koncepciou založenou na najmodernejších vykonných a vysoko čistých HC Gr. III...?
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Jasně složení v těch olejich ma vícero bodu a ano tolik tomu nerozumim. Jen jsem narážel na to, že si nepřejí aby se ty oleje posouvali takto technologicky všechny.. Proč ? Protože jsou spíš dělané na novější auta, které jsou na ně vyrobené..Takze neříkám že to je špatně. Jen na starší auta nikdo nemyslí a lidi na nove ani nemaji. Do starších aut to je špatně. A já mám auto z roku 2006 a žádný tekuty sračky 0w30 tam dávat nebudu. A abysme si rozuměli. Nehodlám si ani kupovat novější auto za 400 tis. Pro mě investice úplně k hov...Když nemám garáž, a nejezdim po Evropě. Bude mě na to chcat, sněžit, prát slunce, kroupy, a u obchodu mě to otukaji důchodci. Takže postrádá to smysl..nové auto. A tyto tlaky kup si nové nebo delej TK co rok taky nee. Odmítám a nebudu se podřizovat. Unavuje me toto tlačeni kamsi
jarson1
Příspěvky: 2739
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jarson1 »

Podtrženo , shrnuto ...ostava ti akurat pouzivat bezny olej a menit casto. To mas ako s brzdovymi doskami alebo plombami do zubov. Zial niektore zlozky sa zakazuju a su nahradzane inymi. Niekde uspenejsie, niekde menej...Prestanes brzdit alebo si nechas deravy zub? Nie. Das co mas.
A v globále k tvojmu pocitu o stave sveta sa da povedat len tolko , ze proti vetru sa neda...a sam to neprefuknes. Takze skoda plytvat energiou.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pon dub 28, 2025 8:36, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Bramborak3
Příspěvky: 1294
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od Bramborak3 »

Já vím že sam s tim neudělám nic. Takze energii do toho davat nebudu. Tu si chráním. Jen lidi co sebou nechají klidně vláčet dál, pořád se hrbit a platit cim dal vic...že jim to neva. Že toto není život a svoboda. Ale pomalu stahuji sebou nás co nejsme poslušný...Co už. Snad se lidstvo vic vzbudí
jarson1
Příspěvky: 2739
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: motorový olej RAVENOL

Příspěvek od jarson1 »

V tomto kontexte keby uvažoval Darwin, tak by zistil, ze človek sa vyvinul z ovce :roll:
A ako teda z toho von? Velmi pekne sa da pouzit pohadka o prasatu v žite v podani v" vrchního Dalibora Vrány" :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět