Díky všem.
@Shi: Jj,o tom problému s mazáním vím, auto bude čistě letní a okreskové, maximálně nějaké Alpy
Ten Total bude asi dobrý tip, mrknu ještě na HTHS, protože minulé Toyobaru prý při použití viskóznějšího oleje trpělo na problém s časováním ventilů, ale to podle mě u snížené HTHS nemůže nastat.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL Toyota GR 86 - v záběhu Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Toyota AFE 0W16
Zvláštní věc ten pokles tlaku oleje... Přijde mi, že nejnižší hodnoty dosáhne ještě před apexem či na něm, přičemž při dalším "dotáčení" zatáčky už tlak zase stoupne k normálním hodnotám a tedy příčinou asi nebudou jen a jen odstředivé síly a/či špatný tvar olejové vany (Mondeo)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Ravenol HVT 5W50, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90 "Jestliže se člověk hádá s blbcem déle než půl minuty, hádají se už dva blbci." Jan Werich
Subaru motory se sraly vždycky. Stejně tak jako Porsche. Boxer je prostě problematická konstrukce. Nicméně budu mít 5 let záruku a pro motor dělat maximum, tak mi to zase tak nevadí. Za to svezení to stojí, ten motor je úplně boží.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL Toyota GR 86 - v záběhu Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Toyota AFE 0W16
Tak jsem víceméně asi rozhodnutý pro tu 5w30, buď použiju ten Total FGC nebo jsem ještě koukal na Motul 8100 Eco-lite, má HTHS 3,3, u Totalu se mi to bohužel nepodařilo dohledat…
Pak bude určitě na řadě ten Ravenol DXG, abych nebyl úplně OT.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL Toyota GR 86 - v záběhu Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Toyota AFE 0W16
lefort píše: ↑pon srp 28, 2023 12:43
minulé Toyobaru prý při použití viskóznějšího oleje trpělo na problém s časováním ventilů, ale to podle mě u snížené HTHS nemůže nastat.
To bych čekal snad jen kdyby tam někdo nacpal něco jako 10W-60, protože by to jjnak znamenalo, že v zimě relativně dlouhou dobu po stratu, než se předepsaný olej zahřeje na trochu rozumnou teplotu, nefunguje časovájní ventilů tak jak by mělo. Mezi 5w-30 s normální HTHS a 5w-30 se sníženou HTHS je rozdíl tak malý, že auto nemá šanci poznat který z těch dvou je použitý.
to lefort:
…že Subaru motory se vždycky sraly….co to meleš, kolik si jich kdy měl a kolik jsi toho s nima najezdil? Serou se úplně stejně jako kterékoliv jiné motory jiných značek, vždy záleží, jak se k nim majitel chová!
2,0 atmosfera sice nejede, ale patří mezi nejspolehlivější benzinové motory
Môžem súhlasiť, bežné Subaru motory sú v pohode, ale výkonnejšie ako STI su čierna diera na peniaze, ale to aj všetky audi atd. nad 6 valcov a vyšším výkonom.
Mame v susedstve par áut, tak viem zhodnotiť, na Staré Legacy nemá nič, zhnité na kašu ale jazdí to nonstop na LPG.