Olej do 1.2 TSI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

jambo píše: úte lis 05, 2024 12:19 jezdím převážně krátké trasy do10km a minimálně jednou za týden někám dál 50+km
Plánuji proplach BG109 a pak dát 5w40 502.00....
Když má motor už 150 tkm tak se 5w40 dá 👍 i když se dá dát něco od 0w30 do 10w40. Ten interval jednou za rok by taky šel, ale osobně bych se při těch spíš kratších jízdách klonil k po 10 tkm. Co jde o značku oleje (pokud tedy 5w40) tak ty co zmínil Junior nebo v A3 třeba i Yacco VX 1000, Repsol Elite Competicion, Valvoline SynPower / MaxLife, Elf Evolution 900 SXR, Shell Helix nebo Liqui Moly Molygen

A jestli nejasná historie a chtěl by sis to auto nechat, chtělo by to pouvažovat i o výměně oleje v převodovce a chladicí kapaliny - o filtrech a svíčkách nemluvě > to snad jasné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jambo
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 05, 2024 9:09

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od jambo »

jj svíčky a filtry mám připravené,chladící kapalina pujde ven až se bude dodělávat webasto.
Jen mi chybí ten olej, napřed udělám motor převodovka počká na jaro.
Ten ravenol je kvalitativne jako Millers EE?
vůbec se nevyznám v tom VSI VST SSO.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 2030
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Řekl bych že i lepší 👍

VSI a VST je kapku jiná aditivace ve viskozitě 5w40
🚗 Kia CEED 1.6 GDI 99kW
⛽ N98 + Mannol 9950
💧PENRITE HPR 5W40
☀️ Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
❄️ Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 54
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Volfi »

Jen pro příklad, já jezdím každý den město, cca 7km z toho půlka je po obchvatu, kde aspoň trochu jedu. To TSI se opravdu neohřeje. Olej měním 2x ročně, hlavně před zimou a vychází mi to na nějakých 5000-7500km interval. SSO je 0W-30, která má hodně slušný TBN a pro můj provoz je pravděpodobně 0w-30 vhodnější než např. 5w-40. Kdybych jezdil trochu dál a měl šanci olej ohřát a na té teplotě ho chvilku udržet, tak bych volil od Ravenolu například 0w-40 SSL.

Každopádně poznámka pod čarou. Za mě je lepší radši 2x ročně nalejt SMP 5w-30 než 1x ročně nějaký luxus. To ředění benzínem je prostě problém.
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + MO PPE
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

Volfi píše: stř lis 06, 2024 8:25 Za mě je lepší radši 2x ročně nalejt SMP 5w-30 než 1x ročně nějaký luxus. To ředění benzínem je prostě problém.
To je určitě pravda jenže ne každý je ochotný měnit 2x za rok. A dal by se 0w30 na zimu a 5w30/40 na léto, ale ten motor má 150 tkm a s 0w30 by už mohla být vyšší spotřeba oleje.
Anebo by šel i 0w40 (a třeba Mobil1 FS :wink: ).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 2030
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Pravda, 0W40 v podobě SSL nebo právě FS od Mobilu by byla dokonalá náhrada, kór na jetý motor který celkem často trpí na papání oleje 👍
🚗 Kia CEED 1.6 GDI 99kW
⛽ N98 + Mannol 9950
💧PENRITE HPR 5W40
☀️ Kumho Ecsta HS52 205/55 R16 XL 94V
❄️ Kumho Wintercraft WP52 205/55 R16 91H
jambo
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 05, 2024 9:09

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od jambo »

Jak píše Pitris dvě výměny do roka už se mi moc dělat nechce, uvidím kolik nalítám ale podle mě to bude kolem 10k/rok
koupím teda Ravenol ale teď který a jakou vizkozitu.
mohl bych zkusit to 0w40 ale mám docela strach aby to nežralo 1L oleje na 1000km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

jambo píše: stř lis 06, 2024 10:25....mám docela strach aby to nežralo 1L oleje na 1000km.
Důvod?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2421
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od jarson1 »

Strach.
Horne cislo je furt 40 aj ked spodne je 0.
A aj studena nula je furt hustejšia nez tepla 40-ka. Iste, studeny motor ma ine vole nez zahriaty, ale liter to iste neurobi.
Ak ta to ukludni , pred 14 dnami som vylial ravenol 0w40 Ssl , dal M1 0w30 . Motor ma 331tkm ( jasne, nie tvoj motor ale zasadny rozdiel tam nebude). Ano , urcite nieco z mierky za 10tkm zmizne, ale liter to nie je.
Za mna klud.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
jambo
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 05, 2024 9:09

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od jambo »

Pitris píše: stř lis 06, 2024 10:41
jambo píše: stř lis 06, 2024 10:25....mám docela strach aby to nežralo 1L oleje na 1000km.
Důvod?
že ta 0w40 bude řídká, ale asi to teda bude OK koupím ho a uvidím.
Oleje jsou pro mě španělská vesnice proto se ptám tady :oops:
jarson1 píše: stř lis 06, 2024 11:02 Strach.
Horne cislo je furt 40 aj ked spodne je 0.
A aj studena nula je furt hustejšia nez tepla 40-ka. Iste, studeny motor ma ine vole nez zahriaty, ale liter to iste neurobi.
Ak ta to ukludni , pred 14 dnami som vylial ravenol 0w40 Ssl , dal M1 0w30 . Motor ma 331tkm ( jasne, nie tvoj motor ale zasadny rozdiel tam nebude). Ano , urcite nieco z mierky za 10tkm zmizne, ale liter to nie je.
Za mna klud.
Dobrá už jsem klidnější.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 28296
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

Jak píše jarson: za provozní teploty je 40 furt 40 a 30 furt 30. A olej 0w40 bude při 100°C i "hustší" (správně viskóznější) než 5w30. Jde o tekutost za studena a tam je olej dost hustý na to aby tekl jinam než má a je pak celkem jedno jestli 0w nebo 5w. Rozdíl mezi nimi je v čerpatelnosti a v rychlosti zaolejování celého motoru při/po startu v(e velkém) mrazu. Ale u nás v pohodě i 5w (třeba mimo Krkonoše) ale "nulou" bys NIC pokazit neměl - jen je dražší...

Jinak opravdu velmi dobrý poměr cena výkon nabízí třeba Shell Helix Ultra 5w40, Mobil1 FS 0w40, Elf Evolution 900 FT 0w30 či Valvoline SynPower 5w30. Ravenol a Millers jsou super, ale jsou dražší....
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř lis 06, 2024 12:00, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Penrite HPR 5 5w40, Bridgestone Turanza 6

Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Volfi
Příspěvky: 54
Registrován: úte zář 10, 2024 16:30
Bydliště: České Budějovice

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Volfi »

Jak jistě většina z nás ví, tak označení 0w-30, 5w-40, atd. je dost orientační. Pokud někdo chce vyloženě řešit hustotu oleje, tak musí číst technické listy. Hlavně při porovnávání mezi různými výrobci.

Většina malých TSI jsou dobře utěsněné motory, které trápí hlavně zanedbaná olejová údržba, díky které se připečou kroužky a blbě to stírá, tím pádem vysoká spotřeba oleje. V tenhle moment je úplně jedno jestli tam je 0w-30 nebo 5w-40, olej to ve velkém bude žrát i tak. Dle mého názoru je jedno jestli to sežere 1L 5w-40 za 2000km nebo 1,5L 0w-30 (pouze odhad).
Vybírám olej podle stylu provozu a nějakou hustější viskozitu bych řešil až při případném opotřebení spojeným s vyšším nájezdem. Znám 1.4TSI, který maj přes 300K, jezdí jednou za 15K km na 5w-30 SMP a mezi výměnama chybí v průměru, tak půl litru. Ale taky máme v rodině druhou ovci 1.2TSI, která má přes 200K km, jezdila město a sežere litr oleje na každou 3. nádrž benzínu.

Pokud máš novou bazarovku, vyměň olej za cokoliv tě napadne a sleduj rok, co to dělá. V tuhle chvíli je jedno, co tam naleješ, protože vše bude pravděpodobně lepší než, tam bylo do teď. Já jsem jako 1. olej po koupi zvolil 5w-30 SMP, protože jsem ho zrovna měl. Byl tam půl roku, nic to nežere a dal jsem 0w-30 SSO.
Škoda Octavia III, 2016, 1.4TSI CZDA
Ravenol SSO, Ravenol MTF-3, Natural 98 + MO PPE
VW Transporter T4, 1991, 2.4D AAB
Ravenol LLO, Ravenol TSG, Diesel + Vif
PUO
Příspěvky: 125
Registrován: čtv říj 24, 2024 17:41

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od PUO »

Ak sú zakarbonovane krúžky, viskoznejsi olej nepomôže. Respektíve pomôže len dočasne. Potom sa to môže zhoršiť. Krúžky je potrebné odkarbonovat a rozpohybovat. Ak v tom motore bol olej 5w40, mohlo sa jednať o zamaskovanie problému. To všetko za predpokladu, že je problém z krúžkami.
Teraz na zimu ti odporucim Mobil1 0w40. A sleduj hladinu oleja. 👍
A to BG určite nebude na škodu.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1925
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od kornel »

Volfi píše: stř lis 06, 2024 11:59
Většina malých TSI jsou dobře utěsněné motory, které trápí hlavně zanedbaná olejová údržba, díky které se připečou kroužky a blbě to stírá, tím pádem vysoká spotřeba oleje. V tenhle moment je úplně jedno jestli tam je 0w-30 nebo 5w-40, olej to ve velkém bude žrát i tak. Dle mého názoru je jedno jestli to sežere 1L 5w-40 za 2000km nebo 1,5L 0w-30 (pouze odhad).
Vybírám olej podle stylu provozu a nějakou hustější viskozitu bych řešil až při případném opotřebení spojeným s vyšším nájezdem.
..súhlas a len dodám jedno :arrow: ak je príčina zvýšenej spotreby oleja znížena funkcia krúžkov z dovodu ich zníženej pohyblivosti až zatuhnutiu, v tom prípade viskóznejší olej paradoxne spotrebu oleja s najväčšou pravdepodobnosťou ešte zvýši :arrow: z dôvodu zhoršenej schopnosti nepohyblivých krúžkov stierať menej tekutý (viskóznejší) olej zo stien valcov.. A tento jav nie je len logickou hypotézou, ale je reálne dokázaný.

Iná vec je mechanické opotrebovanie motora a zväčšenie jeho samotných vôli, v tom prípade prechod na viskóznejší olej logiku má.
Odpovědět