Stránka 1 z 1

Norma API SL/CF vs. SE,SG

Napsal: pát srp 20, 2010 7:37
od Zdenda
Zdravim vsechny - zajimalo by mne jestli se stane neco s motorem, pokud do nej dam misto API SE, prip SG, ktery doporucuje vyrobce API SL. Samozrejme pri zachovani stejne viskozity 10W40. Predem vsem diky za odpovedi.

Napsal: pát srp 20, 2010 8:09
od modelář
Pokud se nejedná o motocyklový motor se společnou skříní mokré spojky či o motor v zahradní technice, pak ne (nic nehrozí). Viskozitu klidně vyber podle klimatických a převažujících provozních podmínek, ale jestli jde o japonský motor, pak je těch 10W-40 na podmínky v Čechách optimum.

:-(

Napsal: pát srp 20, 2010 9:23
od Zdenda
Jedna se o motocyklovy motor - spojka je v jedne skrini s motorem :-(

:-(

Napsal: pát srp 20, 2010 9:27
od Zdenda
Muze se spojka poskodit, nebo neco jineho?? Uz sem to tam nalil a vymenil filtr - vsiml sem si toho az pozde:-( - co ted?? vypustit vyplachnout a novej filtr a olej?? nezbude tam trochu toho staryho???

Napsal: pát srp 20, 2010 10:48
od Tirika
Spojka se nepoškodí, ale bude nejspíš klouzat - nesplňoval-li olej taky normu JASO MA. Jinak by se nic stát nemělo. Pokud jsi na tom ještě nejel,tak jen vyměnit za moto olej.

Napsal: ned srp 22, 2010 20:34
od Pitris
Zdenda píše:Jedna se o motocyklovy motor - spojka je v jedne skrini s motorem :-(
Pokud se jedná o olej do auta, tak by se mohla (kromě špatné funkce spojky, jak napsal Tirika) za nějaký čas poškodit i převodovka. A pokud se na olej API SE jezdilo doteď, a dlouho (zřejmě to bude už starší motor, že?....protože tahle norma byla "aktuální" v sedmdesátých letech min. století), tak si (tentokrát) naopak od modeláře myslím, že by mohl nastat problém s uvolněním případných usazenin, které olej API SE odstranit neumí, kdežto API SL ano - je mezi nimi velký výkonnostní rozdíl - SE "je daleko" od SL. Ale pokud tam byl doteď olej API SG, tak by problém s rozpuštěním úsad už být neměl - "esgéčka" už jsou dobré oleje. Určitě tam ale dej "moto"olej - nabídka je pestrá, třeba zde: http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... 1I&kat=802 (a pokud budeš mít čas, přečti si toto: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=moto_4t )

olej

Napsal: pon srp 23, 2010 20:06
od Zdenda
diky za clanky - do tedka tam bylo SE a na to SL sem nejel. Vymenil sem olej i filtr za SE a presto se mi zda ze spojka drobne pri vetsi zatezi klouze - muze to byt nejakyma zbytkama spatnyho (SL) oleje??

Napsal: pon srp 23, 2010 20:16
od Pitris
A co to API SE je za olej? Pokud to na ten SL ještě nejelo, tak by tím ale spojka klouzat neměla. Možná bude stačit ji jen "poštelovat".

Napsal: pon srp 23, 2010 20:28
od e-panolin.cz
Nikdy se nevymění 100% olejové náplně, i zbytek může způsobit klouzání spojkových lamel.
Příště raději hledej pro motorku se společnou náplní motor a převodovka olej s normou JASO .

Napsal: úte srp 24, 2010 6:35
od Tirika
Myslím,že to vyřeší následující výměna oleje, nejspíš něco ulpělo mezi lamelami :shock:
Když mi před časem prasklo v Jičíně(jsem z Ústí) gufero na bloku motoru(u spojkový tyčky)a vytekly cca 3 deci oleje a nebyla možnost sehnat olej do moto,tak jsem dolil normální olej a dojel... Po přetěsnění a výměně oleje je spojka v pohodě,takže bych to neřešil :wink:

klouzani spojky

Napsal: čtv zář 30, 2010 11:18
od Zdenda
takze pri vetsi zatezi spojka fakt prokluzuje - nemel bych pred pristi vymenou oleje necim proplachnout??

Napsal: čtv zář 30, 2010 11:43
od Durex
Co je to za motorku když do ní jde API SE?Nerejpám,jen se ptám

Re: klouzani spojky

Napsal: čtv zář 30, 2010 14:15
od Pitris
Zdenda píše:takze pri vetsi zatezi spojka fakt prokluzuje - nemel bych pred pristi vymenou oleje necim proplachnout??
A není ta spojka opravdu "jen" mechanicky neseřízená?