Stránka 1 z 6

Nissan Maxima 3.0 V6

Napsal: ned úno 28, 2010 22:25
od Dan1
Zdravím všechny.Stojím před rozhodnutím,jaký mot.olej do mé Maximy nalít,nikde jsem to tady nenašel.Je to rok 2001,podle tacho najeto 150 tkm,nikde žádně úniky netěsnostmi.Oleje nevezme ani mrť (což nevím jestli je úplně OK).Teď je tam aspoň podle štítku nějaký Mobil 5W/30.Možná je tam něco hustšího nebo aditivum,proto třeba ta nulová spotřeba oleje.V manuálu bohužel neuvádějí výkonovou specifikaci ACEA,jen API a ILSAC,a to SG,SH nebo SJ resp. GF-I nebo GF-II.Doporučená viskozita dle předpokládané venkovní teploty.Nechci předražený olej,upřednostním dobrý poměr výkon/cena.Docela mě zaujal nyní akční Total Quartz 9000 5l.Najde se podle vás vhodnější adept?Ohledně objemu nemám též jasno,manuál uvádí 4,1l i s filtrem,zkušenosti majitelů říkají,že tam nikdy víc než 3,7l nedostali.Můžu riskovat 4l balení nebo pro sichr brát 5l?Škoda že nejsou všechny oleje současně jak ve 4l,tak v 5l balení.Prosím o odpověď zejména Pitrise,vzhledem k jeho vztahu k Japonským vozům.Jinak jezdím tak do 10 tkm ročně,parking ulice,žádné větší stoupání po vyjetí nehrozí.Děkuju za odpovědi.

Napsal: pon bře 01, 2010 14:45
od Pitris
Je celkem běžné, že japonští výrobci neuvádí v předpisu pro olej evropskou normu ACEA, ale jen API. A ta specifikace ILSAC GF odpovídá přibližně API SH; a SJ, SL i SM jsou "vyšší-výkonnostně lepší". Je možné pro jejich motory použít i oleje A1, tak i A3; přesto bych volil právě A3 - pro pevnější (netrhatelnější) olejový film. Ten Total Quartz 5w40 je určitě dobrá volba / ta viskozitní třída 5w40 je takový téměř ideální kompromis jak pro mrazivé starty, tak pro letní tepelné zatížení, a značka Total je :wink: , ale pokud vybereš olej renomované značky, tak je v podstatě jedno, jaké.
Kolik se má oleje použít, Ti ale neřeknu - ale pokud koupíš pětilitrový kanystr, máš na dolití / pokud není potřeba, schovej to na příští výměnu :idea: po 1roce - těch 10tkm (když jezdíš celoročně, a parkuješ venku), je tak akorát.....a nic "navíc" do oleje nedávej - žádné dodatečné aditiva.

Napsal: pon bře 01, 2010 15:28
od Návštěvník
Pitris píše:Je celkem běžné, že japonští výrobci neuvádí v předpisu pro olej evropskou normu ACEA, ale jen API. A ta specifikace ILSAC GF odpovídá přibližně API SH; a SJ, SL i SM jsou "vyšší-výkonnostně lepší". Je možné pro jejich motory použít i oleje A1, tak i A3; přesto bych volil právě A3 - pro pevnější (netrhatelnější) olejový film. Ten Total Quartz 5w40 je určitě dobrá volba / ta viskozitní třída 5w40 je takový téměř ideální kompromis jak pro mrazivé starty, tak pro letní tepelné zatížení, a značka Total je :wink: , ale pokud vybereš olej renomované značky, tak je v podstatě jedno, jaké.
Kolik se má oleje použít, Ti ale neřeknu - ale pokud koupíš pětilitrový kanystr, máš na dolití / pokud není potřeba, schovej to na příští výměnu :idea: po 1roce - těch 10tkm (když jezdíš celoročně, a parkuješ venku), je tak akorát.....a nic "navíc" do oleje nedávej - žádné dodatečné aditiva.
Takže do většiny japonských aut, i starších lze použít i oleje A1 nebo A5 pokud plní příslušnou normu API?

Napsal: pon bře 01, 2010 15:41
od modelář
Anonymous píše:Takže do většiny japonských aut, i starších lze použít i oleje A1 nebo A5 pokud plní příslušnou normu API?
Tak právě tohle bych rozhodně neriskoval:!: Ostatně proč bys to vůbec dělal :?:

Napsal: pon bře 01, 2010 18:57
od Pitris
Ono totiž A1/B1 neznamená lepší a výkonnější, jako A3/B3.

Napsal: pon bře 01, 2010 19:52
od Návštěvník
Pitris píše:Ono totiž A1/B1 neznamená lepší a výkonnější, jako A3/B3.
To vím, zde hraje roli spíše snaha o snížení emisí, ale jestli to pomůže to nevím. Jak ale rozlišuje API oleje se sníženou viskozitou HTHS?

Napsal: pon bře 01, 2010 20:21
od modelář
API HTHS nerozlišuje. Jinak je otázkou, co kdo rozumí pod "emisemi"? Pro mne jsou "emise" výhradně škodliviny a těm snížená HTHS viskozita nijak neprospívá, spíše naopak. CO2 rozhodně není "škodlivina" v původním slova smyslu, byť je to dnes naprosto paradoxně hlavní sledovaná složka "emisí". A tam je v rámci testovacího cyklu EHK OSN jistý pozitivní vliv patrný. Ovšem kdo alespoň něco málo ví o onom testovacím cyklu, ten se tomu vlivu může tak okorát pousmát, ne-li nad ním rovnou zaplakat...

Napsal: úte bře 02, 2010 7:56
od Dan1
Děkuju za odpovědi.Objednal jsem ten Total.Maxík si bude chrochtat.

Napsal: úte bře 02, 2010 9:34
od modelář
:wink:

Napsal: pát bře 05, 2010 12:29
od Dan1
Tak na obalu toho Totalu je uvedena API SM/CF,na e-shopu SL/CF,asi tam maji chybu.Nebude to něčemu vadit?

Napsal: pát bře 05, 2010 12:43
od modelář
Ona to nebude přímo chyba, pouze nepodchycení aktuálního vývoje: Total 9000 se už asi v SL nesežene (alespoň já jsem ho přesně z tohoto důvodu přestal kupovat), poněvadž je nahrazen "modernější" normou SM. Osobně bych vybral něco jiného v SL (třeba Total 7000 je stále k mání v SL, ovšem ten zase není v 5W-40...), ale určitě se mnou řada zdejších diskutujících nebude souhlasit.

Napsal: pát bře 05, 2010 12:45
od modelář
Teď mi došlo, že už ho máš doma - takže ho klidně použij, jen si pohlídej kilometráž.

Napsal: pát bře 05, 2010 12:59
od Návštěvník
modelář píše:Ona to nebude přímo chyba, pouze nepodchycení aktuálního vývoje: Total 9000 se už asi v SL nesežene (alespoň já jsem ho přesně z tohoto důvodu přestal kupovat), poněvadž je nahrazen "modernější" normou SM. Osobně bych vybral něco jiného v SL (třeba Total 7000 je stále k mání v SL, ovšem ten zase není v 5W-40...), ale určitě se mnou řada zdejších diskutujících nebude souhlasit.
Taky pozoruji, že čím dál víc olejů ve třídě 5W-40 je již pouze SM.

Napsal: pát bře 05, 2010 13:23
od craken
to modelář:
preco nie triedu SM ?

Napsal: sob bře 06, 2010 7:51
od Dan1
modelář: myslíš,že si mám pohlídat kilometráž víc,než u SL?Měl jsem za to že SM je výkonnější a že hlídat by se teda měla spíš SL.Som z toho volaký zmätený...