Stránka 1 z 2

kolik oleje do tdi?

Napsal: ned led 17, 2010 17:35
od Návštěvník
Zdravím chtěl bych se zeptat kolik litru oleje se vejde do motoru škody octavie(1) 1.9Tdi 66kw rok výroby 2004 motor ALH.Děkuji

Napsal: ned led 17, 2010 17:47
od mipesa
4,5 l na 3/4 měrky.

Napsal: ned led 17, 2010 19:27
od Návštěvník
mipesa píše:4,5 l na 3/4 měrky.
Víte ještě někdo kolik se tam vejde?Četl jsem že 4litry bodatě stačí.Tak asi budu muset koupit kanystr 4litry a ještě 1litr protože 5litrovej nedělaj.Kdyby někdo věděl tak dejte vědět.Děkuju

Napsal: ned led 17, 2010 19:33
od Pitris
Smím se zeptat, jaký olej používáš?
Do oktávky 1.9 TDi 66kW jsou oleje v pětilitrovém balení normálně -
- ale není "verze 4+1" výhodnější - člověk pak nemá "na dně" v pětilitrovým kanystru,
ale půlku v litrovce......a "trochu" oleje na případné dolití není na škodu míti..... :lol:

Napsal: ned led 17, 2010 20:55
od Návštěvník
Pitris píše:Smím se zeptat, jaký olej používáš?
Do oktávky 1.9 TDi 66kW jsou oleje v pětilitrovém balení normálně -
- ale není "verze 4+1" výhodnější - člověk pak nemá "na dně" v pětilitrovým kanystru,
ale půlku v litrovce......a "trochu" oleje na případné dolití není na škodu míti..... :lol:
chci tam dát mogul extreme 10W40 prej to bohatě stačí doporučil mi to jeden co do těch oleju dělá a kámoš ho tam taky dává a říkal že 4litry stačí ale nějak se mi to nezdá protože jsem měl vždy 5litrovej kanystr a zbylo tam vždycky podně.Tak jsem se chtěl ujistit kolik teda přesně tam patří jestli 4 nebo 4,5litru.

Napsal: ned led 17, 2010 21:31
od mipesa
Když naliju 4,5 l tak hned po změření je to na max, po proběhnutí motoru si něco vezme filtr a klesne to na 3/4 měrky.Když dáte 4 l budete to mít těsně nad spodní hranici měrky - čerstvá záležitost, v pátek jsem to dělal.Feldy 1,9 D a další 1,9 TDi to mají prakticky stejné.Do své prac.Feldy 1,9 D dávám to samé.Samozřejmě, když dáte jen 4 l tak to bude stačit.

Napsal: pon led 18, 2010 9:05
od Návštěvník
mipesa píše:Když naliju 4,5 l tak hned po změření je to na max, po proběhnutí motoru si něco vezme filtr a klesne to na 3/4 měrky.Když dáte 4 l budete to mít těsně nad spodní hranici měrky - čerstvá záležitost, v pátek jsem to dělal.Feldy 1,9 D a další 1,9 TDi to mají prakticky stejné.Do své prac.Feldy 1,9 D dávám to samé.Samozřejmě, když dáte jen 4 l tak to bude stačit.
Tak budu muset vzít 4 a ještě 1 litrové balení abych teda mohl vyzkoušet když tam dám jen 4 litry co to udělá po nastartování.Netrpí ten motor když tam jsou jen 4lity a nebo když je to uplně na maximum rysky.

Napsal: pon led 18, 2010 9:22
od Pitris
Anonymous píše:.....chci tam dát mogul extreme 10W40.....
Není to špatná volba - Mogul Extreme je O.K., a viskozitní třída 10w40 je vhodná celoročně, pokud jezdíš dlouhé štreky, a máš minimum mrazivých startů.
Jestli ale v zimě často startuješ, a jezdíš jen "po městě" 5km tam, a 5 zpátky, je vhodnější 5w40.

Napsal: pon led 18, 2010 10:05
od Pitris
Anonymous píše:.....když tam dám jen 4 litry co to udělá po nastartování.Netrpí ten motor když tam jsou jen 4litry a nebo když je to uplně na maximum rysky.
POUZE pro nastartování stačí, aby byl sací koš olejového čerpadla v oleji -
- a to po nalitých čtyřech litrech zcela jistě BUDE. A oleje má být v motoru mezi ryskami na měrce - pak je motoru téměř jedno, kolik tam je oleje.
Ten by ale neměl být nad, a pod (což je pro jízdu horší) ryskou.
(A každých alespoň tisíc km by se mělo množství oleje v motoru kontrolovat -
- i když se třeba zdá, že je spotřeba téměř nulová).

Napsal: pon led 18, 2010 10:12
od mipesa
Anonymous píše:
mipesa píše:Když naliju 4,5 l tak hned po změření je to na max, po proběhnutí motoru si něco vezme filtr a klesne to na 3/4 měrky.Když dáte 4 l budete to mít těsně nad spodní hranici měrky - čerstvá záležitost, v pátek jsem to dělal.Feldy 1,9 D a další 1,9 TDi to mají prakticky stejné.Do své prac.Feldy 1,9 D dávám to samé.Samozřejmě, když dáte jen 4 l tak to bude stačit.
Tak budu muset vzít 4 a ještě 1 litrové balení abych teda mohl vyzkoušet když tam dám jen 4 litry co to udělá po nastartování.Netrpí ten motor když tam jsou jen 4lity a nebo když je to uplně na maximum rysky.
Jak píše Pitris, nejideálnější hladina je mezi ryskami.

Napsal: pon led 18, 2010 10:22
od Návštěvník
Pitris píše:
Anonymous píše:.....chci tam dát mogul extreme 10W40.....
Není to špatná volba - Mogul Extreme je O.K., a viskozitní třída 10w40 je vhodná celoročně, pokud jezdíš dlouhé štreky, a máš minimum mrazivých startů.
Jestli ale v zimě často startuješ, a jezdíš jen "po městě" 5km tam, a 5 zpátky, je vhodnější 5w40.
Ahoj jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.10W40 tam nechám protože už tam nějakej čas je.Dík

Napsal: pon led 18, 2010 10:37
od Pitris
Anonymous píše:.....jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný....
10w40 je :wink:

Napsal: pon led 18, 2010 10:59
od FF
Anonymous píše:Ahoj jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.10W40 tam nechám protože už tam nějakej čas je.Dík
...je ti dúfam známe, že olej je v priebehu nájazdu kilometrov čím ďalej tým "hustejši" a "hustejší"?! Takže povedzme po 10000km je zo SAE 10W kľudne niečo ako SAE 15W... ...takže ten SAE 5W bude vždy výhodnejší!

Napsal: pon led 18, 2010 11:12
od Návštěvník
FF píše:
Anonymous píše:Ahoj jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.10W40 tam nechám protože už tam nějakej čas je.Dík
...je ti dúfam známe, že olej je v priebehu nájazdu kilometrov čím ďalej tým "hustejši" a "hustejší"?! Takže povedzme po 10000km je zo SAE 10W kľudne niečo ako SAE 15W... ...takže ten SAE 5W bude vždy výhodnejší!
olej měním po 10000tis.km

Napsal: pon led 18, 2010 20:00
od Pitris
FF píše:...je ti dúfam známe, že olej je v priebehu nájazdu kilometrov čím ďalej tým "hustejši" a "hustejší"?! Takže povedzme po 10000km je zo SAE 10W kľudne niečo ako SAE 15W... ...takže ten SAE 5W bude vždy výhodnejší!
Olej provozem nejdříve ŘÍDNE, houstnout začíná až po několikatisíckilometrovém přetažení výměnného intervalu - pokud mění po 10-ti tkm, neviděl bych v tom problém....