Stránka 1 z 2

Opel astra H - olej

Napsal: ned pro 06, 2009 10:16
od Klimeš
Dobrý den,
mám dotaz ohledně výměny oleje za jinou vyskozitu. Koupil jsem opel Astra H 1,9 cdti 88 kw. Najeto 90000 km. Olej jsem měnil u známého mechanika, který mi tam dal Castrol 5W 30. V servisce mám ale napsáno 10W 40, která končí na 30000 km. Takže se z ní moc nedozvím. Je mi divné, že tam dali 10W 40, když všichni ostatní s tímto motorem mají 5W 30. Mám obavu,pokud by tam byla opravdu 10W 40 a já dal 5W 30, jestli to nějak nemůže poškodit motor, nebo jestli bude hlučnější.
Díky za odpověď.
Klimeš[/b]

Napsal: ned pro 06, 2009 10:49
od FF
...lenže pozor na HTHS viskozitu!!!
Pozri sa radšej do manuálu automobilu - akú normu má spĺňať tvoj motorový olej. Pokiaľ sa tam bude liať olej so zníženou HTHS viskozitou a motor vyžaduje HTHS viskozitu nad 3,5 mPa.s, tak ho môžeš odrovnať (opačne však nie)!
Na toto ti odpovie iba a len tá výkonnostná špecifikácia z manuálu...
P. S.: nemýľ si to s viskozitnou klasifikáciou SAE!!!

Napsal: ned pro 06, 2009 10:51
od skodovkar
Na označení viskozity zas tak moc nesejde, ale sejde na dodržení předepsané specifikace oleje (příručka k vozidlu).
5W je o něco vhodnější pro kratší jízdy a na zimu, ale i 10W-40 vcelku dobře postačuje.
Při výběru oleje se v prvé řadě řiďte doporučením výrobce jakou specifikaci lze použít.
Po prohřátí obou olejů jsou jejich vlastnosti téměř stejné. Myslím si, že vyšší hlučnost po prohřátí nehrozí a poškození motoru už vůbec ne.
Ale pokud byste přecházel na jiného výrobce (a možná i tu viskozitu u stejného výrobce), tak se doporučuje první výměnný interval o něco zkrátit.

Napsal: ned pro 06, 2009 11:07
od FF
Lenže ja upozorňujem na HTHS viskozitu - pretože je tam spomínané SAE xW-40, xW-30 a to už môže byť "riedka káva" aj po zahriatí!!!
A tá je zakódovaná (okrem iného) v tej požadovanej výkonnostnej špecifikácii!

Napsal: ned pro 06, 2009 11:49
od Klimeš
Díky za odpovědi,
kouknul jsem teď znova do servisky, jelikož manuál k vozu píše oleje viz. servisní knížka. Ta je ještě k tomu v italštině. Koukám na to a Opel pro olej k diseli 1,9 DTH uvádí GM-LL-B-025 viskozita SAE 0W 30, 0W 40, 5W 30, 5W 40. O 10W 40 ani zmínka a hlavně předpokládám, že všechny z těchto olejů jsou longlife. Tak netuším, jak může být v servisce u 10 W 40 výměna po 30000 km. Je to dovoz z Itálie, tak nevím co ty taliáni dělají, že tam lejou 10W 40 už z výroby. divil bych se, že by tam výrobce chlejstnul 10W 40, jelikož první záznam je, jak jsem uváděl na 30000 km a tím také končí. Serviska je opravdu naprt a proto jsem se po koupi hned rozhodl pro výměnu oleje. Tak doufám, že jsem tou 5W 30 nic nezkazil.
Ještě jednou díky.
Klimeš

Napsal: ned pro 06, 2009 12:04
od craken
ak si dobre pamatam tak Opel vyzaduje oleje 5W30, ACEA A3/B3

Napsal: ned pro 06, 2009 13:28
od modelář
Craken má pravdu: Opel sice upřednostňuje SAE 5W-30, ale v ACEA A3/B3, zatímco většina olejů na našem trhu SAE 5W-30 je v ACEA A1/B1, některé pak v ACEA A5/B5 a pouze zřídkavé výjimky v ACEA A3/B3. Jinými slovy, klidně tam nalej SAE 10W-40 v ACEA A3/B3, ale v žádném případě tam nesmí přijít nic v ACEA A1/B1 nebo A5/B5!!!

Napsal: ned pro 06, 2009 19:04
od Pitris
Klimeš píše:Díky za odpovědi,
kouknul jsem teď znova do servisky, jelikož manuál k vozu píše oleje viz. servisní knížka. Ta je ještě k tomu v italštině. Koukám na to a Opel pro olej k diseli 1,9 DTH uvádí GM-LL-B-025 viskozita SAE 0W 30, 0W 40, 5W 30, 5W 40. O 10W 40 ani zmínka a hlavně předpokládám, že všechny z těchto olejů jsou longlife.....
Norma GM-LL-B-025 :!: To je přesně to, co by měl ten olej plnit :!: Já bych 10w40 nedával

Použiji www stránku http://olejposta.sk/s_1-m_0-t_0-v_0-p_0-a_27-n_0.html tam to mají přehledně udělané podle norem. Viskozitu SAE si vyber podle svých jízdních podmínek - 0w/xy a 5w/xy pro časté zimní starty, a krátké popojíždění, a xw/30 pro "normální" letní zatížení, a xw/40 pro vysoké letní teploty, nebo dlouhé jízdy po dálnici.
P.S. vhodný (a dobrý) kompromis je 5w40, ale pokud nebudeš motor v létě hodně teplotně zatěžovat, dá se bez problémů použít i ta 5w30, ale (jak napsali kluci předemnou), v tom případě opravdu jen ACEA B3/B4 !!
A co se týká výměnného intervalu - měň po maximálně 15-ti tkm/nebo po 1roce, a pokud by převažovalo jen krátké popojíždění, (a hlavně v zimě), je vhodné ty kilometry "zkrátit" (tak 10, max. 11tkm).
A ten "přechod" z 10w40 na 5w30 neřeš, nic se nestane, ale pokud tam ten minulý olej byl 30tisíc, nebo nedejbože od těch 30-ti tisíc zmíněných v servisce až do těch 90-ti teď, tak tu první "várku" 5w30 vyměň už tak po 5-ti tisících, (samozřejmě i s filtrem), protože olej, který je v motoru os. auta 30nebo i více tisíc kilometrů, tak už motor neudrží uvnitř čistý.

Napsal: ned pro 06, 2009 19:41
od Brembo
Pre tvoj motor je potrebne dodrzat GM-LL-B-025,ACEA B4. Olej musi splnit tieto kriteria. Olej ACEA B3 je nevhodny.

Napsal: ned pro 06, 2009 22:22
od bjukemen
...uvedeny motor v Astre je čistokrvný Fiat takže Selenia,ale zaujímave je že ine oleje čo maju schvalenie GM-LL-B-025, nemajú Fiat no je to riadny pakes teda...

...tym padom sa da použiť olej Selenia WR 5W-40 ktorí splna normu GM-LL-B-025 a zaroven aj Fiat :wink: :wink:

Napsal: ned pro 06, 2009 23:41
od Návštěvník
bjukemen píše:...ale zaujímave je že ine oleje čo maju schvalenie GM-LL-B-025, nemajú Fiat no je to riadny pakes
Asi to už není pravda, Mobil 1 New Life se fiaťáckými normami chlubí:
http://www.mobil1.de/cms/Mobil_1_New_Life.aspx

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... e-0W-40-5l

a ty normy nemají jen tak nějaké Selenie, ale jejich TOP produkty:

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... K-5W-40-5l

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... l-5W-40-5l

http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... t-5W-40-2l

Tak jak psal bjukemen, Selenia WR je dobrá volba :wink:

Jinak, jestli do tohoto motoru nějakej italskej šetřivej jouda nalil předpokládám Selenii TD 10W-40, s tím že se to dává do JTD , tak by zasloužil kopačku do pr......

Napsal: pon pro 07, 2009 10:14
od modelář
Jinak, jestli do tohoto motoru nějakej italskej šetřivej jouda nalil předpokládám Selenii TD 10W-40, s tím že se to dává do JTD , tak by zasloužil kopačku do pr......[/quote]

Když ono se tak v IT bohužel běžně děje, tedy v servisech. V CH tam zase servisy lejou Motorex nebo Midland 10W-40 ACEA A3/B3 a nic se neděje...

Tím nechci říct, že je to tak správně.

Napsal: pon pro 07, 2009 10:25
od modelář
Omluva servisům v CH: Ty Motorexy i Midlandy 10W-40 už povětšinou splňují i normu B4.

Napsal: pon pro 07, 2009 19:43
od Pitris
modelář píše:....Ty Motorexy i Midlandy 10W-40 už povětšinou splňují i normu B4.
Ve třídě 10w40 plní B4 i Elf Competition STI, a Shell Helix Plus. Ale neplní GM-LL-B-025

Napsal: úte pro 08, 2009 12:29
od Escort
Já má sice Astru G v dieselu ale doporučení Opelu jsou víceméně stejná. Pokud možno tak oleje jak se tu píše s normou GM-LL-B-025 což jsou oleje v různých viskozitách 0W40 5W40 origo je 5W30 a myslím že ji mají i některé 0W30. Opel umožňuje i použití olejů bez této normy ale taky uvádí že je potřeba měnit častěji. Takže kdo dal 10W40 a měnil jej po 30 tis. km byl s prominutím pr.se. Osobně do své Astry používám Divinol Syntholight SL GM 5W30 který má normu jak pro benínové Opely GM-LL-A-025 tak pro dieselové GM-LL-B-025 a kupuji jej za cenu necelých 700,-/5l a byť mi Opel umožňuje ujetí až 30 tis km nebo 1 rok tak měním po 10-15 tis km. Ročně najedu cca 20 tis km. A zvažoval jsem Mobil 1 0W40 který normy Opel taky má.