Stránka 1 z 3

Převodový olej do VW passat

Napsal: pon čer 01, 2009 9:48
od Fíša
Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076


ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky

Re: Převodový olej do VW passat

Napsal: pon čer 01, 2009 10:13
od kolemjdoucí Jouda
Fíša píše:Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076


ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
Proč zrovna tohle? Je to nějak zajímavý třeba cenově? Řekl bych že ne. Je třeba se podívat do manuálu a dodržet PŘESNĚ zejména viskozní klasifikaci. I tak je to často sázka do loterie. Převodovka mívá kontrolní otvor, takže "přelít" hladinu může snad jen diletant.

Re: Převodový olej do VW passat

Napsal: pon čer 01, 2009 10:13
od kolemjdoucí Jouda
Fíša píše:Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076


ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
Proč zrovna tohle? Je to nějak zajímavý třeba cenově? Řekl bych že ne. Je třeba se podívat do manuálu a dodržet PŘESNĚ zejména viskozní klasifikaci. I tak je to často sázka do loterie. Převodovka mívá kontrolní otvor, takže "přelít" hladinu může snad jen diletant.

Re: Převodový olej do VW passat

Napsal: pon čer 01, 2009 10:34
od Návštěvník
kolemjdoucí Jouda píše:
Fíša píše:Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076


ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
Proč zrovna tohle? Je to nějak zajímavý třeba cenově? Řekl bych že ne. Je třeba se podívat do manuálu a dodržet PŘESNĚ zejména viskozní klasifikaci. I tak je to často sázka do loterie. Převodovka mívá kontrolní otvor, takže "přelít" hladinu může snad jen diletant.
tento olej mi byl doporučen v servise a i dealerem od auto benex,standartně ho dodávají servisům.

Napsal: pon čer 01, 2009 10:54
od Demo
Strýc, používá v Passatu 1.9 TDI B5 toto a bez problémů.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1020

Napsal: pon čer 01, 2009 11:36
od Pitris
olej do man. převodovky aut koncernu VW by měl plnit normu VW501.50 !!
Takže třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=118 nebo kontaktuj mipesu http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3002
Anonymous píše:....tento olej mi byl doporučen v servise a i dealerem od auto benex....
tam Ti většinou doporučí to, co mají na skladě, nebo na čem nejlíp vydělají :(

Napsal: pon čer 01, 2009 14:52
od Návštěvník
Chce to ten Castrol TAF-X 75W-90 a bude po problémech. Do vozů VW a Škoda ho používáme a nikdo si zatím nestěžoval. S jinými oleji, ač plní příslušnou normu VW, jde občas u některých vozů těžko řadit za studena. Holt zkrátka VW. :lol:

Napsal: úte čer 02, 2009 4:27
od runda
Presne tak,ja som nalial do prevodovky (golf III tdi) ADDINOL 75W-90,aj normu spĺňal,ale rýchlosti išli ťažko.Po týždni išiel von a do prevodovky CASTROL TAF-X 75W-90 a je po problémoch.Rýchlosti idú oveľa lepšie.A ešte jedna vec.Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...

Napsal: úte čer 02, 2009 8:01
od kolemjdoucí Jouda
runda píše:Presne tak,ja som nalial do prevodovky (golf III tdi) ADDINOL 75W-90,aj normu spĺňal,ale rýchlosti išli ťažko.Po týždni išiel von a do prevodovky CASTROL TAF-X 75W-90 a je po problémoch.Rýchlosti idú oveľa lepšie.A ešte jedna vec.Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...

To je tím, že prostě nevyteče všechno. Při vypouštění je potřeba často trochu experimentovat třeba s nakloněním auta...Koneckonců olej v převodovce měníte tak maximálně 2 x za životnost auta, takže proč to neudělat pořádně :D Já měnil poprvé ve 180 000, musel jsem chvíli pátrat po 75W85 (Castrol ze zásady ne, zbývá v podstatě jen Tutela) dal jsem Tutela Car Technyx 75W85 a převodovka je jako vyměněná...Tahle značka prostě sedla - netvrdím, že se podaří vždycky, všem a na první pokus.
V manuálu se píše 2,2 litru, po pečlivém vypuštění s vykapáním tam vešlo po kontrolní otvor 2,4.

P.S. ze sortimentu Benexu jśou zajímavý snad jen filtry Purflux - teda jestli už zase nevozí ty falešný napodobeniny...

Napsal: úte čer 02, 2009 8:11
od Pitris
runda píše:....Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...
Ten kontrolní šroub je AKORÁT.
Já bych řekl, že teď máš převodovku "přelitou", protože pokud tam patří 1,9litru, a Ty tam naliješ 1,6l po kontrolní šroub, a pak ještě ty 3 deci, tak je to proto, že ten starý olej nevytekl všechen - 3 deci tam zůstaly (nikdy nevypustíš všechno).
A pokud převodovku na "necelý dva litry přeliješ o 3 deci", můžeš mít problém.....
vyšší spotřeba paliva, vyšší teplota převodovky, v zimě za studena horší řazení.....
:cry: snížení životnosti

Napsal: úte čer 02, 2009 8:53
od Fíša
kolemjdoucí Jouda píše:
runda píše:Presne tak,ja som nalial do prevodovky (golf III tdi) ADDINOL 75W-90,aj normu spĺňal,ale rýchlosti išli ťažko.Po týždni išiel von a do prevodovky CASTROL TAF-X 75W-90 a je po problémoch.Rýchlosti idú oveľa lepšie.A ešte jedna vec.Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...

To je tím, že prostě nevyteče všechno. Při vypouštění je potřeba často trochu experimentovat třeba s nakloněním auta...Koneckonců olej v převodovce měníte tak maximálně 2 x za životnost auta, takže proč to neudělat pořádně :D Já měnil poprvé ve 180 000, musel jsem chvíli pátrat po 75W85 (Castrol ze zásady ne, zbývá v podstatě jen Tutela) dal jsem Tutela Car Technyx 75W85 a převodovka je jako vyměněná...Tahle značka prostě sedla - netvrdím, že se podaří vždycky, všem a na první pokus.
V manuálu se píše 2,2 litru, po pečlivém vypuštění s vykapáním tam vešlo po kontrolní otvor 2,4.

P.S. ze sortimentu Benexu jśou zajímavý snad jen filtry Purflux - teda jestli už zase nevozí ty falešný napodobeniny...
Nevím jak ty, ale já jsem zatím s Benexem naprosto spokojen, a beru od nich pouze německou a francouzkou značku ND, nehledě k tomu mám u nich slevu už 40%, a pořád lepší než třeba AUTO KELLY!

JO a k tématu, řazení se s přibývajícími km lepší.

Napsal: úte čer 02, 2009 9:23
od Návštěvník
Pitris píše:
runda píše:....Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...
Ten kontrolní šroub je AKORÁT.
Já bych řekl, že teď máš převodovku "přelitou", protože pokud tam patří 1,9litru, a Ty tam naliješ 1,6l po kontrolní šroub, a pak ještě ty 3 deci, tak je to proto, že ten starý olej nevytekl všechen - 3 deci tam zůstaly (nikdy nevypustíš všechno).
A pokud převodovku na "necelý dva litry přeliješ o 3 deci", můžeš mít problém.....
vyšší spotřeba paliva, vyšší teplota převodovky, v zimě za studena horší řazení.....
:cry: snížení životnosti
Fascinuje mě člověk s nickem Pitris - je vševědoucí....

Napsal: úte čer 02, 2009 10:13
od kolemjdoucí Jouda
Návštěvník píše:Fascinuje mě člověk s nickem Pitris - je vševědoucí....
Asi proto, že autům trochu rozumí :D

Napsal: úte čer 02, 2009 13:58
od runda
Pitris píše: Ten kontrolní šroub je AKORÁT.
Já bych řekl, že teď máš převodovku "přelitou", protože pokud tam patří 1,9litru, a Ty tam naliješ 1,6l po kontrolní šroub, a pak ještě ty 3 deci, tak je to proto, že ten starý olej nevytekl všechen - 3 deci tam zůstaly (nikdy nevypustíš všechno).
A pokud převodovku na "necelý dva litry přeliješ o 3 deci", můžeš mít problém.....
vyšší spotřeba paliva, vyšší teplota převodovky, v zimě za studena horší řazení.....
:cry: snížení životnosti
Teoreticky máš pravdu,ale realita je trošku iná.Ten olej som menil v januári a"horší řazení....."bolo po naliatí 1,6l oleja ADDINOL 75W-90.Potom som ho vypustil a nalial tam ten CASTROL TAF-X(1,9l) a spomínané "horší řazení....."prestalo.A nezaznamenal som ani"vyšší spotřebu paliva"a ani"vyšší teplotu převodovky".Ale ináč máš PRAVDU.

Napsal: úte čer 02, 2009 17:31
od Pitris
runda píše:Teoreticky máš pravdu,ale realita je trošku iná.Ten olej som menil v januári a"horší řazení....."bolo po naliatí 1,6l oleja ADDINOL 75W-90.Potom som ho vypustil a nalial tam ten CASTROL TAF-X(1,9l) a spomínané "horší řazení....."prestalo.A nezaznamenal som ani"vyšší spotřebu paliva"a ani"vyšší teplotu převodovky".Ale ináč máš PRAVDU.
Já napsal "můžeš mít problém", ne, že problém mít budeš. Jen jsem chtěl říct, že v té převodovce bude toho oleje pravděpodobně moc....A je pravda, že některé převodovky jsou dost "háklivé" na kvalitu - resp. značku oleje.