Stránka 1 z 3

Honda Civic 1,4iS-motorový a převodový olej

Napsal: pon dub 27, 2009 11:14
od Rosťa
Zdravim. Chtel bych se zeptat jaky motorovy olej je pro tento (1.4i, 90HP, D14A4, 113tkm najeto) motor lepsi.
1) Mobil 1 Rally Formula (5W/50)
2) Mobil Formula S (10W/40)
3) Mobil Syst S (5W/40)
Origo je psany v manualu 10W/40.
Diky :wink:

Napsal: pon dub 27, 2009 18:33
od alfi166silver
Všechny tři jsou pro tvé auto vhodné, vyber si ten, který se ti líbí nejvíc a ze kterého budeš mít dobrý pocit...."nejlepší" by z těchto tří měl být Mobil1 5W-50....

Napsal: pon dub 27, 2009 18:55
od Shi
Nejlepší olej je ten, který nejlépe odpovídá specifikaci v manuálu - v tomto případě bych volil Mobil Syst S 5W/40, protože při pracovní teplotě bude mít tu správnou viskozitu (40).

Olej, který doporučuje alfi je sice opravdu špičkový, ale nějak nechápu proč lít do motoru výrazně dražší "padesátku", když motor vyšší viskozitu oleje nevyžaduje.

Napsal: pon dub 27, 2009 19:35
od Bohoušek
příručka říká pro toten motor 15W40 Api SG popř 10W40 Api SG

Napsal: úte dub 28, 2009 7:38
od alfi166silver
Shi píše:Nejlepší olej je ten, který nejlépe odpovídá specifikaci v manuálu - v tomto případě bych volil Mobil Syst S 5W/40, protože při pracovní teplotě bude mít tu správnou viskozitu (40).

Olej, který doporučuje alfi je sice opravdu špičkový, ale nějak nechápu proč lít do motoru výrazně dražší "padesátku", když motor vyšší viskozitu oleje nevyžaduje.
Nebyl jsem správně pochopen :D , myslel jsem:

1. může bez obav použít kterýkoliv ze tří jmenovaných, všechny udělají úplně stejnou službu

2. techologicky "nejdokonalejší" je ta 5W-50

Nic jsem nedoporučoval.

Napsal: úte dub 28, 2009 13:29
od Shi
Technicky nejdokonalejší 5w-50 určitě je, ale bez racionálního důvodu nemá smysl lít ho do toho motoru, protože to ničemu nepomůže.

Mobil Syst S 5w-40 bude hydrokrakovaná syntetika, 10w-40 Mobil deklaruje jako polosyntetiku. Nejlepší pro zmíněný motor podle mého bude 5w-40, provozní viskozita bude odpovídat předpisu výrobce, čerpatelnost za studena výborná, cena je taky rozumná.

Napsal: úte dub 28, 2009 13:59
od Pitris
ta "padesátka" (a zrovna tak i "čtyřicítka") se dá úplně klidně použít, já osobně používám v Civicovi jednapětce Q8 - na léto 10w50, a na zimu 5w40.
Je fakt, že Honda Civic 6.gen nemá na olej zvláštní požadavky - stačí jí kvalitní API SG, SH, SJ, SL a viskozita podle jízdních podmínek - 10w40 je standard, "zimní pětka" je vhodnější pro časté krátké nebo studené jízdy, "letní padesátka" zase pro vyšší teplotní nebo výkonnové zatížení. Dá se použít i 5w30, ale to je hodně na úsporu paliva, a pokud by byl A1/B1, tak po dálnici na dlouhé letní jízdy bych ho raději nezkoušel, a dá se použít i 15w40, ale ten zas ne do zimních mrazů - to si ten motor nezaslouží :lol:

Napsal: úte dub 28, 2009 15:28
od Rosta
Dikec :wink:

Napsal: úte kvě 12, 2009 12:38
od feroF
Myslim, ze nie je dovod neskusit ist este nizsie-)))). Mam D15Z6 a jazdil som 5W40. Ostatnu vymenu som skusil 0W40 (A3) a ziadny problem som nespozoroval (cca 2000km).

Za istych okolnosti by snad nemal byt problem ist do A1.

Napsal: stř kvě 13, 2009 9:35
od Pitris
feroF píše:Myslim, ze nie je dovod neskusit ist este nizsie-)))). Mam D15Z6 a jazdil som 5W40. Ostatnu vymenu som skusil 0W40 (A3) a ziadny problem som nespozoroval (cca 2000km).

Za istych okolnosti by snad nemal byt problem ist do A1.
Olej 5w40 klidně, i ten 0w40, dají se eventuelně použít i oleje 0w30 a 5w30, ale jen ty s normální HTHS viskozitou. Do "šestkovýho" Civica bych oleje A1 nezkoušel.
Anonymous píše:Zkus lít furt do Japonce s předpisem API SG furt ACEA A1/B1 či A5/B5, nepříjemného překvapení se určitě dočkáš! :twisted:

Napsal: stř kvě 13, 2009 11:25
od feroF
Pomozem si osobnymi skusenostami, ktore moze predlozit uzivatel pajo (predposledny prispevok na uvedenej strane):
- http://forum.hondaclub.sk/viewtopic.php ... &start=135

A len zopakujem: A3 je istota pre vozidla VI. generacie. Ale osobna skusenost paja, ale aj podrobne studium manualu a navody na motore hovoria, ze Acord V6 moze ist aj na A1.
- http://exchange.xf.cz/strany/DSC01152_JPG_jpg.htm

Napsal: stř kvě 13, 2009 13:16
od Návštěvník
do ctr 2.0 m dávám castrol gtx a měním podle zatěžování kolem 5tkm.
jan šleho...

Napsal: stř kvě 13, 2009 17:13
od Návštěvník
Anonymous píše:do ctr 2.0 m dávám castrol gtx a měním podle zatěžování kolem 5tkm.
jan šleho...
chudak motor :?

Napsal: stř kvě 13, 2009 18:15
od Pitris
feroF píše:.....A3 je istota pre vozidla VI. generacie.....
A o to jde především.....s oleji A1 se NEMUSÍ nic stát, ale je tu nebezpečí, že - "se stane"....

Malý poznatek

Napsal: stř kvě 13, 2009 20:28
od Rejpal
Ahoj, měl bych jeden poznatek. Shodou okolností jsem v sobotu měnil olej na Hondě Civic 1,6i 110k, rv 2004. Použil jsem obyč sudový Total Quartz 9000 5W-40, který mám za nákupní cenu. Poznatkem je, že se motor s novou náplní subjektivně docela ztišil. Přesně toto popisoval třeba ka-spel. Jinak Honda podle mě snese jakýkoli kvalitní olej plnící ACEA A3, A1 bych do této generace motorů neriskoval!

Původní náplň byl Mobil Super S 10W-40. Olej byl v autě cca přes jeden rok a najel 8 tis km. Vyteklo docela "bláto", přestože na měrce se olej jevil jako poměrně řídký a relativně čistý. S autem jezdí mamča, která motor "šetří" a nevytáčí, což asi taky nebude úplně správně. Při předminulé výměně také motor najel celých 20.000 km, jak umožňuje výrobce. Myslím, že to taky ke vzniku "bláta" mohlo přispět. Pod krytem ventilů je ale motor jinak krásně čistý.