Stránka 5 z 11

Re: Shell Helix

Napsal: stř led 06, 2021 13:03
od jarson1
Strýko Vasil zo Stakčína. Má Helix ultra 5W30 po 2€ za liter :mrgreen:

Re: Shell Helix

Napsal: čtv led 07, 2021 7:19
od Mirec 29
Budem pokračovať tu...ten ECT je povedal by som taký všeobecne zameraný na motory s dodatočnou úpravou výfukových plynov vo viskóznej triede 0w30 má viacero noriem a schválení....a ten av-l ako už z názvu vyplýva je robený špeciálnej pre Audi a vw vyžadujúce C3 a spĺňajúci 504/507 olej jak pre benzín tak pre dízel...

Re: Shell Helix

Napsal: úte led 19, 2021 20:25
od Jiří
NOVON píše:No nemusí to být Helix ultra,i řada HX má více "čistících" aditiv.Pouzivam v oktě TDI.Mel jsem tam HX7,teď mám HX8 a budu přecházet na Ultra.Auto funguje skvěle,tak si to motor zaslouží :-)
to rozhodně, zvlášť při těch více než přijatelných cenách.. a Helix Ultra by mohl být fakt lepší, vyrábí se ze zemního plynu a má proto údajně výborné vlastnosti: https://motofocus.cz/vyrobci/29926,shel ... niho-plynu

Re: Shell Helix

Napsal: stř led 20, 2021 6:45
od Mirec 29
Rada "ultra" by mala byť čisto GTL rada hx8 má "len" určitý podiel základového oleja na báze GTL .

Re: Shell Helix

Napsal: úte led 26, 2021 19:26
od Mirec 29
pepoh píše:
Mirec 29 píše: dochádza v motore počas prevádzky k vytváraniu samoopravnej vrstvy...
v podstate aj stary znamy zddp, chemicky vytvara medzivrstvu na trecich plochach.
Pred nejakým časom som tu spomínal že som niekde čítal len som si nevedel spomenúť kde že u rady helix ultra dochádza k nejakej samoopravne či tak nejak... už som sa dopátral ako to ten básnik myslel :wink:
Nie nieje to zddp ale olej Shell helix ultra ( potvrdené u 5w30 a 0w40) obsahujú takzvané AN (Alkylované naftalény)
Citujem:
AN je nová generácia bipolárnych olejov po polyolesteroch, ktoré „visia“ lepšie na kovových povrchoch ako estery.
Preto je AN lepší ako ester, je to aditívny nosič, sú tu prítomné bipolárne vlastnosti.
Prísady priliehajú k povrchu, patria tiež do skupiny V.

Doplním že sú vidno na IR spektre ako špička medzi cca 720-900.
Že takéto niečo pchajú do oleja za pár šupiek som teda netušil :lol:

Re: Shell Helix

Napsal: pon bře 08, 2021 21:16
od Bramborak3
Hoj. Kamos bude trochu ladit Hondu crx 1.6 vtec 118 kw. Vnitrnosti zustanou stejne. Budou svody, sání, naladit. Mozna odlehčit setrvak. Jezdi doted shell helix ultra 5w40. Ma smysl prejit do neceho na pao ester zakladu ?. Viz yacco galaxie 5w40, ravenol vst 5w40, atd ?

Re: Shell Helix

Napsal: pon bře 08, 2021 21:35
od Mirec 29
Či to má zmysel musí vedieť kamoš :) záleží na spôsobe použitia... pokiaľ bol s olejom spokojný a bude auto užívať cca rovnakým spôsobom tak nevidím dôvod meniť olej ( značku). Je fakt že spomínané vst-čko asi bude vhodnejšie na väčšiu záťaž a to galaxie o to viac ale ako som povedal to musí vedieť kamoš čo má s autom v úmysle :wink: v každom prípade nič zlé nespraví ak použije ten či onen...a aj ten "lacný" Shell zvládne športovú jazdu a pokiaľ bude včas menený nebude mať isto žiadny problém :wink: mimochodom na ruskom fóre je práve helix ultra 5w40 zaradený do kategórie "poloracing" olej :D

Re: Shell Helix

Napsal: pon bře 08, 2021 21:41
od Bramborak3
No na zavody to nema. Obcasny jarni letni prohnáni do toček a treba 1 amatersky zavod do vrchu. 3 jizdy na kratke trati. Bude mit uz i budik na teplotu oleje. No olej meni myslim po 5-6 tis km max. Vic za sezonu nedá. No diť. Helix ultra 5w40 ma normu schvalení ferrari..

Re: Shell Helix

Napsal: úte bře 09, 2021 7:35
od Pitris
A když by bylo málo mrazivých startů, dá se dobře i dobrá 10w40-ka, bo ten motor nemá hydra.
Motul 300V
Motul 6100 Synergie+
Millers oils EE
Ravenol TSI
Eni i-Sint

Re: Shell Helix

Napsal: úte bře 09, 2021 8:58
od Bramborak3
No mrazivy starty nema zadne. Napadla me 10w40, ale neni takovy vyber. Za tech 5-6 tis km mu to i nejakych 5 deci oleje veme. Ten I-sint je s esterama ?

Re: Shell Helix

Napsal: úte bře 09, 2021 14:51
od Pitris
Bramborak3 píše:Ten I-sint je s esterama ?
Jsme OT, ale alfi k němu má na stránkách....
:arrow: Syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieslových s a bez turbodmychadla. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-Esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem PIO (Polyinternal Olefins) propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti.

Re: Shell Helix

Napsal: úte bře 09, 2021 18:10
od Mirec 29
Obávam sa že toto sa týkalo starého obalu/receptu ktorý mal označenie 2000 10w40. A aby som sa držal témy tak neviem o tom žeby niektorý zo shellu obsahoval estery...asi to ide aj bez nich :wink:

Re: Shell Helix

Napsal: úte bře 09, 2021 20:11
od Pitris
Možná s tím Eni máš pravdu. Nicméně jestli olej s estery a 10w40, tak třeba Motul 300V nebo Millers CFS. To jsou sice superoleje, ale na občasné zablbnutí zbytečně drahé. To CRX-ko umaže v pohodě i Motul 6100, Ravenol TSI, nebo i ten Shell Helix.

Re: Shell Helix

Napsal: úte bře 09, 2021 21:26
od Bramborak3
Právě. Kamoš chtěl něco do 1000kč 5L...Doporučil jsem mu Motul synergie 6100. Auto ma nalítaný 220 tis.km A najezdí s tím od jara do podzimu 6-8 tis km. Dolije cca 1L na 8tis km. Ale bylo videt, že chce zustat u 5w40. Tak vzal Rav Vst 5w40.

Shell helix ultra vs SHU diesel

Napsal: stř bře 31, 2021 20:00
od LuK0
Zdravím, neví tady někdo jaký je rozdíl mezi SHU a SHU diesel? Používám SHU 5w40 a narazil jsem na novinku s nápisem Diesel, má nějaké lepší aditiva na udržení čistoty motoru když jde o nafťáka? Slyšel jsem, že už obyč SHU dobře čistí mám naftu tak mě zajímá jestli si tou novinkou přilepším, děkuji.