Stránka 1 z 7

10W nebo 5W ????

Napsal: čtv říj 16, 2008 21:15
od Dino
Zdravím, chtěl bych teď na zimu do svého motoru 1.9 TDI nalejt olej 5W40, ale doposud jsem do něj lil 10W40. Protože jsem se dočetl že 5W40 zajišťuje lepší a rychlejší promazání motoru krátce po startu obvzlášť v zimních měsících. Mohu s tím něco pokazit nebo s tím naopak motoru pomůžu?
Za reakce děkuju

Napsal: čtv říj 16, 2008 21:36
od ka-spel
http://www.oleje.cz/forum/search.php
+
obecně CTRL+F

Být adminem, tak takové dotazy bez milosti mažu. Vždyť se to tady opakuje skoro každý týden a zrovna TDi se tady řešilo nedávno.

Napsal: čtv říj 16, 2008 21:54
od Dino
ka-spel píše:http://www.oleje.cz/forum/search.php
+
obecně CTRL+F

Být adminem, tak takové dotazy bez milosti mažu. Vždyť se to tady opakuje skoro každý týden a zrovna TDi se tady řešilo nedávno.
Tak se z toho hlavně nepo...er :lol:

Napsal: čtv říj 16, 2008 22:10
od ka-spel

Napsal: čtv říj 16, 2008 22:52
od Jezevcik
ka-spel,dokážeš pochopit,že jsou lidé,kteří o tom nevědí lautr nic a jsou tu třeba poprvé?Je to tu snad soukromý klub zasvěcenců?Určitě je obor,o kterém víš prd a taky by ses takto zeptal.

Napsal: čtv říj 16, 2008 23:07
od ka-spel
Jezevcik píše:ka-spel,dokážeš pochopit,že jsou lidé,kteří o tom nevědí lautr nic a jsou tu třeba poprvé?Je to tu snad soukromý klub zasvěcenců?Určitě je obor,o kterém víš prd a taky by ses takto zeptal.
Nemáš pravdu. Kdykoliv jsem navštívil nějaké pro mě neznámé fórum, tak jsem si přečetl nejdříve pravidla fóra, zkusil si ho pročíst a použil vyhledávání. A až teprve, když jsem nenašel žádnou odpověď, tak jsem dal dotaz. Jinak bych očekával přesně takovou reakci jak jsem napsal. Myslím, že pokud někdo vůbec používá internet a pc, tak to souvisí s tím co jsem psal a ne se znalostí či neznalostí olejů. Nebo snad chceš říct, že na to zadat do http://www.oleje.cz/forum/search.php (třetí ikona zleva, screenshot snad dávat nemusím :roll: ) octavia olej nebo tdi olej atd. musí být někdo znalec. :roll:

Nic pak nebrání pokračovat v odpovídajícím linku s upřesněným dotaz (hlavně stáří auta, typ motoru - techničák to snad má ne, v jakém režimu to jezdí, počet km ročně atd.), tj. opět žádné odborné věci.

Napsal: čtv říj 16, 2008 23:19
od Jezevcik
To je pravda,ale oni ti lidé třeba vůbec nerozumí termonilogii a výrazům v oněch článcích a tak sem směřují svůj konkretní dotaz sobě šitý na míru,aby mohli okamžitě reagovat a dozvědět se tak co nejlepší odpověď na svou otázku.Toto opravdu dokážu pochopit a nijak mě to nerozčiluje.Co by měla říkat učitelka v první třídě?

Napsal: čtv říj 16, 2008 23:27
od Jezevcik
Teď k původnímu dotazu:Opravdu tou výměnou nic nezkazíš,dnešní oleje jsou natolik aditivované,že máš motor určitě čistý a nehrozí žádné zanesení úsadami,pokud Ti šlo o toto.Druhá věc je ta,že bych tam tu 10W-40 klidně nechal.Nežijeme v žádném studeném pásmu a poslední zimy už se ani zimami nazývat nedají.V první řadě dodrž výkonostní specifikaci VW.Ta bude pravděpodobně VW 505.00.Ale víc ohledně tohoto budeš mít v manuálu od vozu.

Napsal: pát říj 17, 2008 0:02
od ka-spel
Já bych tam zase 10W40 nenechával. Při dnešních cenách olejů si 5W40 klidně může dopřát a motoru jen prospěje. Na rychlosti zaolejování je to znát.

Napsal: pát říj 17, 2008 6:11
od Návštěvník
Nejsem žádný odborník, jen obyčejný uživatel auta. Vyměnil jsem právě 10W za 5W a po prvních 1000 km je můj subjektivní pocit, že chod motoru za studena je u mého dieslu o hodně tiší a chod kultivovanější.

Napsal: pát říj 17, 2008 8:32
od mipesa
V běžném Našem zimním klimatu prakticky nepoznáte rozdíl mezi 5W a 10W(VW 505.00), samozřejmě pokud více přituhne tak ta pětka má rychlejší čerpatelnost, já osobně se k ní přikláním více i když sám jezdím na desítku, ale to je o něčem jiném.Tudíž souhlasím jak s jezevcikem tak s ka-spelem.Těch vlivných faktorů a názorů i pocitů je spousta a myslím, že zde ve Vašem případě by to bylo na dlouhý a zbytečný rozbor, myslím, že odpovědí se Vám dostalo ve slušné kvalitě.

Napsal: pát říj 17, 2008 14:37
od Návštěvník
mipesa píše:V běžném Našem zimním klimatu prakticky nepoznáte rozdíl mezi 5W a 10W(VW 505.00)
tak s tymto vobec nesuhlasim... mam uz velakrat odskusane na par motoroch co maju trosku viacej nabehane (cez 250tkm) ze ak stoja viac ako 24 hodin (a to nemusi byt ani pod 10°C), ze po starte s olejom 5w40 bud nezaklepu, alebo len na sekundu, prvych par otacok motora, s olejom 10w40 klepu kludne 5-8 sekund... a aby to bolo objektivne, tak vyskusane konretne napr. s totalom 9000 a 7000, valvoline, a esso...

Napsal: pát říj 17, 2008 17:30
od bio
Pokud bych si měl vybrat tak SAE 5W , ale osobně preferuji SAE 0W.
Motoru SAE 5W jen prospěje a neublíží.

Napsal: pát říj 17, 2008 18:58
od Pitris
bio píše:Pokud bych si měl vybrat tak SAE 5W , ale osobně preferuji SAE 0W.
Motoru SAE 5W jen prospěje a neublíží.
V zimě a při parkování venku URČITĚ, ale s tou "nulou" bych byl opatrný u motorů starších tak 12-ti let, protože byly zkonstruovány ještě dřív, než oleje 0w/xx začali vyrábět

Napsal: pát říj 17, 2008 18:59
od Návštěvník
http://www.aral.cz/lub-viskozimetr.php je to taková blbůstka ale lidem kteří tomu moc nehoví to názorně vysvětlí o co jde při různých teplotách a viskozitách jaký vliv má viskozita na chování oleje.