Stránka 1 z 6

Slick ano či ne

Napsal: pon kvě 09, 2005 17:56
od Voloda
Jaká je názor na Slick při ujetých 100 tis. km Felicie 1.6?

Napsal: stř kvě 11, 2005 17:00
od Jiříček
Nedávat, vyhozené peníze, účinek nula...

Slick nebo Ekolube???

Napsal: pon kvě 23, 2005 8:44
od Raptor.1
Zvláštní je, že pan Luboš T. s výše uvedeným názorem nikterak nepolemizuje. Přitom by stačilo, kdyby v dotazu bylo místo Slick uvedeno Ekolube a už by zde vášnivě vysvětloval, jak bude motor perfektně ochráněn na dlouhou dobu a jak se pan Jiříček mýlí. Nebo se mýlím já? Teflon jako teflon...?

Napsal: pon kvě 23, 2005 11:05
od Luboš T.
To není vůbec zvláštní :D
Kdybych se měl zůčastňovat všech debat na tomto fóru asi bych nemohl dělat nic jiného. Komentuji jen debaty na které nikdo neodpovídá nebo ty jež jsou do nebe volajícími nesmysly a nebo ty, které se mi komentovat chce. A na to mám stejné právo jako všichni ostatní. :wink: Co se Slicku týká, mám na něj s některými výhradami samozřejmě stejný názor jako na Ekolube.

Slick i Ekolude = OK

Napsal: čtv čer 09, 2005 17:29
od Václav
Slick v motoru jsem měl ve třech ze svých posledních 4 automobilů a věřím na něj (jistý důkaz mám). Ekolube jsem měl v jedné převodovce, věřím na to, důkaz nemám.

Napsal: čtv čer 09, 2005 17:59
od Jiříček
Tak to ta auta moc dlouho nevydržela, když to vezmu jak je dlouho Slick na trhu...;-)

Napsal: ned čer 12, 2005 2:57
od Kuba
Naše rodina používá už mnoho let přísady do mot.oleje na bázi PTFE. V současnosti je v provozu VW GOLF Turbodiesel, který má najeto 400.000 km :shock: bez GO. Minimální spotřeba mot. oleje. Druhý vůz je VW PASSAT III 2.0 i - benzín, který má najeto cca. 380.000 km :shock: bez GO. Tam je spotřeba oleje trošku vyšší než dříve, ale stále v normě povolené výrobcem.

Jedno z vozidel bylo ošetřeno přípravkem SLICK 50, druhé pak - z ekonomických důvodů - přípravkem EKOLUBE, který byl levnější. Po cca 200.000 km jsme tehdy aplikaci opakovali. O výrobky (přísady) na bázi PTFE jsem se zajímal jíž v 80tých letech min. století, kdy o nich tady v ČSSR nevěděl ještě nikdo nic.

Jelikož jsem "v jádru technokrat", pak byly pro mne směrodatné jen a jen zkušenbí testy různých akreditovaných zkušeben. Německý TUV tyhle testy taktéž prováděl. Aplikace těchto výrobků s odkazem na tyto testy i s odkazem na mé osobní zkušenosti je v každém případě přínosem pro daný motor. 8)

Napsal: ned čer 12, 2005 10:20
od Jiříček
Německý TÜV neprováděl žádné testy s teflonovým Slickem 50 !!! Testy byly prováděny s původní Bishopovou recepturou, nesoucí stejný název, který je v USA soudně zakázán používat.

400 000 km s TDI není vůbec žádná extra hodnota i na normální olej bez přísad. TDi motory bez problémů zvládají hodně přes půl milionu kilometrů. Otázka žvotnosti motoru je dána způsobem provozu a dodržováním předepsaných servisních úkonů. Viděl jsem i Š 105 s 265 000 km, kde motor nevykazoval téměř žádný pokles výkonu a spotřeba oleje byla do 0,4 l/1000 km (povoleno 0,2-0,4 l).

Napsal: ned čer 12, 2005 14:42
od Návštěvník
Musím oponovat. Německý TUV prováděl testy SLICKu 50, a to v 90tých letech minulého století, přičemž např. ve Švýcarsku tyto testy byly v kopii k výrobkům SLICK 50 přikládány s tím, že si TUV vymínil, že zkušební protokoly mohou být touto formou šířeny jen, pokud budou spotřebilei předány v úplném znění.

Pokud se jedná o mnou zmiňovaný VW motor, který má na mém vozidle naběháno 400.000 km, pak se nejedná o motor TDI - tedy dieselový motor s přímým vstříkováním paliva do válce -, ale o motor TD s nepřímým vstřikováním do virové komůrky. Tyto motory nedosahovaly v běžném provozu zdaleka 400.000 km. :idea:

Napsal: ned čer 12, 2005 14:52
od Jiříček
Poslední testy TÜV jsou někdy z roku 1994, kdy se ještě dalo sehnat nějaké to množství původního Bishopova Slicku 50. S teflonovým Slickem už nikdo nikde testy, které by za něco stály, nedělal.

S každým dieselem se dalo najet více než 400 000 km, je to dáno robustnější konstrukcí těchto motorů a nižšími provozními otáčkami, tedy počet zdvihů pístu na ujetý kilometr je asi o 30 - 50% nižší, než u benzínových motorů. S nástupem moderních polo a plně syntetických olejů není 500 000 km žádná míra.

Napsal: pon čer 13, 2005 13:11
od Luboš T.
Nejsou důležité pouze testy dělané TÜV, bylo děláno mnoho testů u nás i jinde v zahraničí a to ne jen na Slicka a většinou tam pozitivní efekty byly nalezeny.

Napsal: pon čer 13, 2005 13:14
od Jiříček
Na teflovnového slicka nebyl žádný pořádný test udělán, nepočítám-li americkou armádu, kde cca 20% vozidel zkolabovalo...

Napsal: pon čer 13, 2005 17:55
od Luboš T.
Jak si můžete být tak jistý? Osobně mám několik testů i na Slicka, které byly dělány třeba jen v České republice.

Napsal: pon čer 13, 2005 18:01
od Jiříček
Ani jeden není motorový a dlouhodobý... ostatní testy jsou o ničem...

Napsal: pon čer 13, 2005 19:03
od Luboš T.
Jsou to jak motorové tak strojní zkoušky. Už v r. 1992-3 dělala armáda porovnávací testy asi na 5 výrobků vyskytujících se na našem trhu a to pro vlastní potřeby. V těch byl zahrnut i Slick 50. Všechny nedopadly úplně ideálně, ale Slick se udržel mezi favority.