Stránka 1 z 13

tvorba "šlemu"

Napsal: úte pro 04, 2007 21:05
od 1203driver
Minulý týden jsem kontroloval olej a sundal jsem zátku na víku hlavy a koukal jsem jak blázen.Na víčku VELKÉ množství šlemu(asi tak celá polívková lžíce).Olej Mogul gx-fe výměněn letos v červnu nyní má najeto tak 2500km,vůz opel astra f 1,6.Otazka zní co s tím olejem-vyměnit?voda se neztrácí....ještě mě napadlo chystám se na výměnu termostatu od té doby co začala zima není v oukeju po 60km jízdy ručička neopouští modré pole,takže termostat je K.O.

Napsal: úte pro 04, 2007 21:12
od ace
Šlem je z vody.

Napsal: úte pro 04, 2007 21:21
od bio
krátké jízdy po měste že jo, pár kiláku do práce pak pauza 8 hodin a potom tradá pár kiláků domů , voda se ohřeje na provozní teplotu / kolem 80°C/ již po pár km, ovšem oleji to trvá podstatně déle. Pokud se neztrácí voda z chladícího systému, doporučuji A/ udělat pořádnou jízdu třeba Praha Brno nebo B/ vyměnit olej - možná vyzkoušet jinou značku

Napsal: úte pro 04, 2007 21:29
od Moja
Termostat má na tom velkej podíl a ještě větší Mogul.Já používám Mobil 1 a nikdy se mě šlem neudělal ani při krátkých jízdách.Ti co na tomto fóru tvrdí že na tvorbu šlemu memá kvalita oleje vliv,tak lžou a nebo používají nakvalitní oleje a myslí si že mají olej kvalitní a tím pádem mají kvalitní i šlem.

Napsal: úte pro 04, 2007 21:56
od ace
Poznáš ztrátu 1dl vody na 1 tis km, když to zrovna začalo......

Napsal: stř pro 05, 2007 8:26
od Jerry3
Opely zrovna nepatří k těm vozům/motorům, jež by trpěly nadměrnou tvorbou šlemu v důsledku konstrukční chyby. Proto bych to tipoval na těsnění pod hlavou.

P.S.: Komu se šlem tvoří, nechť zkusí "kvalitní" olej. Komu se naopak netvoří, ať zkusí onen "nekvalitní Mogul". Třeba obě skupiny dospějí k tomu, že s "kvalitou" oleje to ale opravdu ani trochu nemá co dělat.

Napsal: stř pro 05, 2007 22:28
od ka-spel
Jerry3 píše:Opely zrovna nepatří k těm vozům/motorům, jež by trpěly nadměrnou tvorbou šlemu v důsledku konstrukční chyby. Proto bych to tipoval na těsnění pod hlavou.
Můžeš popsat vliv konstrukce motoru na tvorbu šlemu? Jinak z vlastní zkušenosti můžu říct, že při stejném režimu provozu (denně právě ty krátké pojížďky 5 km, práce, 5 km, případně i to v průběhu dne) se mě šlem tvořil podstatně více na Mobil S 10W40 než na současný Total 5W40.

Napsal: čtv pro 06, 2007 9:42
od Jerry3
Mohu: Všechny části olejového hospodářství, tj. prostoru karteru, kde se olej "pohybuje"/které jsou jím omývány/přicházejí s ním jakkoli do styku, se musejí přibližně stejně rychle ohřívat a stejně rychle chladnout, jinak dochází na místech s rozdílnou teplotou (tedy těch studenějších) ke srážení atmosférické vlhkosti. Když se k tomu přidá konstrukčně špatně vyřešený trakt odvětrání karteru, kudy do olejové náplně stéká navíc kondenzát z traktu sání, může jeho množství při převážně krátkých pojížďkách dosahovat řádu decilitrů. A s takovým množstvím se objem olejové náplně už nesrovná, ať je olej kvalitní nebo ne.

Napsal: čtv pro 06, 2007 17:58
od 1203driver
60km tam po hodině 60km zpět několikrát týdně,nepovažuji za krátké projížďky,ale budiž...má v tomto případě zásadní vliv nefunkční termostat?

Napsal: čtv pro 06, 2007 19:17
od bio
s podchlazeným motorem ,díky nefunkčnímu termostatu i 100 km bude málo :idea:

Napsal: čtv pro 06, 2007 23:31
od Pitris
1203driver píše:60km tam po hodině 60km zpět několikrát týdně,nepovažuji za krátké projížďky,ale budiž...má v tomto případě zásadní vliv nefunkční termostat?
Samozřejmě. Termostat je hodně důležitá věc, protože každý motor potřebuje pro správnou funkci optimální teplotu. A pokud ji termostat ,,nedrží", tak se spousta věcí - mezi nimi i olej - opotřebovává rychleji a více ( napsáno velmi zjednodušeně )

Napsal: pát pro 07, 2007 8:27
od Návštěvník
Někteří dovozci bazaristi vyřažením termostatu maskují přehřívání motoru. Po opravě se lze dočkat různých překvapení.

Napsal: pát pro 07, 2007 9:47
od ka-spel
Anonymous píše:Někteří dovozci bazaristi vyřažením termostatu maskují přehřívání motoru. Po opravě se lze dočkat různých překvapení.
Otázkou je co tím maskují? Podle mě často prasklou hlavu či těsnění pod ní. Pokud nemá kapalina optimální teplotu, tak se to hned tak při krátké zkušební jízdě neprojeví a provoz na velkých okruh jim k tomu pomůže.

Pokud fungují teplotní čidla a sahara, tak se motor nemůže přehřívat. Nepočítám už z principu blbě řešené chlazení u starých škodovek s motorem vzadu a chladičem vpředu.

Napsal: pát pro 07, 2007 9:58
od Jerry3
ka-spel píše:Nepočítám už z principu blbě řešené chlazení u starých škodovek s motorem vzadu a chladičem vpředu.
To řešení nebylo vůbec blbé a už vůbec nezavdávalo žádnou příčinu, tedy příčinu konstrukční povahy, pro přehřívaní! Ale to by bylo na delší debatu...

Napsal: sob pro 08, 2007 13:40
od Návštěvník
60 km rozhodne neni kratka pojizdka! A demontazi termostatu se da pri prodeji ojetiny zamaskovat mnoho veci, jako napr.:
- problemy s volnobehem po zahrati motoru (motor vlastne porad bezi jakoby na sytic - obrazne receno)
- problemy s hydrostely (jejich klepani je dobre patrne az po klesnuti volnobehu, k cemuz ale kvuli stale studenemu motoru nedochazi)
- praskle tesneni pod hlavou motoru, pripadne praskla hlava
- potize s cidly a spinaci na chlad. okruhu
- problemy s okruhem chlazeni - vodni pumpa, netesnosti chladice spoju, vicka chladice, resp. expanzni nadoby, nefunkcni sahara atd.

Proste je toho mnohem vic, nez by se na prvni pohled zdalo. A jestlize prijdu na to, ze ojetina ma nefunkcni ci primo vymontovany termostat, prcham...