Videa ze světa motorismu a techniky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Aby ste sa naučili správne hádzať rýchlosti :mrgreen:
Toto dále tady: viewtopic.php?t=5260&start=101
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

Přijde mi to zajímavý, hlavně ten pokles hladiny ve vaně po startu, zrovna jsem to sem chtěl vložit. Ale vstávals dřív než já... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od jerome »

Tj pri chýbajúcom oleji (pod ryskou) je mazanie riadne obmedzené :? a keď tam máš ešte nejakú omastenú vodu tak je postupom času zarobené na problém :twisted:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od torro »

Tak že "ubyde" motor po startu je logické. Ale více mně zaráží, že jim ten olej docela pění. To si nepamatuji ani u Oktávky (Spartak), ani u Š 120 a ani u dalších aut. :shock:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

Píšou v článku, že na změnu barvy do žluté (dle mého způsobené právě zpěněním) mělo vliv nedostatečné množství oleje, po doplnění se stav zlepšil. A ano, všichni víme, že po nastartování hladina oleje ve vaně motoru klesne. Musí, odkud by se olej do ostatních částí motoru vzal, že...? I tak mě překvapilo, jak je to rychlé.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Durex »

Colommbo píše:A ano, všichni víme, že po nastartování hladina oleje ve vaně motoru klesne. Musí, odkud by se olej do ostatních částí motoru vzal, že...? I tak mě překvapilo, jak je to rychlé.
Rychlý to je a to je vlastně dobře. Vše se odvíjí od použitého typu čerpadla, teploty a viskozity oleje a tlaku v mazací soustavě a samozřejmě počtu otáček. Ale průtok se pohybuje od cca 15 do 100l za minutu. Takže při náplni 4 litry to musí být frkot...

Jinak napěnění mě nepřekvapuje. Pokud je málo oleje,tak čerpadlo ho hezky rychle našlehá se vzduchem. Docela hezky pění i tlumičový olej,který má sníženou pěnivost. Natož,když máme "jen" motorový olej. Jinak při plném stavu oleje to moc nepění a je to krásně vidět na motorech, kde je průhledný kryt trvale a normálně se s tím jezdí. Typicky kryty spojek na motorkách.

Tady třeba úprava BMW:
https://www.youtube.com/watch?v=Nef9KKO ... rayProject
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

To je hezkýýý, lepčí než televíze...! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od jarson1 »

Jerome - chapem tvoju averziu voči "omasteným vodičkám", leč práve v tomto prípade tento fakt prináša naopak benefit - ovela rýchlejší prietok - ako z vane tak aj naspäť, a aj penenie výrazne nižšie než u oleja hustejšieho. Schválne si vezmi dve vzorky napriklad v skumavke - "vodičku" a "echt oil", potras ( napeň to bublinkami ) a sleduj :) Ano , bublinky budu v oboch.Lenže z vodičky velmi rýchlo aj zmiznú ( resp. ak zostanu, tak naozaj len tie "mikro"). A to samozrejme na oleji s izbovou teplotou. Pri teplom ( prevadzkova teplota) rozdiel este výraznejší.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Pitris »

jarson1 píše:....ovela rýchlejší prietok - ako z vane tak aj naspäť....
A co to tak otočit. Ano, čím nízkoviskóznější olej, tím rychleji odteče z mazaných ploch :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

Přiteče, odteče, rychleji, pomaleji - ono to ve finále bude skoro jedno. Co však jedno není a sám to považuju za úplně nejzákladnější, je posouzení věci z pohledu, abych tak řekl, etymologického: ona látka v motoru kolující od věků sluje OLEJEM. Kdyby nesla označení VODA, prosím, bylo by to něco jiného. Ale protože ji už naši předkové pojmenovali OLEJEM, musí být náplň sdostatek hustá, aby naplnila všechny znaky svého názvu. Motorová voda může chladit, může čistit, avšak dotěsňovat a mazat nikdy pořádně nebude. :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od jarson1 »

...a aj preto sa može použiť, len tam, kde je určená.
Pitris - je jedno ako to otočíš. Ide o obeh- ako píše Colommbo - odtecie /pritečie - toto je spojené a len je to v tomto prípade celé rýchlejšie. Jediným limitom je v tomto čerpadlo. A samozrejme tu hraju podstatnu rolu aj tie spomenuté vôle ( teda samotná konštrukcia konkretneho motora - vlastne aj to čerpadlo je prisposobené zámeru konštruktéra, lebo ho navrhol na danu viskozitu..., prípadne už opotrebenie). Inými slovami - idealna je co najnižšia viskozita, pri ktorej je este stále dostatočný bezpečný tlak oleja.
Ak je ale inak motor v dobrej kondícii, nie je dôvod viskozitu zvyšovať, lebo ako vidko, nijaký relevantný prínos to neprináša .Aj preto ja osobne používam jedno pravidlo ( už som ho tu iste spomínal), že volím najnižšiu povolenu ( a zdravým rozumom odôvodnitelnú - to na margo eko predpisov) viskozitu.
Ale nebojte sa, nie som "vodičko fanatik". Ak pre Carinu z roku 92 je povolené "aj" horných sae30, s ohladom na vek ( čas vzniku), nájazd a sposob používania to krmim 40-kou :D
Ako sa vraví "odial potial, páni" 8)
.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Pitris »

Přesné tak. Od camcaď po camcaď :)
Já (a véřím že ani Colommbo) tady nepíšem o "vazelince" 10w70, ale o normálnim oleji něco-w30/40, a s nesníženou HTHS :!:
Za "vodičky" považuju ty mastný ekožbrďoly s druhým číslem 20 a míň.... Ale sorry za OT.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

Ano, ani 10W70 by neměl být problém https://www.profidily.cz/prem-fs-10w70-5l-2661955.html :) Jinak to vidím ve shodě s vámi - xW16-20 je motorová voda, xW30 a víc jsou oleje.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od jerome »

jarson1 píše:Jerome - chapem tvoju averziu voči "omasteným vodičkám"...
Nemám žiadnu averziu voči nim pretože ich nepoužívam a aj preto sú mi ukradnuté :P Kto ich používa a má ich rád je to tiež jeho vec :wink: Viem ktorý olej je podľa mňa najlepšie použiť a nepotrebujem k tomu radu v podobe bublinkového testu :mrgreen: Písal som len o tom,že ak máš v motore menej oleja tak klasický olej ešte motor jak tak premaže kdežto vodička v tomto prípade už nestíha :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět