Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?

Příspěvek od Jerry3 »

davidTJ píše:A zadné brzdy môžu spôsobiť takéto vibrácie?
Samozřejmě, ale v daném případě se to nepřenáší do volantu, nýbrž rezonovat může prakticky cokoli a často je krajně obtížné určit primární zdroj.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?

Příspěvek od pepoh »

by mala pulzovat rucna brzda, ak by zatiahol pocas jazdy
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?

Příspěvek od Jerry3 »

Nemusí - přes lanovody se to obvykle nepřenáší.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?

Příspěvek od Jerry3 »

pepoh píše:ohnuty disk sa prejavi na vyvazovacke ?
Jak na které. Ale jsou už dostatečně rozšířené vyvažovačky, které na displeji rovnou vypíší chyby geometrie disku i pneumatiky (pro každou z těchto věcí zvlášť) a zároveň zahlásí, zda jsou ty nerovnoměrnosti kompenzovatelné machováním.
Shi
Příspěvky: 1332
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?

Příspěvek od Shi »

Pokud se vibrace projevují jen při brždění, tak je to často důsledek nezajetí brzdových destiček a nalepení nevypáleného pojiva destiček na kotouč - stačí aby jednou někdo s relativně novýma destičkama dobrzdil do zastavení a zůstal stát s nohou na brzdě. Od toho okamžiku se kotouč začne opotřebovávat nestejnoměrně a problém postupně roste.

Mírné tepelné přetížení kotoučů, tak jak jsem ho zažil já, je vratné, to znamená brzdy kopaly pouze dokud byly kotouče horké, jakmile jsem je nechal vychladnout, tak kopání od brzd zmizelo.

Nevím co je to za auto, ale tepelné poškození "ženským brzděním" by u evropských aut vyžadovalo docela dynamickou jízdu a těžkou ignoraci protestujících kotoučů ze strany řidiče. Mi se přehřát kotouče povedlo jen dvakrát v životě (Hyundai Santa Fe při cca 60 minutové jízdě po okreskách stylem brzda-plyn, protože jsem silnici neznal a tak jsem před každou nepřehlednou zatáčkou či horizontem brzdil a protestovat to auto začalo až po cca 20 minutách rychlejší jízdy) a potom při přejezdu pohoří Sierra Nevada americkým krámem s typicky americkýma poddimenzovanýma brzdama (a to jsem přitom motorem brzdil co to šlo) .
Odpovědět