Samozřejmě, ale v daném případě se to nepřenáší do volantu, nýbrž rezonovat může prakticky cokoli a často je krajně obtížné určit primární zdroj.davidTJ píše:A zadné brzdy môžu spôsobiť takéto vibrácie?
Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?
Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?
by mala pulzovat rucna brzda, ak by zatiahol pocas jazdy
Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?
Nemusí - přes lanovody se to obvykle nepřenáší.
Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?
Jak na které. Ale jsou už dostatečně rozšířené vyvažovačky, které na displeji rovnou vypíší chyby geometrie disku i pneumatiky (pro každou z těchto věcí zvlášť) a zároveň zahlásí, zda jsou ty nerovnoměrnosti kompenzovatelné machováním.pepoh píše:ohnuty disk sa prejavi na vyvazovacke ?
Re: Vibrácie vo vyšších rýchlostiach...brzdy? pneu?
Pokud se vibrace projevují jen při brždění, tak je to často důsledek nezajetí brzdových destiček a nalepení nevypáleného pojiva destiček na kotouč - stačí aby jednou někdo s relativně novýma destičkama dobrzdil do zastavení a zůstal stát s nohou na brzdě. Od toho okamžiku se kotouč začne opotřebovávat nestejnoměrně a problém postupně roste.
Mírné tepelné přetížení kotoučů, tak jak jsem ho zažil já, je vratné, to znamená brzdy kopaly pouze dokud byly kotouče horké, jakmile jsem je nechal vychladnout, tak kopání od brzd zmizelo.
Nevím co je to za auto, ale tepelné poškození "ženským brzděním" by u evropských aut vyžadovalo docela dynamickou jízdu a těžkou ignoraci protestujících kotoučů ze strany řidiče. Mi se přehřát kotouče povedlo jen dvakrát v životě (Hyundai Santa Fe při cca 60 minutové jízdě po okreskách stylem brzda-plyn, protože jsem silnici neznal a tak jsem před každou nepřehlednou zatáčkou či horizontem brzdil a protestovat to auto začalo až po cca 20 minutách rychlejší jízdy) a potom při přejezdu pohoří Sierra Nevada americkým krámem s typicky americkýma poddimenzovanýma brzdama (a to jsem přitom motorem brzdil co to šlo) .
Mírné tepelné přetížení kotoučů, tak jak jsem ho zažil já, je vratné, to znamená brzdy kopaly pouze dokud byly kotouče horké, jakmile jsem je nechal vychladnout, tak kopání od brzd zmizelo.
Nevím co je to za auto, ale tepelné poškození "ženským brzděním" by u evropských aut vyžadovalo docela dynamickou jízdu a těžkou ignoraci protestujících kotoučů ze strany řidiče. Mi se přehřát kotouče povedlo jen dvakrát v životě (Hyundai Santa Fe při cca 60 minutové jízdě po okreskách stylem brzda-plyn, protože jsem silnici neznal a tak jsem před každou nepřehlednou zatáčkou či horizontem brzdil a protestovat to auto začalo až po cca 20 minutách rychlejší jízdy) a potom při přejezdu pohoří Sierra Nevada americkým krámem s typicky americkýma poddimenzovanýma brzdama (a to jsem přitom motorem brzdil co to šlo) .