Verva = VIF

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Pepinn

Verva = VIF

Příspěvek od Pepinn »

Zdravím,včera se u mně stavil kamarád,který zaváží PHM na čerpačky,když se plní nádrže s naftou,tak rozdíl od nafty Top Q a Verva je v tom,že přilévají do nafty VIF,který k tomu fasují po 10 ti litrových kanystrech.Tím nechci říct že je něco špatně,protože VIF je O.K.,ale v tom případě nemá cenu připlácet za dražší naftu,když si to sami aditivujeme třeba oným VIFem.
NOP

Re: Verva = VIF

Příspěvek od NOP »

Pepinn píše:Zdravím,včera se u mně stavil kamarád,který zaváží PHM na čerpačky,když se plní nádrže s naftou,tak rozdíl od nafty Top Q a Verva je v tom,že přilévají do nafty VIF,který k tomu fasují po 10 ti litrových kanystrech.Tím nechci říct že je něco špatně,protože VIF je O.K.,ale v tom případě nemá cenu připlácet za dražší naftu,když si to sami aditivujeme třeba oným VIFem.
emge píše: V profile spoločnosti VIF si môžeš prečítať, že spolupracuje s firmou Lang Chemie:
http://www.41.cz/vif/view.php?nazevclan ... 2007090002
ktorá vyrába aditíva do benzínu a dodáva ich ropným spoločnostiam. Podľa popisu k ich zákazníkom patrí "viacej ako 20 veľkých ropných spoločností":
http://www.lang-chemie.at/index4.asp?mo ... _content=0
Niekto si priplatí za aditivovaný benzín na čerpacej stanici a niekto si kúpi aditívum a namieša si "aditivovaný benzín" sám.
A či to má význam? Za seba môžem povedať, že áno. Používam VIF a u mňa je to lepšie ako s V-Power.
S emgem i Pepinnem nelze než souhlasit. To, že Benzina vylepšuje naftu právě aditívy od firmy Lang Chemie je delší dobu známo, jenom jaksi nebylo jisté, zda je to právě VIF, nebo si to míchají podle nějaké vlastní receptury. Vzpomínám si, že před asi dvěma lety jsem tankoval v Jihlavě u Benziny obyčejný TopQ a po chvilce jízdy se motor ztišil a měl jsem pocit, že i o chloupek lépe jede. A to jsem měl před tím v nádrži naftu z pumpy od Makra v Brně, vylepšenou o VIF v doporučeném ředění 1: 1000.
Přiznám se, že jsem tehdy na VIF docela zanevřel, ale potom mi kdosi doporučil, abych dávkování VIFu zvýšil až na dvojnásobek doporučené dávky. Zopakoval jsem vše ještě jednou, nafta s dvoujnásobnou dávkou VIFu, potom Benzina, dokonce to byla Verva a žádný rozdíl jsem nepocítil, jenom malá úspora, ale to je sporné hodně záleží na profilu trati a způsobu jízdy. Ten případný rozdíl člověk vnímá jenom chvíli poté, co ta změna nastane, myslím tím ztišení motoru, případně lepší akceleraci. VIF kupuji v balení 5 l, cena cca 1.300,- Kč a něco, takže výrazná úspora, rozdělím se s rodinou a známými. Kromě onoho často zpochybňovaného testu aditiv do nafty, ve kterém byl hodnocen právě VIF jako nejlepší tu byly další testy, které jeho deklarované účinky potvrdily. A při posledním testování kvality nafty na našem trhu (myslím Autotip nebo Svět motorů) Verva dopadla velmi dobře, a bylo zde konstatováno, že na rozdíl od některých naft zahraničních jsou její vlastnosti získány právě za pomocí aditiv. Tím nechci tvrdit, že VIF je to nejlepší, co na našem trhu je, to nedokáži posoudit a sám se nyní chystám vyzkoušet aditiva od fy Millers Oils. Ale VIF rozhodně funguje, myslím, že v Benzině to vědí nejlépe.
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Re: Verva = VIF

Příspěvek od bastien »

Zajímavé, čemu kdo věří.... :shock: .
NOP

Re: Verva = VIF

Příspěvek od NOP »

bastien píše:Zajímavé, čemu kdo věří.... :shock: .
To je bastiene normální, celý svět je plný brouků pytlíků, kteří všechno vědí, všechno znají, všude byli a všechno viděli.... A pokud má někdo jinou zkušenost, informaci nebo názor, je to obvykle blbec.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Jezevcik »

Rád bych věděl,kdo u těch benzínek dohlíží na poměr míchání.
Jestli si dobře pamatuji,tak Verva bývá o korunu dražší než ta běžná.Z toho mi vychází,že by ta půllitrovka VIFu musela stát 500 Kč-což je neprodejné.O účincích VIFu si po zkušenostech už moc velké iluze nedělám.
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopic.php?t=20649
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Re: Verva = VIF

Příspěvek od bastien »

Nejde přece o odlišné zkušenosti, vlákno je o povídání jedno řidiče cisterny, co říká, že z běžné PHM dělá Vervu nalitím kanistrů VIFu do tanku do pumpy :mrgreen: .
djdekl

Re: Verva = VIF

Příspěvek od djdekl »

Nejsou uz paliva aditivovany primo tam kde se stacej do cisterny?
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Verva = VIF

Příspěvek od bjukemen »

bastien píše:Zajímavé, čemu kdo věří.... :shock: .

:wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
NOP

Re: Verva = VIF

Příspěvek od NOP »

bastien píše:Nejde přece o odlišné zkušenosti, vlákno je o povídání jedno řidiče cisterny, co říká, že z běžné PHM dělá Vervu nalitím kanistrů VIFu do tanku do pumpy :mrgreen: .
Souhlasím. Tomu, že aditiva jsou přidávána až obsluhou cisterny, případně čerpačky také nevěřím. Šlo mi o to, že dle mých informací aditiva přidávaná do Vervy a TopQ by měla být na bázi VIFu, pokud to není přímo VIF, ale především o to, že doporučené dávkování VIFu 1:1000 dle mých zkušeností nemusí postačovat k tomu, aby ten rozdíl byl vůbec postřehnutelný. Co to ovšem dělá v motoru je věc druhá, tam to předepsané dávkování pro vyvolání deklarovaných účinků může stačit. Zvýšené dávkování výrobce připouští. A pokud dávku VIFu zdvojnásobíš, uvidíš, že ten rozdíl po následném natankování třeba Vervy nebo Maxx Motion bude minimální nebo téměř žádný - myšleno samozřejmě pocitově. Ale to nesmíš koupit VIF za těch 220, 250 nebo i 330,- Kč, jak jsem jeho cenu dokonce nedávno kdesi viděl. Jsem zvědavý na aditiva Miller Oils, protože třeba ten vychvalovaný a u nás velmi předražený Envirox zase u mne to zcela pros..l. Dával jsem jej do dvou aut s různými motory, pocitově se nic nekonalo, žádná úspora také nenastala (vedl jsem si evicenci). Pokud to ovšem prospělo DPF v obou autech, tak bych to snad ještě zkousnul.
Návštěvník

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Návštěvník »

NOP ty hádam veríš tomu,čo si napísal? Spochybnované výsledky testu VIF diesel potvrdili dalšie testy? Kto ich platil VIF? Výsledky testov hovorili niečo iné,VIF v žiadnom parametri okrem mazivosti nebol lepší,no v záverečnom hodnotení bol najlepší.
NOP

Re: Verva = VIF

Příspěvek od NOP »

Návštěvník píše:NOP ty hádam veríš tomu,čo si napísal? Spochybnované výsledky testu VIF diesel potvrdili dalšie testy? Kto ich platil VIF? Výsledky testov hovorili niečo iné,VIF v žiadnom parametri okrem mazivosti nebol lepší,no v záverečnom hodnotení bol najlepší.
Chápu, že Ti možná dělá problémy čeština, možná čtení, ale já jsem napsal:
Kromě onoho často zpochybňovaného testu aditiv do nafty, ve kterém byl hodnocen právě VIF jako nejlepší tu byly další testy, které jeho deklarované účinky potvrdily.
Ono zpochybňování bylo především tak, jak jsi napsal: "Kto ich platil VIF"? A tyto argumenty byly ponejvíce k vidění na různých internet. fórech, tedy od "odborníků" na slovo vzatých. A pokud se týká oněch dalších testů, tak to byly motoristické časopisy, v poslední době třeba Diesel, který vydává Svět motorů, kde se konstatuje např. to, že VIFem zvýšili oxidační stabilitu nafty - konkrétní čísla, uvedli, do jaké míry dokáže oddálit tvorbu krystalů parafínů apod. A vzhledem k tomu, že VIF má nyní všude plno reklam, pokud jsi si tak jistý, měl by jsi podat žalobu na nějakou klamavou reklamu nebo něco v tom duchu. Budu se moc těšit.
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Re: Verva = VIF

Příspěvek od bastien »

Pánové, vezměte v úvahu jednu věc - naftových motorů je v provozu celkem dost a jsou to převážně služební auta, která jezdí denně za rok mají desítky tisíc km, olej se mění v předepsaných intervalech (tedy obvykle LL 30tkm) a většinou je řidiči naprosto ukradený, co do něho leje za PHM (často na příkaz zaměstnavatele to nejlacinější, o čem se na trase ví), hlavně když se ušetří. O nějakých aditivech nebo prémiových PHM ani nemluvě (řidič aditiva ze svého platit nebude). Světe div se, ona ta auta nejsou neustále v servisech s motory poškozenými běžnou (VIFem a jinými neaditivovanou) naftou nebo dlouhým (předepsaným výrobcem auta) intervalem výměny oleje. Jak to je možné, když je u nás nafta tak mizerná a bez dodatečných aditiv se dle mnohých moderní motor poškozuje a LL ojel měnit po 30 tkm je zvěrstvo? Ono to je vše nejspíše trochu jinak. (Prosím, nemíchejme do vlákna zjevně pančovanou naftu).
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Verva = VIF

Příspěvek od mipesa »

Vysvětlení je úplně jednoduché.Jelikož a protože znám dost různých , řekněme, manažerů, kteří používají, právě, dieselová auta a skutečně najezdí několik desítek tisíc km za rok, tak vím, že tankují přes CCSky na hlavních tazích popř.pumpách s velkým obratem, kde je minimální pravděpodobnost pančování paliva.Potom taková auta jdou do nějaké aukce nebo odprodeje, no a kdo si takové auto koupí a nehoní ho alespoň podobným způsobem a tankuje u nejlevnějších pump tak se může dočkat počínajících problémů s hlučností motoru a různými poruchami v palivovém systému aj.Rozhodně netvrdím, že se to pokaždé stane, ale je to dost pravděpodobné.
Jak píšeš manažerovi je jedno na co jezdí a věř i tomu , že je mu jedno jak jezdí, on to auto má jako sluhu, kterého ovládá, ale ty jsi(nic ve zlém) opačný případ a sloužíš autu.
Uvědom si, že firmy, v drtivé většině, chodí do nákupu nových aut, důvod snad nemusím rozebírat, no a ojetina už je přec jen trošičku unavená, to je fyzika, to nezměníš.
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Re: Verva = VIF

Příspěvek od bastien »

Souhlasím, ale o tom to právě je. Ty auta jsou v pohodě, i když se s nimi jezdí, jak se jezdí a motor po manažérovi (jak píšeš) vydrží stále ještě dost. Proto mi není úplně jasný, proč tolik povyků kvůli aditivaci atd... Ohledně tankování na hlavních silnicích-je na každém kde natankuje, ale mluvíme zde spíše o palivu standardní kvality od výrobce, nikoliv o palivu pančovaném. Auto si kupuju na cca 100-150tkm. Už u těch 150tkm je auto spíše žroutem peněz, ale ne z důvodu vad z "nekvalitní" nafty nebo intervalů výměny oleje. Ten samotný motor obvykle bývá to poslední co odejde. Neberu nyní v úvahu konstrukční vady (vytahaný řetěz) jako má např. TSI u koncernu. Je zajímavé, že nikdo neřeší "doživotní" náplně převodovek - další téma :wink: .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Pitris »

bastien píše:Je zajímavé, že nikdo neřeší "doživotní" náplně převodovek - další téma :wink: .
Ale řeší. A nejenom převoďák, ale i brzdová a chladicí kapalina a olej v posilovači řízení. Např. http://www.oleje.cz/forum/svet-motoru-t4654-31.html nebo http://www.oleje.cz/forum/celozivotni-napln-t3037.html nebo http://www.oleje.cz/forum/stala-napln-t2880.html
A na to, jak vypadá motor při provozu na "longlife" oleje a výměny :oops: tu bylo poukazováno již mnohokrát. "Odchází" (a podstatně dřív) např. turbo, těsnění..... Ale toto na tohle vlákno nepatří.

A co se týče nafty, při používání nekvalitní (a nemyslím tím pančované) zase dřív "končí" třeba fpč, vstřiky nebo i ten olej. Ale je fakt, že manažer tohle neřeší - auto dá do servisu, a vezme si jiné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět