Verva = VIF

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Re: Verva = VIF

Příspěvek od bastien »

Pitrisi, to je přesně ono, píšeš "nekvalitní nafta a zároveň, že nekvalitní naftou nemyslíš tu pančovanou. Takže prosím tě, co to je nekvalitní nafta ve tvém pojetí? Definuj ji, ale jednoduše. Nemyslím, že nafta vyprodukovaná v české rafinérce a stočená do tanku u pumpy (cestou necinklá) není nekvalitní naftou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Pitris »

Stručně ? Třeba nafta stará, nebo s velkým podílem biosložky. To je podle mě nekvalitní nafta.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Re: Verva = VIF

Příspěvek od bastien »

Něco podobného jsem od tebe čekal - nejsi schopen napsat nic konkrétního, jen obecné nesmysly o biosložce. Opět mi připomínáš význam a pravidla tohoto fóra :wink: . Nepřipustíme žádnou kritiku a aditiva fungují, neboť jsme napojeni na jejich distribuci. Pro ty neznalé, Pitris totiž má na mysli, že oficiálně vyráběná nafta v ČR rafinériemi a dodávaná do sítě čerpacích stanic v ČR je nekvalitní - zaobaleně řečeno - má velký obsah biosložky. Takže všichni v ČR jezdíme na nekvalitní naftu a proto tu jsou zázračná aditiva, která fungují stejně jako opět zázračné odrušení geopatogenních zón a jiné bláboly. Pitrisi, rovnou píšu, abys zbytečně na mne nereagoval (ztráta tvého času), protože ani jí dál nic nebudu psát. Slibuji :mrgreen: .
NOP

Re: Verva = VIF

Příspěvek od NOP »

bastien píše:Něco podobného jsem od tebe čekal - nejsi schopen napsat nic konkrétního, jen obecné nesmysly o biosložce. Opět mi připomínáš význam a pravidla tohoto fóra :wink: . Nepřipustíme žádnou kritiku a aditiva fungují, neboť jsme napojeni na jejich distribuci. Pro ty neznalé, Pitris totiž má na mysli, že oficiálně vyráběná nafta v ČR rafinériemi a dodávaná do sítě čerpacích stanic v ČR je nekvalitní - zaobaleně řečeno - má velký obsah biosložky. Takže všichni v ČR jezdíme na nekvalitní naftu a proto tu jsou zázračná aditiva, která fungují stejně jako opět zázračné odrušení geopatogenních zón a jiné bláboly. Pitrisi, rovnou píšu, abys zbytečně na mne nereagoval (ztráta tvého času), protože ani jí dál nic nebudu psát. Slibuji :mrgreen: .
Bastiene, nechci tady suplovat Pitrise, ale v tom mnou uváděném časopise Diesel, který vydává Svět motorů se od počátku, kdy začal vycházet zabývají jednak kvalitou nafty na tuzemském trhu, ale i v zahrančí (brali vzorky třeba v Německu) a dělají testy v laboratořích. A kvalita těchto vzorků bývá velmi rozdílná. A když hovoříš třeba o té biosložce, ona zase není tak nevinná, neboť při delším skladování za vyšších teplot (typicky v létě) dochází k vzniku něčeho podobného fermeži. Oni tady hovoří o jakési oxidační stabilitě oněch vzorků a současně demonstrují jak se ona oxid. stabilita zvýšila po přidání onoho zatracovaného VIFu u vzorku, který byl v tomto směru nejhorší. A že používají zrovna VIF? Nevím, asi proto, že toto aditivum je na našem trhu nejvíce rozšířené, ale to je jen můj názor. Současně se omlouvám za tu naprostou laickou interpretaci něčeho, co jsem již četl před delší dobou.
Já aditiva používám, především proto, že jedno z mých aut (japonec) má vstřikovače Denso, a ty jsou údajně na kvalitu nafty hodně choulostivé. Občas pravda také mívám chvilky, kdy si říkám, zda to všechno není jenom tahání peněz z našich kapes. Doufám jenom, že v našem případě "nespadneme" do argumentace typu "Kdo to platí".
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Colommbo »

bastien píše:Něco podobného jsem od tebe čekal - nejsi schopen napsat nic konkrétního, jen obecné nesmysly o biosložce. Opět mi připomínáš význam a pravidla tohoto fóra :wink: . Nepřipustíme žádnou kritiku a aditiva fungují, neboť jsme napojeni na jejich distribuci.
Aniž bych se prvoplánově zastával Pitrise či kohokoli (čehokoli) jiného, na takovéto prohlášení s příchutí paušalizace a odsudku máš, milý bastiene, pravděpodobně s ohledem na své (nejspíš méně dobré) zkušenosti samozřejmě právo, nicméně osobně mi nepřijde zrovna příliš moudré. Nechci se tě dotknout, nic špatného jsi mi neudělal a osobně tě neznám, ale maličko mi připomíná vyjádření člověka, který je "hned se vším hotov" - také jsem kdysi v mládí býval takový a podobných filosofů je dnes plná většina restauračních zařízení nejnižších cenových skupin - možná i jeden z důvodů, proč tam příliš často nechodím - narozdíl od tohoto fóra... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Pitris »

to bastien: Něco podobného jsem od tebe čekal :( Namyšlenej a arogantní - jako minule :?
Za prvé si to chtěl definovat jednoduše :!:
Za druhé nevím, kde si vzal v mém textu souvislost mezi slovy stará a oficiálně vyráběná, nebo mezi veškerá nafta a některá nafta. Já napsal: Třeba nafta stará, nebo s velkým podílem biosložky - fakt nevím, proč sis to "přebral" jako oficiálně vyráběná nafta v ČR rafinériemi a dodávaná do sítě čerpacích stanic v ČR je nekvalitní.....
Za třetí netuším, proč si myslíš, že jsem napojen na distribuci naftových aditiv; a to, že aditiva (a mnohokrát jsem napsal že jen některá) fungují, píši, protože mám vyzkoušeno na benziňáku Petrol Power Ecomax od Millers oils. Vidíš ten rozdíl? Některá a na benziňáku - ne všechna a naftová.
A pokud narážíš na možnou souvislost "Ekolube a admin", tak seš vedle jako černoch v Grónsku, protože i zde na fóru jsem několikrát napsal, že třeba přídavné aditiva do motorových olejů - byť je mezi jinými vyrábí a prodává i firma Ekolube - neuznávám.
Za čtvrté mám o tobě úplně stejné mínění v tom, že nejsi schopen napsat nic konkrétního, než jen obecné překrucování napsaného.
A za páté rovnou píšu, že jsem zvědavý na to, zda-li svůj slib o už nepsání sem na fórum dodržíš.....
.....ale je od tebe hezké, že myslíš na můj čas :mrgreen: A těm neznalým ses předvedl "v celé své kráse" :cry:

PS: a stará nafta znamená, že někde třeba rok "ležela", a je úplně jedno, jestli je to Meřo, "normální" nafta, Verva (ta je od Benziny, pamatuješ :P ), MaxxMotion, nafta vyrobená u nás, v Rakousku nebo jinde. Bude "jen" stará, ale začnou se separovat její složky. A pokud tomu rozumíš aspoň tak, jak to tu prezentuješ, tak musíš vědět i o nepříznivých účincích biosložky na motor a palivovou soustavu :oops:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Verva = VIF

Příspěvek od emge »

Neviem to síce potvrdiť, ani vyvrátiť, ale to pridávanie aditív na čerpačke má svoju logiku. Každá firma sa správa ekonomicky a hľadá možnosti znižovania nákladov a zvyšovania zisku.
Pri rozvoze je ekonomicky výhodnejšie, ak sa preváža len nafta (1 druh) a na čepacej stanici sa z nej aditívami namiešajú 2 druhy nafty.
Ak by aditíva pridávali pred rozvozom, museli by 2 druhy nafty prepravovať v 2 cisternách, a to sú podstane vyššie náklady, hlavne pri rozvoze do odľahlejších miest.
Takže tú pôvodnú informáciu autora príspevku by som celkom nezavrhoval.
Pepinn

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Pepinn »

Skutečně ten VIF nalévají z 10ti litrových kanystrů do nafty až při napouštění z cisterny,nemám to vycucaný z prstu.Nejlepší by bylo kdyby se tu ozval skutečný řidič cisterny,potvrdil by to.
e-panolin.cz

Re: Verva = VIF

Příspěvek od e-panolin.cz »

to emge: v jedné cisterně se dají přepravovat třeba i tři a více rozdílných produktů. Takže klidně normální nafta, bionafta a prémiová nafta.
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Verva = VIF

Příspěvek od emge »

to e-panolin: v takom prípade by mohli rozvážať napr. naftu, benzín 95 a benzín 98.
Proste, ekonomické výhody by to malo.
ARAGON

Re: Verva = VIF

Příspěvek od ARAGON »

Jen poznámka k výše jmenovanýmu Maxx Motionu. Dováží se pouze z Rakouska a protože to bude zachvilku rok co na něj jezdím a taky odebral na začátku vzorek, tak vím že nedochází k žádné dergradaci v čase a to protože je na jiném chemickém základu a biosložka je v uhlovodíkové bázi. Takže tato nafta je velice stabilní a je srovnatelná stálostí s čistou naftou. Ale jen v tomto ukazateli, jinak je zcela odlišná od naší neslavný produkce motorový nafty.
e-panolin.cz

Re: Verva = VIF

Příspěvek od e-panolin.cz »

emge píše:to e-panolin: v takom prípade by mohli rozvážať napr. naftu, benzín 95 a benzín 98.
Proste, ekonomické výhody by to malo.
Samozřejmě se i tak paliva distribuují.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Brembo »

NOP píše:
Návštěvník píše:NOP ty hádam veríš tomu,čo si napísal? Spochybnované výsledky testu VIF diesel potvrdili dalšie testy? Kto ich platil VIF? Výsledky testov hovorili niečo iné,VIF v žiadnom parametri okrem mazivosti nebol lepší,no v záverečnom hodnotení bol najlepší.
Chápu, že Ti možná dělá problémy čeština, možná čtení, ale já jsem napsal:
Kromě onoho často zpochybňovaného testu aditiv do nafty, ve kterém byl hodnocen právě VIF jako nejlepší tu byly další testy, které jeho deklarované účinky potvrdily.
Ono zpochybňování bylo především tak, jak jsi napsal: "Kto ich platil VIF"? A tyto argumenty byly ponejvíce k vidění na různých internet. fórech, tedy od "odborníků" na slovo vzatých. A pokud se týká oněch dalších testů, tak to byly motoristické časopisy, v poslední době třeba Diesel, který vydává Svět motorů, kde se konstatuje např. to, že VIFem zvýšili oxidační stabilitu nafty - konkrétní čísla, uvedli, do jaké míry dokáže oddálit tvorbu krystalů parafínů apod. A vzhledem k tomu, že VIF má nyní všude plno reklam, pokud jsi si tak jistý, měl by jsi podat žalobu na nějakou klamavou reklamu nebo něco v tom duchu. Budu se moc těšit.
tvorba kryštálov parafínu nemá vela spoločnoného s oxidačnou stabilitou nafty ale s teplotou. Oxidačná stabilita má vplyv na dlžku skladovania,ale ani tu výraznu ulohu nehrá,nakolko palivo rýchlejšie znehodnotia mikroorganizmy,a na tie su špecialne biocídne aditíva-napríklad http://www.liquimoly.sk/detail/prisada- ... y-pre-clny. pre mna je VIF šmejd,dlhodobé používanie nič neprinieslo,spotreba mierne stupla,ked som pridával VIF,čistiace schopnosti nulové.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
v.vilik

Re: Verva = VIF

Příspěvek od v.vilik »

Brembo píše: .........pre mna je VIF šmejd,dlhodobé používanie nič neprinieslo,spotreba mierne stupla,ked som pridával VIF,čistiace schopnosti nulové.
Mám, a ne jen já, zkušenosti trochu jiné. Mám PD diesel a na VAGu lze zjistit dávkování jednotlivých vstřiků. Možná se to jmenuje jinak, nechytejte mě za slovíčka, jde o princip. Hodnoty se mají pohybovat v určitých tolerancích. Zhruba mezi -1 až 1. Pokud je víc, je něco špatně. Většinou méně průchozí vstřik. Dá se to napravit samozřejmě výměnou vtřiků, ale částěčně také přočištěním vstřiků za chodu. Jednoduše odpojím naftu a místo toho zapojím do okruhu cca 1/2 litru VIFu s naftou v poměru 2:1. Nastartuji a nechám chvíli blafat na volnoběh, potom občas protočit do 3000 otáček. Takhle nechám vyblafat celý obsah (cca půl hodiny). Pak znovu zapojím naftu a projedu. Po dalším měření, světe div se, hodnoty se ustálí v toleranci. To jen k čistícím schopnosten VIFu. Ověřeno u několika aut se stejným výsledkem. :wink:

Ovšem když si někdo natankuje do auta místo nafty sra*ku, nepomůže mu nic, atˇje to sebelepší, třeba i nejvíce vychvalovaný výrobek.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Verva = VIF

Příspěvek od Colommbo »

Na obdobném principu fungují čistící přípravky TEC2000 - objem nádobky (asi 370ml) nalít do nádrže s co možná nejmenším (až kritickým :) ) objemem paliva, nastartovat a nechat běžet cca 15 minut a pak doplnit palivo. Taky už jsem aplikoval, nicméně nic jsem objektivně neměřil, takže nemohu použít :wink:, zato :) určitě.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět